/spanien/barcelona/forum/2203.aspx/spanien/barcelona/forum/2203.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2015-07-19 00:37
Man tappar lusten att skriva här, hela det här forumet har varit/är pro Laporta och säger man något annat får man antingen höra att man inte är ett riktigt Barcafan eller möts av långa inlägg där det länkas till "källor" som är lika hatiska till allt som har med Bartomeu att göra som här... Jag hade inga problem med att se Laporta vinna, men som jag sa tidigare, han gjorde en usel valkampanj och delgav inte tillräckligt med info till medlemmarna. Samtidigt som Bartomeu var tydlig med sitt projekt och det låter realistiskt. Nåja jag är nöjd men besviken på det här forumet, tack för mig....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-07-19 00:37
@Blaugrana91:

Ja men du vänder och vrider ju på allting och bara slingrar dig hela tiden. Du klarar ju inte ens av att svara på en direkt fråga som handlar om ja eller nej. Istället för att svara på frågor, vänder du tillbaka till samma gamla uttjatade mantra. "Ja men man kan inte bara skylla på Barto bla bla..."

Ja men det är jag verkligen. :)
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-19 00:35
Valresultatet talar sitt tydliga språk. Det finns ingen prefekt människa i den här planeten. Men människorna där nere som är mer insatta i Fc Barcelona valde rätt person ( Bartomeu )för laget
Barcelona Junta Dimision
2015-07-19 00:35
Ja, jag ville skriva några rader över mina tankar angående dagens val där besvikelsen är otroligt stor för min del. För mig är det en väldigt mörk dag då vi är fast i 6 år till med en man som varit med och fullständigt krossat allting som man älskade klubben för utanför fotbollsplanen.

Vi har sett Messi bli attackerad av media från alla möjliga håll utan att bli skyddad av vår ledning och faktiskt lett till att han nästan velat lämna, legender som Cruyff, Abidal och Guardiola bli behandlade som skräp, vi förknippas med ett land som sponsrar terrorism samt förtryck, vår ekonomi är nästintill krismässig och vi har sist men inte minst sett La Masia fallerera totalt. Allt detta har berott på vår "underbara" junta och hade det inte berott på spelarna vi har i klubben som man har bildat stor tillgivenhet för, så hade det varit väldigt svårt för min del att fortsätta heja på klubben.

Jag vill ge en stor eloge till främst The Cameroonians, Xaviesta och Rambla för de fantastiska inläggen ni skriver i valstunden, då era inlägg är det enda som får mig att se ett litet ljus i de kommande 6 årens mörkaste tunnel.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-07-19 00:34
Daniel Olsson I särklass sämsta artikeln du någonsin skrivit ;) Det var ren pest och pina att läsa igenom.
Barcelona Mr. Dashir
2015-07-19 00:29
Jag är också en av de som är helt okej nöjd med resultatet. Gillar en president med hyfsad lågmäld personlighet som låter klubben, laget och spelarna vara i fokus. Jag tycker Bartomeu har skött saker och ting relativt bra sedan han tog över och hoppas vi inte behöver oroas för en president med hybris likt Real.

Sen vill jag ärligt erkänna att jag inte vet exakt till vilken nivå man ska skylla det som hände när Rosell var president på Bartomeu. Av det jag kan läsa här på forumet verkar han få stå ansvarig för allt som hända under Rosell, men är det verkligen så enkelt? Vi vet ju alla vad Rosell var för typ, men vill inte automatiskt belasta för Barto för allt dåligt som hänt under Rosells styre. Qatar, transferförbudet och La masia, kan man skylla det på Bartomeu överhuvudtaget?

Transferförbudet är ju egentligen löjligt att skylla på en enstaka styrelse när vi har haft samma filosofi i dessa frågor i evigheter, bara det att FIFA fick för sig just nu att attackera oss. Var väl egentligen ingen skillnad i vårt system när Laporta var president?

Angående La Masia undrar jag också vad som skyllas på Bartomeu, att vi inte levererar världmästare på löpande band kanske är naturligt när vi nyligen haft en generation spelare med otrolig kapacitet under exakt samma tid, är naturligt att det går i cykler och jag tror att hur bra man än sköter talangutvecklingen finns det ibland faktorer man inte kan göra något åt, att de spelare de utvecklar helt enkelt inte är lika talangfulla osv. Jag säger inte att det har sköts särskilt bra senaste tiden och att Barca B ramla ur serien känns ju bara bedrövligt, men sånt händer i fotboll. Ibland har lag dåliga säsonger, tänk Villareal för någon säsong sedan, stabilt topp 10 lag, sedan helt plötsligt åker de ur, studsar tillbaka och nu är det som vanligt. Får hoppas samma sak sker för Barca B.

Angående Qatar är vi nog alla eniga om det är vidrigt, så vi får hoppas det sker ändringar på det och det var Rosells ide och inte Bartos från början.

Är också härligt typiskt oss Barcafans att vara förbannade jämt, vi vann ju nyligen trippeln så något bra måste han ha gjort den gode Bartomeu. Hoppas han kan lära och utvecklas som president så vi kan utmana om dessa titlar många år framöver. Är ju inte helt fel med lite stabilitet på presidentposten så laget kan fokusera på det som är viktigt, att vinna matcher på fotbollsplanen.
Barcelona koeman92
2015-07-19 00:25
@RafaelH117
Those that are laughing now will be crying later. Barcelona members will get the club they deserve. The end.

Så sant!
Barcelona Barc6
2015-07-19 00:21
Fattar inte varför folk ska ha såna dispyter med varandra, vi är alla Barca fans och såklart vill vi att klubben ska vara som de en gång var. Vissa tycker om Barto vissa är med Laporta m.m. Bara för det behöver det inte per automatik betyda att ena har fel och den andra har rätt. Om nu Barto vann så överlägset så förtjänar han vinsten. Och helt allvarligt trodde nån verkligen att Laporta skulle vinna på förhand så förberedd som han va? Jag tror helt ärligt att han fick dem där rösterna pågrund av det människor han hade omkring sig och inte baserad på endast han! Nu skall det även tilläggas att jag själv ville att Barto skulle försvinna så långt som möjligt från denna klubb! Men det är bara att gilla läget. Och nu är han som många påpekat demokratiskt vald till president och detta utav folket! Åtminstone borde han få en ärlig chans att förverkliga hans planer för klubben, kanske blir det bra?(vilket jag tvivlar)
Barcelona Blaugrana91
2015-07-19 00:20
Föresten tur att du själv är en sån stjärna på att argumentera då, Rambla.....
Barcelona Barcelonistas
2015-07-19 00:20
Rambla - Barto gick då ut och sa att det är någon som försöker skada klubben och att man inte gjort något fel. Minns den presskonferensen som Barto hade. Han lovade att man SKUKLE hutta skurkarna.
Barcelona Blaugrana91
2015-07-19 00:19
[QUOTE=Rambla~]Jag gaddar inte ihop mig, det är bara du som är dålig på att argumentera. Bartomeu hade chansen att rätta till det när Fifa varnade klubben. Han ignorerade det och svarade istället arrogant tillbaka. Fick Laporta chansen att rätta till det. Ja eller nej? [/QUOTE] Fortfarande så handlade mitt inlägg om att man inte bara kan skylla på Bartomeu när saker och ting pågick redan under Laportas tid. Men kunde Barto gjort mer? Självklart! Är han den ende att beskylla? Knappast!
Barcelona Castefa
2015-07-19 00:18
Röstade inte på Bartomeo idag. Däremot har jag inte svårt att förstå varför han vann. Självklart hade han inte vunnit för ett år sedan. Men Laporta hade aldrig vunnit ett val sommaren 2008. Detta val hölls 2015 efter en fantastisk säsong. Enda chansen att slå honom hade varit om det funnits en motkandidat som kunnat utnyttja alla hans fel och brister. Laporta sa att Benedicto och Freixa borde ge upp och stödja honom. Sanningen är att Laport borde gett upp då han hindrade de andra från att på allvar utmana. Själv hade han aldrig trovärdgheten bakom sina argument. Då hans historia och tidigare handlingar egentligen nästan aldrig var bättre (för varje qatar finns ett uzbeckistan, för varje neymar/suarez en henry/zlatan, douglas=kerrison, arda turan = david villa, barça b till segunda b=barça b till tercera...). Så nej jag röstade inte på Laporta heller. Men jag kan leva med att min kandidat inte vann. Jag rekommenderar en dos av ödmjukhet i besvikelsen... jag tycker inte man ska vara för fördömmande eller nedsättande mot de "äldre medlemmarna" och jag skulle nästan vilja säga att det är oförskämt att tro att man från Sverige skulle veta bättre än personer som varit medlemmar i 40, 50 60 år. Sedan är det naturligtvis synd att han vann, men alla kan ju trösta sig med det tråkiga faktum att medlemmarna är ganska splittrade. Jag tror inte han sitter hela tiden. Barça måste i princip vinna något vartannat år, eller så får vi en misstroende omrösgning ganska snart
Barcelona NoGo™
2015-07-19 00:18
@Liunil Masse:

Man skäms ju!!! Vad är det för fel på folk.... Man tappar ju tron på mänskligheten
Barcelona Journalisten Daacun
2015-07-19 00:17
test
Barcelona Rambla~
2015-07-19 00:15
@Blaugrana91:

Jag gaddar inte ihop mig, det är bara du som är dålig på att argumentera. Bartomeu hade chansen att rätta till det när Fifa varnade klubben. Han ignorerade det och svarade istället arrogant tillbaka. Fick Laporta chansen att rätta till det. Ja eller nej?
Barcelona Loco Lucho
2015-07-19 00:15
Antar att det inte blir någon Pogba iom att Laporta inte vann... Gillar inte att man slösar gigantiska summor på spelare men Pogba är speciell. Kommer vara svårt att släppa tanken av att man kunde haft honom i Barça när han om några år troligtvis spelar för Real Madrid, och även rankas bland topp 3 i världen.
Barcelona Blaugrana91
2015-07-19 00:12
[QUOTE=Rambla~]Skitsnack. Det är från perioden 2009 och fortsatte framåt till Fifa sa ifrån på allvar här om året. Laporta avslutade 2010. Alltså fick han inte ens chansen att rätta till felet. Varför städade inte den gode Barto upp detta då innan Fifa straffade oss? [/QUOTE] Läs vad jag skrev.... Jag sa att Bartomeu knappast är den ende att beskylla. Roligt hur ni gaddar ihop er för övrigt.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-19 00:12
Rambla - han kanske inte ens hade någon aning?
Barcelona Rambla~
2015-07-19 00:08
@Blaugrana91:

Skitsnack. Det är från perioden 2009 och fortsatte framåt till Fifa sa ifrån på allvar här om året. Laporta avslutade 2010. Alltså fick han inte ens chansen att rätta till felet. Varför städade inte den gode Barto upp detta då innan Fifa straffade oss?
Barcelona Liunil Masse
2015-07-19 00:06
the cameroonians Bara där är ett bevis på att Bartomeu inte vet vad han sysslar med, sparka Pimienta? Saknar ord, helt sjukt.
Barcelona Rambla~
2015-07-19 00:04
@LennyRomario:

Haha....
Barcelona the cameroonians
2015-07-19 00:01
@Barcelonistas:

Ja, och han börjar med att sparka ut den mest kompetente coachen i form av Garcia Pimienta samtidigt som Jordi Roura stannar kvar med en del av huvudansvaret. Bra satsat!
Barcelona Barcelonistas
2015-07-18 23:57
Barto sa precis att man kmr satsa på la Masia.
Barcelona papillon
2015-07-18 23:53
LennyRomario

Tycker som sagt att du ska byta lag.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona LennyRomario
2015-07-18 23:51
@papillon:

Släng ut kroken broder. Gång på gång. Ingen nappar. Försvara Suarez "Negro", Försvara Neymar-affären, och gjorde klart och tydligt att du inte jobbar med argument.

Tycker du ska fokusera på alla kompisar som hejar på Real som du kan reta när Barca vinner. Det blir skoj för dig!
Barcelona Blaugrana91
2015-07-18 23:50
[QUOTE=Liunil Masse]Ska bli kul att se Arda och Vidal under våra träningsmatcher, eller oj jag glömde, våra nyförvärv får inte ens spela träningsmatcher. Tack Bartomeu, ser fram emot en till transferban i framtiden because why not, du gör ju ändå aldrig något rätt i denna fotbollsklubb din korrupta jävel. [/QUOTE] Skärp dig, knappast enbart Bartomeus fel med förbudet. Värvandet av ungdomar började redan under Laportas tid.... Men det är Bartomeu som får städa upp det.
Barcelona papillon
2015-07-18 23:49
koeman92

Kallar du detta för att provocera?

Vart har du varit den senaste månaden när alla Laporta anhängare provocerat till höger och vänster, där pratar vi om verklig provokation? Men då passade det tydligen att vara knäpptyst...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona the cameroonians
@Arda Turanismo:

Barcelona LennyRomario
@Blaugrana91:

Absolut. Inget snack om saken, han vann överlägset. Men därifrån till att tro att alla som bor i Barcelona vet bättre är ett långt steg.

Min farsa har hållit på IFK Göteborg i 40 år. Är tveksam till om han ens vet att Karl Jatun är ordförande. Menar bara att det finns olika sätt att följa laget, men att man bor på platsen gör inte per automatik att man har mer insikt.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-18 23:48
Ska bli kul att se Arda och Vidal under våra träningsmatcher, eller oj jag glömde, våra nyförvärv får inte ens spela träningsmatcher. Tack Bartomeu, ser fram emot en till transferban i framtiden because why not, du gör ju ändå aldrig något rätt i denna fotbollsklubb din korrupta jävel.
Annons: