/spanien/barcelona/forum/21990.aspx/spanien/barcelona/forum/21990.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-11-28 19:09
Vi behöver Gudjohnsen på mitten mot Espanyol punkt slut! Fysiken måste finnas där den matchen
Barcelona daaniiP
2007-11-28 19:01
aRnesBosnJaak

han är bra när han vinner bollen o sen släpper den fort. men tyvärr så är det inte alltid så ofta ska han göra svåra saker som han själv inte har kampacitet till.
Barcelona Patrick Kluivert
2007-11-28 18:45
men har han fått ett nytt kontrakt nu då elr ?? för annars spelar det ingen roll hur gammal den e.
Barcelona FCB10
2007-11-28 18:41
Patrick Kluivert

för i h*lv*te artikeln är ju från den 13 oktober!!!
Real Madrid aRnesBosnJaak
2007-11-28 18:25
Er bästa spelare , Gudjohnsen
Han gör oftast bra ifrån sej men han har inte lika stort namn som resten vilket är rätt synd
Barcelona Patrick Kluivert
2007-11-28 18:17
Grabbar jag börjar bli orolig att giovanni ska lämna oss efter att jag läst en artikeln på sportal.se
Nån som vet hur det går med kontraktförhandlingarna med Gio.

http://www.sportal.nu/sport/fotboll/laliga/barcelona/61393
Barcelona FCB10
2007-11-28 18:03
Kolla på Bojan Krkic första interviu med Barça. Han var bara 10 år då.

Visca el Barça!
Las Palmas Pio pio
2007-11-28 17:54
Rambla

Paco Buyos svar räcker nog! ;-)

Tompa

Jepp, och inte nog med det så spelade även Bojan fram Messi i situationen som ledde till straffen som Messi sedan satte.
Barcelona Tompa
2007-11-28 17:48
Det är egentligen inget att skryta över att tränaren blir utvisad efter domarprotester men jag tyckte ändå det var skönt och se Rijkaard visa upp så mycket engangemang och känslor. Var länge sedan jag såg Rijkaard så arg.

Bortsett från det, skönt att vi är klara gruppsegrare. Och Bojan,bara 17 år ung men bidrog ändå (plus en hel del annat) med en suverän passning till Iniestas mål.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-28 17:15
Rambla:
Jag är visserligen inte Pio Pio, men jag kollade upp Notario. Visst är det han.
Han har varit i Sevilla sedan 2000, med begränsat med speltid sedan 2003.
Till förra säsongen gick han till Murcia, där han även spelade säsongen 1994-1995.
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-11-28 17:07
har inte med barca och göra, det här inlägget men tänkte kunde lägga upp den här videon där Shaun wright phillips blir lite blåst :P ganska rolig.-

ni kanske har sett den men jag lägger upp ändå för er som inte sett den
Lukas.RP
2007-11-28 16:52
Kolla in min blogg, läs lite om matchen igår! ;)

För övrigt var det en fantastiskt underhållande match vi fick syna igår, nu kan alla cúles glädja sig över att vi är i åttondelsfinal! :-)
Barcelona Criff
2007-11-28 16:47
Jag hoppas också Rijkaard vilar dem inför nästa match för den är helt betydelselös. Kan bli en riktig B-uppställningsmatch :)
Crosas tar över Toure, Dos Santos tar över Messi, och förhoppningsvis är Eto & Deco tillbaka så dem kan få speltid! Ska bli kul att se!

Iniesta till madrid, Omöjligt. Punkt slut! :)

Jag tror Rijkaards utbrott beror på att han är bara helt enkelt trött på att hans spelare blir nersparkade. Ända sedan förra året när motståndarna började läsa oss med att köra hårt pressande så har våra spelare tagit mycket stryk, men domaren måste ändå ge ut gula kort, även hur effektivt det spelet är mot våra bollskickliga spelare.
Det är fotbollsförstörande att hålla på och gnaga hälsenor och sparka ner spelare.

Barcelona Sahandinho Kamal
2007-11-28 16:45
nu till Etoó gott folk :P. ingen som har nå exakt datum, där han gör debut? hört något nytt?

Och så får vi hoppas att han inte skadar sig IGEN! det har vi inte råd med, inte när det gäller etoó, får inte bli nån Cissé (old school liverpool) situation av det hela, skada, skada och skada! hur blir det med Henry när Etoó kommer tillbaka?

Messi Ronaldinho
Etoó Henry

tror knappast det blir sådär, etoó ska definitivt spela, Henry är bättre än ronaldinho just nu, även om Henry inte gör det han är bäst på, men han hjälper till med annat. vad tror ni? eller snarare vad hoppas ni på :)`?
Barcelona Lion-E
2007-11-28 15:16
Ämne: Ni som tycker Bojan ....
ja måste bara han sagt de här.. dom är lika duktiga tycker jag.. men de finns bara 1 sak som är skilnaden mellan dom två

de är att bojan har hjärta han skiter i han går i i dueller stenhård... medans santos mer fegar å liksom för undvika dueller.. ja saknar styrka hos santos för han e sanslöst bra snubbe
Barcelona Rambla
2007-11-28 15:12
Det är alltid spelaren som köper ut sitt kontrakt. Att pengarna kommer från den klubb som är intresserad av att värva honom är bara naturligt. Alltså väljer spelaren själv om han vill lämna eller inte.
Barcelona Vampíro
2007-11-28 15:11
L.Messi19:

Om något lag lägger ett bud som motsvarar hans minimalklausul så måste Barça acceptera och laget får erbjuda honom ett kontrakt men det är upp till Iniesta om han vill skriva på.
Barcelona L.Messi19
2007-11-28 15:03
Om Madrid eller något annat lag SKULLE köpa hans klausul, så måste Iniesta då skriva kontrakt med Madrid?

Har inte förstått det riktigt, men det jag vet är att Barca måste sälja honom..Kan man tvinga honom att gå till Real? xD
Barcelona Rambla
2007-11-28 14:56
Pio:

Bra att du är här, hade nämligen en fråga till dig. Du har säkert bra koll på det här. Murcias målvakt Notario, visst är det Sevillas gamla målvakt i början på 2000-talet?

Jag har svårt att se Iniesta lämna Barca, speciellt inte för att gå till Real Madrid. Visst, man ska aldrig säga aldrig det fick vi erfara med F*go men Iniesta känns inte som den som sviker i första taget.

Som Pio nämner så har han uttalat sig om att stanna hela karriären i Barca. Jag läste ett annat uttalande där han beskrev sin tid som bänkvärmare. Han hade aldrig några som helst planer att gå till en annan klubb ens på lån för att få speltid. Han sa, "jag tar hellre 5 minuter speltid i denna klubb än att bli utlånad".

Lägg där till att han kom till Barcelona som 12-åring, vilket innebär att han nog känner rätt så starkt för denna klubb. Det lustiga är annars att Iniestas släkt sägs vara madridistas. Ja, åtminstone från början, kanske knappast nu. Det betyder heller ingenting i dagsläget. Jag menar, det är ju allmännt kännt att både Gutis och Morientes släkt sägs vara barcelonistas. Det hindrade inte dem att ha långa karriärer i Real Madrid.
Barcelona Messidonaa
2007-11-28 14:13
är gula korten kvar efter gruppspelet ?
Las Palmas Pio pio
2007-11-28 14:12
Barcelonito

Ja, läste de oxå.. =) Men drömma kan det alltid göra. Det ryktades redan i somras om att Calderón vill punga ut dessa 60 milj för Iniesta. Men Iniestas represant svarade med ett "Nej tack!". Iniesta är bra polare med Jose Ramón De La Morena som presenterar El Larguero. Och när dessa uppgifter kom så ringde De La Morena upp Iniesta för att verifiera uppgifterna. Iniesta svarade med att han inte lyssnade ens på Madrids bud. "Jag vill vara kvar här. Jag menar José jag trivs utmärkt här, dessutom så vet jag att i den närmsta framtiden så vill jag leda det här laget till nya titlar och min dröm är att bli lagkapten för Barcelona."

Så låt dem drömma! ;-)
Barcelona Messidona
2007-11-28 14:07
INGEN ÄR STÖRRE ÄN KLUBBEN!!!

heöt ärligt tycker inte ni cules att det har blivit många ronaldinho fans i klubben de senaste åren, vi ska vara stolta att vi inte är beroende på en spelare, många lag är avis på oss att vi kan bänka spelare med stora kvaliteter at vi har råd med skadade spelare som henry och etoo, jag har vart barca fan sedan sergi spelade som vänsterback och nadal vid sidan om honom, många är besvikna för att vi inte leder men det är inte nu vi ska storspela utan vi ska spela som bäst efter nyår då det avgörs både i CL och ligan

VISCA BARCA
Barcelona Barcelonito
2007-11-28 13:58
Holländaren

Rijkaard är nog lite stressad och pressad. Och jag kan tänka mig att varje gång Messi och Iniesta får en tackling så passerar hela Rijkaards tid i Barca framför ögonen på honom :D

Rolig diskussion de har inne på Reals forum om Iniesta och att värva honom :D Njaa. Det är nog inte så möjligt.

Men Barca borde ändå höja hans klausul. Ligger på 60 miljoner Euro om jag inte har fel och lag som United, Real, Chelsea har nog inget emot att lägga de pengarna för honom. Han är trots allt top 10 i världen just nu.
Barcelona Rambla
2007-11-28 13:39
Ämne: Vem lämnar först? Ro....
Uppenbarligen? Varför måste det vara strul? Du bara antar att Rijkaard bestraffar Ronaldinho genom att bänka honom? Du tror inte det kan bero på att Ronaldinho åkte iväg skadad till Brasilien där han trots det spelade bägge landskamperna, kom tillbaka till Barcelona dagen innan ligamatch. Därför var han inte med i truppen i lördags. Nu var han med igår mot Lyon på bänken. Fullt naturligt. Självklart så tolkar konspiratonsteoretiker det efter eget huvud.
Barcelona M79
2007-11-28 13:06
Vem lämnar först? Ronaldinho el Rijkaard ? Uppenbarligen är det något strul mellan dom?!
Barcelona Visca_Barca
2007-11-28 13:04
tja grubbar. måste säga att vi spelade riktigt bra och alla jobbade riktigt bra. nu är vi vidare så CL kan vi glömma ett tag och fukosera sig på La Liga. men jag tror vi kommer bli oslagbara snart när etoo o deco är tillbacka.
Ronnie är inte i form och jag tror detta är hans sista säsong .,visst är det tråkig om han lämnar men Messi etoo bojan dosantos iniesta de här kommer ta hand om den platsen lätt :).

visca barca
Barcelona Holländaren
2007-11-28 13:04
Fånig artikel av Gustaf som jag annars ser som den här sidans bästa skribent. Visst, Rijkaard har surnat till några gånger, men det behöver inte handla så mycket om press egentligen. Tror att han egentligen var ganska avslappnad både i den där skitmatchen mot Alsasdlasmdls eller vad de hette och igår mot Lyon. Jag har dessutom sett ett par gånger tidigare när det blivit väldigt tufft på planen att Rijkaard surnat till när någon blivit kapad. Det behöver inte ha någonting med hans något utsatta (om det nu är det, vilket jag inte tror när Laporta är president) läge att göra.

Det har förresten varit lite mycket skitartiklar på sistonde. Tiago-artikeln var bara ett litet rykte i en pisstidning, onödigt att skriva om det. "Uppdrag Rijkaard" stämmer antagligen lika bra som den där artikeln ni skrev tidigare i höstas.
Barcelona Rambla
2007-11-28 12:43
Jag har kollat upp våra gula kort. Yaya och Messi står båda på 2 gula kort. Blir de varnade i sista matchen mot Stuttgart på Camp Nou så blir de astängda i första åttondels-matchen. Skulle vara förödande om Yaya inte spelade. Han behövs verkligen i en bortamatch. Ja, självklart även Messi. Dags för Rijkaard att vila spelare för att slippa riskera åka på en avstängning?

Jag tror inte Madrid säljer 6 spelare i januari. Det är bara tidningsrubriker. De köpte 9 spelare i somras. Skulle de nu köpa 6 till i janurai? Trots att det är Real Madrid vi talar om och att de är så otroligt köpkåta av sig, inte ens de är så korkade att de köper 15 spelare under en och samma säsong.
Barcelona ViVa BARCA!!
2007-11-28 12:39
Rambla

Och det bästa med Madrid är att dom ska sälja 6 spelare! Helt sjukt. Skulle vara roligt om Pepe stog på den listen. Värde 300 Miljoner! Haha
Barcelona Luça Toni #30
2007-11-28 12:25
Annons: