/spanien/barcelona/forum/2205.aspx/spanien/barcelona/forum/2205.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiki-Taka
2015-07-22 21:49
B midfielder Sergi Samper wants to leave on loan. If club doesn't allow it, he could join a team that pays 12M buyout fee, like Arsenal [md]

Nu börjar man bli riktigt orolig hoppas sportchefen tar tag i den här skiten så fort som möjligt!
Barcelona the cameroonians
2015-07-22 21:44
Arda Turanismo

Vad är din egen kommentar till detta?

Igår tyckte du det var för jävligt att han tagit emot pengar (vilket inte visade sig vara sant). Håller du fortsatt med oppositionen eller har du några egna tankar gällande "kritiken"

Själv anser jag att man får klä sig som man vill, särskilt om man är på semester. Jag önskar att oppositionen hade sett honom på Ballon d´or-galan i sin vinröda sammetskostym. Det var grejer det.
Arda Turanismo
2015-07-22 21:22
Gabons politiska opposition kritiserade Messis lediga klädsel i ett uttalande som dom har gjort:

"The messiah of football arrived in Gabon like he were going to a zoo: dirty, unshaven and his hands in his pockets, looking for peanuts to throw to them!"

"When you're called Lionel Messi and you're a multi-billionaire, you don't have the right to present yourself to officials of a republic, even a banana one, with your hands in the pockets of a ripped, tattered pair of shorts."

"Gabon isn't a zoo. We don't know what the Argentine came to Gabon for, but we at least have the right to denounce his negligence and his lack of respect for standards and principles. We are uneasy with Messi's attitude and his attire. Only for these reasons, linked to respect for the host country, do we condemn the footballer's indelicateness, to say the least!"
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2015-07-22 21:07
Känner mig mållös när jag ser detta. vilken kille asså

Luiz, du är den bästa rena strikern just nu! (om det är till nån tröst)
Barcelona Smogen
2015-07-22 20:33
Var det inte en jäkla massa snack i våras om att la ligamatcherna ska gå på tv10?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-07-22 20:25
Känns underbart att få tillbaka Gerard till klubben! :)
Barcelona BarcaDesi
2015-07-22 18:55
@Blaugrana91:
Skulle inte förvåna om Discovery teamet köper upp rättigheterna där kanal 5, kanal 9 och Eurosport ingår har jag för mig. Annars känns de som cmore bör lösa rättigheterna inom kort.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-22 18:46
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Busquets är världens bästa defensiva mittfältare, finns ingen som är nära! Rakitic var bra som vanligt men vill hylla Rafinha, Bartra och Pedro som också såg riktigt bra ut!
Barcelona Mikheil
2015-07-22 18:43
@Blaugrana91:

Frågan är om inte det hade varit sämre ifall TV4 sport och sport extra hade tagit över. Dom är inte som förr där dom hade sändningen två timmar innan ett El Clasico och analyserade spelare för spelare osv. Dessutom så är vår allas Zlatan i PSG så har ju PSG förtur till alla matcher, Ligue 1 och Serie A så är det rätt fullt på TV4 sport och sport extra iallafall.

Vilka bör sända La liga?
Jag hade velat Viasat men då hade La liga krockat med PL. Där PL väger tyngst pga deras marknadsföring runt om i världen. Andra nackdelen är att vi spelar ibland kl12 eller 16 och då spelas det oftast en PL-match.

Vilka har man kvar då?
Eurosport uteslutet, för dåliga kommentatorer.
SVT, ja ni, vi såg ju på VM!
Barcelona Junta Dimision
2015-07-22 18:22
@The Reporter:

De får inte spela matcher som har en domare.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-22 18:21
@The Reporter:

Fick veta igår att de inte får spela en enda sek av någon match till Janu :-(...
Jävla FIFA alltså.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-22 18:20
Sergio Busquets vs LA Galaxy

Såg matchen igår och han hade inte en enda felpass på de 45 min han var på planen. Han var en gigant igår.

Rakitic var jätteimponerande också. Han spelade med en helt ny självförtroende.
Barcelona >The Reporter<
2015-07-22 18:17
Varför fick int Arda o Vidal spela? Räknas inte detta som träningsmatcher?
Barcelona Junta Dimision
2015-07-22 18:12
@Blaugrana91:

Det vet jag, men de borde ha större koll än C-mores kundservice. Det hade inte varit så bra om Viasat skulle få La Liga då jag tror att det skulle vara ännu mer bortprioriterat än vad det är nu med tanke på deras stora satsning på Premier League. För mig spelar det visserligen ingen roll då jag kollar på en utländsk box med samtliga Sky Sports kanaler, men rent generellt syftar jag på.
Barcelona Blaugrana91
2015-07-22 18:05
[QUOTE=Junta Dimision]Testa att skicka ett mail till TV4-gruppen. [/QUOTE] TV4-gruppen äger dock Cmore. Men som någon annan nämnde dåligt att dem inte löst ännu vart La Liga ska sändas.... Hade inte varit fel med Viasat faktiskt.
Barcelona Barca4life98
2015-07-22 17:57
Kanske kommer bli som Copa America. Ingen svensk kanal köper rättigheterna... Hade varit nice med Viasat...
Barcelona Junta Dimision
2015-07-22 17:57
@Mikheil:

Testa att skicka ett mail till TV4-gruppen.
Barcelona Mikheil
2015-07-22 17:42
BarcaDesi Detta är vad jag har fått från Cmore angående kommande säsong: "Tack för ditt mail. Nej tyvärr vi har ingen information om hur la liga kommer sändas denna säsong. Med Vänliga Hälsningar Pontus - C More Kundservice" Tycker att det är dåligt att dom inte har löst tv-rättigheterna med en månad kvar innan säsongen drar igång. Kunderna har ju en månads uppsägningstid, vilket dom tjänar på!
Barcelona 11-9-10
2015-07-22 17:05
Vad tyckte ni om matchstället?
Barcelona BarcaDesi
2015-07-22 16:42
Någon som vet ifall det är klart med vilka kanaler som kommer sända La Liga kommande säsong här i sverige? Har för mig att det ej var klart för några veckor sen.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-22 16:22
adama och samper kan verkligen bli våra next big thing. snälla klubben snälla barca ge dom förtroende JAG BER ER!!!! fan dom tänker fan med arslet! man blir ju så förbannad.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-22 14:08
“I can become the player the coach wants me to be” - Douglas.

#Believe
Barcelona Rambla~
2015-07-22 13:52
the cameroonians

Nej, istället ska vi värva någon obskyr brasse som heter Gerson för 20m och som knappt bevisat något. Dessutom lär vi väl även ge hans farsa en 30m av bara farten. :P
2015-07-22 13:48
Nu vet man ju inte hur allt snack går nere i Barcelona, men det jag tycker är lite udda är att Samper (enligt artikeln i MD) förra säsongen bestämde sig för att på grund av att Lucho och assistenten Barabrá övertygade honom.

Men nu har Lucho tydligt visat att han inte är nöjd med B-lagspelarnas prestationer och ff ser Samper (tillsammans med Halilovic & Grimaldo) som icke A-lagspelare. Vad sänder detta för signaler? Att de ska kämpa mer eller att det inte finns plats för dem? En sak vore ju om B-laget inte trillat ner, men vad för gott gör det Samper (och de andra) med spel i Segunda B?

Och vi vet också av erfarenhet hur svårt det är, framför allt med denna juntan som gillar att köpa in syra komplementspelare, för utlånade spelare att komma tillbaka.

Jag är inte lika övertygad som andra att Samper är lika 100 på att stanna, och man ska komma ihåg att Xavi var i en liknande situation och funderade på att lämna. Tack vare hans mamma stannade. Undrar om Sampers föräldrar har samma påverkan...
Barcelona Rambla~
2015-07-22 13:36
Det är väl uppenbart för alla att det var ledningen som såg till att Thiago lämnade. Varför annars en sådan klausul? De behövde mer pengar för värvningen av Neymar där summan uppenbarligen skenade iväg. Nu ser det ut som om samma sak sker med Samper. Bara att hoppas att han slipper bli kallad förrädare som Thiago blev. Jag menar, om man till varje pris vill behålla en stor talang, ser man då inte till att först och främsta höja hans låga klausul? Det hela är mycket enkelt, klubben kan göra ett statement och säkra Samper för framtiden. Nä, istället behåller man Sergi Roberto som man vet inte kommer generera några större summor vid en försäljning samtidigt som Lucho är nöjd med att han honom i truppen som något sorts 2:a eller 3:e alternativ på defensivt mittfält. Lucho tycker det duger gott och väl samtidigt som han nog tycker att Samper inte är redo riktigt ännu. Ledningen ser sin chans att håva in 12m för att täcka hål i underskottet.
2015-07-22 13:26
Det roliga är att det är MD (Grup Godo) som skriver om att Samper själv funderar på att lämna.
Känns lite som att det är Thiago all over igen.

Hoppas att man har fel, blir just nu nersnackad av Navid på Twitter i alla fall som är helt övertygad om att han inte kommer lämna...
Barcelona Rambla~
2015-07-22 13:24
Nej verkligen inte. Det stör mig hur Wenger ideligen personligen kontaktar våra talanger. Någon borde sätta stopp för detta en gång för alla. Det kan inte vara tillåtet. Min avsky för den mannen finner inga gränser.
2015-07-22 12:48
@Rambla~:

Arsenal coach Wenger personally told B player Sergi Samper (20) last week that the English club is willing to pay his 12M buyout fee. [md]

Känns bra eller..?
Barcelona >The Reporter<
2015-07-22 12:08
Halilovic har väldigt mycket mer potential i sig än Munir. Även Sandro kan bli något faktiskt. Han e stark och kan bara bli bättre. Däremot känns Munir så mycket bojan på ngt sätt? Va gör han i a-laget?
Barcelona >The Reporter<
2015-07-22 12:06
Ja hoppas verkligen att Alen får en halvlek iaf mot United. Inte lätt att komma in sista 20 i en träningsmatch och visa
Annons: