/spanien/barcelona/forum/22052.aspx/spanien/barcelona/forum/22052.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2008-05-29 00:21
FC-Barcelona// Njaa, jag tvekar, måste vara johan cruyff, tränade Barca i 8 år, 1988 till 1996.
Barcelona FC-Barcelona
2008-05-29 00:12
Kollade lite på tränar statstik, verkar som Rejikard är Barcelonas längsta Tränare med 5 år i sig?
Barcelona Barca Barca
2008-05-29 00:10
Jag förstår inte mig själv just nu, ledningen tänk efter istället!

Dani Alves är världens bästa högerback tillsammans med Ramos. 32 mili för honom är nästan för mkt och jag håller med ifall dom är oroliga om han nu floppar. Fast snälla rara någon, hur i he**ette ska Dani ALVES floppa. Jag lovar, marginalerna är för små ifall han ska floppa, det finns ingen chans. Nej 32 mili för Alves är helt okej, släng fram pengarna och ta hit killen med ett leende på läpparna. Värvar Real Madrid Pepe för 30 mili (Euro) så är Dani på reapris. Även om Real betalar överpriser. Pepe har inte direkt floppat och tror knappast att Alves gör det.

Åsikter?

Visca Barca
Lukas.RP
2008-05-29 00:04
Ride_The_Big_One(6)

Låter kung! Fan, man börjar bli sugen på Alves rejält nu alltså, han skulle sitta riktigt fint ute på högerkanten. Någon mer än jag som drömmer bort om de fina samspelen mella Messi och Alves?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-28 23:48
Lukas.RP

Alla gör ride the big one tecknet till lukas för sin kärlek till ronaldinho. ;)
Lukas.RP
2008-05-28 23:46
Värt att noteras, även jag har en sådan t-shirt. ;-)
2008-05-28 23:39
Haha skön han är som stödjar Ronaldinho...

Brasse kärlek ;)
Barcelona el diablo
2008-05-28 23:29
Jag tycker Barca inte ska spendera för mycket på övergångar i sommar, jag menar vi har ju redan ett mästarlag och inte behöver vi fler "cracks" än dem vi redan har..högst 3-4 st men inte mer och helst ska det vara "vattenbärare" till spelare eller defensiva krafter.

Låt spelare från våra egna led blomma fram istället föra att kasta bort pengar i onödan. La Masia är ju fullt med intressanta spelare, ge våra canteranos chansen i barca.

Måste ändå påpekas att köpet av Gerard Pique är helt perfekt.. ÄNTLIGEN en katalan som vi värvar mera sånt i framtiden. Det finns trots allt hopp för vår klubb att inte bli något "All Star Team".
I mitt Barca kommer ALLTID katalanerna(spanska) spelare i första hand oavsett vad Senor Laporta har för ideér.Nu gäller det bara för "Pep" Guardiola att satsa mer på canteranos och egna produkter som är viktigt för oss att inte glömma det ursprungliga Barca. Fattar inte vårt behov att köpa allt och alla de som vi tycker är intressanta.

Slutligen Maicon=Un Gran Maricon
Barcelona barca__elve
2008-05-28 23:26
Någon som vet hur mycket Barcelona har att spendera denna sommar???
Barcelona joninho__90
2008-05-28 23:26
Ämne: Grabbar kolla in vad....
haha aa Ronaldinho10 :D
2008-05-28 23:25
Dizzy

Ronaldinho?
Barcelona Dizzy
2008-05-28 23:14
Grabbar kolla in vad det står på Dani Alves t-shirt coolt!
2008-05-28 23:09
Kimmpa_fcb

Vi får vänta och se hur Guardiola kommer att komponera sin taktik, har kör ju inte endast med 1 taktik som vår mister gjorde.

Skulle Hleb anlända så har jag svårt att se han i den position Deco spela i.

Kwake

Allt jag sa var att det verkar gå bra med förhandlingarna. Du ser själv på länken att det går framåt.

De spelare som det skrivs om i hemsidan har en tendens att hamna i klubben. Thats just facts!
Men det som talar för att han inte hamnar i Barca är att han inte är tänkt som Dinhos ersättare, så vart är det tänkt att han ska spela då?

David silva som Dinhos ersättare vore underbart men den tanken vågar jag inte spekulera vidare på.

Barcelona Heywood Jablome
2008-05-28 23:08
Dizzy. Du har min röst!

Och jag tror att David Silva kan gå relativt billigt. Kommer bli en huggsexa nu i Valencia, det känns som klubben inte har några självklara ambitioner eller mål. Kommer bli svårt om de mister Hildebrand, David Villa, David Silva och Albiol - de är ändå 3 spelare man kan bygga ett lag kring.
Barcelona Dizzy
2008-05-28 23:04
Jag själv hoppas Hleb stannar i Arsenal. Tycker det är bättre med David silva i stället. Nån som håller med?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-28 23:03
Ride_The_Big_One(6)

Hleb brukade oftast spela som släpande forward eller höger/vänster mittfältare, men han kan även spela som offensiv mittfältare.

Så jag ser honom som en mittfälts spelare i Barcelona, jag tror absolut inte att han kommer ta Ronaldinhos roll.

Om han är tänkt som ersättare för Ronnie så hoppas jag innerligt att Silva kommer istället, som det även ryktats mycket om.
Barcelona Palle Kuling....
2008-05-28 23:02
Countdown till Fotbolls-EM!

Kolla länktipset!
Kwake
2008-05-28 23:01
Ride_The_Big_One(6)//

Jag tror att Hleb stannar faktiskt, dessutom hur trovärdiga sidor är de som påstår att Hleb lämnar? och alltid är det hans agent som talar, Hleb får aldrig själv tala ut som han nu gjorde från sidan jag länkade tidigare.

Hleb spelar antingen högerytter/vänsterytter eller släpande forward.
2008-05-28 22:59
BlueRed

Dra inga slutsatser nu, Barca är inte klar med köpandet, visst pique är en framtids men ledningen har inte antytt att det skulle vara den enda försvars köpen.

Alves,Cáceres är Barca ute efter och återstår och se hur det blir me dessa spelare.

Nya mottot lyder ( IN med hungriga spelare som är hungriga att vinna titlar)

Forsätt me de goa jobbet Barca....
2008-05-28 22:51
BlueRed. Vi har värvat en defensiv mittfältare och en mittback.
Barcelona BlueRed
2008-05-28 22:48
Ämne: Lite synd om Alves i....Ni får det och låta som om backlinjen inte är lika viktiga som resten av positionerna :P, pekar inte bara på dig har sett flera skriva det. Inget ont, tyckte bara det var lite roligt. Jag själv håller med Cruyff lite faktiskt, ju snabbare bollen erövras destå snabbare får du igång anfallet.(omformulerat).

Alves och backlinjen är minst lika viktig som dem andra spelarna och positionerna.
2008-05-28 22:43
Kwake

Inte den mest trovärdiga sidan eller vad säger du?

Kimmpa_fcb

Varför ska man värva en spelare som inte har samma positon?

Låt mig ställa dig en fråga ang Hleb, i vilken position spelade hleb i när han spela för arsenal/stuttgart?

Kwake
2008-05-28 22:37
Enligt länktips vill Hleb stanna.
2008-05-28 22:36
Hleb besitter inte de taktiska genispelet som Deco har. Han ska inte spela på Decos position. Jag kan se Hleb på "Ronaldinho-positionen".
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-05-28 22:35
Ämne: Kan real betala 300 ....
håller med dig helt och hållet in med Alves för fan komigen vi kommer ha värdens kant då med messi och alves tsm
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-28 22:25
Ride_The_Big_One(6)

Han lär ju värvas som Decos ersättare så då tycker jag det är konstigt att du vill att han ska komma när du för en sida bak skrev att de inte alls var lika i spelstil.
Barcelona Dizzy
2008-05-28 22:19
Kan real betala 300 för Pepe kan Barca det med:D
Barcelona barcadinho
2008-05-28 22:18
Oj, vad långt inlägg det har blivit. Förlåt
2008-05-28 22:15
Verkar som förhandlingarna går bra med Hleb, 3e nyförvärv?

Gött säger jag bara snacka om att han kommer passa in, går ifrån ett spelande lag till ett annat.

Barcelona barcadinho
2008-05-28 22:14
jaha, båda sport och elmundo snackar om Hleb, så det kankse finns lite kött på det här ryktet.
Och vad ska man säga då?

Han är inte i samma kaliber som Deco (när han var som bäst förstås), men å andra sidan så finns det inte många som Deco till salu.
Vad kan man göra? Man måste kompremisa här.
Deco kommer nog inte tillbaka till sin form, kan man väl våga säga (inte i barca i alla fall, känns det som).

Och Hleb då, när man har spelare som Iniesta+Xavi. Jag kan tänka mig då ett 4-4-2 system med två defensiva i mittfältet (Keita+Yaya t ex) och två offensiva.
Eller Hleb i ett 4-3-3 med Iniesta som fyller positioner (som vanligt för honom, kan man väl säga. Han har aldrig riktigt varit given i startelvan under en lång period).

Om man tittar på Hleb statistik så ser man att det var mycket bättre när han var i Stuttgart än i Arsenal.
I Stuttgart: 172 matcher: 19 mål: 41 assister.
I Arsenal: 130 matcher: 11 mål: 14 assiter.

Vad beror det på är svårt att säga. Det beror nog på olika saker. Kan vara en del skador i Arsenal, eller att i Arsenal finns det andra som kan också göra samma jobb, eller att han har blivit äldre eller sämre.
Svårt att säga. Statistiken från Stuttgarts period i alla fall är inte dåligt.

Om vi tittar på Iniesta sista säsongen:
43 matcher: 4 mål. 4 assiter.
Inte så imponerade egentligen.
Xavi då den här säsongen:
50 Matcher: 9 mål: 6 assiter.
Lite bättre kanske.

Ju då. Om Hleb kan komma tillbaka till samma form som i Stuttgart så är han nog inte så dålig. Han är också 1:82 cm. alltså längre än Xavi+Iniesta som är 1.70 (om det spelar en stor roll, kanske inte).

Vi måste komma ihåg att man måste kompremisa ibland. Man kan inte värva alltid vad man vill.

Sen om Alves. Jag vill inte att klubben säljer Zambrotta, innan en ny yttrevänster är klar.
Zambo får stanna i alla fall, om Alves värvning bli inte av.

En ersättare till el Gaucho är nog Silva (om vi tänker någorlunda realistisk. Man kan inte få allt man vill). Han är det närmaste man ka komma (det är ljusår kvar, men men).

Sen är det så att man fortsätter se artiklar om att barca söker en stor och stark striker. Det är ett dåligt tecken för Etoó (jag har en känsla här att Pep väljer Henry före lejonet).
Jag hoppas att man inte lyckas med en sån värvning och att etoo blir kvar.

Dos Santos: Det är ett svårt dilema här. Jag har läst att han vill stanna om klubben räknar med honom. Men hur blir det om han inte får tillräckligt med speltid? Kommer han orka och vänta ett tag till att få sin chans?
att bli utlånad har han sagt rakt nej till. Och sen är det klubBar som knackar på dörren med 12-15 milj eurO. ett dilema, som sagt.
Annons: