/spanien/barcelona/forum/22029.aspx/spanien/barcelona/forum/22029.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona#7
2007-11-11 20:03
Jag tycker att Casillas inte har varit bra den här matchen + att Valdes har imponerat och jag tycker att han borde få vara med i landslaget.
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-11-11 20:01
Helt klart en hemma domare idag. fattar inte att inte domaren inte såg det eller assisterande domaren. skulle jag vart på flyg planet och skulle åka förbi stadion så skulle jag lätt ha sätt att det var en sol klar hands och straff. :D

Härligt om real losar idag. men tyvärr så tror jag dem gör ett skit mål typ i slutet av matchen eller nått.

någon som håller med att valdes är bättre målvakt än casillas? Jag tycker han är bättre i alla fall.

Visca barca y valdes
Barcelona Barca-nist
2007-11-11 19:58
hoppas Real förlorar 2-3 de har domaren med sig ..... fan
Barcelona AureKinnunen
2007-11-11 19:54
2-2 yessss!!!!!!!
Barcelona Barcelonito
2007-11-11 19:51
Domaren blåser inte straff, dömer inte offside på målet och varnar Mallorcaspelare för ingenting. Helt sjukt.
Barcelona r.Hyder
2007-11-11 19:44
Barcelonito

Nej. Keitas mot Real Madrid förra omgången tillsammans med Valladolid-spelaren som även gjorde mål mot Real genom en kanon från 30 meter konkurerar om årets mål hittils :) enligt mig.
Barcelona Barcelonito
2007-11-11 19:42
Årets mål så länge i ligan eller va säger ni?
Barcelona FCB#19
2007-11-11 19:39
ojojoj vilket mål 2-2
Barcelona andreasbarca
2007-11-11 19:35
Ämne: Om jag var laporta s....
att du "kallar dig" Adriano säger väll egentligen allt, men okej. C. Roanldo är grym, jag skulle också gärna se honom i barca. Dock skrev han på ett nytt kontrakt för bara några månader sedan så att köpa in honom är i princip omöjligt, så länge man inte utnyttjar någon skyhög klausul.

Och att sälja Dinho för att han inte är i sin superform är också så jävla naivt. Ska vi sälja en spelare så fort han kommer in i en svacka? Är det någon som verkligen vart dålig är det Henry. Han missar alldeles för mkt chanser. Sen tycker jag faktiskt att han är en orsak till att tempot ibland sjunker totalt. Istället för att ta löpningar längst fram och skapa ytor för pass från ex. Dinho och Messi går han väldigt ofta hem och möter bollen med ryggen mot motståndarmålet. Det behövs mer fart (=Etóo).

Till sist förvånas jag över att Gudjohnsen får så pass mkt positiv kritik som han får av vissa. Killen suger ju totalt varje gång han får spela. Försöker med grejer han inte klarar av, klackar i högt tempo exempelvis. Killen passar inte in i Barca så enkelt är det. Sälj honom till någon klubb där han får spela sitt spel, för han är inte dålig. Dock passar han inte i la liga.

Sen kan vi väll banna maränger som kommer in o jublar i vårt forum när dom gör mål!? Dom har väll ett eget forum fan ska dom göra här..provocera? Tillåt oss skriva i ert då, men nej då blir man spärrad....
Barcelona tribente_magico
2007-11-11 19:22
var för fan offside!!!!...pajas dommare!
Barcelona Giovanni17
2007-11-11 19:21
2 - 1 hahaha
Barcelona Ghazza
2007-11-11 19:15
Underbart! =D
Barcelona FCB#19
2007-11-11 19:15
yesssssssssssssssss 1-1
Barcelona FCB#19
2007-11-11 19:13
fan 1-0 real madrid
Barcelona Myrran
2007-11-11 19:08
Ämne: Ämne: Holländ....
Juneborg, grymt bra krönika. Håller med om att Rijkaard verkar vilja vara för mycket kompis med spelarna. Jag såg inte matchen igår men det jag läst är inte bra och jag tror verkligen att Barcelona skulle behöva ha en tränare/assiterande tränare som Sir Alex i Man U som kan ge rejäla utskällningar. Man har ju hört om alla "hairdryers" han har givit till spelare som inte skött sig. Skulle nog få spelarna på fötter igen om man hade en tränare som skällde i halvtid då man spelar dåligt så man blir rädd att man nästan pissar på sig. Man ska veta att om man inte sköter sin uppgift så får man äta upp det inför alla i omklädningsrumet efter matchen. Så om Rijkaard ska stanna ska vi ha in en bitter britt på sidan av Rijkaard som verkligen skrämer vettet ur spelarna om de spelar dåligt.
Barcelona Ghazza
2007-11-11 19:08
Mallorca blåst på en solklar straff. Surt.
Barcelona Holländaren
2007-11-11 18:59
Ämne: Holländaren:
Du har....
På första frågan - det kan man undra.

Andra frågan - nej, det behövs inte 5-6 holländare. Även om en eller två hade varit trevligt. Jag hade inte haft någonting emot Rafael van der Vaart till exempel.

Däremot är det bästa att vänta och se. Ingen ska sparkas eller säljas (utom kanske typ Ezquerro eller nån sån). Perioden vi går igenom just nu händer i alla klubbar. Man dominerar 2-3 år och sedan följer en svacka på en eller två titellösa säsonger. I Spanien och Italien sparkar man oftast tränarna i de här klubbarna och då brukar det alltid ta en lång tid innan man har ett fungerande lag igen. Vi har t.ex. Real Madrid efter Del Bosque. Ett trasigt lag i närmre sju år. Barcelona efter Johan Cruyff. Och det är kanske lite tidigt att säga, men Chelsea utan Mourinho ser ju ut att kräva stora förändringar. Ajax efter van Gaal, osv osv.

De som behåller sina tränare även när det blåser motvind brukar gynnas av detta. Vi har Arsenal till exempel, och Manchester United. I Italien har vi Milan som vinner en stor titel ungefär varannat år och som trots kräftgång i ligan behåller Ancelotti. Det brukar löna sig med CL-segrar och någon ligaseger har det ju också blivit.

Barcelona borde bara fortsätta försöka hitta rätt och ska man göra ändringar i organisationen så bör det bara vara små sådana. Du verkar som en rätt desperat människa som försöker hitta den enklaste, snabbaste lösningen utan att tänka på att det sällan gör någon skillnad (sverigedemokrat?). Ha tålamod istället, det kommer att löna sig.
Barcelona Adriano_
2007-11-11 18:50
Om jag var laporta skulle jag sälja Ronaldinho och göra vad som helst bara för att få C Ronaldo till barca. Tänk er att ha Ronaldo springa där på kanten med eto'o i mitten och messi till höger vilken fart det skulle bli.

Bort med dinho för han kommer aldrig komma tillbaks till sin form.

In med C Ronaldo
Barcelona YayaYaya
2007-11-11 18:19
Jag skulle väldigt gärna vilja se Guardiola/Luis Enrique ta över efter Rijkaard. Dom skulle nog kunna få lite mer disciplin i laget samtidigt som dom är väldigt bekanta med Barcas spelfilosofi.
Barcelona Vampíro
2007-11-11 18:12
Sitter och kollar på highlights från Barcelona-Milan i CL 2004 och vilken otrolig skillnad det är på det spelet vi hade då och på det "spelet" vi har nu. Visst hemmaspelet har varit bra, ibland mycket bra men det räcker inte att vinna hemma och vara katastrofala borta.

Under 2004-2006 kunde inget lag spela ut oss, då var spelarna hungriga och alla kämpade för laget. Numera blir vi nästan utspelade av lag som Racing, Valladolid och Getafe, men det som irriterar mig mest är endå inställningen på spelarna. Det känns som att dem inte orkar spela på bortagräs, var är viljan? Svaret är inte att sparka Rijkaard. Inte nu iaf, han ska få vara kvar säsongen ut för vi kommer ju ihåg vad som hände 2003/2004 där vi var totalt värdelösa på hösten men på våren slutade vi 2:a. Något sådant måste hända igen och det snabbt, för vi har inte råd att försätta såhär.

Visca el Barça!
Barcelona Mr__Salgado
2007-11-11 17:44
det är inte klubben som är viktigt, utan det är spelarna
Barcelona Tompa
2007-11-11 17:42
Normalt sett brukar alla fans, oavsett klubbtillhörighet säga att "ingen spelare är större än klubben". Men när det gäller just Ronaldinho verkar många av er inte hålla med om det. Ronaldinho anno 2005 var osäljbar men den Dinho kommer vi nog aldrig få se igen. Även om Ronaldinho lämnar Barca och även om han mot förmodan skulle bli overkligt bra igen i den nya klubben slår jag vad om att Barca kommer klara sig alldeles utmärkt ändå. Avgörande är vilken klubbledning vi har.
Deportivo Denari
2007-11-11 17:41
Mycket bra krönika av Thomas Juneborg. Håller med om i princip allt.
Barcelona Mr__Salgado
2007-11-11 17:38
Ronaldhino kommer aldrig bli lika bra som han var en gång i tiden, det är bara att inse, men jag tycker ändå han är en av världens bästa genom tiderna
Barcelona Tompa
2007-11-11 17:35
Messidonaa:
Om Ronaldinho kommer i gång igen får vi se. Det fanns positiva tecken några matcher men jag tvivlar allt mer. I går var han helt värdelös och att restan av laget med undantag av Puyol och någon till också var det håller inte som ursäkt.

Om Dinho hade visat upp 2004-2006 års spel tidigare på säsongen hade jag inte varit bekymrad men så är inte alls fallet. Vad är bäst för laget Barcelona? Att behålla en Dinho som inte är i form och som (förmodligen) inte trivs så bra eller sälja honom för massor med pengar? För mig är valet självklart. Man kan inte envisas med att behålla en nyckelspelare som inte trivs.
Barcelona Messidonaa
2007-11-11 17:29
Ämne: Ämne: helt är....
aa det är det jag försöker påpeka, att det inte bara är ronnies fel :S, så varför skriver alla plötsligt sälj honom, peta honom vet inte vad

tänk om han säljs till Milan, jag tror han gör succe där och kommer komma igång riktigt bra då kommer alla cules ångra att de sålde honom.

så sluta klaga på honom, vill ni att han ska göra hela jobbet ?

och tänk på en sak det är alltid så att ett lag har en spelare som lyser ett tag.. och början av denna säsong så har messi varit STRÅLANDE, så vi ska va nöjda med det han är en av världens bästa spelare just nu

så de svårt o få flera spelare att lysa samtidigt. dinho och henry har gjort 5 mål var det är en bra början, + dinho har vart skadad och missat typ 4 matcher

tänk på att vi har bara förlorat 2 matcher utav 16.. nu räknar jag både ligan och CL
Barcelona Relay*
2007-11-11 17:28
Ämne: Holländaren:
Du har....
När Rijkard tillträdde som tränare var jag uppriktigt sagt orolig för en ny Van Galen tränare som skulle dra dit alla möjliga holländare, även om van Nistelroy hade varit kul att ha med i truppen.
Nu två ligatitlar och en CL titel senare så verkar ett kapitel vara avslutat, dock måste du hålla med om att sparka Rijkard skulle sticka i mångas ögon. Dock så håller jag med om att något behöver göras innan det är för sent.
Barcelona ZARM
2007-11-11 17:24
Ämne: helt ärligt så spela....
Messidonaa, visst är det så. Förlorar Barca en match, spelar Barca dåligt blir ronnie automatiskt förklarad som syndabock. Fotboll är en lagsport, igår var det (i mitt tycke)fem av elva som fungerade, Getafe var piggare och tog vara på sina chanser. De fick stora ytor att spela på och detta var knappast enbart Ronnies fel.
Barcelona Tompa
2007-11-11 17:22
Holländaren:
Du har legat ganska lågt här efter fiaskot igår. Men om du tycker alla är så okunniga här - varför besöker du då det överhuvudtaget?

Att laget har problem tror jag även du håller med om men vad har du för lösning på det? Vänta och hoppas på det bästa, eller hämta in 5-6 nya holländare?
Barcelona Relay*
2007-11-11 17:22
Ämne: Så har man slösat bo....
Om du syftar på Thomas krönika så håller jag med om det mesta i den. Något måste göras innan det är för sent. varje förlorad match betyder tre missade poäng.
Annons: