/spanien/barcelona/forum/2206.aspx/spanien/barcelona/forum/2206.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Octopus of Badia
2015-07-21 23:43
Matchen börjar 05:00 svensk tid, och inget annat.
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-21 23:42
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Nu blir jag förvirrad. sänds matchen här i Sverige klockan 05:00 eller 07:00. Barclasico: Det är väl klart vi ska dygna. Har fan vänt om dygnen under semester. Det enda tråkiga är att varken Messi, Masken och Neymar är inte med. Man vill ju gärna att alla ska delta försäsongen i USA och fansen där får se spelare som Messi, Masken och Neymar kriga.. [/QUOTE] Matchen börjar kl 05:00 enligt Fc Barcelona hemsida och i Unibet som sänder matchen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-21 23:37
Nemesis 10

Gillar din inställning. Jag är gillar inte heller Barto ska du veta men jag är villig att ge honom en chans när medlemmarna har röstat fram honom. Nu vill jag inte starta en debatt på något sätt men ni ska i minnet att Rosell var front figuren under alla dessa skandaler i Barca senaste fem säsonger. Går saker och ting åt helvete nu under Barto så är bara Barto som ska klandras.

Är det någon jag önskar just nu så är det att Rosell hamnar bakom lås och boom och betalar böter till FC Barcelona.
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-21 23:35
[QUOTE=Barclasico]Haha ska ni verkligen dygna hela natten för att kolla på träningsmatch som förmodligen kommer bli en långtråkig och otroligt seg match? Riktiga krigare är ni... Cules! [/QUOTE] Det är väl klart. Vem vill missa första matchen för säsongen?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-21 23:33
Nu blir jag förvirrad.

sänds matchen här i Sverige klockan 05:00 eller 07:00.

Barclasico:

Det är väl klart vi ska dygna. Har fan vänt om dygnen under semester.
Det enda tråkiga är att varken Messi, Masken och Neymar är inte med. Man vill ju gärna att alla ska delta försäsongen i USA och fansen där får se spelare som Messi, Masken och Neymar kriga..
Barcelona Nemesis 10
2015-07-21 23:32
@( Xaviesta ):

Barcelona visade väl intresse för Arda redan förra säsongen? Det gick i alla fall rykten om det. Jag förstår att du inte gillar Bartomeu som många andra men det känns som att vissa blir förblindade av allt hat vilket leder till att allt som Bortemeu gör blir misstänksamt vilket jag förstår till en viss del. Själv tycker jag inte att man ska klandra någon så länge det inte finns några tecken eller bevis på motsatsen.
Jag tror inte heller att Lucho är en sån typ som vill agera marionettdocka för någon annans vinning. Han sa ju tex från dag ett att saker och ting ska göras på hans sätt eller så får det vara. Som sagt jag gillar inte heller Bartomeu (inte än i alla fall) men jag vill ge honom en chans att förändras, han har trots allt gjort en del positiva grejer också.
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-21 23:32
[QUOTE=Den vise mannen]Eurosport 2 kl 0700 [/QUOTE] Men då är det i repris eller?
Barcelona Barclasico
2015-07-21 23:24
Haha ska ni verkligen dygna hela natten för att kolla på träningsmatch som förmodligen kommer bli en långtråkig och otroligt seg match? Riktiga krigare är ni... Cules!
Barcelona Den vise mannen
2015-07-21 23:08
Eurosport 2 kl 0700
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-21 22:58
[QUOTE=Messinho]Någon som har koll på matchen emot LA inatt/imorgon ?? Någon kanal som sänder den ?? Start tid 05:05??? [/QUOTE] Du kan streama matchen i Unibet stream
Barcelona Smogen
2015-07-21 22:55
( xaviesta ) Lucho har ju själv sagt att han villa ha Arda. Visst är nog Bartomeu och Lucho bra kompisar men så mycket självrespekt har nog Lucho så att han inte totalljuger om en sådan sak bara för att stödja Bartomeu.
Barcelona Smogen
2015-07-21 22:53
Varför ska Grimaldo få chansen om Adriano säljs? Bättre att ge den möjligheten till Lord Douglas! #dagensironiskainlägg
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-21 22:52
test
Barcelona ( Xaviesta )
2015-07-21 22:44
Liunel Masse Tror du själv full ut att Arda är handplockad av Lucho? Det finns mycket som tyder på att han var en bricka i ett spel, bara man tittar noggrant. Ingen vet vad som sagt bakom stängda dörrar men min gissning är att Bartomeu förmodligen föreslog Arda då det var en extrem tidsbrist och någon var tvungen att värvas (brått lönar sig i det här fallet ;) , varvid Lucho gått med på det då spelartypen passade in rätt bra i hans trupp.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-21 22:32
Sjukt hur Moutinho "bara" spelat i Porto och Monaco under sin karriär. När man ser han spela tycker jag han har allt en spelregisör ska ha. Tycker även han dominerar på landslagsnivå och tror att han skulle höja sig om han kom till en större klubb då han är såpass spelintelligent. Om vi tar Modric som exempel så såg jag inte honom som någon riktig världsklasspelare i Spurs men nu i Real har han växt ut till en av de absolut bästa mittfältarna. Aja, antar att tåget har gått för Moutinho. Lär väl på sin höjd bli ett lag som Arsenal som blir nästa steg.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-21 22:32
petersays Arda är ju handplockad av Lucho, Rakitic blev handplockad av Lucho och kolla vilken succé han gjorde. Trust Lucho :)
Barcelona Messinho
2015-07-21 22:31
Någon som har koll på matchen emot LA inatt/imorgon ?? Någon kanal som sänder den ?? Start tid 05:05???
Barcelona petersays
2015-07-21 22:28
Maestro Xavi Komplicerat ägarskap är nog tyvärr förklaringen. Var väl tre olika delägare att förhandla med. Han var ju klar för Spurs 2012 under AVB men de missade deadlinen med en timme eller så.
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-07-21 22:00
@petersays:
Jag har alltid gillat moutinho. Att inga andra stora klubbar i england visade intresse för honom för några säsonger sedan förbryllar mig.
Barcelona petersays
2015-07-21 21:52
Alltså jag gillade verkligen Arda förra säsongen. Men när nu Arsenal verkar knipa Moutinho för €20M så är jag helt perplex till hur tusan vi kan ge det dubbla för Arda. Hade alla dagar i veckan hellre sett Moutinho - som jag tycker är en mer klassisk Barca-mittfältare a la Xavi/Deco. Då hade det också sett lite bättre ut på bankkontot.
Barcelona Rambla~
2015-07-21 21:40
Absolut det tycker jag verkligen. Låt Adriano gå då han vill det och flytta upp Grimaldo. Till hösten ser man till och säkrar honom genom att förlänga kontraket. I januari sen lånar man ut honom i la Liga för jag tror inte han lär få spela speciellt mycket, om ens något. Spelar ingen roll eftersom han kommer träna med a-truppen hela tiden. Så hade jag agerat.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2015-07-21 21:38
Spelas matchen onsdag morgon 05:05?
Barcelona the cameroonians
2015-07-21 21:29
Radio Catalunya är on fire idag och menar att Grimaldo kan få en A-lagsplats om Adriano flyttar till Roma.
Tidigare idag uppgav portugisiska medior att "Alex" var av intresse för såväl Porto som Benfica.
Vänsterbackens kontrakt går ut nästa sommar men kan förlängas ytterligare ett år via en klausul. Hans buy-out ligger på €12 miljoner.

Nog borde han få chansen om brassen försvinner?
2015-07-21 21:21
@Rambla~:

En snabb sökning visar att han är född och uppvuxen i Alicante, så nej.
Men möjligt att hans föräldrar har baskiskt påbrå.
Barcelona Rambla~
2015-07-21 21:15
cameroonians Underbara nyheter. Iñaki Peña hm? Är han möjligtvis bask? Iñaki bör ju vara istället för det mer kastilianska Ignazio.
2015-07-21 20:56
Maxi Rolon är på målhumör för Barca B.

I en träningsmatch mot ett lokalt lag i helgen gjorde han fyra mål, och ikväll har han mäktat med ytterligare två efter bara 25 minuter mot L´escala, den första riktiga matchen.
Barcelona 11-9-10
2015-07-21 20:40
När ska den här häxjakten ta slut Ja Barcelona är världsledande Ja Messi är världsledande Men någon gång räcker det fan, kan man inte stoppa dom på plan (fast man använder alla medel) som försöker man göra det finansiellt Vi må ha fått en massa medgångsfans, men hatarna har aldrig varit fler.
2015-07-21 20:34
En av la Masias mest lovande talanger och tillika Spaniens U16-målvakt, Inaki Peña, har beslutat sig för att strunta i PL-pengarna och stannar i klubben!

Underbara nyheter!
2015-07-21 20:31
Messi och hans pappa stod anklagad för skattebrott gällande intäkter från hans image-rättigheter. Detta eftersom skattepolisen i Spanien anser att de använt skalbolag i Sydamerika för att undvika att betala skatt i Spanien. Detta var under hösten 2013.

De nekade, såklart, till dessa anklagelser och menade att det var Messis förra agent som låg bakom detta upplägg. de gick dock med på att betala in skattepengarna plus ränta (€5 miljoner), men det hindrade inte den fiskala polisen att gå vidare med fallet. Förra sommaren kom en domstol fram till att det fanns skäl att tro att åtminstone Messis pappa "känt till och medverkat" till upplägget.

Detta överklagades av Messis advokater, och man hävdade att Messi aldrig ägnat en minut åt sina sponsorkontrakt. Men överklagan avslogs förra hösten, närmare bestämt i oktober.

Så sent som i juni beslutade en domstol i Barcelona att ta fallet till rättegång eftersom man fortsatt anser att det finns bevis. Man menar att Messi godkände kontrakten efter att han fyllt 18 och därför borde ha kännedom om hur de sett ut.

Det lustiga i sammanhanget är att andra spelare, som Alonso och Casillas också blivit anklagade för samma sak men undsluppit vidare rättegång efter att, liksom Messi, betalat in restskatt.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-07-21 20:21
Det var väl Eto'o som hade bett Messi om att åka ner till Afrika för något sånt? Har för mig om att han skrev på sin twitter; "thank you my friend for keeping your promise". Samtidigt bekräftades det att tweeten var ämnad till Leo och hans resatill Afrika för att bygga någon fotbollsskola (?). Tror knappast för den delen att Eto'o och Messi tillsammans skulle ingå nåt löfte att ta mutor från en korrupt regering. Nu är det upp för Bartomeu att stå inför sin första utmaning som vald president: skydda Lionel Messi.
Annons: