/spanien/barcelona/forum/21959.aspx/spanien/barcelona/forum/21959.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gaucho_10
4/27/2008 19:50
Koeman?
Skojar du eller, du har visst glömt hur han sabbade valencia, stackarna måste få betala dyrt för hans misstag

Jag tycker att vi har världens bästa tränare, men om det blir så att han blir sparkad så tycker jag att Wenger vore drömkandidaten, han kan köra offensivt , och han är bra på att ta fram nya talanger, men det är inte särskilt troligt att han byter klubb

Mourinho verkar vara sugen, jag är 100 % säker på att vi kommer att vinna titlar med honom, men om vi kommer att köra offensivt och snyggt som 04-05 är osäkert, men har är usel på att ta fram talanger

Barcelona BARÇAAAAAAA!
4/27/2008 19:45
Ämne: Sitter och tittar på....
Senaste var i onsdags kompis...
Barcelona Barcamartin
4/27/2008 19:43
Sitter och tittar på Betis-Villarreal. Hade nästan glömt bort hur fint fotboll kan vara. Båda lagen spelar världsklasspassningspel och med mycket rörelse, det senare har jag inte sett från Barca på ett bra tag.
Barcelona Smogen
4/27/2008 19:41
Jag har hellre både Wenger och Rafael Benitez som tränare, nu är ju ingen av dessa direkt tillgänglig. Sir Alex är en mycket bra tränare men han ska ju pensionera sig.

De som finns lätttillgängliga enligt mig är Guardiola, Koeman, Maurinho, Lippi och ett par till. Av dessa anser jag att Maurinho är det klart bästa allternativet.

Enligt mig finns laget nästan helt klart i Barcelona, det gäller bara att få dom att kämpa, röra sig och få lite mer variation i spelet. Tror Maurinho varit perfekt för det.
Guardiola kanske skulle vara bra, men han är för oprövad.
Barcelona Ronaldiinho
4/27/2008 19:36
Villareal leder med 1-0,
Senna målskytt från halvaplan.
Barcelona Gudabenådad
4/27/2008 19:30
Förvisso vann han Porto med CL - då också hela Europa hade ett mellanår. På andra sidan hade vi också Deschamps. Han blev inte hyllad av någon, även fall han tog Monaco till finalen. Visserligen hyllas hjältarna. Rijkaard och Henk Ten Cate bygge ett fantastiskt fotbolllag av Barcelona. Som slog Arsenal, Real Madrid, Chelsea. De vann ligan 2 gånger och Champions League en gång.

Mourinho är en duktig tränare, men han är inte bäst. Nu vill jag inte ta ifrån Chelsea deras två titlar - men United och Arsenal hade sin generationsväxling och kunde inte riktigt hänga med.

Sir Alex är en bättre tränare än Mourinho.
Barcelona Gaucho_10
4/27/2008 19:29
Det kommer att bli OERHÖRT svårt att knipa andra platsen om villareal vinner ikväll, samtidigt som vi har en massa lag som jagar ikapp oss...ser inte bra ut....CL är räddningen
Barcelona Smogen
4/27/2008 19:22
Gudabenådad

Du kan ju omöjligt ha en aning om Maurinho är medioker i sitt tränande eller inte. Jag antar att du aldrig någonsin varit i närheten av ett rumm eller plan där Maurinho varit. Aldrig hört han snacka taktik eller diskutera spelsätt.
Han byggde ett fantastiskt fotbollslag av Chelsea på nolltid (med mycket pengar, visst) som slog både Arsenal, Man U och Barcelona. Det är inte lätt för någon.
Hann vann premiur league med Chelsea och CL med Porto. Då är man en duktig tränare. Även om Maurinho är expert på att sälja sig och odla myten om sig själv.
Om han är bäst vågar jag inte säga, men jag ser honom gärna i Barcelona.
Barcelona Smogen
4/27/2008 19:17
120 miljoner för Ronaldinho är ett hån mot både spelare och klubb. Hade jag varit ronaldinho hade jag blivit så förorättad att jag bett Milan dra åt helvete.
Hade jag varit Laporta hade jag hånskrattat åt både Gallina och Bronzetti och gett dom taxipengar till närmsta italienska restaurang i Barcelona.
Barcelona Gudabenådad
4/27/2008 19:16
Vem ska träna laget nästa säsong?

Jag förstår inte hur många kan vara förälskade i Mourinho. Han är en vidrig tränare som förövrigt är ganska medioker i sitt tränande. Det Chelsea hade var annorlunda spelartyper, precis som vi hade. Att han skulle vara den största taktikern i världen är ett skämt. Han klarade inte av att ta sitt Chelsea till någon Champions League-final, han föll mot Benitez inte bara en gång, utan två...

Jag hade gärna sett Juande Ramos, där har vi en tränare vet vad taktik är.

Tyvärr kommer vi nog inte se honom nästa säsong då Tottenham signat Luka Modric och kommer säkert göra storverk nästa säsong. Inte vinna, men kanske spela i Europa. UEFA-cupen är Juande Ramos specialite.

Annars hade Cruyff varit intressant att se. Byta in en försvare när man leder, det är så klockrent.
Barcelona Visca EL Barca
4/27/2008 19:07
hur tror ni matchen på tisdag kommer att se ut? startar henry på topp med eto´o och messi eller blir det samma laguppställning som i camp nou fast utan marquez?
Barcelona barcadinho
4/27/2008 18:56
Racing har förlorat. Skönt. Inga mera tankar(hemska) om eufacupen på ett tag.

Gaucho_10 /
jag (precis som Criff) fattar inte riktigt varför du tänker just på honom.
Tycker du inte att han är passé ganska för länge sen?
Barcelona FCB-messi
4/27/2008 18:43
zaragoza ligger under med 1-o och recre leder med
2-0. Vilket gör att de är på nedflyttnigsplats.
Vill verkligen inte att de ska åka ur, skulle vara ett hårt slag för la liga om kampen om världens bästa liga.

zaragoza kvitterade precis.
Barcelona Criff
4/27/2008 18:33
Gaucho_10, HAr sagt det förut, och säger det igen, är det lönt att ens nämna det? Han är inte ens på tapeten i Barcelonas styrelse. Så jag förstår inte vem du försöker övertyga?
Jag tror inte nån här inne kan pika Laporta o grabbarna att dem ska titta på Adriano.

Diskutera istället spelare som det ryktas om.
Barcelona Gaucho_10
4/27/2008 18:29
Har sagt det förrut, och jag säger det igen, vi borde köpa Adriano, finns ingen striker i världen med den förmågan han besitter, tyvärr så är det lite "ronaldinho" stuk på det hela, han behöver också byta klubb föratt komma igång, och adriano borde vara hyffsat billig nu och han lär inte klaga om han vara avbytare, bättre än att inte ens vara de i inter
Barcelona fcs
4/27/2008 18:29
Hur är det med Barcas ekonomi nu för tiden?

Jag vet att Laporta, när han kom till presidentposten, hade för mål att sköta ekonomi ungefär som den fungerar hos Manchester Utd, dvs högst 60% av intäkter skulle gå till spelarlöner.

Vissa spelare var tvungna att sänka sina löner då (pga det började tvister mellan Barca och Saviola). Det ser ut att den affärside är inte aktuellt längre och att vi är igen klubben som betalar mest av alla. Tre av våra spelare är bland tio bäst betalda i världen. Det OK om dem presterar och drar in pengar som Messi, men problemet är om dem är väl betalda men levererar inte valuta för pengar.
Barcelona FCB-messi
4/27/2008 18:16
Truppen till man u är Valdés, Pinto, Zambrotta, Thuram, Puyol, Milito, Abidal, Sylvinho, Edmílson, Touré Yaya, Deco, Iniesta, Xavi, Gudjohnsen, Bojan, Eto’o, Henry and Messi.
Barcelona FCB-messi
4/27/2008 18:06
barcadinho
här är artikeln.
Barcelona barcadinho
4/27/2008 17:27
Om Rijkaard - vi måste få en stor förändring till nästa säsong om vi inte vill hamna på samma situation som nu. Rijkaard har kört fast - det kan nästan alla se. Han är en duktig tränare men han har kört fast i barca. Hela klubben måste se ett nytt ansikte på träningarna, omkläningsrummet och på bänken på matcherna.
Det Räcker. Jag är nästan säker på att vi får en ny tränare. Jag tror inte att Rijkaard själv vill fortsätta. Han har också hört all kritik och han själv kommer kanske vilja göra nåt annat. Jag vill ha en etablerad tränare och inte oerfaren. Därför vill jag inte se Guardiola som huvudtränaren. Som en assisterande kommer det vara kanon. En som kommer från klubben och som kan kräva "barcarespekt" från spelarna.

Sen budgeten till nästa säsong - ingen officiell siffra som t ex marängerna, men jag gissar på ca 50-60 miljonor euro. Vi kommer inte få in mycket pengar på de som nämns i era inlägg, utom R10 (eller Henry om det blir något med honom. Tror inte). De andra är ganska små pengar. En del också slutar gratis (Thuram, Edmilsson).
Vi får väl se om ledningen vill spendera allt på två stora namn som Alves eller Benzema eller om det kommer inte gå, eller att man vill värva lite flera men mindre dyra. Diego+Benzema+Alves är omöjligt (tänk på att barca behövde betala 4 miljoner euro till Racing för Garay för några månader sen - det var tänkt att vara den första betalningen, men man hade inga pengar att betala!).
Jag läste idag (jag hittar inte nu artikeln så ni får leta på mig) att Milan är efter Flamini från Arsenal. Hans kontarkt tar slut nu till sommaren och han kan tänka sig och byta klubb. Jag tycker att han är en intressant variant och vi kan överbjuda Milnas bud lätt.
Barcelona Palle Kuling....
4/27/2008 17:08
Mourinho?? Hahaha! Köp den svettgubben Camacho istället! Han tränar väl inget lag just nu?
Barcelona Gaucho_10
4/27/2008 16:53
Säg vad ni vill om mourinho, men ni måste erkänna , han är en bra ersättare OM rijkaard sticker

Han är kompromisslös, så spelarna MÅSTE spela bra och prestera annars så petar han de
Barcelona nemo
4/27/2008 16:52
De Assis: De menar att antingen accepterar Barca budet på 120miljoner eller så drar sig Milan ur affärerna.
Barcelona De Assis
4/27/2008 16:36
kan nån berätta för mig vad dom menar med ultimatium?
ere deras sista o högsta bud elr?
Barcelona OkkaPokka1
4/27/2008 16:33
Det viktigaste är nog ett byte på tränarposten. Laget måste få in en ny luft i laget och nya idéer. Några självklara val är Mourinho och Guardiola.

Den förstnämnde har gjort storlag utav klubbarna Porto och Chelsea och har en handfull med erfarenhet av stora matcher. Sen vet vi alla vad Pep Guardiola kan göra. (Eller i alla fall ni som sett Barca b.)

Självklart så ska nya spelare tas in och gamla ska ut. Men tränarbytet blir nog viktigast till sommaren.

Deco skulle nog bli bättre med Mourinho. Och R10?
Barcelona Gaucho_10
4/27/2008 16:25
Håller med Legend11, ronaldinho var en gud bland män en gång i tiden, nu har han bara lämnat ett hål som varken bojan, iniesta, henry eller någon annan kan fylla

Jag tycker inte att nyckeln till framgång är att man säljer 9-10 spelare, och tar bort rijkaard, utan att man behöver ändra på taktiken, 4-3-3 funkar inte längre, vi är så förutsägbara

4-4-2 skulle funka utmärkt, silva och messi på var sin kant,
eto'o och henry centralt som anfallare, Xavi/iniesta och toure på mittfältet, det skulle passa
Barcelona Legenden11
4/27/2008 15:48
vi ska vara glada om vi behåller 4e platsen om vi fortsätter så, jag visste att den här trupp spelar gatufotboll. jag undrar var har vi proffs mentalitet, även om våra spelare e inte motiverade att vinna la liga.

innebärde det att vi inte ska spela bra fotboll överhuvudtaget i la liga, tack vare ronaldinho som tar enormt ansvar för vårt misslyckande. han förtjänar inte ett skit av lönen han fick under sista perioder.

e våra spelare blinda egentligen?
hur ska de spela mot real?
hur motiverade ska de vara mot real?
hur motiverade ska de vara på old trafford?
eller hur motiverade ska de vara på cl finalen?
syns det att de vill spela fotboll på träningen?

om jag var rijkard så skulle mitt huvud få hjärnblödning, jag sa det förlänge sen att 9-10 spelare bode få sparken.

edmilson: långa skador, seg på plan och tappat
ezquerro: platsar absolut inte
gudjohnsen: håller inte samma nivå
oleguer: samma gäller honom
thuram: seg på plan och presterar inte enligt måttet
deco: han e grym men tappat en hel del
ronaldinho: tappat och förtjänar inte stanna kvar
zambrotta: tappat och presterar inte till måttet som alves gör, känns inte heller han brinner för laget

jag tycker och håller mig fast för det att ledningen borde ge rijkard en ny chans, men man kan kräva honom att göra bättre jobb. truppen ska vara bättre fysik tränade, och mer disiplinerade inne på plan och utanför.

jag skiter i också nästa säsong hur mycket motiverade de kommer vara, de ska spela fotboll och göra mål samt vinna 90% av sina matcher. det ska vara så svart eller vit, antingen skaffar man ett lag som vinner eller lägga ner allt.

EXEMpelvis
antingen åker man till skolan för att plugga och skaffa bra betyg, eller stanna hemma och inte lura sig själv

så tycker jag
Barcelona Hoshiar
4/27/2008 15:40
Wenger:

Jag pratade med honom för inte så längesedan. Han tittar på alla Arsenals matcher och jag försöker titta så ofta som jag kan på Barcelona eftersom jag är intresserad av att se hur det går för honom.

- Jag upplever att han fortfarande är en världsspelare och han kommer med tiden att bevisa att han är en av Barcelonas bästa, avslutade Wenger

Hoppas på den sista meningen.
Barcelona PILMÀ
4/27/2008 15:13
Mourinho? tycker jag inte rätt tränare för vår Cantarenos om man ska vara ärlig.
Jag säger detta på grund av att vi brukar producera våra spelare oftast.
Jag hatar inte Mourinho men tänker först och främst på vår Talanger.
Ge er kommentar om vad ni tycker om detta.
Barcelona Kimmpa_fcb
4/27/2008 14:37
Alltså ni som vill ha in spelare som: Alves, Benzema och Diego, sedan någon annan som även ville ha in D.Milito och Garay, tror du verkligen vi skulle ha råd med alla dessa spelare?

Tänk om, Tänk rätt.
Barcelona A.Gaudi
4/27/2008 14:30
jag vill ju ha Mourinho med Guardiola/enrique på bänken. Det är inte som det var för 5 år sedan, när rijkaard tog över, att vi hade en medioker trupp och så vidare. nu har vi ju världens på papperet bästa trupp och det vi behöver är en tränare att få igång dem. så jag vill hellre ha en erkänt grym tränare än att göra en chansning. På den tiden behövde vi göra en rejäl chansning då allting gick spikrakt neråt.

Gief Mourinho/lippi.
Annons: