/spanien/barcelona/forum/22018.aspx/spanien/barcelona/forum/22018.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ViVa BARCA!!
2007-11-23 12:06
Skulle vara hur grymt som helst att se Dani Alves i Barca. Skulle bli en dröm. Han och Messi på varsin kant:)
Barcelona Lion-E
2007-11-23 10:31
Taherinho*

du sa de bäst many de räcker så =)
Barcelona Taherinho
2007-11-23 10:22
Henk Ten Cate - El Mister

Angående Ronaldinhos form. Jag såg Brasiliens både matcher och det gör jag alltid likadant som jag nästan ser alla Barcamatcher.
NEJ, Ronaldinho var inte alls katastrofal, han var inte ens dålig tyckte jag. Han var helt ok, varken bra eller dålig men det stämmer att han fick busvisslingar där folk skrek "Popcorn"...

Men kom ihåg att även Robinho blev utbytt och fick minst lika mycket busvisslingar. Det kanske säger inte så mycket om Dinhos spel men att de överdriver väldigt mycket i Brasilien, speciellt i Sao Paulo. Jag har själv bott där förra året under sex månader, och tro mig, de kollar nästan aldrig hur Dinho spelar i Barca utan de har fortfarande inte glömt VM och det är därför han får utstå så mycket SKIT!! Ronaldinho var inte särskilt bra, men han var verkligen inte dålig. Helt ok var han...

De senaste matcherna i Barcelona har han varit mycket mycket bättre än på ett tag med undantag i sista matchen.

Folk säger hela tiden att man inte kan döma någon efter bara en match, ändå tycker alla plötsligt att Dinho har tappat formen igen efter bara en skitmatch på de sista 5-6 matcherna där han har varit riktigt bra!!

Nej, Ronaldinho är inte i samma form som han var 04/05...men jag tycker att han är på väg mot den. Oavsett vad olika "rapporter" säger och skriver...

Visca Barca!!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-11-23 09:37
Jag kan tycka att det både är rätt och fel av Edmilson att säga som det är. Det tycks ju inte funka internt i truppen så kanske kan truppen och de spelarna som inte sköter sig få sig en läxa. Å andra sidan kan de få en mindre bra effekt med diskussioner och osämja i truppen. Kan inte Rijkaard och Neeskens sköta detta internt och få spelarna att dra åt samma håll, hitta motivation och fram för allt löpa ute på planen så är de helt enkelt inte rätt tränare.
Nu får vi se i slutet av säsongen hur det blir men det måste ske nu.

Dessutom blir jag så trött. Ronaldinhos dåliga "form" kan inte vara dålig form i sig. Det måste ha med vilja osv. Han som påstår sig älska Barcelona och fotboll, hur kan han då sjunka så lågt ?
Fortsätter han så här hela säsongen så borde han absolut säljas även om det tär emot o säga det.
Kanske borde han sätts på ett individuellt program där han får rätt fysik som han hade 04-06 ? Han måste få tillbaka hungern igen!

Enligt rapporter blev han igår utbytt i 60 min efter katastrofal insats och fick ta emot busvisslingar. Så himla tråkigt för han själv, brasilien och Barcelona!
Barcelona AlexC
2007-11-23 02:53
Valencia heter väl Puta Ché, och inte Los Ché?
Barcelona Messidonaa
2007-11-23 00:23
Barcelona Cristocea
2007-11-22 23:15
Kolla på klippet. En gång i tiden var han världens största talang och hade Barcelona som sin framtidsklubb men han slängde sin talang genom fönstret. Numera städar han bryssels gator.

The Alin Stoica movie.
Las Palmas Pio pio
2007-11-22 23:11
Precis som Barcelonito skriver.

Han blev utlånad förra säsongen till Akasvayu. Barcelona kunde kalla tillbaka han inför denna säsong men Marc Gasol och Dusko Ivanovic kommer inte så bra överens så det bestämdes att det blir ett år till i Girona då. Han har utvecklats något enormt och blev vald till veckans spelare för tredje gången i helgen..
Barcelona Rambla
2007-11-22 23:10
Om Riquelme nu går till Boca för 8-9 miljoner euro så får Barça 25% av den summan. Bra deal.
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 23:08
Rambla

Ja det är klart han har spelat i Barcelona. Sen han började spela och nu för första gången lämnade han Barca för Girona. Finns många produkter från Barcas ungdomslag. Eller han hade 2 år i USA College men kom tillbaka till oss efter det igen.
Barcelona Rambla
2007-11-22 22:56
La Bomba är fantastisk. Det känns dock som om laget var lite för beroende av honom när han var med. Då skulle han alltid träda fram när det krisade. Nu är det fler spelare som tar ansvar och laget känns mer stabilt.

En fråga till. Pau Gasol är ju egen produkt från Barcelona men hur ligger det till med hans bror Marc? För han spelar ju inte i Barcelona. Eftersom jag inte hängt med så där jättemycket historiskt när det gäller basket, men har Marc Gasol spelat i Barça tidigare?
Las Palmas Pio pio
2007-11-22 22:53
Såg Barcelona möta Gran Canaria det året man vann Euroleague, 2003 tror jag det var. Med spelare som Jasikevicius, Navarro, Bodiroga, Fucka. La Bomba var ju bara så fantastiskt bra!
Las Palmas Pio pio
2007-11-22 22:49
Rambla

Nä, inte canterano men från Katalonien. Kom från Akasvayu Girona. Ja, Lakovic har en sån speed i kroppen! Gillar även Acker, han var bra idag..Han har varit skadad ett halvår, knäet. Så man har lite sparkapital där med..
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 22:46
Å va skönt med segern. Det trots att La Bomba inte finns med längre och det inte går o ersätta en sån grym spelare i Europa. Men Laporta bryr sig mycket om även Basketlaget. Lakovic är en rejäl snubbe o skulle va en tillgång i alla lagen i NBA också. Skönt
Barcelona Rambla
2007-11-22 22:34
Underbar basketmatch. Barça körde fullständigt över Madrid i första halvlek. Vilket spel, vilken speed och teknik. Det är ungefär som när fotbollslaget spelar och allt funkar. Efter det så somnade man självklart in i tredje kvarten, spelade helt bedrövligt och Madrid kom igen och utjämnade. I sista kvarten trampade man gasen i botten igen och spelade ut Madrid. Det finns ingen Jaka Lakovic i Madrid. Vilken lirare slovenen är.

Pio:

Bojan blev även intervjuad innan matchen, fast utan ljud för oss tittare då. Den där Trias, är inte han canterano?
Las Palmas Pio pio
2007-11-22 22:32
Som jag skrev innan en viss Iniesta har växt till sig till en ledargestalt i omklädningsrummen. Det var han som blev "talesman" för spelartruppen ikväll efter mötet truppen har haft där Edmilson har förklarat sig men även bett om ursäkt.
Las Palmas Pio pio
2007-11-22 22:29
Barcelonito

Madrid kom igen men på slutet så ryckte Barcelona ifrån igen. Acker - som har varit skadad - kom in och var 100% på både två poängarna och tre poängarna. När han satte en trea så dök helt plötsligt upp på bild en viss Bojan som var där och tittade på =) Slutade 73-62!
Barcelona Brunito
2007-11-22 22:20
Titta på bilden på Sports hemsida, väldigt rolig. Översättningen är ungefär...
"Och hur bör de svarta fåren vara som Edmílson syftar på?"
Lägg länkar i "länktips" så underlättar du för andra användare och förstör dessutom inte layouten på sidan, / Red
Barcelona FCB-Fanatic
2007-11-22 22:17
När Etoo och Deco är tillbaka så tror jag att det kommer att lösa sig på bortaplan. Alla lag skulle ha vissa problem utan deras bästa mittfältare och målgörare, dessutom så blir Ronaldinho bättre när Etoo är med, dom två verkar förstå varann riktigt bra
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 22:15
roooonaldinho

Där har du länken du kan ladda ner matchen ifrån. Men du får vänta i 130 minuter innan du kan ladda ner varje del för att det är 8 delar. Annars kan du betala 50 kr som jag gjorde och få matchen på 20 minuter.
Barcelona roooonaldinho
2007-11-22 22:13
nån som har hela matchen mellan real och barca 05/06 när barca vinner me 0-3

vill få dom goda minnerna tillbaka
tacksam för svar
Barcelona Jycken
2007-11-22 22:05
det jag vill se av en tränare som ska träna barca är mer aggresivitet. ett knäpp på näsan på alla spelare.. fan dom måste ju förstå att dom spelar för laget inte lapparna.. vill dom bara ha pengar kan dom vell ställa sig o sälja korv iställe =)
Las Palmas Pio pio
2007-11-22 21:52
Barcelonito

Ja, för det verkar som basketlaget har samma problem som fotbollslaget dvs. det kan inte vinna på bortaplan..Går lite trögare, Madrid har tajtat till försvaret nu lite, fast Real får inga billiga poäng heller. 52-42
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-11-22 21:51
Vampíro

som Barcelonito säger och som du säger, så är laget inte i bästa form, det här kanske får dem och tänka till lite vad dem borde prioritera högst, fotbollen eller pengarna? visst behöver dem pengar för att överleva men att ha det i tankarna, och massa fester och sånt trams är fel.
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 21:47
Pio pio

Jag har bara ettan :( Kul att de leder iaf. Det är en riktigt viktig match.
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 21:46
Vampíro

Han kan inte vänta o tajma det när det går bra för Barca. Då är det ingen vits med det hela. Han vill lagets bästa och nu går det dåligt och nu vill han att de spelarna tar mer ansvar för laget.

Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*

Jag tror vi får in en ny högerback nästa säsong. Lahm eller Alves snackas det om och båda två är tillgängliga. Men jag tycker fortfarande att Zambrotta är bra och gör aldrig bort sig deffensivt. Men Lahm eller Alves på högerkanten? Det blir så bra att man inte vågar tänka sig det.
Las Palmas Pio pio
2007-11-22 21:42
Barcelonito

Den går på Viasat Sport 3...48-36 i halvlek
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 21:39
Pio pio

Vart ser du matchen? jag kan inte få tag på nån sida ja kan se matchen :(
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-11-22 21:26
Vad tror ni om Alves ryktena?
Vi hade fått en Fantastisk höger kant må jag säga :)
Barcelona Vampíro
2007-11-22 21:25
För att vi inte är i någon bra form och media kommer att uttnytja detta på bästa sätt. Det kommer säkert också att bli dålig stämmning i omkläningsrummet och "det svarta fåret" kommer inte vara så glad på Edmilson. Själv hoppas jag dock att detta får en positiv effekt.
Annons: