/spanien/barcelona/forum/22054.aspx/spanien/barcelona/forum/22054.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2007-11-08 20:41
Lukas.RP:
Skället skulle helt enkelt vara att vi just nu inte behöver fler spelare. Självklart skulle ledningen slå till ifall man “hittar” en bra spelare till rätt pris. Men vart anser du att det behövs förstärkning?
Lukas.RP
2007-11-08 20:35
Ämne: Lukas.RP:
Hehe, jo ....
Vad är själet till att vi inte skulle värva? Tror säkert att Laporta och grabbarna slår till om det finns möjlighet till, men man kommer inte ge sig in i något budkrig eller dylikt.
Lukas.RP
2007-11-08 20:35
Barcelona II Barça II
2007-11-08 20:29
Lukas.RP:
Hehe, jo det är klart. Men jag tror inte vi värvar någonting nu när januari fönstret öppnar. Möjligen släpper vi Ezquerro.

Barcelonito:
Det visste jag inte, sist jag såg Frankrike spela så startade han. Det behöver inte betyda så mycket då Ronaldinho var bänkad i PSG :-).
Barcelona Barcelonito
2007-11-08 20:25
II Barça II

För tillfället så finns han inte med Frankrikes trupp och bänkad i Marseille... Han har ganska dålig form just nu.
Lukas.RP
2007-11-08 20:23
Ämne: Det tråkiga är att h....
Inte om vi snor honom när januarifönstret öppnar! ;-)
Barcelona II Barça II
2007-11-08 20:20
Det tråkiga är att han (Nasri) antagligen kommer att spela i Real, redan nästa säsong. De jagade han redan i somras och kommer antagligen att lägga ett bud som Marseille inte kommer att kunna motstå. Han är bara 20år gammal och redan startman i det franska landslaget. Det är starkt! Ser honom som den perfekta ersättaren till Deco som börjar komma upp i åren.
Barcelona Ghazza
2007-11-08 20:14
Barcelonito,

Jovisst jag håller med dig. Dessutom har ju detta varit lite av Barcelonas värvningsfilosofi tidigare. Att värva hungriga spelare från lite mindre klubbar (ex Eto'o - mallorca, Deco - Porto osv.) Det är väl egentligen bara Henry som bryter den trenden..

Vidare så tycker jag personligen, precis som du, att det absolut inte finns någon anledning till att värva en Fabregas som kommer kräva speltid. Med en Xavi vars lägstanivå alltid är hög och en Iniesta som ständigt utvecklas ser jag ingen plats för en sådan spelare. Dessutom har vi ju Deco som är ganska bra ;)
Lukas.RP
2007-11-08 20:13
Ämne: Igår Lahm och idag S....
Ouh, Samir Nasri skulle vara mycket intressant att se i Barças tröja. Ruggig talang där!
Barcelona Jycken
2007-11-08 20:03
Skulle inte ha nånting emot om nasri kom då han är en väldigt lovande spelare. tror att han kan utvecklas och bli en mycket bättre spelare i barca än marseille (stavning?)
Barcelona Rambla
2007-11-08 19:45
Igår Lahm och idag Samir Nasri som berättar om sin dröm att en dag få spela i Barcelona.

"När jag ser Barça spela, är min dröm att få spela i det laget."

Ja detta står i dagens Sport, men artikeln kommer från franska France Football som är en erkänd och respekterad tidning.

Jag håller med Barcelonito. Mycket hellre en spelare som tex Nasri som är ung och lovande och som samtidigt accepterar att sitta på bänken lite. När han själv också brinner för att verkligen spela för klubben är det bara att slå till.
Barcelona Barcelonito
2007-11-08 19:22
Ghazza

För att koncentrera oss lite mer på våra egna spelare så säger jag att eftersom Iniesta är den bästa mittfältaren i Barca just nu så ska vi ha en spelare som ska lära sig mer och kunna klara av att sitta på bänken de viktigaste matcherna. Med Xavi och Iniesta på plan tror ni att Fabragas skulle vilja sitta på bänken mot Real exempelvis? Just nu finns det ingen chans att någon skulle peta Iniesta i världen. Kaka är den enda innermittfältaren jag tycker är bättre än Iniesta. Om jag ska vara helt ärlig så påminner Iniesta väldigt mycket om Zidane. Han rör sig väldigt lätt, allt ser enkelt ut, ingen tar bollen ifrån honom och blicket för spelet är vansinnigt bra.

Så någon som är lite sämre än Xavi och Iniesta som är ung och inte färdigutvecklad och som inte har problem med bänken, Det är det bästa för Barca.
Barcelona Ghazza
2007-11-08 19:06
Barcelonito,

Nu handlar ju detta iofs om lite mer än att vi bara ska förstärka på innermittfältet. Klart att det snackas häftigt om Fabregas vars form gör honom till en av de bästa i Europa just nu. Frågan är egentligen inte om vi ska förstärka mittfältet. Frågan är om vi ska välkomna Cesc tillbaka till staden med öppna armar.
Barcelona Barca#1(R.I.P PUERTA)
2007-11-08 19:03
Tack Rambla:) Håller med barcelonito lägg ner fabregas snacket nu. verkar inte som att någon här vill ha honom endå.
Barcelona Barcelonito
2007-11-08 18:56
Är riktigt trött på Fabregas diskussionen. Är vi i behov av spelare i den positionen just nu? Nej. Om man nästa säsong väljer att göra sig av med Deco så ska Elano eller Nasri vara de två Barca koncentrera sig på tycker jag. Eller Diego. Men Nasri och Elano har uttryckt sig väldigt positivt angående flytt till Barca.

Men som sagt just nu tycker jag att Deco, Iniesta och Xavi är bättre spelare än alla de 3.
Barcelona Gr
2007-11-08 18:50
Det klubbarna och spelarna säger utåt, borde vi har lärt oss vid det här laget, betyder lika mycket som öppna, krisdementerade kramar framför kamerorna. Inte mycket, alltså.

"Jag har alltid velat spela för den här klubben och kommer aldrig att lämna" och "Den här spelaren är inte till salu till något pris" är standardkomentarer som rapas ut på rutin.

På samma sätt betyder Fabris respektive Txikis kommentarer inte speciellt mycket. Visst kan vi tolka det på väldigt olika sätt och ibland får vi rätt i våra teorier. Viktigt dock att inse att de uttalanden som vi konfronteras med genom media inte gör oss speciellt mycket klokare. Det är ett spel och vi är bara åskådare, som inte kan reglerna.
Barcelona Barcelona#7
2007-11-08 18:50
Ämne: Ämne: medans ....
Jag tycker att det skulle vara skönt att se Fabregas i Barcelona när Deco slutar för att Deco Spelar i Barcelona i högst 3 år till

då skulle det vara bra om dom hade Fabregas men INGEN FABREGAS JUST NU
Barcelona Jycken
2007-11-08 18:46
Ämne: medans det här med F....
jag ! när deco elr xavi inte är kvar !
Barcelona Rambla
2007-11-08 18:45
Ämne: Tjaa alla!

Är de....
Där har du alla matcher så här långt. De toppar ligan på samma poäng som två andra lag.
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-11-08 18:40
medans det här med Fabregas pågår här på forumet vill jag fråga, vilka av er vill ha han i barca?

Barcelona Barca#1(R.I.P PUERTA)
2007-11-08 18:35
Tjaa alla!

Är det någon som vet hur det går för vårt B-lag?

Mycket bra skriven artikel av Klint!
Barcelona Braxingen
2007-11-08 18:32
Ja, vi har olika ståndpunkter helt enkelt. I övrigt vill jag ändå berömma Klint för artikeln. Jag tycker som sagt att den har en väldigt fin poäng. Dessutom är den i särklass dagens mest lästa på SF. Grattis Klintan!
Barcelona Beguiristain
2007-11-08 18:27
Messi Dinho och Puyol om spelarna själva får välja, tre Barca spelare invalda i FIFApro elvan :-)
Barcelona Messih!
2007-11-08 18:27
Ska leta upp artikeln, men det var väll mer att dom inte skulle lägga stora pengar på spelare som valt att lämna klubben.
(vilket ja tolkar som, han kommer aldrig att spela i barca)
Barcelona Rambla
2007-11-08 18:24
Messih!:

På vilket sätt har Txiki sagt att han ej är välkommen tillbaka? Det är ju bara du som väljer att tolka det så. Han säger rakt ut att det hade varit mycket svårt att värva Cesc då det handlar om väldigt mycket pengar i dagsläget.
Barcelona Messih!
2007-11-08 18:22
Rambla:

jaja, du borde bli politiker själv :)
Vi säger såhär då, OM han vill tillbaka hoppas jag att responsen är densamma.
Iaf om det handlar nå högre summor.
Jag skulle inte ha några problem om arsenal släppte han för något rimmligt pris, dom har ju ändå utvecklat honom i ett par år, men det lär inte handla om rimliga priser så... stanna i england cesc :)
Och nej dom ska inte säga att dom ska ge han fantasisummor imorgon, men det är en viss skillnad på säga så, och säga att han inte är välkommen praktist taget :)
Barcelona Rambla
2007-11-08 18:18
Ämne: Så mycket flumm. Det....
Fel!

Cesc har inte någonstans sagt att han vill tillbaka till Barça nu. Någon gång i framtiden vill han tillbaka hem till Barcelona är allt som han själv sagt. Vad sen tidningar spekulerar i är en helt annan sak. Bara för att han och Hleb var på Camp Nou och kollade Barças match eftersom de var spelledig från Arsenal, innebär det knappast att han var där av en annan anledning. Som sagt, tidningar gillar alltid att spekulera och komma med de mest otroliga teorierna och presentera dem nästan som sanning. Sen att Txiki och Barça uttalar sig som de gör ska man inte ta på allvar. Vad ska han göra, gå ut och säga att man är villig att bjuda fantasibelopp för Cesc redan i morgon? Allt handlar om att vara diplomatisk och inte avslöja för mycket.

Vi lägger ämnet åt sidan nu. Han är en Arsenalspelare och lär så förbli ett bra tag framöver.
Barcelona Messih!
2007-11-08 18:09
Så mycket flumm. Det är väldigt simpelt.

Barca ville ha kvar Cesc, men tänkte inte ge han en plats i start 11án omgående. Inte förän han var redo enligt barca.
Cesc vill spela A-lags fotboll JUST DÅ,eller ha pengar eller vad som helst, (vi vet inte).
Han valde att lämna klubben, trots att han sågs som en väldig talang som skulle så småning om upp till A-laget.
Klubben kunde inte stoppa honom då de inte får skriva kontrakt med en så ung spelare i spanien, och Arsenal fick honom praktist taget gratis.
(efter all slit barca lagt ner på att fostra honom).
I Arsenal blev Cesc en världsspelare och vill nu tillbaka, och Barca ger han fingret i princip :)

tycker ja låter som en bra sammanfattning :)
Barcelona pat-w
2007-11-08 17:28
Mackan//

"Och nej, jag är inte insatt i hur proffsreglerna i Spanien fungerar men regler är regler och alla lag har samma förutsättningar.

Don't hate the player, hate the game. ;) "

du idiotförklarar ju dig själv med den kommentaren.

Antog att du skulle fatta ngt efter vad Rambla skrev om proffskontrakt i Spanien kontra England.

Hur jävla osmart få man vara!?..vill egentligen inte hålla på med personangrepp men jag kan fan inte hålla mig nu.

Btw håller med om vi icke ska köpa tillbaka ngn för massa miljoner som vi tvingats ge bort i princip gratis. När hans kontrakt går ut kan han visa sin påstådda kärlek för klubben.

Barcelona Criff
2007-11-08 16:59
Sen kan man heller inte kringgå att dagens verklighet styrs utav pengar.
Så att pengar är nästan alltid en stor del i ett beslut.
Annons: