/spanien/barcelona/forum/22033.aspx/spanien/barcelona/forum/22033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
2007-11-13 16:56
ska Bianchi som inte klarar av konkurrenten mellan Mpienza och Samaras klara av att peta Eto'o och Henry?
Barcelona MR.BoFF
2007-11-13 16:46
Det Barcelona behöver är en stor centertank som har sina spetskvalitéer i att nicka samt ett bra skott, Barcelona lirar så fint runt om motståndarlaget men sen när det kommer till sista tredjedelen finns det varken någon effektivitet eller långskott. Skulle Barcelona ha haft en stor centertank eller någon Henke Larsson look-alike spelare i boxen skulle motståndarna få det svårt.
Fotboll är mycket enklare än vad Barcelona spelarna spelar.

Intressante anfallare:

1. Cristiano Lucarelli ryktas bort från Shaktar Donetsk, han trivs inte i landet.
Han har en enorm potentialitet men ålder talar emot. Men nog skulle han kunna leda Barcelona till ett ligaguld innan karriären tar slut.

2. Roland Bianchi: Fast i Manchester Citys bänk, ryktas även han bort. Vet personligen inte vilken kapacitet den här killen besitter.

3. Alfonso Alves: Trivs inte i Heerenveen och han har ställt till det mycket i klubben.
Duktig anfallare. Frågetecknet är om han håller på den allra högsta nivå. Skillnad på att göra mål i Holland respektive Spanien.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-11-13 16:34
Ikväll så är alla spelare med i truppen förutom Ronaldinho, Messì, Milito (landslagsuppdrag) Ezquerro (skadad) och Zambrotta(avstängd). Lite tricky match ikväll fan, hoppas man får se ett mer motiverat och uppoffrande Barça, ett Barça som jobbar för varandra, och som har en önskan att få med sig ett bra resultat från kvällen! Med så mycket kvalitè och talang i laget så har nog vårt svaga borta-spel bara berot på mentalitet.

Dags att vända på borta-trenden! Visca Barça!;D
Barcelona Guardiola
2007-11-13 16:13
Tycker Ronaldinho borde få starta matcher på bänken. Känns som han inte har fysiken (eller viljan) att springa i 90 minuter. Att ha en spelare på plan som inte spelar för laget sänker moralen hos alla spelare.

Sen hoppas väl alla att Ronaldinho kommer i form, men tycker inte han ska spelas i form. kan bli för dyrköpt....
Barcelona barba
2007-11-13 15:42
Ämne: Hej vill oddsa på Ba....
Samtliga kallade till matchen är med i A-truppen undantaget Marc Crosas som hoppar mellan A- och B-truppen. Bojan, Giovani, Gudjohnsen och Sylvinho är alla lågoddsare att starta.
Barcelona klimaxx
2007-11-13 15:26
Hej vill oddsa på Barca idag men vilka spelare ställer dom upp med? Några alls av kvalitet eller bara c-spelare som kan göra en plattmatch?

Fattar inte de spanska sidorna, har ni nån info?
Barcelona El Culé
2007-11-13 14:32
Barcelonito:
Håller faktist inte med dig i det du säger. Zambrotta har enligt mig varit instabil i defensiven, men självklart en tillgång i det offensiva spelet. Han har inte alls varit lika stabil bakåt som han var i Juventus utan har en förmåga att komma fel in i olika situationer.

Messis bortaspel?
Killen har gjort en halvdan insats, och det var nu senast mot Getafe. Annars har han varit bland de få som faktist hållt en relativt hög nivå anser jag. Han har inte varit sämre än någon annan 'crack' om man säger så.
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-11-13 14:23
Ämne: Zambrotta har inte v....messis borta spel? tycker inte det är nåt fel på den, förutom den senaste matchen då, om vi ska klaga på borta spelet(som vi ska göra också) då ska vi helt klart klaga på hela laget.

varje match har vi dominerat bollinehavet, ligger på 60 till 65 hela tiden till oss, och på Camp nou, av nån anledning, förmodligen publiken, (hittar inte nån annan anledning) så får vi målchanser. Borta har vi lika mycket bollinehav, synd att ibland blir det för mycket. passningar mellan backar och mittfält fram och tillbaka, henry kommer ner tar en pass och ger snabbt tillbaka till nån i backlinjen eller mittfältet.

messi får bollen, vänder oftast upp o ner på han (dem) som täcker han, och passar henry eller dinho som oftast står HELT stilla och kommer ingenstans. och vi förlorar bollen, så brukar det väll se ut på borta plan.
2007-11-13 14:16
Ämne: Nån som vet viken ka....
titta spelschema, allt står där, rött kryss om det inte visas på nån svensk kanal...
2007-11-13 14:14
mbarca, lite radbrytning vore inte fel. vi måste ju kunna andas också :)
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-11-13 14:02
Nån som vet viken kanal sänder matchen idag?
Barcelona Barcelonito
2007-11-13 13:54
Zambrotta har inte varit som han va i Italien men han är otroligt stabil i deffensiven. Ingen kommer förbi honom på kanten och han är helt säker. Man ska inte gnälla på honom.. Det man ska gnälla på är Messis bortaspel, Dinhos envishet att vilja ändra på sin spelstin och inte springa, Rijkards matchcoachning, Henrys löpningar offensivt och på bortaplan...
Barcelona mbarca
2007-11-13 13:49
jag tycker att reikard ska vara kvar..det finns ingen för tillfället som kan ta hans plats...vi måste vänta till nyår och se om han får ordning på bortaspelet vilket jag tror att han gör...
jag tycker att det största orsaken till bortaförlusterna är själva spelarna och speciellt zambrotta ronaldinho messi och xavi....
zambrotta har spelat dåligt sen han kom till barce. han pressar dåligt och är van sedan i italien att få understöd i försvaret där man spelar defensivt...jag tycker att vi ska sälja honom till milan i sommarn och tjäna några milijoner...
sen kommer ronaldinho som inte rör sig loka mycket...man tror i vissa stunder att han inte finns med på planen så var är inställningen ronni???
detsamma gäller messi som bara spelar bra på hemmaplan...inställningen??
när det gäller xavi så håller han i bollen för mycket och med yaya bara spelar bollen tillbaka till försvararna....jag säger inte att det bara är deras fel utan vi behöver messi henry och ronaldinho i rörelse och framförallt det som jag saknade mot getafe en offensiv mittfältare som gick i djupet....där saknar jag deco o van bommel...
jag tycker att det var helt tomt mellan forvarden och mittfältarna o denna felet tycker jag är rekard ansvarig för....vi behöver en offensivare högerback än zambrotta och man märker skillnaden når puyol spelar på högerkanten...
sen är det bara o ha en bra inställning av spelarna så kommer barca inte att förlora mot sådana lag som getafe även om tränaren gör några misstag...
oroa er inte grabbar jag är 100% säker på att barca kommer tillbaka till den goda portaspelet som dom hade inom 3-4 vecker

viva barca
Barcelona Barcelonito
2007-11-13 13:35
Vad är det med Arsenalfans som inte släpper CL finalen vi vann? Efter min diskussion med Cesc för några dagar sen har flera Arsenalfans uttryckt sina känslor för mig :D

3 år har gått och de är fortfarande bittra..

Herregud släpp den..
2007-11-13 13:28
Ämne: Allt är en ballansgå....
håller med dig, speciellt om det där med Ronaldinho balansgången.

själv tycker jag, att han ska spela nu när det inte har gått så långt in i ligan, för jag tycker det är värt och få igång han igen (dvs om dem inte har planerat att han ska lämna klubben men det tvivlar jag på) så jag tycker att han ska få spela så han kommer igång.

det kommer hela barca och vi bli glada över sen att frank låter han spela.
men det är vad jag tycker, ni kanske inte tycker att han ska spela på grund av sin form.

tycker också att vi borde ha bjudit lite på Drogba istället för Henry tycker jag, säger inte att Drogba vill lämna Chelsea men skulle vara riktigt kul och se han i barca, om han själv skulle vilja spela här. tycker han är bästa anfallaren (efter messi då) i världen just nu.
Barcelona R_B
2007-11-13 13:15
Allt är en ballansgång. För att Ronaldinho ska bli bättre måste han spela, men är han tillräckligt bra för att få spela ?

Vi vet vad han kan i sina bästa stunder, men kommer han komma dit igen ? Jag gissar att han blir såld i sommar, om någon betalar tillräckligt.

Sedan tycker jag att Henry faktiskt fått en helt ok start i en ny klubb. Det brukar alltid ta ett tag för en ny spelare och jag tycker att det går bättre och bättre. Det är absolut inte hans fel att det går knackigt utan jag tycker han gör sitt jobb.

mittfälten är inte heller där det falljerar tycker jag. Xavi är bra, även om han har ett snäpp till att ge, yaya har startat bra och Iniest har stundtals varit brilliant.

Tycker dock att försvaret inte varit klockrent. Det märks att Puyol varit skadad och att Milito är ny. De har potential att bli någor bra, men är det inte ännu. Zambrotta måste också komma tillbaka i form.

Det som framförallt INTE funkat är rörelsen i anfallspelet. Ronaldinho rör sig alldeles för lite, och Messi har en tendens att ibland bara rör sig när han har bollen. Det funkar inte!!!!

När Eto kommer tillbaka hoppas jag att Henry och han kommer springa sönder motståndarna. Det kommer i min värld endast finnas plats för en av Messi och Ronaldinho i startelvan.
Real Madrid El_Madrídísta
2007-11-13 12:06
barcelona_174

Vem väckte dig ur din söta dröm kompis? :D
Barcelona Barça-fan
2007-11-13 10:51
barcelona_174.
Skulle det där vara roligt eller?
Barcelona Barcelona.10
2007-11-13 10:39
e de nån som har en koll vilken spansk kanal matchen visas på idag ....tack
Barcelona barcelona_174
2007-11-13 10:07
Gazzeta dello sport skriver tidigt på tisdagsmorgonen:
Cristiano Ronaldo är nu klar för Barcelona. Han skrev på igår och väntas göra ett läkartest imorgon
Barcelona pekko
2007-11-13 10:03
T#11:

Vilket syftar du på att jag vill få bort Rijkaard och Ronhaldinho?
Sen var det inte speciellt svårt att säga så, relativt rätt lätt med tanke på att de två underprestera för mycket.
Barcelona pekko
2007-11-13 10:01
andreasbarca:

Visst det är många som inte har presterat bra men som du säger kan man inte ta bort alla. Det håller jag med om men man kan ta bort de som orsaka mest skada och det är i mina ögon Rijkaard och Ronaldinho som gör det!

Barcelona Messidonaa
2007-11-13 00:02
Barcelona II Barça II
2007-11-12 23:28
Det går längre inte att förneka att vi är ett lag i kris. Vi har vunnit EN match på borta plan och det var mot ligans sämsta lag. Det “positiva” med den här krisen är att det sker väldigt tidigt in på säsongen. Det finns fortfarande tid för att fixa det här. Drastiska åtgärder måste tas, hur länge kan vi vänta? Sen om det innebär om Rijkaard måste lämna låter jag vara osagt. Men vi måste göra det som är bäst för klubben. Vårt spel är väldigt enkelt att läsa nuförtiden. Alla bollar till antingen Messi eller Ronaldinho, dem fixar det. Tyvärr funkar inte fotbollen så, då det finns elva spelare på plan. Och tyvärr måste jag skylla detta på Rijkaard, det är han som ska vara tydligare med sin taktik. Jag menar, vad är det för taktik vi har egentligen? Det är hans uppgift att informera laget hur dem ska spela ute på plan.

Sen är det viktigt att komma ihåg att ingen är större än klubben, varken spelare eller tränare. Är tillexempel Ronaldinho dålig, så ska han bänkas, så enkelt är det… i allfall för mig.

Nu förespråkar jag varken för att Ronaldinho ska bänkas eller att Rijkaard ska sparkas. Jag vill bara att vi ska skärpa oss, det måste ske ändringar och det måste ske nu innan det är för sent…
Las Palmas Pio pio
2007-11-12 22:47
Captain Fantastic!

Stämmer bra att det spelar i Segunda B. Men Barcelona B spelar i Tercera Division. Det är som så att du har Primera, Segunda A där Las Palmas spelar, Segunda B som är fyra grupper och sen har du Tercera Division som består av 17 olika grupper. En grupp per "comunidad" som det heter. Så Barcelona B spelar i Katalanska delen så att säga. Och det handlar inte om poäng Captain, det är ju trots allt cupen! ;-)
Barcelona Captain Fantastic!
2007-11-12 22:24
En fråga: Spelar inte Alcoyano i Segunda B? Om så, så skulle jag finna det otroligt komiskt om vi inte tog 3 poäng mot de, detta säger jag med tanke på att Barca-B spelar i samma division och ligger etta (Alcoyano ligger på näst sista plats i sin division).

Skulle vara riktigt sjukt om Rijkaards mannar inte skulle klara av ett lag som Guardiolas pojkar redan gjort :D
Barcelona Myrran
2007-11-12 20:31
El Culé

Jag vet att du citera bara men jag reagerade bara ;)

Jo, Barca saknar verkligen glädjen och känslan i spelet. Ingen verkar vilja ta löpningar eller kämpa för laget. Kanske tid att mönstra ett lag med mängder av canteros? Valdes, Puyol, Oleguer, Xavi, Iniesta, Messi, Bojan och dos Santos med hjälp av Yaya, Abidal och Marquez/Milito. Bara för att statuera ett exempel att det är just Més que un club som gäller om du ska spela i Barcelona.
Barcelona El Culé
2007-11-12 20:20
Som sagt man kan disskutera i all oändlighet om detta.

Myrran:
Jag citerade enbart Rijkaards uttalande.
Men för att ge min egen syn på det är jag nog benägen att hålla med Rambla i viss mån.

Saknaden är just Més que un club - var är känslan och glädjen? Jag tror inte heller att det beror på att vårat 4-3-3 system skulle vara sönderläst, det låter bara löjligt utan just att ta löpningar för varandra och hela tiden kämpa för varandra - det är det som saknas.
Barcelona Myrran
2007-11-12 20:09
El Culé

Just som det ser ut nu så tycker jag att det måste hända något i spelsystmet. Det behöver inte vara något stort. Tex. Rijkaards 3-4-3 som totalt ställde Zaragoza(?) men sedan blev sönderläst ett par gånger, kanske va för det inte var så inspelat men aldrig igen ändå.

Ta Rangers matchen på Ibrox då vi hade Guddy på mittfältet och Dinho i mitten. Dinho kommer och möter bollen och Guddy springer i djupet, dock kom inte bollen till Guddy. Men just något sånt här är det jag vill se i Barca, något nytt något överraskande. Tänk dig själv att i en CL-semifinal mot Liverpool på Andfield att backa hem de första 15 minuterna för att sen köra allt framåt igen. Skulle ställa Liverpool så grovt då de troligen ännu en gång skulle parkera spelarbussen framför Reina. Tänk att vara totalt inställd på defensivt arbete och sen får de föra matchen till en början och bli varma i kläderna för att sedan krossas. Kanske lite radikalt men något nytt.

Just nu är Barcas spel för statiskt. Lite sidleds passningar på mittfältet ut med bollen på Dinho som vänder upp passar till ytterback som spelar in i mitten igen för att sedan att bollen går till Messi som gör samma sak. Barcas spel är som bäst och krossar allt då det går pang pang pang. Vägpassningar, löpningar och rörelser. Vi får hoppas att det kommer tillbaka, hoppas det går snabbare men det kommer tillbaka med Eto'os comeback.
Barcelona A.Gaudi
2007-11-12 20:05
--------Ronaldinho - Henry----------

Iniesta - Toure - Deco/xavi - Messi

har läst att det verkar vara Henry och Messi som gäller på topp. men då undrar jag vem som kan ta hand om högerkanten, bara zambrotta jag kommer på.
Annons: