/spanien/barcelona/forum/22010.aspx/spanien/barcelona/forum/22010.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Edwin2
4/12/2008 20:28
Nu är det serie A på TV4 Sport.
Vad tråkigt att de inte visar Valencias match. Det började 20.00.
Barcelona Rebin - Puta Madrid
4/12/2008 20:17
Mycket bra skrivet Rejinho. Lite stavfel och sånt, men bra innehåll.
Barcelona Rebin - HAR INIESTAS AUTOGRAF NU!!!
4/12/2008 20:15
Barcelona Rejinho
4/12/2008 20:03
Att många blir besvikna för att Ronaldinho lämnar kan jag förstå. Det blir desutom jag själv. Men att man säger att det varit fel av ledningen, stämmer knappast. Man kan inte vara i denna branschen utan att leverera, och att han dessutom förstör för laget, gör ju saken inte bättre. Ett bra exempel är Raul, han har inte alls levt upp till den han brukar vara, men ändå kämpar han och ger allt i varje match. Nu säger jag inte att Dinho ska kämpa lika mycket som tex. Eto'o och puyol, men han måste kunna uppträda proffitionellt mot klubben, lagkamraterna, fansen. Med det menar jag att han ska följa regler som att komma på träningar och att inte festa före matcher. Jag tror dessutom att han varit en påverkande faktor för att laget spelat dåligt, i och med den dåliga inställningen han har över att träna. Därför tycker jag att de är rätt att sälja honom nu, både för hans egna bästa och för klubbens.
Barcelona Anders
4/12/2008 19:59
Helt rätt alla Ronaldinho vänner!
Tiden innan Ronaldinho kom till kluben var helt hemsk, Barcelona var på den tiden känt som ett korplag som harvade i de regionala serierna utan större framgånger och den största meriten var äran att va den klubb som sålt den på den tiden relativt okända Figo till real. Att de kanske på ännu äldre dar funnits spelare som också varit hyffsat kända spelar ingen roll för jag var ändå inte född då! När Ronaldinho kom så spelade Barcelona underbart (en halv säsong senare när Davids anlände och Xavi blommade ut) så att nu sälja honom när han är kass och spelet för laget inte fungerar kan ju absolut inte vara ett steg i att får tillbaka det spelet som blivit Barcelonas signum genom åren, då det trots allt bara var ett korplag innan Ronaldinho kom.

Koncensus: Om det är teddy lucic som krävs för att få igång spelet KÖP HONOM! OM nån inte presterar; SÄLJ HONOM
Barcelona Jay-z
4/12/2008 19:41
Shiit om vi säljer dhinho för 22 miljoner euro.

Då är Barcelona världens sämsta klubb på att förhandla. Barca kan fan lika gärna behålla dhinho för komersiella bruk. Sen när han blir bättre sälja honom för det priset Milan skulle betala i början. Från 1 miljard till 2oo miljoner fy faan.
Barcelona El Culé
4/12/2008 19:34
Tror det blir bäst för båda parter om Ronaldinho lämnar. Barcelona behöver en förändring och Ronaldinho är en i mängden av spelare som faktist gjort sitt för klubben.

Förhoppningsvis leder således övergången till att man kan titta på Milan nästa år - utan att somna.
Barcelona Mot Nya Tider
4/12/2008 19:27
Barcelona Kimmpa_fcb
4/12/2008 19:26
Jag tror att Ronaldinho vill stanna, men ledningen vill sälja honom.

Alla fest rykten och att han inte kommer på träningarna, jag tror mestadels är sant.
Ledningen orkar väl inte med honom längre.
Barcelona kluivert_nr9
4/12/2008 19:21
RonaldinhoKungen:

Bra skrivit.
Barcelona Tompa
4/12/2008 19:20
Mot Nya Tider:
"Tänk ifall lilla Ronaldo kommer ut imorrn och säger i media att han inte han några planer att lämna?"

Och än sen, skulle det vara något "bevis" på att han verkligen vill stanna och kavla upp armarna och ge gärnet i höst? Inte för mig i alla fall...
Barcelona Mot Nya Tider
4/12/2008 19:18
Tänk ifall lilla Ronaldo kommer ut imorrn och säger i media att han inte han några planer att lämna? ;D
Barcelona Criff
4/12/2008 19:16
kluivert_nr9, Okej då borde du verkligen försöka läsa dem en gång till. För någonstans på vägen har du missuppfattat.
Barcelona Moe-_-
4/12/2008 19:14
Ronaldinho borde lämna klubben efter sommaren
Till Chalsea eller till milan spelar det inget roll. Vi ska få 20-30 mille för honom minst.
Jag tycker att vi ska värva Alves och Murinho till nästa säson. Ronaldinho borde skylla sig själv, Barcelona ska inte behöva betala honom 2 miljoner i veckan så att han ska Festa varje natt. PUNKT SLUT
Barcelona Tompa
4/12/2008 19:13
R.D.A.M:
Nu talar jag bara för mig själv men jag anser själv att jag sannerligen inte sparat på krutet vad gäller spelarkritik senaste året och det har inte bara gällt Ronaldinho. Jag har vid upprepade tillfällen skrivit att vi behöver en rejäl nystart till nästa säsong och att 5-6 spelare (förutom Ronaldinho) borde säljas.

Att spelet ser ut som det gör är självfallet inte enbart Ronaldinhos fel, det är många som borde ta sig en rejäl funderare över sina insatser gångna säsongen. Jag hävdar emellertid bestämt att Ronaldinho upplaga våren 2008 är mer än belastning än tillgång för laget.

Och ni som till varje pris vill behålla Ronaldinho. Vakna upp! Det är hög tid och inse att Ronaldinho inte på långa vägar är den spelare han en gång var och jag är minst 95 % säker på att han inte kommer tillbaka till superformen 2003-2006, oavsett om han spelar för Barca, Milan, Manchester U eller någon annan jätteklubb. Och fotbollsvärlden består inte bara av Ronaldinho + övriga spelare i Barcelona. Den är mycket, mycket större än så...
Barcelona RonaldinhoKungen
4/12/2008 19:11
Ämne: kluivert_nr9, vad hj....
Criff: Snacka om att ha fördomar bara för att man gillar en spelare. Jag håller med om att det finns en del här som inte alls vill sälja Dinho. Personligen tycker jag vi ska ge honom en säsong till. Ge honom en sista chans. Förra säsongen var han INTE dålig. Hur fan kan 21 ligamål vara dåligt när han bar hela det offensiva på sina axlar när Eto’o och Messi var skadade?! Det är alltså enbart denna säsong han har varit dålig. En säsong av fem. Man ska alltså släppa en spelare som i sin sämsta någonsin gjort åtta mål och varit skadad mycket och ofta inte spelat från start. Ska man inte ge honom en chans till? Vad gäller hans påstådda festande och dåliga träning kan ingen tala om, det vet bara han själv och klubben. Dessutom Criff, var inte Ronaldinho bland lagets bästa spelare de tre-fyra matcherna innan han blev skadad, kämpade han inte så mycket han bara kunde, var han inte lagkapten och visade hjärta? Alla hyllade honom och sa att han var på väg igång igen. Sedan blev han skadad och så skyller alla allt på honom. Det är ju han som är grunden i allt. Ett påstående ni inte kan bevisa! Sänk killens lön rejält och se om han gör några framsteg till vintern. Man släpper inte en spelare som Ronaldinho bara för att han gjort EN dålig säsong. Och kom ihåg att han var bland de bästa i laget innan han blev skadad. Och hur har spelat funkat efter det? Ja, det räcker väl att säga att Schalke var bra nära att slå ut oss.
Barcelona kluivert_nr9
4/12/2008 19:07
Criff:

Precis så som jag skrev är så jag tolkar dig efter dina inlägg här om Dinho och klubben.

Möjligt att jag har fel.
Barcelona Dizzy
4/12/2008 19:01
Kommer sakna Ronaldinho hur mycket som helst! Hoppas han får det bra i Milan. Men inget är klart än:D
Barcelona Criff
4/12/2008 18:59
kluivert_nr9, Är du verkligen 26 år? Om så är fallet måste du verkligen lära dig att läsa. För av alla dem sakerna du skrev att jag skrivit, stämmer inte en enda utav dem.

Att någon annan har skadat honom i klubben? Vad fan pratar vi om? Ett 5 årigt barn eller ett 28 årigt fotbollsproffs.

Du skyller hellre på klubben än han själv.

Klubbens fel att Ronaldinho har blivit så pass otränad som han är idag!? Tillåt mig att skratta.

Diskussionen är över.
Barcelona Gaucho_10
4/12/2008 18:55
Om vi ska sälja honom för 20-30 mil, så är det lika bra att vi behåller honom, 50 +, SÄLJ honom då!
Barcelona BARÇAAAAAAA!
4/12/2008 18:55
Ni som vill att Dinho ska lämna ni kommer ångra er,tiden kommer bevisa det.RONALDINHO=GUD
Barcelona kluivert_nr9
4/12/2008 18:51
Criff: Men det var ju ganska tydligt att enligt dig så har Dinho varit fejkskadad hela säsongen och det är hans fel att allt är som det är. Att det absolut inte kan vara någon annan i klubben som har skadat honom på något sätt...
Han är 28 år och helt över som lirare och känner inget alls för Barca. Därför borde vi skita i honom och ge honom för 20 milj euro till Milan....

jäss!
Barcelona Criff
4/12/2008 18:45
kluivert_nr9, var skrev jag att jag visste hela situationen?
Barcelona kluivert_nr9
4/12/2008 18:43
Criff:

Ja, men det är väl bra att du är den första som vet om hela historien om Dinho och läget i klubben.

Kan du inte lägga upp en krönika så alla får veta? Jag har väntat en evighet nu...
Barcelona Criff
4/12/2008 18:37
kluivert_nr9, vad hjälper det? Ska man ha en mindre spelare i laget bara för man ska tjäna pengar?
Tror du man kan sitta på röven och dra in 2 Miljoner i veckan?
Spelar ingen roll hur mycket du drar in till klubben, visar du inte hjärta så bye bye.

RonaldinhoKungen, det handlar inte ens om det, utan ni Dinho fantaster bara slänger ut er en massa dumma kommentarer utan att ha tänkt igenom något överhuvudtaget av det ni skriver.

"Dinho är bäst! Han ska stanna föralltid! Styrelsen är tröga om dem släpper honom! Han har gjort allt för klubben!"

Kom igen vakna, det var ett tag sen han verkligen visade sig ens en gnutta sugen på att förbättra sig och med det som hänt de senaste veckorna är det uppenbart att något har gjort ledningen upprörda/besvikna.

Jag tror inte ens ryktet är sant att Milan har kommit överens med någon, men det är fan skrämmande att se så många naiva skrivare som bara skriver en massa goja.

Inga mer utbrott idag! Idag är dagen vi ska få tillbaks vårt spel och självförtroende och det är idag vår lille Messi gör comeback!

VAMONOS!!!
Barcelona RonaldinhoKungen
4/12/2008 18:36
Angående Ronaldinho: Skulle inte ett alternativ kunna vara att behålla honom men sänka hans lön rejält? För så som han spelar nu förtjänar han verkligen inte den lönen.

Criff: Bara för att man försvarar Ronaldinho när något Barca-fan kallar honom värdelös etc, betyder det inte att man inte bryr sig om klubben bara för att kanske lämnar i sommar. Man kan inte dra alla över en kam.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hoppas på en stabil 0-2 vinst, även om vi har det svårt på bortaplan. Messi tillbaka! :)

Visca Barca
Barcelona barcadinho
4/12/2008 18:35
Några ord om helgens matcherna:
Barca - se till att ta tre poäng idag från en formsvag och en bottenlag Recreativo.
Almeria kommer kanske få några poäng från Villarreal imorgon (de är ganska starka hemma).
Jag blir nöjd om vi ligger tvåan efter helgen.
Räkna inte med poäng tapp för marängerna.
En väldigt lätt match för de.

Sen fattar jag inte vad ni snackar om:
R10 var det som hade mest betydelse för ligatitlarna. Solklart. Är det nån som tvivlar på det?
Lika solklart är det att det fanns flera andra viktiga i hela succén. Det är fotboll det handlar om och inte tennis eller golf.
Barcelona kluivert_nr9
4/12/2008 18:33
Criff:

Du ska nog se att hans lön betalar sig själv 2 gånger om av endast sålda tröjor och annan reklam.

Alla ska ha cred, mycket sant. Men Dinho i Barca gör laget till en extra overklig magisk nivå, som INGET annat lag någonsin har haft innan... vad jag har sett iaf.
Barcelona Criff
4/12/2008 18:31
Jag kan lätt säga att Deco har varit den viktigaste delen och värvningen för just spelet på planen.
Ronaldinho har gjort ekonomin till det den är idag samtidigt som han har gjort klubben en utav de mest attraktivaste i världen och därigenom kan vi mer eller mindre värva vilken spelare i världen vi vill.

Men det funkar ändå inte att betala en massa pengar till en spelare som inte spelar och som skapar en jävla massa turbulens som får hela laget att fokusera på annat än fotboll.

EDIT: stavfel.
Barcelona De Assis
4/12/2008 18:29
ni alla som oroar er över Ronaldinho kan sluta oroa sig, det är bara en tidning som skriver sånt här trams, o de gazzeta, de för pengar o inget annat, ronaldinho har säkert inte ens fått höra nyheterna han själv om att han e på väg te milan ,
stackars killen som får allt skit på sig näre finns andra i laget som inte heller presterar som dom ska ,
vi har henry,eto´o,zambrotta,ibland abidal, och så vidare, vrf får dom inte skit?
självklart så måste allt komma på ronaldinho.
sån trams aså ..
Ronaldinho ska bara spela i Blaugrana o ingen Milan, dom sitter o skriver i sitt forum o är så himla glada, men dom fattar själva inte att de ba gazzeta som skriver om sånt här ?,
jag har inte ens hittat Marca och den KATALANSKA tidningen Sport skriva om just att han e "klar" för milan,
helt sjukt aso ..
R10 ska stanna i barca o inte nåt flytt te milan ska han inte göra.
om vi nu säger att dom här ryktena e sant, att ronaldinho VERKLIGEN är klar för milan.
då hur i fridens namn ska jag nånsin lita på Laporta o Txiki som går ut varje vecka o säger att han har ett kontrakt att följa o att han stannar här tills de tar slut.
har dom ljugit för oss hela tiden?
har vi varit så dumma att gå på det?
frågan är egentligen;
är Laporta o Txiki dom vi egentligen tror dom är?
KOM IGEN NU RONALDINHO, SITT INTE O GÖR INGENTING, GÅ UT O SÄG IFALL DU INTE SKA NÅNSTANS, VRF PLÅGARU OSS ALLA?!
fortsättningen följer i den här såpan ..
Annons: