/spanien/barcelona/forum/22045.aspx/spanien/barcelona/forum/22045.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-11-17 15:55
Ämne: Visst Ronaldinho har....
i sånna fall om det andra valet går in så ska han säljas till Chelsea, o så betalar vi pengarna vi får för han och lägger bud på Drogba :) skulle va en dröm o ha honom i laget, ok ok han behövs inte precis när etoó är tillbaka men skulle vara något speciellt och ha honom, tycker jag.

självklart hoppas jag på det första, och det är att han försöker komma i gång igen, gick ju skapligt bra dem 2-3 matcherna innan getafe.
2007-11-17 15:50
Ämne: Bojan Krkic#27:

R....
vilka krossade han vid 20-25 då?
Barcelona T#11
2007-11-17 15:46
YoungAndGifted

vart var zidane när ronaldinho vann världens bästa spelare två år i rad?

skillnaden mellan zidane och ronaldinho är att ronaldinho har satt ribbban väldigt högt, och alla förväntar att han ska prestera så bra hela tiden och därför får han kritik trots han seplar som vilken annan spelare som i tex barca.

Zidane var inte så bra i vm, gjorde 2 bra matcher.
Barcelona Barcelonito
2007-11-17 15:43
YoungAndGifted

Vem fan har nämnt Zidane vs Ronaldinho? snälla om du vill börja me sånna dumma jämförelser använd inte mitt inlägg som anledning då det handlade om helt olika grejer.
Real Madrid YoungAndGifted
2007-11-17 15:27
Bojan Krkic#27:

Ronaldinho är 27-28 år och börjar redan visa tecken på mätthet.

Zidane krossade allt och alla även vid 34 års åldern. I VM tänker jag på då.

Sedan hade Zidane oturen att vara i Madrid då det va kaos runt klubben med en president som Perez som hade full kontroll över klubben och köpte in det han ville ha och inte vad laget behövde.

Många tränare kom och gick, detsamma gällde spelaren.

Med alla dessa problem så var Zidane endå bland de tre bästa i världen.

Ingen kommer någonsin komma upp i den nivån som Zidane höll. Han bar Madrid och Frankrike på sina axlar.
2007-11-17 14:55
Ämne: Ämne: Nemo;
....våran puyol kommer krossa honom :) (Zlatan) och David Villa har börjat tycka om fotboll igen ... så vi får väll hoppas på att han nätar ikväll, eller jag i alla fall vet inte om ni är swe eller spanien fans :P
Barcelona Kalle.
2007-11-17 14:54
Nä Zlatan kommer inte göra fyra mål ikväll. Jag skrev att det inte var realistiskt men att det var mitt drömresultat. Bra, tack hej!
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-17 14:24
Ämne: Nemo;
Jublar du om ....Ska Zlatan göra 4mål ikväll? haha skojar du den killen har inte gjord mål för sverige på två år. I Inter är det något annat för han har bättre spelare runt sig.
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-17 14:20
Ämne: Barcelonito:

Zida....Det är tvärtom! när Ronaldinho gör en dålig match så brukar han alltid bidra med en assist eller nån bra frispark. När Zidane gör en dålig match så är han total osynlig, minns du inte el clasico? där var Zidane ett spöke på plan.
2007-11-17 14:16
Ämne: Gubbar, hur tror ni ....
huh, Motta ? :P
Real Madrid YoungAndGifted
2007-11-17 14:05
Barcelonito:

Zidane vs Ronaldinho?
Zidane alla dagar i veckan!

Skillnaden mellan Zidane och Ronaldinho är att även fast Zidane gjorde dåliga matcher så fanns han endå med i bilden någonstans.

När Ronaldinho gör en dålig match så är han helt och hållet osynlig och nästan ingenting går rätt för honom.

Zidane var motorn i Real Madrid och näst intill allt byggdes genom honom. Så är det inte i fallet Ronaldinho.

All respekt för Ronaldinho, men Zidanes nivå når han aldrig upp till, om nån ens gör det på den här planeten.
Real Madrid momo4
2007-11-17 14:02
Rambla

För det första är det vagt att säga att man är en sann Madridista för att man har säsongskort och lever i staden Madrid. Sådana saker är materiella och om du nu menar allvar så är ingen av oss fans i Sverige som håller på Real Madrid sanna fans.

Sedan att Real Madrid var usla har håller jag med och jag beskrev dem som vandrande zombies medan Barcelona spelade underbar fotboll. Men jag tänker fortfarande inte applådera åt den konsten för den är inte i min smak. Alla är inte Piccaso älskare.

Så jag menar vad är det du egentligen har läst?

Flow, skönt att det finns någon som förstår vad det är jag förklarar!
Barcelona Rambla
2007-11-17 13:54
momo4:

Fel. Årets mest korkade kommentarer står du klart och tydligt för. Sen är det ingen som kritiserar dig för den biten som handlar om att du känner dig obekväm eller att inte vara en sann madridista.

En sann madridista, tex de som har säsongskort på Santiago Bernabéu (vilket knappast du har?) och lever i staden Madrid, är riktiga fotbollsälskare och uppskattar när fotboll blir till en konst. Det blev det när Ronaldinho bjöd på show och publiken visade bara sin uppskattning för den spelaren. De hyllade knappast laget FC Barcelona. De insåg att det inte var madridspelarna som svek dem, utan att de mötte en bättre moståndare den kvällen.

Problemet med supportar som du, är att du hela tiden försöker föringa en moståndares prestation, speciellt när det råkar vara FC Barcelona, och bara skylla ifrån dig och vara allmännt bitter.
Flow
2007-11-17 13:51
momo4//

Håller med dig. Jag skulle aldrig kunna göra något sådant, oavsett hur bra spelaren i motståndarlaget spelar, det är emot min policy.
Angående Robinho så var jag ironisk, han är inte hyffsad, han är riktigt bra just nu.
Real Madrid momo4
2007-11-17 13:49
ZARM

Det där med att Ronaldinho är fet är bara ironi och jag kan be om ursäkt om det inte var tydligt nog. För om ni läser mellan raderna på nummer nio så kan ni förstå missnöjet på köpet av Beckham och missen att värva Ronaldinho. Så att säga att han är fet var ironi som syftade på hans dagsform.
Real Madrid momo4
2007-11-17 13:45
Flow

Skönt att någon kan det, men det jag menar är att i ett El Clásico där rivaliteten mellan klubbarna är som störst kan inte Real Madrid supportrarna applådera motståndarna. Man är givetvis Real Madrid-älskare sedan fotbollsälskare på samma sätt som ni Barcelona-älskare och sedan fotbollsälskare. Jag tvivlar starkt på att ni skulle börja applådera Robinho om han stod för fotbollskonst av den högre skolan under El Clásico på Nou Camp.

Eller kanske så har jag fel och ni bryr er inte lika mycket?
Barcelona ZARM
2007-11-17 13:41
momo4// Helt ärligt kan jag tycka att van Nistelrooy kan göra snygga mål ibland, det jag menade vara att det kanske var för att de var fotbollsälskare och uppskattade Ronnies spel som publiken applåderade. Sen var de kanske minst lika ledsna som dig över att förlora. Men nåja, klart det kan vara svårt att uppskatta motståndarnas spel, har ändå svårt att ta en artikel som beskriver Ronaldinho som fet seriöst!
Flow
2007-11-17 13:37
Momo4//

Eeey säg inte så, jag kan säga en positiv sak om Real, Robinho är hyffsad.
Flow
2007-11-17 13:36
Gubbar, hur tror ni det går i La Liga denna säsong? Jag tror inte vi förlorar mer än max två matcher till, förutsatt att vi startar denna elva:

Valdes
Zambrotta Putol Milito Abidal
Dos Santos Iniesta Motta Messi
Bojan Etoo
Real Madrid momo4
2007-11-17 13:25
Det måste vara årets mest korkade kommentar. Klart man inte känner sig bekväm när ens ärkefiender gör tre mål på ens hemmaplan och en del av publiken applåderar en viss spelare!

Hur kan jag finna tjusning i det då jag är en sann Real Madrid supporter, sen så får alla tycka vad dem vill!
Själva idén med artikeln är att minnas dessa minnen för att förstå och försöka lära sig något av dem tiderna. Jag menar det skulle vara kul om ni ens kan säga något positivt och neutralt om en Real Madrid-spelare, medan när jag skriver så är det barnsligt?!

Då vet man hur ni resonerar.
Barcelona ZARM
2007-11-17 13:13
Delarocha RIP Puerta//

Jag håller med, uppenbarligen har killen inte förstått tjusningen med fotboll. Som Ronnie spelade den kvällen borde alla fotbollsälskare resa sig upp och applådera!!!
Barcelona PILMÀ
2007-11-17 13:02
Vet ni att Messi Och Milito Spelar med Argentina i Kväll kl 21:00 på Tv4-Sport Vm-Kval tror att de möter Bolivia.
Intressant och se dem en timme innan matchen mellan Spanien vs Sverige.
Så det blir uppvärmning så länge tills matchen mellan Spanien vs Sverige börjar.
Barcelona FCB#19
2007-11-17 13:00
när e ens afrikanska mästerskapen ??
Barcelona Jabbe
2007-11-17 12:57
Kommer alla afrikanska spelare bli borta mot el clasico för att dem har afrikanska mästerskapen
Barcelona Kalle.
2007-11-17 12:29
Tänkte samma sak Delarocha.
Delarocha RIP Puerta
2007-11-17 12:26
Pinsam artikel nån maräng skriver om de sämsta minnena och är vansinnig över att publiken applåderade Ronaldinho efter hans mål. Hur gammal är snubben?
blablabla
2007-11-17 11:48
Rätta mig om jag har fel, men om N-Irland-Danmark blir kryss eller vinst för DAnmark så är Sverige och Spanien klara även vilket resultat det blir i matchen på Bernabeú?
Barcelona Kalle.
2007-11-17 11:22
Nemo.
Jo det gör jag med. Men ikväll representerar ju Puyol Spanien. Han får gärna göra mål. Men jag vill ändå att Sverige vinner.

Vet att mitt resultat inte är så realistiskt. Men det är mitt drömresultat!
2007-11-17 11:21
Ämne: GODA NYHETER !!!

....
tror inte han lär få spela men man vet alldrig, v ifår väll hoppas, om inte rijkaard bestämt vilken match han ska få spela, tror knappast att man ställer högsta kvar på han direkt men vi vet ju att etoó ger allt han har alltid så.
2007-11-17 11:19
Ämne: Nemo;
Jublar du om ....
tror inte äns zlatan nätar ikväll, inte gjort det på ett tag och så ska han göra det mot spanien? nope.
Annons: