/spanien/barcelona/forum/2200.aspx/spanien/barcelona/forum/2200.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona CuleAK
2015-07-19 17:26
Läste detta på Twitter: I’ll be damned if I will ever enjoy admitting this, but the Barça I supported lost most of itself for the past five years. Det gör ont i hjärtat att säga detta men det Barça jag föll för är inte längre detsamma som det en gång var. Rosell och hans odjur har sedan 2010 tagit bort all glöd och verkligen, flammande passion jag haft för klubben. Njut nu över turisterna som kommer fylla arenan med tystnad och kyla.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-19 17:17
Saknar det här kan inte vänta tills säsongen drar igång
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-19 17:16
Saknar det här kan vänta tills säsongen drar igång
Barcelona 11-9-10
2015-07-19 17:14
Jag förstår inte det här gnäller på dom äldre medlemmarna, det är dom som är dom "riktiga" medlemmarna. Dom har varit med i vått och torrt, visa lite uppskattning för den äldre generationen då den yngre inte ens orkade rösta
Barcelona Junta Dimision
2015-07-19 16:50
Even though Garcia Pimienta had accepted Roura's, Head of La Masia, offer, he is now likely to be without a job after the summer.

Would be a shame if Garcia Pimienta ends up leaving like this. Coach at La Masia for a decade, influencing players like Messi, Pique, etc...

Ja Bartomeu gör samma sak med Garcia Pimienta som Rosell gjorde med Oscar Garcia, skoj.
Barcelona Rambla~
2015-07-19 16:50
Lenny, slug och vis som en...........öh gammelgädda? :)
Barcelona LennyRomario
2015-07-19 16:42
Ja, det är så slutnappat. Ser masken, ser kroken. Snuddar den så flötet gungar till lite, sen simmar man vidare.
Barcelona Rambla~
2015-07-19 16:39
Det nappar dåligt även idag. :)
Barcelona Federer
2015-07-19 16:37
Haha stackars er clowner som verkligen tror att Qatar sponsrar IS. Riktiga pajaser är vad ni är som påstår det. Hur kommer det sig att landet Qatar är med i koalitionen som bombar just IS?
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-19 16:29
Kan ni sluta diskutera valet Bartomeu segrade Laporta förlorade punkt slut. Sen till som skriver här att Qatar = Is ni är ut och cyklar landet Qatar har inget med Is och göra. Det är rika privat personer som investerar i Is och såna människor finns i hela världen de finns till och med här i det lilla Sverige. Så snälla sluta smuts kasta ett helt land
Barcelona kingrodrigues
2015-07-19 16:24
Enkos Jag kissar pa förtryckare som Qatar och Saudiarabien. Kapitalister och imperialister i överhuvudtaget. Las pa istället för att försvara sådan skit. Tomte!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-19 16:24
Nemesis 10

Roligt att läsa att Barto kollar på andra sponsorer som betalar mer än Qatar- företaget. Om man studerar samarbetet mellan Qatar- företaget och Barca så är det fan Qatar den stora vinnaren i den här kontrakten.

Hur kan Man U få bättre betalt än Barca? Det måste fan bli ändring på det.

Någon som vet hur mycket R.Madrid får av Fly Amirates ?
Barcelona Junta Dimision
2015-07-19 16:23
@LennyRomario:

Mycket möjligt att det är sant. De visade igår på valvakan att majoriteten kom från kvinnor och 60+ män.
Barcelona Nemesis 10
2015-07-19 16:16
Här länkar jag en väl skriven artikel som förklarar varför Bartomeu förtjänade att vinna. Laporta hade som sagt inte mycket att komma med och jag själv som ville att han skulle vinna i början tappade förtroendet för honom ju längre valet gick. Jag tror faktiskt att Bartomeu kan visa sig vara en bra president i framtiden och om han inte fälls för Neymar gate så tycker jag inte att det finns så mycket att klandra honom för. Angående Qatar så går det rykten om att Bartomeu håller på kollar på andra alternativ, det ska tydligen finnas ett intresse från ett japanskt it företag vid namn Rakuten så vi får helt enkelt vänta och se vad som händer.
Barcelona LennyRomario
2015-07-19 16:10
Nån som sett några grafer över vilka som röstade på vem. Läste att 70% av Bartos röster kom från 60+. Kan det verkligen stämma?
Barcelona Rambla~
2015-07-19 15:59
Lägre löner = sämre spelare (ej toppspelare alltså)
Barcelona Barcelonistas
2015-07-19 15:55
Hetfield - du är tillbaka!
Barcelona Blaugrana91
2015-07-19 15:54
Ang. Ekonomin ja det stämmer att det har stagnerat i ökning även om vi i år ökat ordentligt. Just därför som det är superviktigt att vi hittar andra vägar till intäkter. Tv-avtalen tycks inte gå att få upp mer, därför behöver vi först och främst öka våra kommersiella intäkter, avtalen med Nike och Qatar Airways måste omförhandlas alternativt bytas ut. Att skaffa en sponsor på träningskiten liksom United är en bra idé. Sen vill jag minnas att jag läste i någon intervju med Bartomeu att han ville undersöka möjligheten att ta över en del av spelarnas reklamrättigheter likt Real har på vissa spelare, det här är en utmärkt idé och är egentligen konstigt att vi inte gjort det redan med tanke på att vi har spelare som Messi och Neymar. Camp Nous matchintäkter är bland dem lägsta i Europa och detta trots att vi har den största arenan, därför är projektet med ombyggnationen superviktigt för att öka intäkterna där. Samma sak gäller Espai Barca, klubben måste hitta andra inkomstkällor och detta är en sådan, även om det kostar att bygga. När det gäller skulden så har jag inget minne av att man sagt att skulderna skulle vara nere på 0 innan man sjösatte projektet, utan det man sa var att man ville få ner dem till rimliga nivåer, vilket var under €200M. Och att en skuld efter en tids nedgång ökar med €40M är knappast ödesdigert. Kan bero på diverse investeringar och liknande. Lönerna däremot håller jag med om att man måste göra något åt, återigen superviktigt att öka omsättningen så vi klarar av dessa löner.
Barcelona Rambla~
2015-07-19 15:50
Junta Vi ska mao istället utbilda spelare åt andra klubbar. Om de kunde lära sig att ta bättre betalt då. Fast å andra sidan de lär väl lämna precis som tidigare, innan de fyllt 16 år och ska skriva på nytt kontrakt för Barca, fast nu i en ännu vidare ström. cameroonians Oj du har rätt, det tänkte jag inte på men det är än värre när tom komplementspelare tas in för 40m
Barcelona Hetfield
2015-07-19 15:48
Ni kan tacka Laporta för att Barto vann tillslut. Hans idiotiska kampanj som bara gick ut på "jag har rätt, Barto har fel" och att fiska röster utifrån nostalgi.

Det enda Barto behövde göra var att spela det lugnt och förneka alla anklagelser, så skulle han vinna, vilket var exakt det han gjorde. Stackars Benedito.
Barcelona Nr.9
2015-07-19 15:37
Enkos Varför joinar du inte dina bröder i ISIS? Du verkar vara en riktig rasist mot vissa härinne.
2015-07-19 15:32
Barclasico

Låt MOD ta hand om honom.
sänk dig inte till hans nivå
Barcelona Barclasico
2015-07-19 15:29
@enkos:
enkos Din äckliga smuts, fan blandar du in andra raser för? Så som "FreeYourMind" skriver, det är du som håller på just nu. Lägg ner för helvete!
2015-07-19 15:24
enkos

Nu får du lägga ner med att provocera människor här inne.
Skäms på dig!

Lägg ner och prata du om laget stället. Det är ju du som håller på just nu.
Barcelona A good coach is everything!
2015-07-19 15:20
the camerooonians/// Först och främst vill jag bara påpeka att jag är nog den som är mest emot Barto här inne. Jag personligen har ogillat hela ledningen inklusive Lucho! Men Lucho har trots allt lyckats så det kan jag inte ta ifrån honom.. Med det sagt, tror inte du förstod mitt inlägg. Det jag helst vill ha är en sponsor fri tröja. För jag har svårt att se med dagens billiga arbetskraft någon stor sponsor med rent mjöl i påsen. Frågan är om det är möjligt. Det har ju vart möjligt förut så varför inte. Med bättre förhandlare så hade det utan tvekan vart möjligt, men det är för mycket begärt med alla våra dåliga förhandlingar.. Visst skulle vi kunna ha en bättre sponsor på tröjan. Men sen när har Barca gjort bra affärer? Sen tvekar på att Real eller Barca har samma dragnings kraft i Asien som PL klubbarna! PL har byggt en industri i Asien som är svårslaget.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-19 15:20
the cameroonians Har läst artikeln men kollade igenom den igen nu och hade av någon anledning missat stycket om just detta. Ger lite bättre förståelse varför vi just ska ha affärer med Qatar av alla. Dock tycker man ju att Barto nu kunde visa lite balls och försöka hitta en annan sponsor då Rosell inte längre är med i matchen.
Barcelona enkos
2015-07-19 15:16
Valet till presidenten är avslutat så hur orkar ni diskutera det nu längre? Vill komma hit och läsa om laget och så får jag se massa inlägg om presidentvalet och fortsatt propaganda pm Qatar. . Är glad att riktiga fans i Barcelona inte är lika hjärntvättade kring Qatar som vissa här är, beror säkert att det där inte finns såna som syrianer som sprider hatet här...
Barcelona Junta Dimision
2015-07-19 15:08
@jmbartomeu: "La Masia solution? Return to work discreetly, make it less transparent and talk less about Barça B and youth football."

@jmbartomeu: "It is a mistake to make them [B players] both train with the first team, making them play friendlies and debut in cup games."

Vilken "satsning".
Barcelona the cameroonians
2015-07-19 15:01
@L.A.M Nr 10:

Läs krönikan här intill om Qatar, det är mina egna tankar blandat med källor.
Barcelona the cameroonians
2015-07-19 14:58
@Barcelonistas:

Jag vill också att Barcelona ska vara en stark utmanare. Skillnaden är bara att jag tror, baserat på historian, att detta går att uppnå såväl med en sponsor som ger €35 miljoner som €60 miljoner. Men du verkar tro att varenda euro är avgörande för en klubbs styrka. Där har du fel.
Annons: