/spanien/barcelona/forum/21984.aspx/spanien/barcelona/forum/21984.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidonaa
2007-11-30 15:03
Pio Pio

okej, synd att dom inte spelar :(

ibbos
grejjen är att kaka har stor fördel eftersom han tog milan till guld i CL, och gjorde hela 10 mål och vann skytteligan i CL.
att vinna skytteligan överlägset som mittfältare är väldigt bra.

så det är det som gör att kaka har sånn fördel till att vinan priset, men annars i år har messi varit strålande, och man får inte glömma i våras när han kom tillbaks från skadan då var han också väldigt bra!
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-11-30 15:02
Pio pio/

Har du någon aning om varför inte man kallar upp Marc Valiente istället?
Las Palmas Pio pio
2007-11-30 14:50
Messidonaa

Goal får skriva vad dom vill men det blir ingen Deco mot Espanyol. Dos Santos,Thuram, Oleger, Sylvinho, Edmilson, Deco, Etoo och Henry missar matchen. Man kallar även upp två spelare från b-laget, Alberto Botia - stark mittback - och Victor Sanches som har spelat i 6 olika positioner med Guardiola. Så totalt blir det 10 egna produkter i truppen mot Espanyol! Härligt!
Barcelona Lion-E
2007-11-30 14:34
träffa på henne till höger på camp nou hade ju inte varit fel :P
Barcelona ibbos
2007-11-30 14:31
Helt ärligt så tycker jag att Messi förtjänar guldbollen, precis som Totti säger. Inte bara för att han spelar för Barcelona. Kaka är en spelare jag beundrar väldigt mycket. Men om man ser tillbaka förra säsongen, så presterade han bara i CL, visst han tog dem till guld men om man ser på Messis säsong så har den inte heller varit så dålig. Men Men det blir tydligen Kaka ändå men jag tycker verkligen att Messi är värd att nämnas bland de tre bästa. Helt insane. Kan bli hur grym som helst.

VISCA BARCA
Barcelona Messidonaa
2007-11-30 14:08
"Lilian Thuram and Oleguer joined injured pair Thierry Henry and Silvinho in the gym, while Deco and Giovani dos Santos trained only lightly.
"

det kan hända att deco kanske spelar på lördag :D
det står längst ner på sidan!
Barcelona Messidonaa
2007-11-30 14:06
Kolla länk.

Ronaldinho skämtade på träningen och sa att han var "the black sheep".
Barcelona Kalle.
2007-11-30 12:45
Lycka till haha.
Sopor i Madrid.
Barcelona Taherinho
2007-11-30 12:30
En sak till lagom till El Clasico.

För de som vill kolla gärna in min bild...Bilden är tyvärr suddig men det är en halsduk som står "ANTIMADRIDISTA" på och bilden är tagen i Madrid på La Cibeles eller Plaza de Cibeles (som det står på skylten bredvid mig). Hahahahahaha Otroligt stolt över mig själv att ha tagit den bilden även om jag var väldigt skraj. I alla fall till Barcafans...Njut!!!!
Barcelona Taherinho
2007-11-30 12:27
Vi hade tur förra gången????

AAA...verkligen! Hmm, en fel dömd straff till er, en felaktig utvisning och ingen straff för oss i slutminuten på Dinho. A, fan vad tur vi hade. Ser verkligen fram emot El Clasico jag också. Messi, Dinho och Eto'o och ni...vem har ni? Raul och Guti...haha

Allvarligt lycka till men jag tror nog att 23 december kommer vara en fantastisk dag!

Angående imorgon, hörde att Eto'o ska vara med. Dinho, Messi o Eto'o, kan det bli verklighet igen?

Visca Barca
Barcelona G2S #27
2007-11-30 12:12
Känns som det finns en liten chans till inhopp. Men på bänken finns också troligen Ronaldinho och Dos Santos. Men ett inhopp med 5-10 minuter kvar är väl inte otroligt
Barcelona berna
2007-11-30 11:54
ser framemot el clasico matchen förra gången hade ni tur att det blev oavgjort men den här gången är 3p till madrid...Fan va skönt om vi vinner på camp nou
Barcelona Boixos Nois 81
2007-11-30 11:52
Nån som vet om Etoo kommer att spela imorgon eller inte? Jag hoppas att han kommer in i andra iaf..
Barcelona Kalle.
2007-11-30 11:37
"Som har haft problemet i ett år".
DENNA säsongen har som sagt real endast tatt två poäng mer och förra säsongen vann ni på inbördes möten om jag inte minns fel. Ni kan inte tatt så mycket mer poäng än oss på bortaplan.
Barcelona Älskar Barcelona
2007-11-30 11:05
Ronadinho kommer bli lyssnade nu när Etoo kommer tbx får etoo chansen mot Esp så sitter bollen i nät utan tvekan
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-30 10:53
4everBarca:
Sant att Real bara är två poäng bättre än Barcelona i ligan den här säsongen på bortaplan. Men för Real är det här något nytt, till skillnad från Barça som haft problemet i ett år.
Men nog börjar det gnällas i Real också. Ge det två bortamatcher till utan 6 poäng och även du kommer att märka det.
Barcelona Etoo_the toominator
2007-11-30 08:42
4everBarca//

Helt rätt knappt nåt lag är lika överläggsna på hemmaplan som vi är. Vore väll arsenal issåfall om något.
Barcelona 4everBarca
2007-11-30 04:13
Real madrids bortaspel har inte alls imponerat på mig..o folk bara snackar om barcelona som vanligt.
Espanyol - Real Madrid 2-1
Valladolid - Real Madrid 1-1
Olympiakos - Real Madrid 0-0
Formsvagt Lazio - Real Madrid 2-2
Murcia - Real Madrid 1-1
Skadedrabbat Bremen - Real Madrid 3-2.
Barcelona 4everBarca
2007-11-30 01:47
en grej som e så otroligt störande är när folk säger: ni har 80% bollinnehav men skapar inga chanser.. men din jävla idiot, hur lätt e det o skapa lägen när motståndarlaget försvarar sig med 11 man nedanför sin egen planhalva (vissa lag t.o.m ännu längre ner)... folk kan inte förstå det för det laget som dom håller på har aldrig varit så dominanta i en match och vet inte hur det känns.. det e bara vi,barcelona, som kan spela på det sättet !!.. e det någon här inne som kan säga ett lag som e lika överlägsna som barcelona på hemmaplan spelmässigt ?
Barcelona 4everBarca
2007-11-30 01:40
när jag sitter här o tänker på allting.. asså, vi e så jäääääävla braaa !!!!!
Las Palmas Pio pio
2007-11-30 00:49
Verkar som att Motta var riktigt bra idag mot Aberdeen. Skönt, det är grabben värd efter alla skador! Blev även lite oroligt före matchen då Aberdeen och Atletí supportrar började slåss.
Las Palmas Pio pio
2007-11-30 00:02
Rambla

Haha, ja man undrar ibland vilka matcher journalisterna ser. Eller bättre sagt hur det vill se matcherna! På senare år känns ju som all sportjournalistik från Spanien börjat alltmer inspireras av engelsk, och det är inget gott tecken.

Totti vet vad han snackar om! ;-)
Barcelona Rambla
2007-11-29 23:54
Pio:

Jag regerade också på att det var ungefär det AS skrev. Han kanske har varit prao där trots allt? :D

Samma AS skrev att Madrid var det klart bättre laget under stora delar av matchen igår mot Bremen. Nu såg jag ju visserligen inte hela mathcen då jag zappade mellan matcherna men av det jag såg så tycker jag nog att Bremen stod emot bra.

Tottis favorit till Guldbollen är vår lille Leo.
Las Palmas Pio pio
2007-11-29 23:43
Rambla

Håller med när det gäller Per Zander. Men det är klart tar han AS som källa, för just AS skrev att Barcelona gjorde en medioker match. Men skriver han det orden så såg han definitivt inte sett matchen..Skrämmande! Tycker annars att han som skriver den engelska bloggen på fotbollskanalen skriver en del intressant.
Barcelona SaM__-
2007-11-29 23:33
För att inte tala om Tourés monster skott.

Delarocha RIP Puerta
2007-11-29 23:26
Inget annat att förvänta sig dock. Kul också att trots att de själva förlorar i samma omgång mot ett i mina ögon betydligt sämre lag ska de ändå kommentera våran match som blev oavgjord. Kan de inte någon gång inse att de kanske ska fokusera på sitt egna lag och analysera sitt spel istället för att klaga på domarn i våran match.
Dessutom kan jag inte förstå att folk tyckte det var nära att Lyon vann, om jag ska vara ärlig kommer jag inte ihåg mer än en farlighet Lyon hade utöver målen och det var då bollen slank igenom hela mittförsvaret då Benzema eller vem det var vände om. Men men, oavsett hur vi spelar kommer det alltid vara domarn som hjälper oss till seger eller oavgjort. Förluster däremot är vi alltid helt förtjänta av.
Barcelona Rambla
2007-11-29 23:22
Nog för att Zander alltid öppet visat att han inte har några större känslor till övers för Barcelona. Men snälla gubbe, försök skriva lite objektivt åtminstone. Det blir bara kalkon av det annars.

Även om Barcelona inte gjorde någon större match, och fick hjälp genom ett rigoröst domslut som gav straff, så visade i alla fall Bojan - igen - att den spanska återtillväxten lovar gott.

Barcelona gör en bra match, visst inte den bästa man gjort i CL men dock fullt godkännt. Trots att Lyon är hemmalag och är piskade att vinna eller ta poäng är det Barcelona som är det anfallande laget. Straffen är så klar den kan bli. Det borde i ärlighetens namn blivit större siffror om Barça varit lite mer skärpta i sina avslut (läs Gudjohnsen) och om inte Lyons målvakt haft en så bra kväll. Trots det så måste han klanka ner på Barcelona som lyfter sig rejält vilket måste ses som starkt med tanke på alla negativa skriverier om klubben i media den senaste tiden.

Det är nästan så man kan tro att snubben varit prao på någon av tidningarna AS eller Marca.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-11-29 23:04
Har hittat ett intressant namn från La Masia: Gerard Deulofeu

Sägs vara en 'liten' Ronaldinho. Har inte hört mycket om han tidigare. Någon som har lite mer fakta angående honom?

Finns även ett klipp på youtube med http://www.youtube.com/watch?v=ge4ixj6gTq0
Barcelona Lion-E
2007-11-29 22:58
kallas det att sparka ner de abidal gjorde så att lyon fick straff? är det att sparka ner en bakifrån?
!--TEMP_B--! Skriv ordentligt. SMS-språk är inte tillåtet och det tar max tio sekunder att läsa igenom och rätta det värsta / Red!--TEMP_/B--!

de inte hela världen red..
Barcelona Älskar Barcelona
2007-11-29 22:56
Eto'o är tillbaka Grabbar nu j'vlar ska alla lag få sig omgångar Trion är tbx Ronaldinho,Etoo,Messi
Annons: