/spanien/barcelona/forum/21982.aspx/spanien/barcelona/forum/21982.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2007-11-25 00:54
Rambla

Jag var inne på samma sak innan. Jag blev riktigt irriterad när Messi dribblade sig fram till ett friläge och la bollen tätt utanför stolpen, samtidigt som Henry (som knappast gjort någon människa lycklig) stog och pekade på sina fötter. Självkritk a´la Guti? ;)
Barcelona Messidonaa
2007-11-25 00:51
Ämne: Jag kom nyss hem frå....
Milito 1-0
Bojan Krkic 2-0
Lionel Messi 3-0
Barcelona roooonaldinho
2007-11-25 00:51
milito nick mål bojan framspel av henry messi straff
Barcelona Rambla
2007-11-25 00:50
Puyol är tveksam till matchen mot Lyon. Han har röntgats och ingenting är brutet eller några muskelbristningar. Det är mest smärta och läkarna säger det är för tidigt att säga något om hans deltagande på tisdag. Allt enligt AS.
Barcelona Barcelona_Villutz
2007-11-25 00:48
Jag kom nyss hem från en fest.. kan någon säga vilka spelare i barca som blev målskyttar idag?
Barcelona Rambla
2007-11-25 00:48
tarrak:

Det är beundransvärt att Henry inte blev mer förbannad. Sen så gillar jag inte hans gester i första halvlek när han inte fick några bollar. Även om jag har förståelse för hans frustation och han hade rätt i vissa situationer. Ta det med dina medspelare i paus eller efter matchen men lägg ner gesterna på planen. Sen kan han ju försöka att löpa rätt någon gång också för den delen.
Barcelona Barcelona_Villutz
2007-11-25 00:46
LOl
Barcelona Barcelonito
2007-11-25 00:44
Tycker lite synd om Robben. Man känner inte igen honom efter alla skador. Misstänker att Chelsea är ganska nöjda att de sålde honom ändå. Han var sanslöst bra för 2 år sen, precis som Dinho.

Annars kan man undra vad Gago gör i Argentinas landslag och i Real. Det är inga dåliga spelare han petar i Argentinas trupp. Överskattad är bara förnamnet.

Jag undrar vad Ronaldinho tänker när både Iniesta och Bojan spelar bättre på hans position än vad han skulle göra just nu. Tycker så synd om honom på ett sätt. Man kan ju inte bara sluta älska nån bara sådär.
Barcelona tarrak
2007-11-25 00:43
Rambla

Jag tyckte att domaren började väldigt bra när han struntade i att på det sedvanliga spanska sättet blåsa så fort en spelare la sig. Sedan gick det rakt utför, med en väldigt ojämn bedömning som gjorde spelarna väldigt förvirrade. Och hur han verkligen jagade Henry matchen igenom var pinsamt att se. Nåväl, vad vore La Liga utan männen i svart? :)
Barcelona Gustaf
2007-11-25 00:39
Inga svarta får i Real Madrid säger Guti. Inget snack om vem som var Reals svarta får ikväll va? ;)
Delarocha RIP Puerta
2007-11-25 00:36
Rambla; jo sant till stor del. När han passar är det ju ofta genialiska passningar han slår.
Barcelona Vampíro
Tänkte också på det Messi slog några fina "Ronaldinhobollar" idag. Inte varje dag han gör det men jag hoppas vi får se mer av det i framtiden för han har en bra vänsterfot.
Barcelona Rambla
tarrak:

Precis, extra tråkigt när det en är en gammal hjälte som Víctor. Han missade tydligen Iniestas korrekta mål när Henry blev felaktigt avblåst för offside. För att inte tala om alla kapningar på Henry och Iniesta. När sen Henry går in i press och stressar mostsåndare blev han alltid avblåst för ojust spel. Vad är det med domarna, det känns som inte barcaspelae får ligga i press och försöka vinna tillbaka bollen.

Schwester är ju som han är. Kommentarer överflödiga. :D
Barcelona Rambla
2007-11-25 00:33
Delarocha:

Han är inte så självisk som man kan tro. Oftast har han minst 4 motspelare att hålla undan benen för och har därmed fullt upp med att ha koll på sina ben och hålla balansen. Han missar att hålla upp blicken och missar därför en del lägen där han borde slå en passning. Nu menar jag alltså när han sätter full fart och går på genombrott. Kolla in hans fina lyftningar han slår när han ibland är längre ner i banan. Då har han fin blick när han slipper oroa sig för sina smalben.
Barcelona Barcelonito
2007-11-25 00:33
Vad tycker ni om den här planen? :D
Barcelona tarrak
2007-11-25 00:32
Ämne: Vad i h-e är det med....
Håller med. Extra tråkigt när det är gamla Barcelonaspelare som Schuster och Munoz som beter sig på det viset. För att parafrasera Schwester: Det märktes att domaren var från Madrid.
Delarocha RIP Puerta
2007-11-25 00:29
Bojan är ju otrolig, han gör verkligen allting rätt för tillfället.
Ruggit kul för honom. Henry, Messi, Bojan spelade riktigt bra tillsammans. Bara jag som tycker att Messi borde bli lite mindre självisk i vissa lägen? Måste lära sig att bedöma bättre. Är lite väl bollkär emellanåt.
Barcelona Vampíro
2007-11-25 00:22
Rambla:

Jag förväntar mig inget skönlir mot Lyon eller mot några andra lag på bortaplan. Så länge vi inte spelar som vi gjorde mot Racing, Valladolid, Getafe etc och vi vinner så är jag nöjd. Ett oavgjort resultat hade varit bra men med tanke på att Rangers lyckades besegra Lyon på bortaplan så tycker jag att vi också ska kunna göra det fast jag är iaf nöjd med ett kryss.
Barcelona Rambla
2007-11-25 00:21
Vad i h-e är det med dessa tränare till lag som vi möter på Camp Nou? Víctor Muñoz, Recreativos tränare, menar på att domaren Perez favoriserade hemmalaget. Det var ju för tusan precis tvärt om och det behöver man inte vara culé för att inse.
Barcelona Rambla
2007-11-25 00:15
Vampíro och ni andra:

Om någon frågade mig om jag tar ett oavgjort resultat mot Lyon i CL idag så hade jag tagit det på studs. Det viktiga är gruppsegern och ingenting annat. Hur vi spelar i Lyon är för mig utan betydelse. Vi saknar viktiga skadade spelare, vi har en Ronaldinho vars form är helt borta. Ett bra resultat och jag är nöjd.
Barcelona Vampíro
2007-11-25 00:14
Barcelonito:

Jag håller, målen idag komm från en hörna, en straff och en kontring. Spelarna, speciellt anfallarna måste röra sig mer annars blir det svårt att skapa något.

Nästa vecka väntar en riktigt svår match borta mot Espanyol. Förra året blev vi stundtals utspelade i den matchen och i år är Espanyol riktigt starka. Hoppas Rijkaard har en plan för annars sitter han väldigt löst.
Barcelona Blaugrana89
2007-11-25 00:09
Grabbar, vet inte om ni redan tagit upp det här, men jag tror fan inte att vi ska blåsa upp oss så värst mycket för den här segern. Recre ligger på 17:e okej? vi har en heel del som vi måste fixa till innan vi kan känna oss säkra. Henry har fortfarande inte kommit igång, högerkanten utnyttjades för lite, messi får inte till avsluten (vilket oroar iallafall mig, våran förre avslutare har som kännt börjat satsa mer på att avsluta med brudarna, än i sitt spel), och det största problemet tycker jag är Rijkaard. Dumpa han innan det är försent. Han håller inte mot dagens real madrid(trots det oavgjorda(förlusten?) resultatet mot murcia så slår de oss när och var som helst. De är så sjukt starka och jag vill verkligen inte att de ska spräcka våran nolla hemma på camp nou den 23 dec. Vi måste också tänka på att espanyol kommer den 2:a,, faaan vad det svider att höra ens grannar ha en fest som handlar om ens förlust. Vi måste börja fokusera, vi har blåst upp oss för mycket. Tabellpoängen lurar oss, vi kanske är 2a(3a efter att villa real vinner mot almeria) och madrid 1a och det skiljer bara en(två) placeringar emellan, men i europa tabellen så kan man lungt säga att det är minst 5-6 gånger så större skillnad och vi ligger inte överst må jag säga..

Tack för mig!
Barcelona Barcelonito
2007-11-25 00:07
Vampíro

Vi har svårt även när lagen inte backar hem (på bortamatcherna).
Barcelona Vampíro
2007-11-25 00:06
Skönt att madrid tappade poäng ikväll. I veckan väntar en svår bortamatch mot Lyon och vi måste spela mycket, mycket bättre då än vad vi gjorde ikväll. Visst, spelet blev bättre efter 1-0 men vi har otroligt svårt för att skapa chanser när lagen backar hem. Hoppas att laget börjar hitta formen för nu är det några riktigt svåra matcher som väntar.
Barcelona Barcelonito
2007-11-25 00:04
Jo förhoppningsvis spelar Gago och Marcelo från start mot oss på Camp Nou om en månad. Tror Messi skulle ha jätteroligt på den kanten isåfall. Men jag tror Schuster är inte dummare än att låta Heinze spela där den matchen. Gago skulle Iniesta deffinitivt gilla o möta.

Messi är stora kvällars man.
Barcelona RONALDINHOO!!!!
2007-11-25 00:02
Rambla//

Hahaha.
Real Madrid real fen
2007-11-25 00:02
grattis till segern vi var inte värda att vinna ikväll vi spelade dåligt.
Barcelona Rambla
2007-11-25 00:01
RONALDINHOO!!!!:

Heh, konstigt. Det borde ju bara vara jobbigt att hålla på med Caps Lock hela tiden. Det ser inte vidare bra ut heller och är inte speciellt normalt. Du kommer säkert snart att må bättre att skriva "normalt" ska du se. Vi håller tummarna. ;)
Barcelona Messi(as)
2007-11-25 00:00
Jag hoppas innerligt att Gago för alltid är med i Raul madrids start elva :) Snacka om att man kan stressa honom till misstag, synd att murcia inte förvaltade hans misstag lite bättre :P
Snacka om att Gago inte är beredd för A-lags spel ännu, det är i alla fall min åsikt.

När Guti blev utvisad vad det rätt kul att se att det var han själv som sparkade sig själv när han föll ;-)

Just ja, VISCA BARCA!
Barcelona RONALDINHOO!!!!
2007-11-24 23:57
Rambla//

Det e jobbigt men så fort man blir van så känns det lite bättre. Nu försöker jag att bli van att skriva utan stor bokstav vid varje nytt ord.:D Men det e jobbigt. Min lillfinger e så van att "gå till caps" efter varje ord att den av sig själv e där hela tiden:P
Annons: