/spanien/barcelona/forum/2198.aspx/spanien/barcelona/forum/2198.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-07-25 01:14
"Om" är ett viktigt ord. "Om" dessa talanger säljs, "om" han endast värvar och värvar som perez, ja då kan domedags kritiken kanske komma. Dock tror jag att de flesta av dessa rykten är endast rykten, speciellt under silly-season perioden som vi befinner oss i. Jag tror inte på något av dessa utgångs-rykten förrän mer pålitliga källor hänvisas. Och sedan är Pep eran förflutet. Inte skall man blicka bakåt då en tränare som återkommer kan i princip bara misslyckas. Jag vill inte att det sista minnet av pep i barcelona präglas av fiasko.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-25 01:05
Maestro Xavi - Tito Etern

om du syftar på mig så har jag hyllat lucho otroligt mycket o skulle älska att han vore kvar hur länge som helst. men hans bedömning av spelare är under all kritik. om han nu ska låta adama eller samper säljas. då säger det allt om han. alltså har han joinat perez style. alltså bara köpa o fuck la masia. o det vill jag inte o 9 av 10 cule tycker likadant. och helt ärligt så vill jag inte ha sån tränare.

bring home pep=(. fan att barto vann betyder att det inte blir nån pep på minst 6 år. VILL DÖ!!!!!!!!!!!
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-07-25 00:44
Wow, redan Lucho Out? Löjligt.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-25 00:27
så jävla besviken att pep lämnade oss=(. man blir så less på amatörerna som håller på att förstöra vårt barca. pedro på väg bort, jag menar då är det ju perfekt, testa adama första halvan av säsongen, funkar det inte låna ut. vad är det Lucho håller på med. fan asså jag KOKAR!!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-25 00:16
Vi kan inte klandra "Pep". Barca får skylla sig själva. Anledningen man vet att Adama kommer försvinna är att han är varken Katalan eller spanjor.

Simpelt az that..
Jag hoppas att de dammsuger alla talanger så att det svider, svider för dem.
De har ju Sandro. Roberto och Munir att luta sig på. Därför vet att att de klara sig :-)..
Barcelona Rambla~
2015-07-25 00:00
Det var tydligen Gerard Romero som släppte nyheten om Pep och Adama. Gör ju knappast saken bättre. @gerardromero: Pep Guardiola s'ha interessat en Adama Traoré. El d Santpedor ha vist la poca intenció de progressar a Can Barça i el vol al Bayern #mercato
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-07-24 23:52
De som röstade på Bartomeu röstade på Samma filosofi som Florentino Perez använder sig av i Real...Äckligt.
Barcelona Rambla~
2015-07-24 23:45
Bra, då accepterar vi 8-9m med återköp inbakat sk. 2m, är det ett skämt eller? Vi vet vad Benfica begär för sina överskattade spelare. Grimaldo har stor potential, med rätt tränare som kan förädla honom ytterligare och han kan gå långt.
Barcelona the cameroonians
2015-07-24 23:38
Ska sägas att Grimaldo har en utköpsklausul på €12 miljoner.
Barcelona >The Reporter<
2015-07-24 23:38
Fan att inte Messi och Neymar är med imorgon. Hade velat köra över dem
2015-07-24 23:30
Benfica have made a bid of around 2M for Grimaldo. It's not yet clear whether Barcelona will let the player leave. [maisfutebol] Det hettar till. Benfica är dock en klubb där man kan inkludera en buy-back option.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-24 23:19
11-9-10

lånas ut ja. men säljas? fan heller
Barcelona Junta Dimision
2015-07-24 22:45
@Rambla~:
Ja det var ju sånt här man hoppades på att interim-ledningen skulle klargöra bättre, men de va för upptagna med att signa Arda Turan.
Barcelona 11-9-10
2015-07-24 22:42
King puyi Återigen vi har Messi och neymar på kanterna, Adama kommer aldrig få speltid i a-laget. Munir/sandro är helt andra spelartyper Lämnar pedro nu dock så vore Adama perfekt som ersättare. Men återigen så har vi Messi/neymar som vill spela alla minuter Att Adama är bättre än munir/sandro är självklart men det är inte med dom han konurrerar med. Rätt ska vara rätt och fel ska vara fel innan man är framme med stridsyxan Både Adama och samper borde lånas ut, helst till samma klubb. Varför inte rayo eller celta?!?!
Barcelona Rambla~
2015-07-24 22:38
@the cameroonians:

Problemet är ju att Barto precis som med Thiago inte står på sig, han vill så gärna ha in kapital när spelarna ändå ska lämna att han ger upp klausulerna och låter, Bayern i det här fallet, få köpa lite billigare än klauslen. Precis som de gjorde med Thiago. Bayern behövde aldrig lösa klausulen.

Det är ju det här som är problemet. Barto tror ju på fullaste allvar att de ska fortsätta i Barca B. Det gäller Adama, Grimaldo, Samper och även Halilovic. Fattar han inte att de är för bra och att Segunda B bara bromsar deras utveckling? Nej, de är kanske inte redo för a-laget, speciellt inte när breddspelare för 40m värvas in, men de borde lånas ut till klubbar (Rayo eller Celta tex) där de får spela på hög nivå (la liga) och utvecklas. Ja, sälj dem hellre med återköps inbakat så klart. Hellre det än att släppa iväg dem för gott till klubbar som Arsenal eller Bayern. Det här borde redan ha varit planerat när det stod klart att Barca B åkte ur serien. Valkampanj eller inte, det jobbet ska ändå utföras.
2015-07-24 22:29
Rambla~

Absolut, Bayern har inget intresse av att låna in och utveckla någon konkurrents spelare. Är de intresserade löser de klausulen precis som de gjorde med Martinez.

Och precis som du är inne på är Segunda B ingen vettig miljö för de spelare vi nämnt under dagen att fortsätta utvecklas i. Men bra nog för de som kommer från Juvenil A.

Som jag skrev så kan förhoppningsvis Pep Segura med hjälp av de andra få ordning på skeppet. Men det kan också redan ha seglat vidare vad gäller en del av nämnda spelare. Om det är för gott eller ej får framtiden utvisa.
Barcelona Rambla~
2015-07-24 22:16
cameroonians

Nu är det jag som "hoppas". :)

Det låter betryggande att Adama bara vill gå på lån och jag kan förstå att han vill det. Fast när det gäller Pep och Bayern så kan jag inte se det ske på våra villkor. Bayern är en klubb med precis lika hög svansföring som Real Madrid och Barca. Du vet att de aldrig skulle gå med på ett lån utan köpoption. Varför skulle de? De är en storklubb och de sätter villkoren om de ska värva in unga lovande spelare. Precis som vi också hade gjort.

Barto vill att, och i förlängningen även Lucho, de här talangerna vi diskuterar ska förtsätta i Barca B och spela i Segunda B nästa säsong. Vad fan tror de egentligen? När klubbar som Arsenal, Benfica och Bayern lockar med a-kontrakt och en chans att utvecklas. Ska de då nobba för att Segunda B är det rätta och utvecklas där? Never gonna happen.
Barcelona Rambla~
2015-07-24 22:11
Junta

När jag ser lite mer rationellt på saken så inser jag att du har rätt. Självklart är det inte Peps fel. Jag gick i fällan som de flesta cules gör dessa dagar. Varenda rykte om talanger som ska lämna kommer från de där jävla Grup Godó. Antigen från MD eller Rac1. Deras agenda är tydlig. Pep försöker förstöra La Masia genom att "poacha" våra talanger. Det är ju så det lät när Thiago lämnade, han var en förrädare osv.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-24 22:11
säljs adama eller samper så kommer hata lucho for life! inte en trippel till skulle ändra på det. vafan ska adama göra för att få sin chans???? han var klasser bättre än sandro och munir. jag blir så jävla förbannad jävla amatör tränare/ ledning
Barcelona Junta Dimision
2015-07-24 22:03
@Rambla~:
Det är ett sätt att det se det på, ett annat sätt är att dessa talanger inte har något förtroende från varken ledning eller tränare och det enda som behövs för att de ska stanna är ett enkelt samtal, precis som det var med Thiago. När deras karriärer är på limbo och de får en utväg där de känner tränaren väldigt bra så visar det ju att Pep ändå bryr sig om de individerna och ser till att deras karriärer inte går till spillo. Hade klubben gjort mer för att de skulle stanna så skulle inte man behöva oroa sig för vem som ska lämna och vem som inte ska lämna. Ärligt talat är det inte ens lönt att oroa sig över sånt här första veckan in på det här mandatet, tänk då hur de resterande 6 åren kommer att vara?
2015-07-24 22:01
Rambla~

Skrev att jag "hoppas".
Med ordna upp menade jag att vi inte helt ska förlora dem.

Vad gäller Adama har han via sitt entourage redan innan försäsongen inleddes meddelat att han vill gå på lån.

För allt vad jag vet kan det vara hans agent som skapat ryktet för att sätta press på klubben att fatta beslut.
Barcelona Rambla~
2015-07-24 21:59
Liunil Masse

Jag kan förstå om Adama vill lämna och klandrar honom heller inte. Fast i min perfekta romantiska cule-värld, så hade jag velat att Pep talade om för Adama att istället kämpa på vidare i kubben han älskar, att ha tålamod.

Jag vet, jag är för blödig och naiv. :)
Barcelona Rambla~
2015-07-24 21:56
cameroonians

Med all respekt, men tror du på det ens själv? Hur lockande är det för Adama att nu behöva spela i Segunda B nästa säsong? Visst, skyll sig själv och även laget kan man hävda, ni har själva satt er i skiten när ni blev degraderade. Ni förtjänar att åka ner i Segunda B osv.

Fast nog hade han hoppats på att få göra försäsongen med A-laget åtminstone? Det hade ju inget lite hopp för framtiden hos honom. Så nu ska han välja, spela i Segunda B eller dra till Bayern. Där Pep behöver fasa ut spelare som Ribery som nog snart slutar och en åldrande Robben. Hm, det blir ju ett "svårt" val och göra.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-24 21:56
@Rambla~:
Pep kan ju inte beskyllas, vilken tränare förutom Lucho då hade inte velat ha Adama i sitt lag? Det är en råtalang och om Adama vill lämna så är det för att han trots sina insatser för B-laget inte får en plats i A-laget medan någon som Munir (som presterat sämre) får en plats. Vill spelaren lämna så är det klubben so gjort något fel, knapast något man kan beskylla Pep för.
Barcelona Rambla~
2015-07-24 21:51
Fattar inte hur ni kan försvara det Pep gör. Om han nu är en sådan supercule ut i fingerspetsarna, älsklar La Masia och allt för vad kubben står för. Varför rasera våra, oss fans, drömmar om egna produkter? Det är ju knappast heller så att han kommer att stanna i Bayern speciellt länge till.
2015-07-24 21:49
Läste för ett tag sedan om en strategi som en gammal la Masia-ansvarig hade.

Den innebar i stort att efter varje säsong skulle 10% av B-lagspelarna promotas till A-laget, 40% skulle gå på lån för att utvecklas ytterligare och resterande 50% skulle lämna helt och hållet för att göra plats för nya spelare från Juvenil A-laget.

På så sätt implementerade man en tydlig strategi och kommunikationen och besluten blev väldigt tydliga för såväl klubb, tränare som spelare.

Nu verkar det svårt för klubben att ta beslut eftersom man i större utsträckning väljer att köpa in komplementspelare till både A- och B-laget. Det gör att grupperna växer och utrymmena blir mindre med minskad speltid, frustration och till detta kommunikationsproblem.

Det positiva? Mannen som låg bakom strategin heter Pep Segura och är sedan en vecka tillbaka tekniskt ansvarig för de äldre lagen i la Masia.

Förhoppningsvis kan klubben ordna upp situationerna angående Adama, Samper och Grimaldo så att vi ff kan ha möjligheten att kunna njuta av dem både nu men framför allt i framtiden. Om inte, ja då är uppförsbacken genast brantare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-24 21:48
Pep var fantastisk på att plocka upp talanger samtidigt som han garanterade resultat. Att Pep väljer att hämta våra talanger där de därmed är i princip säkrade nästintill maximerad utnyttjande av deras potential ser jag knappast som något brott. När vi själva inte lyckas hantera ungdomarna förstår jag både att Pep tar chansen och att de väljer att lämna.
Barcelona Rambla~
2015-07-24 21:47
Sen kan jag störa mig på Pep. Vad ska han tvunget rota bland våra talanger för? Jag kan nästan garantera att han lämnar Bayern efter denna säsong. Vad ska Adama dit och göra då? Bayern skom skryter om sin ungdomsutveckling lika mycket som Barca kan väl hämta egna "prospects" från den egana akademin?
Barcelona Liunil Masse
2015-07-24 21:38
Pep har mer intresse för våra bästa talanger än våra senaste tre tränare haft/har, väldigt sorgligt.
Barcelona Rambla~
2015-07-24 21:31
Junta Majoriteten av 43% av de socis som behagade att dyka upp och rösta är viktigt att tilläga. :) Inte bara Adama som är på väg bort. Nu vill Benfica ha Grimaldo. Ja men Adriano lämnar ju och då finns det en plats ledig för Grimaldo skyndas sig nog alla att påpeka. Nja, enligt Sport så föredrar Lucho att Mathieu är backup till Alba. Det är därför som Abdennour ryktas in som mittback. När Bayern och Pep vill ha en canterano som inte ens fick följa med på försäsongen med A-laget vet man att något är riktigt galet. Adama borde redan ha blivit utlånad så att han utvecklas för en framtid hos oss.
Annons: