/spanien/barcelona/forum/21993.aspx/spanien/barcelona/forum/21993.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona andreasbarca
2007-11-27 23:32
Ämne: andreasbarca,

Jov....
hehe jo det är väll så ;) sen brukar det ju vara så att det är dom gångerna man minns. Jag har själv sett Dinho jobba hem flera gånger och göra det bra..får hoppas att han gör en perfekt glidtackling nästa gång ;)
Barcelona Barcelonito
Valdés
Jo! Han gör helt enkelt nästan aldrig bort sig och släpper inte någon genom sig för att det ska bli farligt läge. Han är grymt bra deffensivt. Det är den offensiva delen han inte visar lika ofta som innan men det deffensiva är klockren.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
Messidona

Man begär mer av Ronaldinho, inte så konstigt när man varit världens bästa flera år. eller hur?
Barcelona Ronaldinho_Messi_10
Ämne: Ämne: Messido....
ronaldinho hade inte ens missat dom 2 lägena.. han hade gjort 3 mål på dom haha..
Barcelona Messidonaa
2007-11-27 23:31
och ni som såg straffen ordentligt så var det så att keita dribbla över ronaldinho sen gick bollen in mot straffområdet.. sen fick keita tillbaks bollen och det var då abdial tacklade ner honom. så hur kan det vara dinhos fel ?
Barcelona Duda
2007-11-27 23:31
Fan vad glad jag är över att vi har världens jämnaste fotbollspelare, Andrés Iniesta, i vårt kära lag. Jag kommer inte ihåg när Iniesta senast gjorde en "dålig" match, gång på gång är han bäst i vårt lag, om inte så bland dom bästa. Sedan att han alltid vill nått med sin underbara kreativitet, och hans fina passningsspel. Han måste lugnt vara en av världens bästa mittfältare för tillfället!
Barcelona andreasbarca
2007-11-27 23:30
Ämne: andreasbarca, vad är....
oj någon som tog åt sig....

Barcelona Messidonaa
2007-11-27 23:30
Ämne: Messidonaa

Han sp....det säger du va, 1 fråga bara hur troru forumet skulle sett ut om ronaldinho hade missat dom där 2 lägena som gudhjonsen hade ?

jag kan svära på allt att nästan alla hade klagat på ronaldinho och sagt hane skit jag vet inte vad .. har jag inte rätt ?
2007-11-27 23:29
Ämne: Messidonaa

Han sp....
alla i barcelona sprang.. alla kämpade för sitt lag.. alla bröt anfall, förutom guddy :S.. så nu får du lugna dig..
Barcelona Ghazza
2007-11-27 23:29
andreasbarca,

Jovisst jag håller med dig. Det är inte så att jag vill se spelarna fastkedjade i sina positioner, hehe.

Synd bara att den enda gången jag sett Ronaldinho ta jobbet ner till eget straffområde slutade i mål för Lyon. Men allt är väl relativt... =)
Barcelona Klint
2007-11-27 23:28
Men om nu Ronaldinho befinner sig i försvarsposition. Kan man då inte begära att han åtminstone försöker att ta bollen, spelaren eller va fan som helst? Allting hade sett bättre ut än att bara stå där och göra ingetdera.
Barcelona L.Messi19
2007-11-27 23:27
Messidonaa

Han sprang, kämpade för sitt lag och bröt anfall, en viktig roll i defensiven så att säga!!

Ronaldinho_messi_10

DU måste skoja?!!

Kanske du hatar Guddy att du inte märkte att han var en av dom på plan som vann mest bollar??
Barcelona Valdés
Barcelonito; Ge gärna ett par exempel på matcher när Zambrotta varit stabil i defensiven. Han missar markeringar och går bort sig hela tiden i positionsspelet och likadant är han väldig lätt att komma förbi. Högerbackspositionen är lagets klart svagaste position när han spelar.

Rambla; jag vet att du tycker om Gudjonsen men varför gör du det? Vad har han bidragit med under sin tid i Barcelona? Av mig får han knappt godkänt idag, visst kämpar han men vad får han ut av sitt slit då han slår bort aldeles för många enkla passningar och återigen missar öppet mål - inte en gång utan två gånger, snacka om att ha fel spelare på fel plats.
Ämne: skojjar ni eller ? s....
håller med.. inte en ända boll vann han..missade 2 bra lägen.. hade 2 underbara passnings tillfällen som kunde leda till mål, men missar passningarna..
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2007-11-27 23:26
Kan inte bara ni lägga ner klaga på Ronaldinho, Gudjohnsen osv Barça e vidare punkt slut, alla som klaggar på Guddys avslutningar ni måste fårstå att han e lite rostig o sen alla som klagar på Dinho inte går på Govou mer aggresivt det är sant men hans bästa kvalité är inte försvar spelet fokusera mer på det positiva som t.ex. Guddys kämpar glöd och Dinhos 20 min som var en av hans bästa i CL
Barcelona andreasbarca
Ämne: andreasbarca,

Men....
jag har inte hela sekvensen framför mig med löpningar och så så jag kan inte förklara varför han var där han var. Men din fråga är ungefär som att fråga varför Guddy är uppe och försöker avsluta när hans jobb är på mittfältet. Lika mkt substans liksom. Som fotbollsspelare måste man ju ändå ha lite fritt tänk..
Barcelona barca__elve
Det var länge sedan man såg en sån här underbar match..:D tyckte att han borde ha bytat ut Bojan istället för Gudjohnsen , tror att Gudjohnsen orkade mer än honom, men annars så spelade han bra inblandad i båda målen:D....
Barcelona Messidonaa
2007-11-27 23:25
skojjar ni eller ? säg mig vad gjorde guddy på dom 70 min ni påstår att ronaldinho inte kan klara av ?

fel passningar ? springa runt på plan och förlora dueller ? missa 2 hyfsade lägen ?

Barcelona Criff
2007-11-27 23:24
andreasbarca, vad är det jag behöver läsa på?
2007-11-27 23:23
Ämne: Ronaldinho_Messi_10 ....
Ja det har ju.. frågan e om du har det ?
Barcelona Ghazza
2007-11-27 23:23
andreasbarca,

Men varför står Ronaldinho en meter utanför straffområdet om han inte kan/tänker ta sitt defensiva jobb? Ingen som förväntar sig att han ska spela defensivt, men det sätter andra lagspelare i en svår sits.
Barcelona andreasbarca
2007-11-27 23:22
Ämne: I de fyra tidigare s....
WORD
Barcelona Barcelonito
2007-11-27 23:22
Ronaldinho_Messi_10

Har du sett Crosas ens nångång?
Barcelona andreasbarca
2007-11-27 23:21
Ämne: Messidonna, free tra....
fyfan va trött ja blir på er som inte kan fotboll. Sen NÄR gick Dinho ut på en fotbollsplan för att spela defensivt?? Lika mycket kan jag förstå att Guddy inte sätter alla lägen han får (borde dock göra det någon gång. Det finns olika positioner i ett lag, vilka innebär olika arbetsuppgifter. Flera här inne verkar tro att Dinho är en grovjobbare/back/magiker/spelfördelare/målkung m.m. Han har offensiva uppgifter. Och har man ett spelsinne utöver det vanliga behöver man inte trötta ut sig med 90 metersrusher hela tiden. Dock hoppas jag självklart att han blir rörligare än vad han är nu....läs på lite om spelet som kallas fotboll innan ni uttalar er....
Barcelona Criff
Valdes, det handlar inte så mycket om det, självklart får killen vara lite sämre, men att inte alls visa någon springvilja är bara för dåligt för en spelare på denna nivån. Jag hade inte brytt mig om han hade missat en passning som Gudjohnsen men sen gjort allt för att vinna tillbaks den som t.ex Messi eller Henry. Men dinho bara står där och tittar på.
Barcelona Klint
Gudjohnsen gjorde en klart godkänd insats. Han var riktigt bra defensivt, men dock så finns det mer att önska i offensiven. En hel del slarviga passningar och lite dålig bollkontroll, men det kan bero på den föga speltiden han har fått under säsongen. Vad vet jag.

Angående Ronaldinho så vet jag inte vad jag ska tycka om hans inhopp. Han slår några fina passningar, men var finns glöden? Jag är dock optimist i fallet Ronaldinho och tycker mig se en viss positiv trend i hans spel den senaste tiden. MEN ändå blir jag lite smått förbannad över hans lama försvarsjobb. Visst är det inte hans ansvar. Men när Henry, Eto'o, Messi och Bojan kan kriga i försvarsspelet, varför ska då Ronaldinho vara ett undantag?

På det stora hela så var det en bra match av Barca. Vi förtjänade att vinna matchen. Två olyckliga mål släpper vi in. Juninhos frispark bör Valdes rädda. Abidal ska inte fälla Keita i det läget. Men men sådant som händer även om en seger inte hade suttit helt fel.

Iniesta! Vilken spelare!
2007-11-27 23:20
Ämne: Grabbar vi får inte ....
Förstår honom till 100 !!.. dom sparkade messi på hälarna hela jävla tiden.. var bara ute efter o skada honom o det va ruggigt frustrerande !!
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-11-27 23:19
Vi måste tänka på att Valdes gör en grymt viktig räddning på friläget Govou(?) har. Sen ska han absolut inte lastas för målet!
Barcelona ViVa BARCA!!
2007-11-27 23:19
Grabbar vi får inte glömma bort Rijkaard att han visar vilja! Han visar sin kärlek till klubben bråkar och sitter uppe i läktaren. Härligt att se.
Barcelona Valdés
2007-11-27 23:18
I de fyra tidigare säsongerna har Ronaldinho varit lagets viktigaste spelare. I fjol såg han till att vi länge var i serieledning trots att han tvingades bilda anfall med Giuly och Gudjonsen under större delen av säsongen.

Är det konstigt att man efter att ha varit utsatt för extremt höga krav under väldigt lång tid presterar sämre (och tom tappar lusten). Det går mycket rykten om hans "festande" men varför får man aldrig se några bilder? Det är ju inte precis så att media är vana att visa hänsyn utan den som får tag på en bild av en partajande Ronaldinho gör en förmögenhet.

Alla ni som är så duktiga på att ställa krav borde nog själva komma ner på jorden, har man minsta erfarenhet av att själv prestera (i vilken situation som helst) vet man att det är svårt att göra det kontinuerligt i en period över fyra år. Men jag tror och hoppas att Ronaldinho kommer igen.

Han var inte bäst i världen idag, men han var inte heller dålig utan stod för ett par passningar i absolut världsklass och såg dessutom till att, tillsammans med hela övriga laget, lugna ner spelet för att vi bara skulle kunna spela av matchen.
Annons: