/spanien/barcelona/forum/22036.aspx/spanien/barcelona/forum/22036.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca_Barca
2007-11-12 00:01
seriös allså ni vill ha båda fin spel o mourinho.
mourinho vill bara vinna oavsett hur laget spelar. detta tillhör inte BARCA. barcelona vill vina med still och mister har gjort detta under sina 5 år. visst är det nånting som inte funkar. men ha tålamod. vi alla hatade mourinho och nu helt plötsligt är han kung.
att man kan ändra sig så snabb :)
Barcelona Ghazza
2007-11-11 23:57
Dessutom vill jag citera vår egen Samuel Eto'o:(vill minnas att Captain Fantastic! skrev detta)

"Chelsea and Mourinho are disgraceful. If this team wins the Champions League, it would make me want to retire"

Kan man något annat än älska killen? =)
Spanien Giovanetti
2007-11-11 23:55
Barcelonito,

Jag sa dock inte att han _inte_ kommer gå till ett lag med färdiga stjärnor, jag sa att det inte är det främsta kriteriet om alls som ett svar på ditt uttal om att Barcelona har världens bästa lag. Som om det vore något konkret argument till varför Mourinho skulle vilja träna laget, han är, precis som jag sa innan, inte typen som går till laget med flest stjärnor.

Att du sedan gör en fantasilista över lag han skulle vilja gå till berör mig inte, faktum kvarstår, Mourinho kommer aldrig att sätta sin fot i Barcelona.
Barcelona Barcelonito
2007-11-11 23:49
Giovanetti...

Hmm... Jag tror Mourinho har 5-6 lag på önskelistan. Milan, Barca, Real, Inter och Liverpool. Jag säger inte att han kommer att gå till Barca helt säkert men att han inte skulle VILJA göra det kan du aldrig bevisa. Det låter bara för dumt. Färdiga stjärnor köptes väl till Chelsea också eller vad säger du? inte lite heller...

Om han vill ta över ett storlag som han har sagt så får han nog alltid stora stjärnor på köpet va? kom igen, du vet inte vad du pratar om... Finns Milan, Pool, Inter, Real på hans lista då? De har lika många stjärnor de me va? ETT STORLAG...

"Gå och byt blöja nu"
Barcelona Captain Fantastic!
2007-11-11 23:48
Verkar som att många glömmer att Mourinho redan tränat FC Barcelona, nåja andretränare men fortfarande en tränare. Vad är det som säger att han aldrig skulle ta över oss igen?

Men som Ghazza säger, hoppas fan inte han tar över. Alla hans kommentarer över åren har verkligen lämmnat en besk smak.
2007-11-11 23:48
2007-11-11 23:47
Barcelona Ghazza
2007-11-11 23:41
Det råder inga tvivel om att Mourinho är en av världens bästa. Som nedan beskrivs han som en lysande taktiker och en coach som sammansvetsar laget på ett bra sätt. Men trots detta ser jag ingen framtid för honom i Barcelona. Känns som om hans uttalanden om klubben och spelarna gått över gränsen.

"How do you say cheating in Catalan?"

"Barcelona is a cultural city with many great theaters and this boy [Lionel Messi] has learned very well. He's learned play-acting."

"When I saw Frank Rijkaard entering the referee's dressing room I couldn't believe it. When Didier Drogba was sent off I wasn't surprised."

Osv, osv...

För mig är han inget annat än en bitter gammal man som aldrig lyckades hos oss.
Spanien Giovanetti
2007-11-11 23:37
Barcelonito,

Mourinho är inte den typen som går till ett lag bara för att det finns mest färdiga stjärnor i truppen, och jag kan garantera att Barcelona inte är på hans topp 10 lista över potensiella klubbar. Om min kommentar var genomtänkt eller inte kan vi ha en dispyt om hur länge som helst - faktum kvarstår dock - Mourinho kommer aldrig att sätta sina fötter i Barcelona. Den som tror någonting annat dagdrömmer. Jag låter tiden bevisa mig rätt.
Barcelona Barcelonito
2007-11-11 23:34
Och även om jag håller med om allt Giovanetti säger så vill jag påstå att både Mourinho och Laporta skulle bli mycket glada om han tar över Barca. Och förstår inte varför han inte skulle VILJA gå till Barca som har världens bästa trupp.

Giovanetti det där var inte så genomtänkt.
Barcelona Barcelonito
2007-11-11 23:30
Är Mourinho smutsig människa? För att han alltid försvarar sitt lag och spelare? Han tar på sig massa skit för att ge sitt lag självförtroende. Hade Rijkard gjort samma sak förra säsongen o skyddat spelarna från media och allt möjligt så hade vi vunnit ligan.

Angående hans fotbollsfilosofi vill jag bara säga att han jobbar med den trupp han får. I Porto hade han anfallsglad fotboll och lyckades. Truppen Abramovich gav honom kunde han inte göra så mycket bättre av. Massa kraftspelare som spelar direkt fotboll. Med Robben och Joe Cole långtidsskadade kunde han inte göra nåt bättre än vad han gjorde.

Leta efter orsaker och anledningar innan ni påstår nånting. Mourinho är i särklass världens bästa tränare.
Spanien Giovanetti
2007-11-11 23:29
Att Mourinho sedan skulle vilja gå till ett lag som Barcelona är ett skämt, kommer aldrig hända.
Spanien Giovanetti
2007-11-11 23:28
Ämne: Morinho må va en duk....
MQUC,

Enbart en riktigt okunning samt objektivt invalid fotbollssupporter skulle kalla en topptränare som Mourinho "smutsig", men jag förstår det, han gjorde trots allt narr av Barcelona ett par gånger som tränare i Chelsea och hade en liten dispyt med laget. Du kan inte styra dina tonårskänslor, de styr dig och ditt omdöme.

Hursomhelst är Mourinho nog den bästa tränaren i världen just nu, han må vara arrogant utåt men han är ett geni när det gäller fotboll och han skapar en stark lagatmosfär vilket han visat i Chelsea. Portugals tränare Scolare sa det bäst; "Mourinho is the most talented coach in the world, and crazy enough to think so himself".

Gå och byt blöja nu.

(Skönt med segern för Villarreal idag)
Barcelona SaM__-
2007-11-11 22:48
Villarreal- Sevilla 3-2, 86e straff!
Real Madrid YoungAndGifted
2007-11-11 22:25
Ska ni ha tränare så ska ni ha Maradona som huvudtränare coh som sin assistent Hristo Stoichkov.

:)
Barcelona MQUC
2007-11-11 22:16
Morinho må va en duktig tränare, men han är en riktigt smutsig människa och sånna hör inte hemma i dagens FC Barcelona, NEJ till Morinho.
Barcelona Iniesta Nr1
2007-11-11 22:13
Luis Enrique som huvudtränare och Guardiola som assisterande. Där har vi duon som ska leda barca till stora titlar..Tyvär så kommer det förmodligen inte ske för Laporta vill bara ha de erkänt bra tränarna.
Barcelona Tompa
2007-11-11 22:03
RonaldinhoGaucho10:
"stora lag kräver titlar"

Så sant och förra säsongen vann vi ingenting (Katalanska cupen kan knappast räknas) trots ett fantastiskt spelarmaterial. Och fortsätter det så här vinner inget till våren heller, trots spelarköp på ca 70 milj euro. Vi ska vara världens bästa klubblag och då måste målsättningen vara en tung titel (ligan eller C.L) varje år. Och når man inte dit med dessa spelare så är det ett misslyckande.

Dremot vill jag inte att Barca ska börja spela gnetfotboll a la Chelsea eller Juventus. Och därför ser jag ogärna att en tränare som t.ex Capello tar över skutan.
Barcelona Barca#1(R.I.P PUERTA)
2007-11-11 22:01
Criff

Mourinho är en mycket bra tränare därför kan jag förstå att många vill ha honom.

Ronaldinhogaucho 10/

Bara vinst? Neej det räcker inte för oss..

Mourinho är en bra tränare men hans filosofi passar inte ihop med barcas!
Real Madrid Shi
2007-11-11 22:00
Ämne: Criff:
Nä, jag är i....
Capello vet hur man spelar offensivt det gör Mourinho med, dessa är de 2 båsta tränarna i världen och båda vet hur man ändrar sin taktik efter spelar materialet. Jag är säker på att till exempel Capello hade fört in både massvis med disiplin i Barcelona som känns lite väl mycket "lira me vännerna en söndags eftermiddag" senaste tiden. Dessutom med den truppen ni har e jag säker på att Capello hade underhållt er fans.
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-11-11 21:54
Criff

Du jag skiter i om vi spelar fult eller defensivt så länge vi tar poäng. så du vill hellre spela offensivt och förlora än att vinna och ta 3p med defensivt spel. då hade du inte varit tränare för något stor lag.

stora lag kräver titlar!
Barcelona Tompa
2007-11-11 21:53
Criff:
Nä, jag är inte särskilt tänd på att se Murinho som tränare av just den anledning som du anger. Av samma anledning vill jag inte ha t.ex Capello. Däremot är jag övertygad om att med någon av nämnda herrar som tränare får vi aldrig se ett så viljelöst lag som i går. Men det betyder inte att Murinho är drömtränaren för mig, det är det verkligen inte.
Barcelona Criff
2007-11-11 21:45
Jag förstår inte mig på alla er som vill ha Mourinho som tränare, förstår ingen utav er att gladfotbollen hade försvunnit rakt ut genom fönstret?
Mourinho är en defensiv tränare som är inriktad på att vinna titlar.

Ingen Mourinho!!

Barcelona Tompa
2007-11-11 21:41
Holländaren:
Real har använt sig av 6 eller 7tränare efter att Del Bosque fick gå och jag har aldrig sagt att vi under en 4-5 årsperiod ska använda i genomsnitt 2 tränare/säsong. Ja, jag har inte ens skrivit att Rijkaard ska sparkas nu. Han ska få mer tid på att fixa det här men mitt tålamod är inte oändligt. Skulle det bli två titellösa säsonger i rad är det definitivt en för mycket med det här laget. Men blir det en vändning och vi vinner ligan eller C.L så ska Rijkaard få fortsätta. Bara Real sparkar en tränare som fört dem till ligatiteln (fast det verkar, mot all logik gå rätt bra ändå).

Den stora skilnaden mellan oss är att du inte verkar se något problem i att spelarna inte bjuder till vid en match som i går och att inställningen vid allt för många gånger senaste året varit under all kritik med gårdagsmatchen som absolut lågvattenmärke. Och det tycker jag är en väldigt märklig inställning. Och det faktum att vi bränner så många chanser verkar inte vara något som oroar dig heller, också förvånande.

Vad gäller mina politiska åsikter är jag inte Sverigedemokrat och skulle aldrig ens komma på tanken att rösta på dem. De står för åsikter som är väldigt lågnt från mina egna.
Villarreal Fill
2007-11-11 21:38
Abbe_

Så rätt.
Barcelona FCB :)
2007-11-11 21:36
Det känns faktiskt som att vi behöver en nystart efter det här, jag vet inte om det rätta är att sparka rijkaard, men något måste göras. Lite nya idéer och nytänkande. Alla lag läser av oss alldeles för lätt. Det känns lite som att vi "kört fast" i vårt eget spel. Det hänger alldeles för mycket på Messi, alla litar och tror på att han ska göra det själv hela tiden. Även messi har dåliga dagar, och vi måste hitta ett sätt att vinna på, utan att bara vinna med hjälp av inviduella prestationer. Med Rijkaard eller inte, det vet jag inte.

Barcelona Abbe_
2007-11-11 21:31
Fill

Det positiva kommer man inte särskilt långt med om man inte vinner på bortaplan, tyvärr.
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-11-11 21:29
Ramos-Madrid

Alla kan ändras. vem vill inte träna ett världslag, tror verkligen inte att han hade tackat nej.

exempel. jag hatar real m mer än något annat i den här världen och älskar barca mest. men skulle jag fått chansen att spela för real så skulle jag tagit första bästa plan.

alla vill vara i dem stora klubbarna även om man snackar skit om laget. men under laportas ledning känns det lite svårt att det skulle hända, tyvärr
Real Madrid YoungAndGifted
2007-11-11 21:28
Skillnaden mellan Real och Barca är att i Real krigar alla för alla. Man sliter och kämpar för varandra. Detta ser man inte i Barca.

Man förlitar sig för mycket på exempelvis Ronaldinho, Messi, Etoo och Henry mfl.

Funkar inte dessa under en match så skjunker hela skeppet.
Real Madrid Ramos-Madrid
2007-11-11 21:26
Grabbar tror ni verkligen Mourinho kommer till Barca? Det är f*n hans hat lag nr 1, hur många ggr har han sagt dåliga saker om Barca, sen har det alltid varit bråk i matcherna mellan Barca-Chelsea och han har varit inbladad i vissa fall, tror det är en mkt liten chans att han kommer.

Kom inte nu med det snackat att Schuster visat fingret för Real madrid publiken för det vet jag om men det var också för 20 år sen.

Skrev bara vad jag tycker och tror

REAL MADRID !
Annons: