/spanien/barcelona/forum/22059.aspx/spanien/barcelona/forum/22059.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona andreasbarca
2007-11-12 13:40
Nu lackar jag era j*vla pajasar va e de för fans som går ut och diskuterar när,hur och till vilket pris vi ska sälja Dinho? "om vi får 550-600 milj bla bla. Vadå så vi kan göra en real och köpa massa nytt? Tydligen tänker ni bara på plånboken. Den gör inte ett lag, se på marängerna för 2-3 år sedan. Ni e fan en skam för alla cules. Ni kan nada om denna ädla sport. Är det hans fel att barca inte går som tåget? skulle inte tro det. Det är 11 (E L V A) spelare som gör ett lag, inte tvärtom. När han på egen hand ordnar tre poäng e han såååååååå grym. När han serverar henry som gång på gång missar är det hans fel att laget inte vinner. Kan ni förstå det är LAGET som har problem, inte bara en spelare. Fan vad lack jag blir på sånna som er.....
Barcelona Gr
2007-11-12 12:58
kluivert9

Visst kan det göra ont att offra/svika något som man håller kärt. Men allt har sin tid och jag tänker att det är bättre att offra och förändra på spelar- och ledarnivå, annars riskerar man att svika hela klubben.

Med det, inte sagt att vi har kommit till tidpunkten då vi gör rätt i att skjuta gisslor. Men jag tycker att vi inte får blunda för att den tiden kanske kommer.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-12 12:42
Jo,
för övrigt tror jag att Barça har stora chanser att gå långt i Champions League. Även om laget har svårt att tända på bortaplan i serielunken så är det fortfarande vasst i enstaka viktiga matcher, och att tända till i Champions League tror jag inte att de kommer att ha problem med framöver.
Barcelona pekko
2007-11-12 12:36
kluivert9:

Vad då sviker det handlar inte om det det handlar om att man vill se en förbättring! Det kallar jag inte att svika?
Sen ska en klubb som barca aldrig komma i en sådan kris eftersom det är en sån pass stor klubb gör man det så måste man ju gör ngt?
Barcelona kluivert9
2007-11-12 12:29
det gör ont att läsa vissa inlägg här på forumet. sälja, byta bla bla. sviker laget så fort det e kris.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-12 12:10
Jag tror på Stoichkov till nästa säsong. För honom är en godkänd säsong två vinster och 36 förluster, förutsatt att vinsterna är mot Real Madrid.
Dessutom skulle han antagligen ta ut sig själv till de båda matcherna.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-12 12:07
Rambla:
Jag håller med om att det verkar klokt att avvakta till säsongsslutet innan Rijkaard ryker om Barça inte visat bättre attityd och resultat när ligan är färdigspelad. Jag sällar mig dock till den grupp som tror att såväl Barça som Ronaldinho skulle må bra av att han fick en nytändning i en annan klubb.
Barcelona ibbos
2007-11-12 12:03
Rambla % Pio Pio

Mourinho kan hamna i Barca likamycket som vilken annan tränare som helst. Men lyssna här nu, kritik åt Rijkaard. Vi har innan funderat över om Ten Cate var hjärnan bakom barcas-spel, det börjar faktist bli mer och mer realistiskt och man börjar tänka mer och mer. Ska jag vara ärlig så tror jag det, men jag tror däremot inte att Ten Cate är en MANAGER, men en grymt rutinerad och bra assisterande tränare.

Jag tror att allt e Rijkaards fel, han är tyvärr inte tillräckligt rutinerad trotts alla år han har varit tränare + det lag han har. Det märks verkligen, när vi möter lag, på bortaplan som är starka - Liverpool, Villarreal, Getafe, etc. så har vi haft problem, och det har pågått i TVÅ år, de TVÅ åren då det har varit Rijkaard och Neskeens (stavning) och inte Rijkaard och Ten Cate.

Direkt när Ten Cate stack så blev det kaos och oreda i spelet, och det var DET året Ronaldinho började tappa. Vad ska man tro egentligen? Det låter faktist väldigt REAL om man tänker efter.

För fotbollens skull, så att det blir en bättre fotboll ute i europa:

Rijkaard, gå till Chelsea, återförenas med Ten Cate.
Mourinho, kom inte tillbaka.
Cruyff, Vi vill ha dig!

Anledningen till att jag vill ha Cruyff tillbaka är dels för vår storhetstid och den rutin han har. MEN! Man får inte glömma att det var några år sen han tränade ett klubblag. Många kanske tänker att det är väldigt onödigt att byta tränare mitt under säsongen, men komigen? Vi kan inte fortsätta med en tränare som inte kan prestera på bortaplan, eller?
Las Palmas Pio pio
2007-11-12 11:14
Rambla, inte för att jag har något emot Mourinho så skulle jag inte vilja se han i Barcelona. Först och främst för hans attityd och sätt att vara mot pressen och motståndare. Barcelona är trots allt betydlig större klubb än vad Chelsea är. Inget snack på att han är skicklig tränare, men å andra sidan med tanke på alla pengar som las ut för spelare i Chelsea så tycker jag att han borde ha presterat bättre resultat än vad dem gjorde. Som du säger så har han vänner osv. i staden, men många supportrar glömmer inte hans uttalande - och visst dessa är som du säger för lyfta bort fokus från sitt eget lag, men detta är något supportrar inte bryr sig särskilt mkt om! Kul video men vi ska inte glömma att en viss Figo i eufori skrek oxå "Madrid cabron saluda al campeon!" och vart hamnade Figo sen? =)

Och jag håller med i det du säger, varför sparka tränare så fort man får motgångar? Ska vi göra som Real på senare år med Luxemburgo, Camacho, Queiroz osv? Rijkaard har trots allt erkänt att det är hans fel, fast i mitt tycke har ju spelarna oxå något att säga. Attityden på plan mot Getafe var lika med 0. Och detta kom innan matchen mot Getafe i själva uppladdningen. Messi sa att han inte såg matchen som en revansch i cupen. Inte? Vad fan, Getafe grillade Barcelona och vann med 4-0 känner man ingen revanschlust då? Det hade iallafall jag gjort, å andra sidan såg Rijkaard matchen som en bra revansch..Idag står det även i Sport att Messi säger att vi supportrar ska vara lugna. Då undrar jag vadå lugna? Bortaspelet är lika med noll, spelarna måste ta sitt ansvar annars blir det svårt!
Barcelona Rambla
2007-11-12 10:41
Jag påstår inte något vis att Mourinho kommer att bli nästa tränare för Barcelona, men till er experter som tror er veta att han aldrig kommer att sätta sin fot i Barcelona har inte en susning om vilket. Ni bara antar och TROR er veta. Han har mycket vänner i staden sen sin tid i klubben, han har även ett hus i Barcelona, så nog kommer han att sätta sin fot i staden. Angående hans känslor för klubben, se länk. Vad han säger i media inför tuffa matcher med sitt Chelsea mot Barcelona är ingenting annat än taktisk krigföring för att sätta griller i huvudet på sina moståndare och för att lyfta bort fokus från sina egna spelare.

Så fort det går lite sämre så vill vissa genast sparka tränaren. Varför då? Ni tycks ha glömt bort att Barca med Rijkaard som tränare inte har slutat sämre än tvåa i ligan. Det går inte att vinna ligan varje år. Speciellt inte en liga där konkurrensen är så stor som i den spanska, där nästan de flesta lagen kan ta poängen från vilket lag som helst.

Ja, det är lite kris nu när det gäller bortaspelet. Trots det hjälper det knappast att slänga bort all planering som gjorts för den här säsongen och paniksparka tränaren. Låt han och även Ronaldinho vara kvar säsongen ut. Efter det kan man göra en utvärdering.
Barcelona pekko
2007-11-12 10:04
Tompa:

Det är inte ngt rea pris jag vill ha fram utan att budskapet ska vara att jag hoppas att båda två får gå..
Sen säg att vi 55 - 60 miljoner euro för Ronaldinoh så är det ett mkt bra pris och då har vi råd att plocka bort Rijkaard med
Barcelona flipper
2007-11-12 10:01
Det barca vi såg i lördags var inte bra. Det kan nog alla hålla med om som sett matchen, men att börja snacka om tränarens avgång känns orättvist då de ligger på en bra placering i tabellen och snart vidare i champions league. Dessutom har Rijkaard vunnit flera titlar med barca, icke att för glömma.. Spelarna måste ta sitt ansvar för det är de som inte presterar som de ska. De ser mätta ut rent ut sagt. Sedan är det lätt att ifrågasätta Rijkaards byten i andra halvlek fast det man får ha i åtanke då är att varken Messi eller Dinho gjorde någon bra prestation och han ville antagligen ha till en förändring i och med bytena. Spelet hade kört fast och något måste helt enkelt göras. Bytena gjordes äntligen i god tid för oftast gör Rijkaard sina byten alldeles för sent i matcherna. Jag tycker det är bra att han vågar släppa fram två unga spelare som Bojan och Santos. Det är inte alla klubbar som vågar satsa på juniorer.. Sedan kan man fråga sig om det enbart är byten som ska göras eller om även spelsättet ska ändras?

För att knyta an till spelet så ser barca rädda ut på bortaplan och vågar inte spela ut som de kan göra hemma. De fumlar med bollen, tar konstiga beslut och ser virriga ut i sitt agerande på plan. Att man ständigt äger mer boll än motståndaren är i sig inget tecken på att man är bättre än sin motståndare, vilket vi såg tydligt i lördags. De passar bollen alldeles för många gånger och vad händer? Jo när den sista avgörande passningen ska slås så tappar man boll. Igår tycktes inte ens passningarna på egen plan halva finna rätt adress på grund av för dålig rörelse och dåligt tajmade löpningar. Så illa var det och det är sanning. Och varför var tempot så lågt? Getafe hann ju ständigt förflytta sig för att täcka ytor. Det snabba tempo som vi såg mot Rangers sist existerade inte. För att komma tillrätta med problemet måste blaugrana inte bara löpa mer utan också löpa på rätt sätt, och framför allt göra sig spelbara. Våga spela ett mer variationsrikt anfallsspel med platsbyten och kantspel, inte som fallet är just nu när allt går via mitten. Tempot måste höjas! Det funkar inte med gå- fotboll som spelarna verkade ägna sig åt främst i andra halvlek. För att dra det hela ett steg längre behöver man nog ändra spelsätt på bortaplan då det nuvarande inte tycks fungera alls. Mycket sitter nog i den mentala också och jag tror man behöver jobba en del med den biten..

Om man jämför matchen med Valladolid matchen så var denna en klart sämre insats, vilket är oerhört jobbigt att se för alla barca fans. Ibland såg det ut som de inte ens trodde på att de kunde göra sin gubbe? Spelet är för lättläst och det är tur att motståndarna inte spelar med högre press på Camp Nou för då skulle blaugrana få det betydligt svårare. Tillsist.. man kan förlora och det köper jag, men man kan åtminstone förlora på ett hedersamt vis. När inte ens det uppnås vill jag bara skämmas...
Barcelona Tompa
2007-11-12 09:43
Pekko:
Bli inte förvånad om du får mycket mothugg nu...

Mwn den här meningen ändå att ta i väl mycket:
"Sälja båda med texten "ta två betala för en". Jag håller med om att Dinho bör säljs men Barcas ledning måste ju se till att vi får så mycket betalt som möjligt för honom. Vi ska nte sälja för "rea på rea" pris. Kan säkert fortfarande få ut åtminstone 60 miljoner euro för han.
Barcelona pekko
2007-11-12 09:34
Äntligen lite fler inlägg som tar upp det här med Rijkaard om han ska vara kvar eller inte. För egen del ska både han och Ronaldino bort från barca nu innan skadan hinner bli större och sätta ljupa spår i klubben som vill vinna titlar.

Sälja båda med texten "ta två betala för en"

Varför jag vill få bort båda är att de båda vill vara så mkt kompisar med varandra visst låt de vara det men utanför barca för där gör de tyvärr ingen nytta längre.
Nu måste ju alla posetiva krafter i braca leden samlas och ta till vara på allt innan det är kört i botten. Visst vi ligger 4 poäng efter Real men det skulle bara varit 1 poäng om vi spelat som vi skulle.

Sen kan man inte lasta bara Rijkaard o Ronaldinho för det som hände i helgen utan det var hela lagets insatts, men jag tror att mkt av problem kretsar kring dessa två herrar som verkar bry sig mer om medial uppmärksamhet än om fotbollen!
Barcelona Tompa
2007-11-12 09:25
Jag tar aldrig ifrån Murinho att han är en väldigt skicklig tränare. Men han är synnerligen osympatisk (skillnaden i personlighet jämfört med Rijkaard är enorm) och förspråkar en spelfilosofi som jag helst vill slippa se på Camp Nou.

Tilläggas kan dock att jag inte blir särskilt förvånad om han snart dyker upp som vår nye tränare...
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-11-12 00:18
Mina barca bröder. Är det inte så att Eto'o ska göra comeback i nästa match mot Recreativo?
Jag hade för mig det i alla fall.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-11-12 00:07
Ghazza/

Haha, att du kommer ihåg något sånt, grymt! Önskar att jag kunde skryta med ett sådant minne :D

Jo Eto'o sa det efter matchen på Stamford Bridge 04/05. Då pajasen (Mourinho) sprang in som en clown på Ecstacy och firade patetiskt framför näsan på alla besvikna Barca spelare (främst med tanke på Chelseas jävla fuskmål, där Carvalho höll i Valdes! Satan var arg jag var den natten).

Kommer aldrig att glömma Xavi och Ronaldinhos blickar i den stunden. Om blickar bara kunde mörda, då hade Mourinho leget begraven ett antal meter under marken efter de hat-blickar Xavi och Ronaldinho gav honom.
Barcelona ZARM
2007-11-12 00:05
Ämne: Barcelonito,

Jag ....
Nej, du anförde det bara som ett argument vilket Barcelonito mycket väl förstod. För övrigt är det rörande hur säker du är på din sak! !
Barcelona Barcelonito
2007-11-12 00:03
Ghazza

Han hyllade Mourinho förra året också. Jag tror att spelarna och tränarna är tillräckligt professionella att veta vad som är bäst för klubben.

Giovanetti

Du nämnde ju hans lista på 10 lag som om du hade alla klara för dig. Sårar det dig som Chelsea och Juvefan att han skulle till Barca kanske? Han har satt sin fot i Barca innan som andratränare en gång innan så...

Han har fått träna lag som Porto och Chelsea nu och innan det var han inte känd alls. Känns som om han jobbar upp sig va? Man kan ju inte hoppa från ingenstans och ta över ett storlag direkt.

främsta kriteriet för en stor tränare är att ta över ett lag som har potential att vinna det mesta. Allt annat är skitsnack.

Visca_Barca

Jag har aldrig hatat Mourinho och alltid beundrat honom. Allt han säger tar kraft från motståndarna och läggs som självförtroende på egna spelarna.

"Barca kan aldrig vinna mot Chelsea 11 mot 11"

Snacka om att sätta press på ett lag och spelarna.
Barcelona Visca_Barca
2007-11-12 00:01
seriös allså ni vill ha båda fin spel o mourinho.
mourinho vill bara vinna oavsett hur laget spelar. detta tillhör inte BARCA. barcelona vill vina med still och mister har gjort detta under sina 5 år. visst är det nånting som inte funkar. men ha tålamod. vi alla hatade mourinho och nu helt plötsligt är han kung.
att man kan ändra sig så snabb :)
Barcelona Ghazza
2007-11-11 23:57
Dessutom vill jag citera vår egen Samuel Eto'o:(vill minnas att Captain Fantastic! skrev detta)

"Chelsea and Mourinho are disgraceful. If this team wins the Champions League, it would make me want to retire"

Kan man något annat än älska killen? =)
Spanien Giovanetti
2007-11-11 23:55
Barcelonito,

Jag sa dock inte att han _inte_ kommer gå till ett lag med färdiga stjärnor, jag sa att det inte är det främsta kriteriet om alls som ett svar på ditt uttal om att Barcelona har världens bästa lag. Som om det vore något konkret argument till varför Mourinho skulle vilja träna laget, han är, precis som jag sa innan, inte typen som går till laget med flest stjärnor.

Att du sedan gör en fantasilista över lag han skulle vilja gå till berör mig inte, faktum kvarstår, Mourinho kommer aldrig att sätta sin fot i Barcelona.
Barcelona Barcelonito
2007-11-11 23:49
Giovanetti...

Hmm... Jag tror Mourinho har 5-6 lag på önskelistan. Milan, Barca, Real, Inter och Liverpool. Jag säger inte att han kommer att gå till Barca helt säkert men att han inte skulle VILJA göra det kan du aldrig bevisa. Det låter bara för dumt. Färdiga stjärnor köptes väl till Chelsea också eller vad säger du? inte lite heller...

Om han vill ta över ett storlag som han har sagt så får han nog alltid stora stjärnor på köpet va? kom igen, du vet inte vad du pratar om... Finns Milan, Pool, Inter, Real på hans lista då? De har lika många stjärnor de me va? ETT STORLAG...

"Gå och byt blöja nu"
2007-11-11 23:48
Verkar som att många glömmer att Mourinho redan tränat FC Barcelona, nåja andretränare men fortfarande en tränare. Vad är det som säger att han aldrig skulle ta över oss igen?

Men som Ghazza säger, hoppas fan inte han tar över. Alla hans kommentarer över åren har verkligen lämmnat en besk smak.
2007-11-11 23:48
2007-11-11 23:47
Barcelona Ghazza
2007-11-11 23:41
Det råder inga tvivel om att Mourinho är en av världens bästa. Som nedan beskrivs han som en lysande taktiker och en coach som sammansvetsar laget på ett bra sätt. Men trots detta ser jag ingen framtid för honom i Barcelona. Känns som om hans uttalanden om klubben och spelarna gått över gränsen.

"How do you say cheating in Catalan?"

"Barcelona is a cultural city with many great theaters and this boy [Lionel Messi] has learned very well. He's learned play-acting."

"When I saw Frank Rijkaard entering the referee's dressing room I couldn't believe it. When Didier Drogba was sent off I wasn't surprised."

Osv, osv...

För mig är han inget annat än en bitter gammal man som aldrig lyckades hos oss.
Spanien Giovanetti
2007-11-11 23:37
Barcelonito,

Mourinho är inte den typen som går till ett lag bara för att det finns mest färdiga stjärnor i truppen, och jag kan garantera att Barcelona inte är på hans topp 10 lista över potensiella klubbar. Om min kommentar var genomtänkt eller inte kan vi ha en dispyt om hur länge som helst - faktum kvarstår dock - Mourinho kommer aldrig att sätta sina fötter i Barcelona. Den som tror någonting annat dagdrömmer. Jag låter tiden bevisa mig rätt.
Barcelona Barcelonito
2007-11-11 23:34
Och även om jag håller med om allt Giovanetti säger så vill jag påstå att både Mourinho och Laporta skulle bli mycket glada om han tar över Barca. Och förstår inte varför han inte skulle VILJA gå till Barca som har världens bästa trupp.

Giovanetti det där var inte så genomtänkt.
Barcelona Barcelonito
2007-11-11 23:30
Är Mourinho smutsig människa? För att han alltid försvarar sitt lag och spelare? Han tar på sig massa skit för att ge sitt lag självförtroende. Hade Rijkard gjort samma sak förra säsongen o skyddat spelarna från media och allt möjligt så hade vi vunnit ligan.

Angående hans fotbollsfilosofi vill jag bara säga att han jobbar med den trupp han får. I Porto hade han anfallsglad fotboll och lyckades. Truppen Abramovich gav honom kunde han inte göra så mycket bättre av. Massa kraftspelare som spelar direkt fotboll. Med Robben och Joe Cole långtidsskadade kunde han inte göra nåt bättre än vad han gjorde.

Leta efter orsaker och anledningar innan ni påstår nånting. Mourinho är i särklass världens bästa tränare.
Annons: