/spanien/barcelona/forum/2204.aspx/spanien/barcelona/forum/2204.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2015-07-19 10:23
Xaviesta Måste även lägga till en grej. Hur kan du påstå att nuvarande ledning inte har något med trippeln att göra? Visst var det spelarna som spelade hem det men det var Bartomeu som tillsatte Luis Enrique, vilket trots allt visat sig vara ett bra beslut. Utan värvningarna av bland annat Suarez, Rakitic osv förra året och Neymar året innan så tror jag inte att vi hade vunnit trippeln. Som sagt hela laget stod för en fantastisk insats men lite creed ska nog ledningen ha.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2015-07-19 10:16
Xaviesta Ja vi är världens bästa lag idag och för att fortsätta vara det behöver vi ha dem bästa spelarna samt satsa mer på akademin. Detta kan vi göra om vi har ekonomin för det och då tycker jag som sagt att Bartomeu har dem bättre lösningarna. I en perfekt värld hade väl även jag helst sett en helt reklamfri tröja och en klubb som enbart höll kvar vid sina traditioner. Men det hade blivit svårt för oss att vara kvar i toppen.
Barcelona Barcadinho.
2015-07-19 09:15
Vad menar ni med att sälja Messi ? Menar ni att Barto tänker sälja honom ? I så fall kan ni lugna ner er. Det kommer han inte göra så snart. Han har sagt det flera gånger. Kanske när Messi kommer vara på väg ner.

(Förresten, det var Cruyff som kom först av alla med idén att sälja Messi, idiotiskt nog redan då).

Eller menar ni att Messi kommer vilja lämna för att Barto blivit president?

Om så är fallet så kan han dra för min del redan nu. Tänker han byta en klubb bara för att han är missnöjd med hur medlemmarna röstade så kvitter det väl för mig.
Hans uppgift är att spela fotboll, ha bra kontakter med spelarna och tränaren (inte måste heller). Men att lägga sig i politiken ovan är inte hans uppgift. Han får ju betalt för uppgiften och inte lite betalt inte.

(Messis lön är också en del av den kommersiella utvecklingen, precis som resten av de överbetalade spelarna i toppfotbollen).
Barcelona socccerfan1
2015-07-19 09:05
Vad händer med Presidentposten om pannkakan blir fälld och åker i finkan??
Mascherano#14 el Jefecito
2015-07-19 03:59
Fyfan!

Jag var helt slutkörd efter en lång dag med kvällsträning så jag kom hem och bara däckade på soffan. Självklart sov jag oroligt som fan och till slut vaknade jag med en enda tanke: Måste kolla hur det gick i valet!

Den tomhet jag kände när Chelsea slog ut oss i CL-semin 2012 var brutal, jag levde ju fortfarande i tron om att vi där och då var världens bästa lag precis som 2008-2011. Direkt efter slutsignalen sprack den illusionen och det enda jag kunde känna var en enorm tomhet. Jag fattade att Pep skulle lämna efter säsongen, jag fattade att vi inte var bättre än så och jag fattade att en den eran som världens bästa lag, antagligen genom tiderna, var över. Jag var knäckt.

Valresultatet! Var ju enda tanken när jag vaknade till. Ett par musklick och sekunder senare så sitter man här, helt stum, oförstående och nästintill gråtfärdig. Översköljd av en mycket tung känsla av bedrövelse, fattar absolut ingenting. Längtade nästan tillbaka till Chelsea-semin när jag skrev om den, de känslorna var så mycket lättare att hantera. Det var inte så farligt. Detta är. Detta.Är.Farligt.

Jag ska inte ljuga för er. Jag började heja på Barcelona pga det sportsliga, såklart. Det var faktiskt för att min favoritspelare gick till Barca som jag lämnade AC Milan och istället började hålla på Barca. De två två ligatitlarna 1998 och 1999 gjorde saken ännu lättare. Och spelaren? Det var Patrick Kluivert. Jag var 14 år.

Det tog några år men så småningom och i samma takt som internet skulle bli en del av min vardag började jag läsa på lite om Barca. Jag gillade det jag läste. Det fanns en historia om frihetskamp som tilltalade mig. Det fanns ingen tröjreklam, vilket var lite coolt förstärkte känslan exklusivitet. Det fanns även värderingar som jag gillade och som jag i takt med att jag själv växte upp och utvecklades som människa verkligen kunde känna att jag delade. Mes que un club. La Masia. Cruiyff. Guardiola. Puyol, Xavi, Ronaldinho, Iniesta, Valdes. Till och med Patrik Andersson. Även Henke kom. Jag läste också om Real Madrid och deras skamfläck till historia och upplevde FC Barcelona som en motvikt till detta fascistiska lag. Jag var stolt. Barca blev en del av mig och formade mig till viss del som människa. Jag var riktigt stolt.

2008 blev Guardiola tränare. Egen produkt, legend inom klubben och hade tidigare coachat B-laget. Vi började spela en typ av fotboll jag inte trodde fanns. Det var så vackert. Messi exploderade. 9 egna produkter i startelvan. Unicef var på tröjan. Barca var MITT lag. Stoltheten var enorm. Jag hade följt Barca så gott jag kunde i tio år, och som jag blev belönad. Helt otroligt!

Det är dags att börja avrunda detta inlägg och jag känner motstånd till att skriva slutet på det. Jag önskar jag kunde stanna här. Men jag ska fortsätta.

Även med Rosell/Barto så hejar jag fortfarande på Barcelona. Det gör jag. Jag hoppas laget vinner. Jag hoppas Messi fortsätter att visa hatarna. Jag blev tårögd över att vi kunde tacka av Xavi med en trippel. Jag avgudar fortfarande Puyol. Jag brinner fortfarande för laget och jag ser fram emot nästa säsong, kan knappt bärga mig. Fuck it, det ska till och med bli spännande att se Arda och Vidal i januari. Speciellt Arda.

Men. Stoltheten som började växa inom mig från 14 års ålder och framåt den är totalt död just nu. Sedan 2010 så har den successivt skalats av och inatt dog den helt. Det finns nämligen inte mycket i dagsläget att vara stolt över. Vi pratar om Qatar, pissa på legender, pissa på La Masia och jag orkar inte ens återupprepa allt, ni vet redan. Jag känner just nu ingenting för klubben Barcelona. Det är numera en klubb som går i bräschen för den äckliga moderna fotbollen som till och med säljer sina tifon till Nike. Och idag är det klart att vi ska få 6 år till av den här skiten. Då är Messi 34, jag själv är 37 då. Jag hatar det!

Jag kommer såklart att fortsätta älska laget Barcelona men just nu är klubben Barcelona död för mig. Vår fina historia är numera historia. Det är känsligt, det gör ont, jag sörjer.

Jag går och lägger mig igen.
Barcelona Barclasico
2015-07-19 03:36
@Lion24:

Amen to that!!
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-19 03:23
[QUOTE=Barclasico]Snälla knip igen bara, vad gör du för nytta här? [/QUOTE] Varför ska du tysta mig jag säger vad jag tycker. om jag får fråga dig samma fråga VAD GÖR DU FÖR NYTTA
Barcelona Barclasico
2015-07-19 03:17
@Mxm Ciilow:

Snälla knip igen bara, vad gör du för nytta här?
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-19 02:48
Ni som skriver att Messi kommer och lämna laget ni måste skämta tror ni verkligen att Messi bryr sig om vem som styr klubben så länge han får sin feta lön och man styr klubben på rätt sätt vilket jag tror Bartomeu kommer och göra.
Barcelona Lion24
2015-07-19 02:05
Då och då får jag läsa argument som ''Bartomeu vann valet för att han hade den bästa projekten för Barcelona''. I min värld så är detta inte ens i närheten. Ska man utgå från den som hade bäst projekt så hade Benedito i min värld vunnit alla dagar i veckan, med en klar marginal. Benedito var den som var tydligast.

Anledningen till att Bartomeu vann (usch) var att han hade ett rejält försprång. Jag säger det igen: R E J Ä L T F Ö R S P R Å N G. Bartomeu var den som var president innan val utlystes. Därför satt han med nycklar som ingen annan hade. Han hade tillgång till klubens dator system. Han köpte två spelare (Vidal & Arda). Han förlängde med flera spelare inklusive tränaren. Spelarna och tränarna hade precis vunnit trippeln. Bartomeu var däremot den slugaste av dom alla. Han använde alla möjliga medel för att fiska röster, man kan inte klandra honom för det. Skillnaden var att han hade medel att använda medans dom andra knappt hade någon.

Trots B-lagets tragiska sorti från Segundan så har dom nu en ny tränare (Gerard Lopez). Inte nog med det så har Bartomeu en extrem stort stöd från mega tidningen (i Barcelona) Mundo Deportivo. Som sagt, allt gick Bartomeus väg för han hade makten. Det märks klart och tydligt att Bartomeu verkligen gick hårt inför den här kampanjen samtidigt som han hade extremt smarta människor runt omkring sig. Han gav ett ''tryggt'' intryck för medlemmarna. En falsk säkerhet. En redan ''vald'' president som började bygga för framtiden med spelarköp, kontraktpåskrivningar, anställning av B-lags tränare och mycket mycket mer. Det här skapas en falsk trygghet från medlemmarna som inte vill förstöra något som gått så ''bra'', jag menar, klubben tog ju nyss en trippel. Varför förstöra det? Människor har ett minne som är extremt kort, tyvärr. Jag har sagt det otaligt många gånger tidigare. Människan kan skapa maskiner, flygplan, robotar och kan göra extremt avancerade och ibland fascinerande saker men man kan ibland, bara ibland inte tänker längre än vad nästan räcker. Det är så ''vi'' är.

Sedan måste jag säga att jag är extremt besviken på Laportas valkampanj. Jag köper inte det där att han inte hade ''tid''. Val utlystes i början av januari och Laporta har haft över 7 månader på sig att tänka och reflektera på vilken väg han/dom vill ska gå. Att hans jobb skulle stå i vägen tror jag inte ett dugg på. Då kan man anställa kompetenta personer som sedan kan ''tänka'' ut en plan eller en strategi för att ro hem det här. Att Laporta gick hårt åt Bartomeu är ingen nyhet och inget fel med det. Det är så det ofta sker när man är i ''opposition'', dvs att alltid klaga på den som har makten. Men problemet var att Laporta syndes inte så mycket tycker jag. Han hade inte en tillräcklig stark och hög röst för att ''väcka'' folk. Det kändes mer som en samlad och lugn Laporta. Det är egentligen en roll Bartomeu bör ha och hade eftersom det var han som satt på makten. Laporta borde gått in mycket mer intensivare och hårdare på alla möjliga håll, inte bara mot Bartomeu/Rosell. Det var inte förens i slutet det hördes något.

Jag skrev tidigare att det ska bli extremt kul att se folks reaktioner när Messi möjligtvis säljs. Jag har många önskemål i livet. Bland många är fred på jorden, alla människor kan äta, dricka och ha tak, Barca ska vinna varenda match och titel och mycket mycket mer. Ikväll/inatt fick jag ännu en önskan. Det är att se skribenten 'enkos' min LIVE OM det möjligtvis står ''MESSI TILL MANCHESTER/PSG/CHELSEA - KLART'' fastklistrad på de stora tidningarna. enkos som förmodligen är Messis nummer 1 fan här inne. Inget fel med det men jag kan bara inte få ihop det när man är en ''Messi-fanboy'' och sedan vill att Bartomeu med hans styrelse ska vinna. Jag har ingenting personligt emot dig enkos men jag bara hade önskat att få se ditt ansikte just då, live, på plats.

En extremt mörk kväll i mitt och FC Barcelonas historia. Extremt mörkt. Lycka till och sova.
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-19 02:03
Slut ändan glöm inte att vi alla älskar laget Fc Barcelona. God natt på er alla Visca el Barca y visca el Bartomeu.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-07-19 01:36
Blaugrana91 Att "fortsätta" vara världens bästa lag? Tycker du att vi har varit världens bästa lag dom senaste säsongerna efter att Pep lämnade? Vi sprattlar till mellan januari och maj och du får det att låta som att vi regerat fotbollsmetropolen dom senaste åren. Guldfisk much? Våra framgångar på själva gräset i år har ingenting överhuvudtaget med Bartomeu och hans amöbor att göra. Det är helt och hållet Lucho och våra killar själva som ska ha cred för det och ingenting annat. Du var pro Rosell/Bartomeu dagen dom satte sig ner vid makten och på den tiden var det här projektet inte ens påtänkt eller uppe på tapeten så lägg ner snacket om att du "tror" på det här "projektet" Bartomeu presenterade i det här valet. Det har ingenting att göra med vem du helst ser som president. Godnatt och välkommen åter. EDIT: Professionella argument = något ordentligt att komma med så är hållbart. Du klarade inte ens av att svara på Ramblas frågor där ett tag. Kvalitet = länka källor när man återger någonting, diskutera sakligt utan att sväva iväg, hålla det hela på en mogen nivå osv. Här är du oftast mycket bra. Jag har inget agg mot dig, men helt klart blir det passionerade diskussioner när det gäller något såhär allvarligt, eller hur? I slutändan håller vi trots allt på samma klubb även om helst ser olika saker när vi tittar på klubbemblemt.
Barcelona papillon
2015-07-19 01:33
Blaugrana91

Bry dig inte om dessa "provokationer". Se dem som en fis, de stinker men sen förvinner lukten.

Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Blaugrana91
2015-07-19 01:31
[QUOTE=( Xaviesta )]Mxm Ciilow Ingen som "gaddar ihop sig" mot honom. Det ser så ut pga han är den enda pro Bartomeu som man faktiskt kan föra en någorlunda vettig diskussion med. Resten av er är forumets bottenskrap och där orkar inga hajar simma. Bottenskrap, inte för era åsikter utan mer för sättet ni pratar här inne med provokationer och omogna inlägg utan riktig kunskap eller korrekt fakta. Hade ni kunnat hålla era inlägg på en mogen nivå hade man kanske tagit en diskussion med er också men så är ju tyvärr inte fallet. Därför blir det Blaugrana91 man snackar med istället. Sedan är han ju också en gammal räv i forumet så man förväntar sig inget annat än kvalité från honom. [/QUOTE] Hmm ena stunden har jag inte professionella argument och sen plötsligt kan inte förvänta sig annat än kvalitet från mig? Går ej ihop.
Barcelona Blaugrana91
2015-07-19 01:24
xaviesta Återigen en pinsam och lång kommentar från dig, du säger indirekt att jag inte har något att komma med bara för att jag råkar tycka att Bartomeus projekt är bättre för klubbens framtid. Det är MIN åsikt, finns inget rätt eller fel, jag och en majoritet av dem som röstade ansåg tydligen att ekonomisk tillväxt, att fortsätta vara världens bästa lag och Espai Barca var viktigt.... Men juste jag glömde, jag och pensionärerna i Katalonien är ju bara plastfans så vi har fel. God natt.
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-19 01:21
Oroa er inte Messi kommer inte och lämna Barca är hans familj
Barcelona Rambla~
2015-07-19 01:20
Jag skulle inte bli förvånad om Messi väljer att lämna redan denna sommar. En annan jag räknar bort inom en snar framtid är Rafinha. Kontraktet går ut nästa sommar och ingen kontakt från ledningen med honom innan valet drog igång. Blir en intressant fortsättning på sommaren.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-07-19 01:20
Mxm Ciilow Ingen som "gaddar ihop sig" mot honom. Det ser så ut pga han är den enda pro Bartomeu som man faktiskt kan föra en någorlunda vettig diskussion med. Resten av er är forumets bottenskrap och där orkar inga hajar simma. Bottenskrap, inte för era åsikter utan mer för sättet ni pratar här inne med provokationer och omogna inlägg utan riktig kunskap eller korrekt fakta. Hade ni kunnat hålla era inlägg på en mogen nivå hade man kanske tagit en diskussion med er också men så är ju tyvärr inte fallet. Därför blir det Blaugrana91 man snackar med istället. Sedan är han ju också en gammal räv i forumet så man förväntar sig inget annat än kvalité från honom.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-19 01:19
Mxm Ciilow

Håller med dig.
Är det något det forumethar gemensamt med Puertan så är det att ingen får ha sin åsikt när det inte passar visa. Ju, ibland är ok men när vi vill så ska vi mobba dig.

Det enda som fattas är att de spärrar "Blaugrana91 "

Blaugrana91
Jag kanske inte håller med dig var du står i politiken FC Barcelona men du har fan i mig rätt att yttra dina åsikter och försvara dig.

Till er andra som gaddar ihop sig som vargar:

Ni som pratar om demokrati, demokrati. Har ni stiftat en ny lag där man inte där man inte får ha en annan åsikt.

Game Over! Barto vann för att kandidaterna var inte smarta nog att gå ihop.
Barto vann för att 60% av medlemmarna struntade att rösta. Är några ni borde mobba/smutskast så är det dem.
Barcelona Andresito
2015-07-19 01:15
Skandal. Hur jävla trångsynta är människorna? Har full förståelse om Messi lämnar nästa sommar. 6 jävla år, hela resten av Messis storhetstid ska vi alltså ha Bartomeu som president. Skandal.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-19 01:14
@Rambla~:

Jag har ärligt talat blivit väldigt rädd för att Messi ska lämna Barcelona nu, det var i princip tack vare honom vi fick ett nyval vi ville ha och det är ingen hemlighet att han avskyr denna junta. Men om han vill lämna, så förstår jag faktiskt honom, han förtjänar bra mycket bättre än Bartomeu och hans lakejer.
Barcelona Rambla~
2015-07-19 01:12
Det nappar dåligt här. :)
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-19 01:07
Varför gaddar ni ihop er mot Blaugrana91? Han har rätt och försvara vem han vill. Det är fantastiskt att ni fortsätter trots att Juan Laporta torskade stort
Barcelona Rambla~
2015-07-19 01:07
"-Jag lovar att leva upp till medlemmarnas förtroende och, precis som Xavi, Puyol, Messi och Abidal, arbeta i mitt anletes svett och kämpa för klubbens färger." Lögnaren har mage att nämna Abidal i sitt tal. De personerna är alla emot honom och allt vad han står för. Direkt motbjudande.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-19 00:59
@barcastuff: Pedro's buyout fee didn't drop from 150M to 30M, but there's a gentlemen's agreement that Barcelona is willing to listen to 25M bids [marca] "Gentlemens agreement" Marca alltså, lägg ner.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-07-19 00:58
Blaugrana91 Tror forumet blir lite trött på dig med när du med näbbar och klor försvarar något så oförsvarbart för att sedan inte argumentera för det på ett professionellt sätt. Kanske är det för att du skriver med hjärtat istället för hjärnan idag men du hade inte mycket att komma med om vi säger så. Det här har inte så mycket med endast Bartomeu per se att göra utan även hans vidriga entourage. Utan att gå in specifikt på namn så handlar det till en stor, stor del om folket han har runtomkring sig som har sina smutsiga fingrar med i besluten som tas. Det handlar om all devastation med media skandaler som ställer klubben i dålig anda samt lögner och brutna löften. Det handlar om inkompetensen som han kommer med till bordet. Och den här gången tror jag att hans svagheter kommer att vara mycket mer transparenta iom att han hittills endast surfat på Rosell vågor. Nu är han folkvald och kommer att vara än mer under luppen och personligen tror jag inte att han överlever. Känns även väldigt långsökt att spelarna är nöjda med valresultatet idag även om vi aldrig kommer att veta helt säkert. Ingen hoppar på dig för att du inte är pro Laporta utan problemet är snarare (för mig iaf) att jag inte förstår hur du resonerar riktigt överhuvudtaget. Du har helt klart skygglapparna på utan att vara medveten om det kanske. För dig handlade det här valet om klubbens ekonomiska tillväxt medan det för mig och dom flesta andra handlade om klubbens anseende, värderingar samt La Masias framtid. "Vi tycker olika helt enkelt" hade fungerat för mig om du hade varit pro Benedito tex. Men när du säger att du är n-ö-j-d med dagens resultat så finner jag inget mer att tillägga. Det räcker så. Junta Dimision Tack själv för dina alltid så kloka svar och argument!
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-19 00:48
Bartomeu har levererat under den korta tiden han har varit president. Tänk på vad han kommer och göra under de 6 år han kommer styra.
Barcelona papillon
2015-07-19 00:45
Castefa

Gillar ditt inlägg skarpt.

Rent av patetiskt när många i detta forum tror sig vara bättre och veta mer än de som varit medlemmar i åratal och är mer insatta. Alla som inte röstar eller håller på Laporta är tydligen inte äkta Cule's, enligt dessa.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Rambla~
2015-07-19 00:45
@Blaugrana91:

Diskussionen handlade om, från mitt håll, att det var Bartomeus sak att ordna upp beafen med Fifa oavsett vem som ställt till det. Han sket i det och agerade väldigt arrogant och svor sig fri från att Barca kunde göra några fel alls. Förstår du nu?
Barcelona Rambla~
2015-07-19 00:43
Blaugrana91

Du har fortfarande inte förstått problemet. Ingen, nästan ingen, hyllar Laporta. Inte jag i alla fall. Han sög under denna kampanj och på ett sätt är jag ändå glad att han inte blev vald. Det hade slutat i kaos igen misstänker jag. Han sågs bara som ett tilltänkt motgift mot varbölden Bartomeu men visade det sig, höll inte måttet.

Fast alternativet, Barto, är så mycket värre för många av oss. Det måste du försöka inse någon gång. :)
Annons: