/spanien/barcelona/forum/22004.aspx/spanien/barcelona/forum/22004.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-11-27 15:59
Ämne: Ämne: No offe....
Du vet väl att Bojans mor är katalanska och spanjorska, alltså är han lika mycket spanjor. Ja om inte mer spanjor, med tanke på att han är född och uppvuxen i Spanien.
Barcelona Rambla
2007-11-27 15:56
barba:

Jag vet inte hur jag ska tolka ditt inlägg? Menar du på att Raúl har varit halvdan genom sin karriär eller vad? Bästa målgörare genom tiderna i CL är inte så illa pinkat skulle jag vilja påstå. Får Bojan bara hälften av Raúls karriär så ska vi som culés vara rätt så nöjda.

Ge mig sen gärna några konkreta exempel på varför Giovani är bättre än Bojan? Vem har bättre näsa för mål? Om 5 år, vem kommer ihåg en kantspringare som Giovani eller en utpräglad målskytt som har egenskaper som Raúl, RvN och Trezeguet? Jag väntar spänt på din utförliga förklaring. ;)
Barcelona Barca_Fan_87
2007-11-27 15:49
Ämne: No offense men spans....
Du vet väl att Bojan är Serb men är född i Spanien, ville bara påpeka det.
Barcelona ZARM
2007-11-27 15:39
Barba och Taherinho//

Dos santos har en fördel framför Bojan och det är hans kroppsstorlek. Bojan har å andra sidan riktiga forward egenskaper som kommer göra honom till en fantastisk målgörare. Jag tycker vi ska vara glada över att ha de båda i laget även om jag faktiskt anser att Bojan har en naturlig talang likt den som Messi har. Vänta bara tills han har vuxit till sig.

Barcelona Sahandinho Kamal
2007-11-27 15:38
Ämne: Hej alla culés! Ikvä....
njaa jag ser hellre Dinho på vänstern och messi höger sen nån i mitten, Iniesta mittfältet! men funkar inte det så tycker jag att dem ska ställa upp som du skrev:), bara vi vinner så, så kanske vi börjar vinna lite borta matcher!
Barcelona barba
2007-11-27 15:33
No offense men spanska anfallstalanger har en förmåga att floppa. De når upp till nån slags Raul 2001-nivå men bättre blir de aldrig, titta bara på torres. Giovani är och förblir bättre än Bojan vad än forumkrigaren Rambla skriver. :)
Barcelona Iniesta Nr1
2007-11-27 15:15
Hej alla culés! Ikväll är det match och hoppas verkligen Iniesta får starta som vänsteranfallare, ronnie på den centrala platsen och gudjohnsen kommer på djupledslöpningar! Ikväll vinner vi sålänge Milito gör en bra match och inte tappar huvudet. Puyol gör alltid sitt yttersta och med hans hjärta vinner vi! En liten fråga ,vad betyder "visca el barca" exakt? Samu snart tillbaka, kan inte bärga mig=)

Barca 3
Barcelona Taherinho
2007-11-27 15:06
Rambla

Tack. Det var allt jag ville höra. Nu kan man kritisera Dinho precis som alla de andra spelarna och mest honom för att han var ledande inom det laget.

Giovanis talang, återigen av det jag har sett, påminner mig mer om en viss Dinho eller Messi. Medans Bojan för mig verkar vara mer en forward som säkert gör mycket mål men som i själva spelet i sig inte är så mycket framträdande eller i alla fall dominant. Jag tycker inte han har det steg som Giovani har.

Giovani är mer elegant med bollen och då menar jag inte att han "ser" mer elegant ut utan det är för mig ett tecken på mer förtåelse av spelet. Bojan verkar för mig ibland lite för självisk. Och detta trots att jag endast sett honom spela ett fåtal matcher för Barca. Det tycker jag inte bådar gott. Han är ändå 17 år och även om han är supertalang så måste han vara lite mer ödmjuk tycker jag. Giovani i sin sida är kanske för ödmjuk i många lägen men det känns att han sakta men säkert växer in i laget. Han känns stabilare, inte som spelare utan hans attityd. Bojan känns för mig att han vill bli bäst NU. Det kan gå lie olika när någon känner sådär. Kan slå över...

Som sagt, det här är vad jag tycker och har fått för känsla. Men har sett alldeles för lite av båda egentligen för att tycka till men ändå det är vad jag tycker.
Barcelona Rambla
2007-11-27 14:54
"Sedan kan du vara snäll och inte tala om för mig hur jag ska tycka och tänka eller ifall du tycker jag har eller inte har allvarliga problem att bedömma en fotbollsspelare och hans form."

Stopp och belägg! Jag "talar" verkligen inte om hur du ska tycka. Jag ber dig skriva varför nu Giovani enligt dig är en större talang, inget annat. Vilket du nu inte klarar av men det är inga problem, jag klarar av det.

Ja, jag håller med om att Ronaldinho fortfarande besitter de kvalitéer som gjorde honom till världens bästa spelare. De försvinner inte över en natt. Skillnaden är bara att han har inte samma inställning och attityd längre. Som du nyss skrev så försvann den efter CL-finalen. Ska vi vara ärliga så har den försvunnit hos några fler och inte bara hos Dinho. Så jag håller med dig om att han får allt för stor kritik i media och bland fans. Det är fler som borde kritiseras efter förra säsongen.
Barcelona Taherinho
2007-11-27 14:48
Rambla

Anledningen till att jag skriver "det är vad jag tycker" är inte för att jag inte har fakta eller bevis. Det är för att det är vad jag tycker och jag visar därmed respekt till att folk kan tycka olika. Det behöver inte alltid vara rätt eller fel.

Du avslutar själv din efterföljande mening med att "faktum är att han besitter mycket mer talang än Giovani". Aha, då vet vi det. Det här är också vad du tycker men det är helt ok för mig. Du behöver inte komma med fakta och bevis om att han gör alltid mycket mål i varje lag han har spelat i. Det hoppas jag han även gör i Barca. Självklart! Men Giovanis talang sitter faktiskt inte i att göra mål utan andra egenskaper. Och som sagt man kan tycka olika i det här ämnet.

När det gäller Dinho 5 minuter var det ett överdrivet exempel på hur allvarligt oseriöst många experter inom fotboll uttalar sig varje gång någon spelare spelar sämre än han har gjort vid ett tidigare skede. När har jag sagt att Dinho inte har varit sämre i år och förra året än hans form för ett par år sedan? Jag har sagt att hur kan man vara dålig och ändå göra 21 eller 23 mål som han gjorde förra året? Dessutom utan en viss Eto'o och istället med en viss "Gudjohnsen (O Herregud!)" till hjälp.

Jag tycker själv att Dinho har varit mycket sämre sedan Champions League-finalen mot Arsenal. Det var efter det någonting hände. Ja, han har blivit mycket tempofattigare, mycket segare, mer en framspelare än dribblingsartist som han var. Det här har jag alltid tyckt och sagt. MEN att börja skriva att han bör säljas nu och att han inte tillför Barca något mer eller att Iniesta (som är heeeeeeeeeeelt UNDERBAR) är bättre än honom i hans position för att han har varit det i några matcher, det är det jag tycker är överdrivet och faktiskt har allvarliga problem att bedöma en fotbollsspelare och en lag.

Sedan kan du vara snäll och inte tala om för mig hur jag ska tycka och tänka eller ifall du tycker jag har eller inte har allvarliga problem att bedömma en fotbollsspelare och hans form.

Håller med, nog om detta! Jag hoppas på Dinho, Bojan och Giovani. Messi och alla andra Barcaspelare. Hela anledningen till att jag blir så upprörd över såna diskussioner eller kritik av vårt lag är att jag tycker vi har så mycket bättre material och lagstämning i laget än många andra lag. Det behövs inga fler intriger.
Barcelona Rambla
2007-11-27 14:30
Taherinho:

Du kan ju inte bara skriva "det är vad jag tycker" utan att komma med något konkret. På vilket sätt är Giovani en större talang? Enligt mig är Bojan en större talang just för hans fantastiska förmåga att alltid vara på rätt plats när det luktar målchans.

Jag påstår heller inte att Bojan har varit fantastisk bara för att han gjorde mål på Camp Nou. Men faktum är att han besitter så mycket mer talang än vad Giovani gör. Han är en målskytt av rang. Det har han visat i alla lag han spelat i. Han är född till pichichi och det kommer du så småningom att bli varse om.

Jag älskar också Ronaldinho och allt det han har gjort, men faktum kvarstår att du överdriver något så oerhört när du säger att han bara varit dålig i 5 min i någon enstaka match. Han har varit seg, ur form och allmännt tempofattig i över ett år nu. Detta trots att han gjorde 21 mål i ligan förra säsongen. Ser du inte det så har du allvarliga problem att bedömma en fotbollsspelares form. Dra inte in Messi, Bojan eller Giovani i detta. Det är helt oväsentligt att du retar dig på att vissa nu hyllar de tre unga canteranos och enligt dig tycks ha glömt bort vad Ronaldinho gjort för klubben (jag har inte glömt bort).

Nåja, nog om detta. Jag hoppas också att han kommer tillbaka till gammal god form men till skillnad mot dig så tvivlar jag starkt.
Barcelona Taherinho
2007-11-27 14:22
Rambla

Först av allt så håller jag inte alls med om Bojan vs Giovani. Det är ganska larvig att disskutera vem som är bäst eller inte, det är sant, men jag tycker ändå inte, att det i alla fall jag har sett av Bojan är så himla underbart som alla skriver. Giovani har inte visat mer än Bojan, det håller jag med om, men jag tycker han visar ändå på en större potential än Bojan, en mycket större potential.

Att som "PatrickKluivert" skriver att han är endast 17 år och ändå gör mål på Camp Nou, det är sant! Det kan jag hålla med om att jag inte tänkte på för stunden när jag skrev. Men jag tycker ändå inte han har visat så stor potential ännu. Det är vad jag tycker.

Angående Ronaldinho och att jag skulle vara en "Ronaldinho-lover", Ja varför inte? Jag älskar Dinho för det han gör på plan, det han gjorde på plan (som alla ni kommer ihåg) och för det jag tror han kommer göra i framtiden PÅ PLAN. När han spelar dåligt eller sämre (som nu) då skriver jag det och säger de också. Men att hänga på alla "krönikörer" och "experter" som så fort han är dålig i fem minuter eller en match dömer ut honom totalt, det är också, faktiskt, ganska larvigt. Jag försvarar honom för att jag vet att han är en människa även om han spelar ibland som om han vore någonting helt annat, från en annan tid och planet, nästan som en magiker.

Alla andra som skriver spaltmeter om Messi nu och Bojan eller Giovani eller vem som helst, kommer ni att göra det även när de är i dåligt form? Eller inte spelar lika magiskt som t ex Messi gör nu, men ändå väldigt, väldigt bra? Eller kommer ni skriva att Messi har också blivit Skit och gammal och tjock och allt annat skit som Dinho för utstå nu? Som sagt, jag håller med många av kritiken riktade mot honom men glöm inte vad han har gjort, och framför allt glöm inte vad han kan göra?

Jag tror att han kommer att prestera, det säger jag inte nu för att senare skriva "Vad var det jag sa" utan av det JAG ser på plan så verkar han enligt mig vara på väg tillbaks. Sen får du tycka precis vad du vill, ifall du tycker jag är ute och cyklar eller ifall jag är en "Ronaldinho-lover"...

Ha det bra!
Barcelona Rambla
2007-11-27 14:07
Taherinho:

Jag anser att det är du som är ute och cyklar nu. Bojan har mer talang i sin stortå än vad hela Giovani har. Giovani är självklart också en talang men visar prov på klart sämre attityd än vad Bojan gör. Oftast lite arrogant och allmännt ointresserad ser han ut ibland.

Sen när det gäller Ronaldinho så orkar jag inte gå in på en diskussion om honom, det mesta har redan skrivits. Om nu hans spel med Messi är fantastisk, ska inte en spelare av den kalibern spela bra ihop med alla spelare? Han är sämre, inse det! Brist på motivation, tempofattig och allmännt dåligt tränad, verkar han vara. Bara för att du är en sådan Ronaldinho-lover behöver du inte vara blind för sanningen som alla andra ser på planen. Nog för att han presterar magi mellan varven men det beror mest på hans fantastiska individuella skicklighet. Det sker dock allt för sällan nu för tiden.

Sen att det är förbannat tjatigt och speciellt överdrivet, att det skrivs om honom och hans dåliga form i snart varenda artikel ute i Europa, kan jag bara hålla med om.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-27 13:53
Bojan har högst målsnitt i Barça så här långt. Få matcher ja, men nog har han nästan öveträffat förväntningarna. Hela Spanien, inte bara Barça hoppas på något stort hos honom.
Håller med om pressen, det är synd för honom att det blåser snålt kring Barça just nu.
Barcelona Exclusive
2007-11-27 13:32
Bojan är ju en mycket större talang än Dos santos. Utan tvekan.
Barcelona PatrickKluivert
2007-11-27 13:22
Ämne: Alltså nu blir jag v....
Jag tycker att du Taherinho har helt rätt i det du säger förutom en sak, Bojan. Visst killen har fått ganska mycket beröm nu senaste bara för han gjort ett mål. Men killen är 17 år och spelar ändå så pass bra. Messi gjorde sitt första mål i Barca som 17 åring också. Killen har talang och kan bli bland dom bästa i världen så länge Media och alla supportar inte sätter allt för stor press på honom.

Hoppas på en riktigt bra match från Barca idag!

Visca el BARCELONA
Barcelona Taherinho
2007-11-27 13:14
Alltså nu blir jag väldigt irriterad igen. Inför varje j*vla matchrapport ska det stå om Barcelonas "intriger", om att Dinho är helt värdelös och allt annat skit om laget. Jag förstår mig inte på dem som skriver sånt, tittar ni överhuvudtaget på Barcas matcher eller?

Dinho är dålig en match och plötsligt jämför ni honom med hans tid i början av säsongen. Bojan gör ETT mål och han blir frälsare!!! Alltså skärp er!! Det jag har sett av Bojan är att han verkar vara helt ok....ABSOLUT INGET MER!!!

Giovani Dos Santos, av det jag sett, är 10 gånger större talang! Man jämför Bojan med Messi.....vilket skämt!! Ok att vi är alla Barcelonistas men Herregud man kan ju vara lite mer ödmjuk och konsekvent.

Varje gång jag är här inne tar ngn upp en video om Dinhos gamla spel och magi och så jämför man med hans spel nu och plötsligt är han kaos!! Driver ni eller?? Har ni inte sett hur han har spelat de 5-6 sista matcherna? Han har bara varit blek i en match på slutet, den sista borta mot Getafe där nästan alla var värdelösa!! Om Dinho säger att han ska komma i form och Barca säger att de tror på honom och de ska ge han tid, då förstår ni väl att det tar tid innan han gör det. Se framstegen då istället för att jämföra honom med när han dribbla halva Madrid...

Jag bryr mig inte om hur bra eller (kaos form) som vissa här inne vill påstå att Dinho är i, för mig, av det jag har sett, är han klart på väg tillbaka. Han ser hungrigare och mer glad ut igen och hans spel med Messi är helt fantastiskt! Lägg därtill att snart är Eto'o tillbaka och då blir Tridente Magico fullbordat! Tack vare Henrys "storspel" har det ju inte blivit något med "Tha Fantastic Four"...

Konstigt att ingen nämner Henrys spel så här långt...Den killen påstod ju nästan själv att han är bättre än Dinho när Dinho var som bäst. Ja det märks...Hmm

Skärpning!! Visst kan vi kritisera vårt lag och olika spelare, men Vad fan vi spelar ju stundtals en fantastiskt fotboll fortfarande och ligger bara två poäng från toppen i La Liga och CH L är vi ju hur grymma som helst. Vi vann Stuttgart borta med 2-0!! Bayern Munich torska där med 3-1...

Visca Barca! Och jag hoppas på en UNDERBAR fotboll ikväll...med eller utan vinst. Glöm inte vi är cules för vårt sätt och spela fotboll och vårt magi runt om klubben, inte för att vinna! Då kan vi ju hålla på R***...

Visca Barca
Barcelona Messi(as)
2007-11-27 11:50
Glömde länktipset ;-)
Barcelona Criff
2007-11-27 11:49
Ronaldinho_Messi_10, han har verkligen visat på senaste tiden att han har verkligen inget att göra ute på vänterkanten heller, så var hade du velat sätta honom om inte i mitten?
Han ska absolut heller inte sättas som forward för det har vi sett han inte alls passar som.
Barcelona Messi(as)
2007-11-27 11:49
Ni måste ta en titt på det här. Fan vad jag tycker synd om den utvisade killen :P

Ingen som har koll på när Deco kommer tillbaka?
Skulle vara rätt kul också att kolla på hur många varningar våra spelare ligger på om någon kan gräva fram en lista från lfp?

iIkväll vinner vi med 1-2. Mål av Bojan och Abidal.
Barcelona Kalle.
2007-11-27 10:54
Luca Toni.
Henry ska inte spela tror jag. Men dinho sägs vara med i truppen iaf!
Barcelona A.Gaudi
2007-11-27 10:33
någon som har några länkar till matchen ikväll att posta?

hittade några väldigt bra här i forumet inför förra matchen.
Barcelona Luça Toni #30
2007-11-27 10:12
jag läste att dinho & titi inte skulle spela ida ?, stämmer de ?
Puyiii [Animo Antonio Puerta]
2007-11-27 09:07
Ämne: En sån uppställning ....
Så du tänker inte ha Deco i startelvan? Någon som vet hur det går för våran lilla mittfältsmotor?

Ikväll tar vi 3 poäng och säkrar avancemang! Storhjälte blir Ronaldinho!

Visca Barca!
Barcelona Kalle.
2007-11-27 07:51
ViVa BARCA den längtar jag också till. Har match och flyg - biljetter.

Tror det blir tufft ikväll men vi tar minst en pinne.
Barcelona ViVa BARCA!!
2007-11-27 02:55
Själv sitter man här och längtar otroligt mycket efter matchen mot Madrid. Kommer bli hur grymt som helst! Då blir det Messi show igen:D
Barcelona Barcelonito
2007-11-27 02:21
En sån uppställning har både bra balans och kan få ut det mesta av alla. En 4-5-1 uppsällning på bortamatcherna.
------------Valdes-----------
Zambrotta-Puyol-Milito-Abidal
Iniesta---Toure---Xavi---Messi
---------Ronaldinho---------

---------Eto'o/Henry--------

Vi vet ju att Messi och Iniesta tar deffensiv ansvar och då kan man ha Dinho i mitten släpande under anfallet. Iniesta på högern och Messi vänster eller tvärtom.
Det viktigaste är egentligen spelarnas utgångspositioner. Så som vi har det nu så står Dinho och Messi högt upp och ska inte vara så delaktiga i försvaret. Det är lagen alldeles för bra för just nu. Speciellt om Barca inte har samma aggresivitet som 2 år sen. Iniesta och Messis utgångsposition bör vara i linje med Xavi och Toures. Ungefär lite högre än mitten av vår egna planhalva. Dinho kan ju iaf inte vara så dålig deffensivt att han inte kan stressa motståndarnas bollfördelare i mittcirkeln.

Man kan också ställa Puyol som högerback och Marquez som mittback. Men jag tycker fortfarande att Zambrotta håller absolut högsta världsklass deffensivt.
Barcelona Ronaldinho_Messi_10
2007-11-27 01:55
Ronaldinho har bara EN position..och det e ute till vänsterkanten !!!.. han har ingeet o göra i mitten !
Barcelona ViVa BARCA!!
2007-11-27 01:23
Spelas Espanyol matchen på Lördag eller Söndag?
Barcelona Criff
2007-11-27 00:59
Alltså Dinho behöver inte vara ur form, han är bara inte samma spelare som innan.
Eto sa det själv, "Dinho är inte samma spelare som innan, men det betyder inte att han inte tillför laget något, utan det han tillför idag behövs också."
Det är sant också, Rijkaard måste bara inse att Dinho kan inte vara ute på kanten mer utan han måste få in dinho så han inte behöver göra massa löpningar och dribblande ungefär som en playmaker. Där tror jag han hade hade passat 10 gånger bättre i dagens läge.
Annons: