/spanien/barcelona/forum/21953.aspx/spanien/barcelona/forum/21953.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kevina
2007-12-05 17:39
Luka:Rp

den där videon om eto är helt underbar.. ni borde kolla på den alla barca fans.
Barcelona Rambla
2007-12-05 17:38
Esse:

Det handlar nog inte så mycket om Chelsea köper Ronaldinho eller inte, utan om Chelsea ens tillåts att köpa honom. Enligt Barças klubbledning har deras svar konstant varit att han ej är till salu. Alltså både spelare och klubb säger samma sak, sen hur mycket sanning det ligger i det får vi väl se i framtiden.

Varsågod, en lång intervju på Barça TV i början av november. Där berättar han om sina tankar.
Barcelona kevina
2007-12-05 17:32
Ronaldinho har kanske inte presterat sig så bra på sistone men Gud, jag vill inte att han ska byta lag.. fy, karln e ju duktg.. men watever happens, Barc will support him..
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2007-12-05 17:27
Carles Puyol Saforcada:

Gå in på din sida, ta bort ditt nickname (för du skämmer ut den) och avregistrera dig. Du är så pinsam. Usch för sådana fans som dig!

Äsch, orkar inte ens förklara ditt problem...
Lukas.RP
2007-12-05 17:12
Ronaldinho är viktig för Barça, vilka här har inte insett det? Okej, han har vart viktigare än på senare tid...Men killen är fortfarande en guldklimp och det finns fortfarande en viss fotbollstalang i hans fötter. Man ser att passningarna, frisparkrna och finterna finns där, det gäller bara för honom att återskaffa sig snabbheten & självförtroendet!
Barcelona Palle Kuling....
2007-12-05 17:02
Ämne: hoppas ronaldinho lä....
Vad snackar du om?? Ronaldinho var ju skitbra förra säsongen! Men du (och några andra) förväntar sig kanske att han ska göra 5 mål i varje match. (Det verkar så i alla fall)
Barcelona Carles Puyol Saforcada
2007-12-05 16:54
hoppas ronaldinho lämnar redan till jul... dock inte till chelsea, då de inte förtjänar honom. ronaldinhos form på senare tid gör honom till en enorm belastning för laget och sanningen är att han inte presterat speciellt bra varken den här eller förra säsongen. sälj karln och köp in en ny mittfältare istället som komplement till våra dvärgar. tacka ronaldinho för tiden som gått, men inse att han förmodligen aldrig kommer återfå den formen han hade för några år sedan i barca.
Esse
2007-12-05 16:47
Hej!
adiiL// När sa han detta? Lite nyfiken på om det är ett citat angående CFC-ryktet.. Jag är Chelsefan och tvivlar på att vi köper Ronnie.
Barcelona Messidonaa
2007-12-05 16:41
Ämne: Någon här sa det här....
aa det är sant han vill inte spela för chelsea.. men de e inte värsta fint att gå ut till media och säga sådär "jag vill inte spela i chelsea"

så därför säger han att han är glad i barca.

jag minns i alla fall 2 år sen när barca mötte chelsea.. och efter matchen så fanns det en intervju med ronaldinho då sa han
"Chelsea är det sista laget jag skulle spela för, dom sparkar på fötterna inte bollen, jag gillar itne deras spel".

så jag tror inte han går till chelsea
adiiL
2007-12-05 16:36
Have you ever thought of leaving Barcelona?

Ronaldinho: Never!

Are you happy in Barcelona?

Ronaldinho: Yes, as always!

Ja, det är bara att välja. Antingen tror man på ROnaldinhos egna ord eller Marca.
Lukas.RP
2007-12-05 16:19
Vad tycker ni om Ronaldinho situationen och om ryktet Marca upgett? Min åsikt har ni som vanligt på min blogg, skriv gärna några kommentarer på bloggen!
Sancho (AC Milan)
2007-12-05 15:34
Någon här sa det här:

"Det finns inte en chans att Ronaldinho ens är en gnutta intresserad av att spela för en klubb som Chelsea."

Jag tror det var förra veckan jag läste om att Ronaldinho sa att han är väldigt glad för att en storklubb som Chelsea är intresserad av honom, men att han också trivs i Barca.

Barcelona FCB#19
2007-12-05 15:22
läste på en hemsida att ronaldinhos brosa har nekat till att flytta till chelsea :D det e bra
Barcelona ibbos
2007-12-05 15:04
Det har tidigare nämts, och det har tidigare varit mer troligt "Ronaldinho hit å dit". Han lämnar absolut inte till jul, det finns inte en möjlighet till det. Säljs han så kommer jag aldrig att hålla på barca igen, efter mina 8år.. Alltså, mitt under säsongen? Man säljer inte en sådan spelare mitt i säsongen, det går bara inte jag kan inte tänka den tanken.

Tro det eller ej men jag tror att Ronaldinho förblir även nästa säsong, han är oersättlig, vi kan inte bara kolla på hur han presterat nu på sista tiden, visst han har varit lite smådålig, men tänk tillbaka istället, vad han gjort för oss? Han är en spelare som man vill komma ihåg, och det kan inte bli bättre om han förblir en blaugrana några år till.

Varför sälja honom? Barca har redan sagt att man inte är ute efter pengar, hade klubbarna velat ha honom, varsågod, lägg ett bud på hans klausul och så får vi SE om han ens lämnar. Chelsea tror jag verkligen inte att det blir, somsagt klubben är inte tillräckligt stor för hans EGO, är det någon annan klubb det handlar om så är det Milan, bara Milan.

Visst vi har Bojan och G2S mfl. på g, men ändå, man kan inte sätta stor press på dom dom är ändå bara 18-19 år gamla, visst ni tänker Messi är 21 och presterar såhär bra, men ge dom två också två år så kan vi räkna med dem.

Henry är inte heller den spelaren som stannar ett längre tag, max två säsonger till sen ryker han. Eto'o är den spelaren som visat mest hjärta av alla nyförvärv de tre senaste åren, när han är skadad följer han oss, och visar verkligen hjärta för klubben. Eto'o är en spelare man aldrig ska släppa, då menar jag aldrig, låt han bli 35år gammal, sälj honom inte för det!

Men som sagt, att Ronaldinho lämnar i vinter är så mycket skitsnack, tidigarna har inget att skriva om, om inte det är Ronaldinho, Kaka eller någon annan storstjärna.

VISCA BARCA
Barcelona Criff
2007-12-05 15:03
Om Ronaldinho går så går han till Milan, det som lockar där är ju såklart alla brassar.
Han hade frågat Kaka hur det var att spela i Milan osv.. Nä om han inte levererar innan sommaren så säljs han nog till Berlusconi :)
Chelsea kan ju slänga sig i väggen.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-12-05 14:50
Rambla/

Ja, ingen chans att han ska lämna oss i Januari. Transferförnstret i jul är mer till för att inhandla komplementspelare för storklubbar som Barca, inte till för att sälja de mest tongivande. Det är sommaren till för.

Att sedan ens disskutera att Ronaldinho lämnar oss gratis som Marca sa, är helt banalt. För en spelare av hans kaliber så måste vi casha in minst 50 milj Euro.

Jag föreslår ändå att man avaktar, man spelar färdigt säsongen och ser hur det ligger till då. Själv tror jag eran Ronaldinho-Barca kommer till sitt slut när sommaren når oss. Spelar han bra och vi rent hypotetiskt säger att vi vinner både ligan och CL, ja då ska han lämna oss och sluta på topp, vi vill inte att han ska bli ihågkommen som Canizares verkar bli i Valencia. Och vinner vi inte någonting denna säsong heller (slå i trä) då tror jag han lämnar oss för ett miljöombyte.

Under sommaren tror jag Berlusconis drömmar kommer att infrias. Fast det kommer kosta....ack så det kommer kosta.

Och till alla Ronaldinho lovers: Brassar kommer och brassar går, Barca är kanske europas bästa lag på att finna dessa genier så nog kommer han en dag att ersättas med ett likadant geni...Thiago Alcantara?

Jag kommer ihåg sorgen då jag var lite yngre och Rivaldo lämnade, den ersattes ganska snabbt av en den flinande killen från Porto Alegre. Han kommer också ersättas en dag, av kanske ett större geni?
Barcelona Barcelonito
2007-12-05 14:21
Lillen_91

Spelstilen i England är inte det gamla. Titta bara på Arsenal och United. Ingen som trodde att C. Ronaldos spelstil skulle passa i England heller. Chelsea vill nu spela mer underhållande i ligan och likna mer Arsenal och United. Att de har tagit dit Ten Cate är bevis på det också.

Det jag inte vet är om Ronaldinho verkligen får en nystart någon annanstans och blir som innan. Jag är inte så säker på det. Han är helt enkelt inte den spelaren mer. I Chelsea skulle han nog spela mer centralt och det tycker jag iaf passar hans nuvarande spelstil mer. MEn tyvärr inte i Barca.
Barcelona Rambla
2007-12-05 14:16
Captain:

Italienska medier skriver självklart att han ska till Italien och Milan, att han ska utnyttja artikel 17 och köpa ut sitt kontrakt för futtiga 13 miljoner pund. Det finns inte en chans att Ronaldinho ens är en gnutta intresserad av att spela för en klubb som Chelsea. Klubben är inte tillräckligt stor för hans ego, ingen klassisk storklubb som Madrid, Milan, Inter eller Juventus.

Marca skriver som vanlig en massa skit, sen att det finns redaktioner här på SF som tar upp det som trovärdiga nyheter är bara tragiskt. Tills nu har det ju annars bara Madrids redaktion faller för den lockelsen.

Sport och EMD kommer säkert skriva en helt motstridiga uppgifter och hans bror har ju redan gått ut och dementerat det hela. Jag antar att vi får svar i januari. Precis som du kan jag inte tänka mig att Laporta och Txiki skulle vara så korkade att sälja i januari och samtidigt totalt blåneka och ljuga om saken idag.
Barcelona HeNrY!!
2007-12-05 14:06
Dinho går ingenstans! Det är bara rykten!
Barcelona Lillen_91
2007-12-05 13:49
Jag blir inte arg om Ronaldinho lämnar klubben. Jag tycker Barca spela bättre utan han verkar det som. Henry-etoo-Messi är väl inte så dåligt ändå :). Bojan har man på bänken med så jag e inte alls sur.

Jag tror inte han kommer göra succe i Chelsea ändå för hans spelstil passar inte i england.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-12-05 13:26
Om Laporta/Txiki skulle sälja Ronaldinho i Januari, ja då skulle i alla fall jag ha överskattat deras inteligens något stort. Tror dock inte en sekund på Marca:s hästskit till nyheter! Detta är bara den gamla vanliga loser metoden från huvudstadens tidningar inför ett stundande El Clasico, samma gamla skitsnack för att försöka få oss ur balans.

Hur som helst, om vi ponerar att Laporta och Txiki verkligen funderar på att sälja Ronalidnho i Januari (tvivlar starkt på att de tänker så då Laoprta senast i förrigår sa att Ronaldinho är ovärdelig för Barca) så skulle det nog vara det dummaste som finns. Man vet aldrig hur den andra halvan av säsongen kommer att se ut. Om oturen slår till (knacka i trä nu) så kan Henry, Messi och Eto'o skada sig igen. Vad händer då? Skall vi spela med Ezquerro, Bojan och Gio i en hel säsong. Finns ingen chans!

Ronaldinho måste fortsätta att finnas i vår trupp efter Januari om vi ska slås på alla fronter. Sedan om han spelar eller ej är en annan sak...
Barcelona Beguiristain
2007-12-05 13:25
Inte direkt oväntat att något sånt här skulle komma från marca, tidningen som gör vad som helst för att sabba Barcas uppladdning inför el clasico. I mina ögon har marca noll trovärdighet.
Barcelona andreasbarca
2007-12-05 13:03
Ämne: Kl 12:30 publicerade....
Jag tror också att han vill stanna, det är höjdarna i klubben jag kan tänkas vill annat. Ett gäng clowner är vad dom är. Vi kan ju deras historia sedan tidigare (makt, pengar, interna bråk) så man blir ju inte överraskad över hur dom hanterar vissa saker i klubben. Däremot blir man jävligt irriterad.
Barcelona El Culé
2007-12-05 12:55
Kl 12:30 publicerade Sport en artikel där Assis (Ronaldinhos bror) själv har nekat all kontakt med Chelsea.

Om Ronaldinho finns kvar i Barcelona efter december? - Fråga klubben säger Assis.

Allt ligger i händerna på Barcelona. Ronaldinho trivs och vill stanna, så det är upp till ledningen.

Grattis Svenskafans för en otroligt onödigt, meningslöst "Extra Extra" inlägg.

Barcelona andreasbarca
2007-12-05 12:48
Det finns inte på min världskarta att han går, speciellt inte till Chelsea. Han sade själv efter senaste mötet mot engelsmännen att han inte kan tänka sig spela för Chelsea pga den destruktiva fotboll han tyckte dom spelade, och syftade då på att chelseaspelarna var mer inriktade på att sparka barcaspelarna på benen och fötterna under matchen än att spela fotboll.

Skulle detta vara sant, eller att han går någon annanstans, kommer jag låta tårarna rinna. Det han gjort för laget är obskrivligt. Och stannar han är jag övertygad om att han tillsammans med resten av laget kommer att bärga flera titlar de närmaste åren. Att se honom i en annan tröja finns inte.
Real Madrid Prometheus
2007-12-05 12:46
Är det något lag Dinho lämnar för så blir det Milan. När ni mötte Chelsea gick väl Ronaldinho ut med att han aldrig skulle spela i PL. med tanke på det hårda spelet.

Hursomhelst en underbar spelare och en enorm profil som isåfall lämnar väldens bästa liga, synd.

Ses den 23e!
Barcelona Simon Berglind
2007-12-05 12:38
Redaktionen: Behåll värdigheten och skriv inte om ryktet!
Barcelona Unikkati
2007-12-05 12:11
Man måste säga att ifall Ronaldinho på något viss lämnar Fc Barcelona, så komer det att bli en lång och dyster tid för Barcelona, för ni som är sugna på att våran Fc Stjärna, som har gjort att vi har klättrat otoligt mycket i rankning, så som med ekonomi,fans osv, under 03-07. För min del ser jag hellre Ronaldinho på plan hellt stilla stående, och inte gör något änn att se honom bära en annan tröja!. För ni som säger att ni kan fotboll, följ Ronaldinho otroligt mycket nu udern deportivo matchen och se vilka utor våra andra stjärnor får, men inte tar!
Barcelona Kalle.
2007-12-05 12:06
Henk Ten Cate;
Jag hoppas verkligen du har rätt. Skulle bli oerhört besviken och arg på Ronaldinho om han gick till Chelsea eftersom han för inte alls länge sa att han aldrig haft planer på att lämna Barcelona. Men jag tror inte alls på det. Madrid och Marca vill väl få spekulationer om Barcelona nu innan el classico. De är nog rädda för Ronaldinho in Bernabeu a la 2005.

Visca el Barca!
Barcelona Brankt
2007-12-05 11:50
Jag hoppas att Reijkard matchar in Etoo långsamt så han inte blir skadad igen. Vara inhoppare i de 2 närmsta matcherna för att sedan vara redo att starta mot Real Madrid. Jag tror att Etoo kommer in i den 70 min på söndag och att han gör mål i den 76:e minuten. Barca vinner matchen mot Deportivo med 3-1. Övriga målskyttar blir Messi och Iniesta.
Annons: