/spanien/barcelona/forum/22058.aspx/spanien/barcelona/forum/22058.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bojan Krkic#27
2008-01-24 18:38
Ämne: Dom nämner i Aftonbl....
Barcelona verkar vara intresserade av Juan Manuel ‘El Loco’ Vargas som spelar i Catania. Milan verkar också vilja värva honom, han kan spela på båda kanterna och gillar vara offensiv och har bra skott. Han skulle passa in bra för han är en riktig krigare som Gattuso typ men som spelar på kanterna och Sylvinhos kontrakt går ut snart så han skulle kunna ta hans plats.

Kolla länktips.

Vargas
http://www.youtube.com/watch?v=jG_FCywREr4
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-24 18:01
Ronaldinho back next week!
Barcelona Jycken
2008-01-24 17:23
Dom nämner i Aftonbladet länken längre ner att dom vill ha Juan manuel vargas. är det någon som har sett nånting utav han ? är han duktig osv ?
Barcelona Kallé
2008-01-24 17:02
För att inte riskera något även om han är fit for fight. Sträckningar kan vara farligt i efterhand också. Bättre att han startar matchen i helgen tycker jag.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-01-24 16:43
Ämne: Tror och hoppas fakt....
Varför vill du inte se Messi från start?
Barcelona Kallé
2008-01-24 16:33
Tror och hoppas faktiskt inte att Messi spelar från start. (absolut inte för att han inte skulle platsa, men det fattar nog alla.)

Jag hoppas han kommer in efter paus.
Barcelona T#11
2008-01-24 16:03
det vi behöver just nu är att sluuuta tänka på att köpa spelare när vi har världens bästa lag,, fatta!!!
Barcelona Katten_86
2008-01-24 15:47
Jag vill att G2S ska lyckas lägger han bara till lite mer passningspel och inte är så ego så har han framtiden för sig, sälj honom inte för fan! Kim Källström, nej tack, men däremot vill jag ha hit Van der vaart, en bra vänster fotad playmaker, bästa efterträdaren till Deco, ockås skolad i ajax och holland, som brukar passa här i Barca
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-24 15:17
Hur tror ni vi startar idag?
Jag tror inte G2S duger som högeranfallare han e allt dör självisk, ja jag vet att han e ung och begåvad och har en del att lära sig men jag ´tycker att rijkaard ska berätta för SANTOS att han har förtronde för honom och att han nt behöver oroa sig för första ligamålet!
Barcelona Cristocea
2008-01-24 15:16
Källström kan bryta ping-pong mönstret mellan mittfältarna och backlinjen, men problemet är att han är alldeles för dålig playmaker för ett lag som Barcelona. Hoppas ni inser? Vill inte såra nån forumist.

Svensk media, aftonbladet främst har en tendes till att höja svenska stjärnor(oavsett sport) grovt överdrivet.
Barcelona L.Messi19
2008-01-24 15:00
San Miguel

Javisst ska vi olika slags spelare, men Källström duger inte tycker jag. Man skulle ju kunna ta in någon från FC Alingsås U16 (vet inte om de existerar xD)som kämpar till 100%, men sammtidigt måste denna person platsa i barca. Tycker vi har en som fightar 100% på mittfältet, vår stora blonda isbjörn..och Deco.
Barcelona Cristocea
2008-01-24 14:54
Ursäkta mig. Men Källström är inte ens tillräcklig bra playmaker för ett lag som Barcelona. En spelare som kan bryta lagets mönster samt vara mer en distinkt och rak spelare än Iniesa etc, det är Jao Moutinho ifrån Sporting Lisabon.
Barcelona Myrran
2008-01-24 14:54
Några andra nyhets rubriker idag:

Modric vill enbart till Barcelona:
"The prospect of playing for Barcelona is an exciting one, and I'll do all I can to ensure that it comes to fruition," he told El Mundo Deportivo.

"Knowing that blaugrana coaches are tracking my progress makes me very proud." - Goal.com tagit citatet från El Mundo Derpotivo

Enligt tribalfootball.com så ska Barcelona vara intresserade att knyta till sig FM-underbarnet Henri Saivet. Barcelona upptäckte tydligen Saivet när han spelade U17-EM i Belgien.

Liverpool ska vara intresserade av att knyta till sig Barcas U17 målvakt Alex Sanchez.
"My dream is to be in the first team at Barca but the name of Liverpool is also very important,”

“I know Dani Pacheco who is at Liverpool and he speaks highly of the English club."
Barcelona tror dock inte att Sanchez kommer att lämna klubben och sägs erbjuda ett kontrakt i juni.
Barcelona Myrran
2008-01-24 14:47
MrHo

Kommer ut någon timme innan avspark.

san_miguel

Självklart ska vi inte värva liknande typer, därför ingen Cesc för min del, men själv anser jag Källström som en playmaker och ingen grovjobbare som Gattuso eller Yaya. Kim skulle, tyvärr, inte bidra med något speciellt till Barca. Vill ha något liknande en Van Bommel. Varför släppte vi han? Jag nästintill älskade han ju, esset i ärmen. Xavi, Iniesta och Deco drillar lite boll i 70 min sen slänger man helt plötsligt in en djupledslöpande mittfältare, totalt ny matchbild nästan som en fjärde anfallare. Hoppas Gudjohnsen kan göra detta för oss, blivit imponerad av han de senaste matcherna.
Real Madrid MrHo
2008-01-24 14:35
Tjena, tänkte fråga om vet startelvan ikväll mot Villarreal?
Barcelona san_miguel
2008-01-24 14:06
Jag fattar inte att ni bara orkar.
Det som Barcelona verkligen behöver är en sån som Kim som inte är en världstjärna utan en bra spelare som alltid kämpar och har andra spelkvaliteter en vad iniesta, deco och xavi har.
Barcelona måste ha en spelare som bryter mönstret för dom är så sönderlästa!

De behöver inte vara kim utan någon annan som bryter mönstret.
Barcelona Smogen
2008-01-24 12:53
tror inte det är någon dröm för mig att ha källström i barca. som sagt, han är inte tillräckligt bra. Hade han utvecklats en hel del till hade det naturligtvis varit kul, men nu lär han bli en ny ezquerro istället....skulle jag tro
Barcelona Cristocea
2008-01-24 12:48
Tyvärr, vill inte förstöra era svenska drömmar. Men Källström är alldeles för dålig fotbollspelare för ett lag som Barca. Finns bara en svensk som platsar och det är Zlatan, resten är antifotboll.
Barcelona kevina
2008-01-24 12:21
jag är verkligen laddad inför morgons match.. auch!
Barcelona A.Gaudi
2008-01-24 11:54
satan vad coolt med ännu en svensk i barca. men jag har faktiskt ingen riktig aning om hur bra Kim är just nu.. ser inga av lyons Matcher och han viker ju oftast ner sig i landslaget.
Barcelona Smogen
2008-01-24 10:31
hehe....nu är aftonbladet på det igen....

...och här kommer det rätta länktipset igen...
Barcelona R_10_ME
2008-01-24 09:41
´tuff match ikväll hoppas att vi lämnar el madrigal med seger elr oavgjort...

visca el barca
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-24 02:10
Härligt att Iniesta förlänger!

Han har klart varit en av barcas bästa spelare den här säsongen.
Barcelona OkkaPokka1
2008-01-23 23:44
Ramblas länk översatt till engelska . kolla länken.
Barcelona ZARM
2008-01-23 23:41
Ämne: Iniesta kommer innan....
Härliga nyheter! Man älskar honom ännu mer när man tänker på hur mycket uppvaktning han har fått från andra klubbar:)
Barcelona FC-Barcelona
2008-01-23 23:37
Shi

Kanske han har,

Jag gemförde inte Benzema med messi jag bara skrev att ifall han vill koma hitt då får man ta och spela mot stora lag, för gemföra messi med benzema komer aldig gå i detta världen,
Vi har bojan sticker dinho låt bojan ta lite anvsar, tycker att han skötter de rätt bra
Barcelona Rambla
2008-01-23 23:33
Iniesta kommer innan månadens slut förlänga sitt kontrakt. Han själv har begärt ett längre kontrakt då han säger sig vilja avsluta sin karriär i Barcelona. Det nya kontraktet kommer löpa till 2014, då är Iniesta 30 år. Han kommer självklart också få ett mycket välförtjänt lönelyft.

Han har varit i klubben sen han var 12 år och vill avsluta karriären i Barça. Kan man annat än att älska vår lille vampyr?
Real Madrid Shi
2008-01-23 23:29
Ämne: A.Gaudi.

Om nu Be....
Du kan inte jämföra värje talang med Messi och sedan anse att dom inte är tillräckligt bra eftersom dom inte är lika bra som Messi.

Benzema har bevisat en hel del redan, att han inte gjorde det mot just er har ingen betydelse.
Barcelona Rambla
2008-01-23 23:24
Ämne: Rambla.

Jag begär....
Självklart är det så. Dock så har han ju visat en hel del den här säsongen och att som 19-åring leda skytteligan i franska ligan är riktigt bra. Dessutom så har han gjort mål även i CL.
Barcelona A.Gaudi
2008-01-23 23:20
Shi. underskatta inte eran tur :P.

hoppas vi lyckas dra ihop allt till CL i vår. Henry borde vara tänd som tusan. det är väl öppet känt att det är CL han brinner som mest för, då han vunnit alla andra titlar.
Annons: