/spanien/barcelona/forum/2195.aspx/spanien/barcelona/forum/2195.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-07-22 13:26
Det roliga är att det är MD (Grup Godo) som skriver om att Samper själv funderar på att lämna.
Känns lite som att det är Thiago all over igen.

Hoppas att man har fel, blir just nu nersnackad av Navid på Twitter i alla fall som är helt övertygad om att han inte kommer lämna...
Barcelona Rambla~
2015-07-22 13:24
Nej verkligen inte. Det stör mig hur Wenger ideligen personligen kontaktar våra talanger. Någon borde sätta stopp för detta en gång för alla. Det kan inte vara tillåtet. Min avsky för den mannen finner inga gränser.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-07-22 12:48
@Rambla~:

Arsenal coach Wenger personally told B player Sergi Samper (20) last week that the English club is willing to pay his 12M buyout fee. [md]

Känns bra eller..?
Barcelona >The Reporter<
2015-07-22 12:08
Halilovic har väldigt mycket mer potential i sig än Munir. Även Sandro kan bli något faktiskt. Han e stark och kan bara bli bättre. Däremot känns Munir så mycket bojan på ngt sätt? Va gör han i a-laget?
Barcelona >The Reporter<
2015-07-22 12:06
Ja hoppas verkligen att Alen får en halvlek iaf mot United. Inte lätt att komma in sista 20 i en träningsmatch och visa
2015-07-22 12:03
@L10:

Där.
Barcelona Tiki-Taka
2015-07-22 11:29
Vad tyckte ni annars om fotbollströjorna? Såg dem bra ut på spelarna?
Barcelona L10
2015-07-22 11:27
vart kan man kolla på matchen nu i efterhand?

tacksam för svar!
Barcelona Rambla~
2015-07-22 10:29
Dessvärre tror jag att det är just Sergi Roberto som blockerar en plats för Samper. Det är ju på den positionen Sergi Roberto för tillfället används på. Jag fattar inte hur LE inte kan se skillnaden på klass och inse vad han borde göra.
Barcelona 1.70-ligan
2015-07-22 09:57
Tack för svaren grabbar!

Känns kul att Sergi Roberto börjar växa in i den roll som har reserverats åt honom ett tag. Jag tror han kan bli klubben trogen länge som användbar rotationsspelare. Rafinha som anfallare tycker jag låter oerhört intressant - kanske inte permanent men som ett alternativ för att ge honom mer speltid till att fortsätta utvecklas. Kanske hade det även öppnats upp för Samper som jag verkligen hoppas man håller hårt i.

Det vill fan till att klubben behåller rätt spelare nu. Räknar inte med att alla ungtuppar kan bli kvar men att slösa bort Samper eller Rafinha vore enligt mig katastrof. Bartra tillhör samma kategori men där är jag lugnare nu.
Skit i Pogba och satsa på dessa istället!
Barcelona Smogen
2015-07-22 09:47
och just det, Samper lyser klass! Sen saknade jag såklart Adama väldigt mycket. Slarvas Adama och Samper bort av ledningen vet jag inte vad jag kulle göra av min fotbollsilska! :)
Barcelona Smogen
2015-07-22 09:43
Tycker det såg bra ut med tanke på att det under hela matchen var max 3 ordinarie på plan samtidigt. Blev förvånad av den höga intensiteten och en fullsatt arena med bra stämning gjorde sitt till. Roberto tycker jag var bättre än vad som antyds här på forumet. Klart godkänd för mig. Munir kändes tyvärr rätt iskall. Sandro var helt ok, lite väl sugen ibland på att visa hur bra han är vilket gjorde att han slarvade bort ett par anfall. prickade ändå ribban. Halilovic spelade bara 20,min och glänste till ett par gånger fär han visar vilken potential han har, men blandar och ger lite väl mycket. Gumbau fick jag svårt att bilda mig en uppfattning om. Trots ca 30 minuter på plan syntes han inte särskilt mycket och det kanske säger något om hans inssts. :) Douglas och Vermaelen var godkända för att göra sina 1a minutrar på typ 1 år. Däremot borde dom ju vara 3e eller 4e val på sina positioner. Rafinha tycker jag var bra. Hoppas han får fortsatt förtroende under försäsongen och att han växer med lite ökad speltid. Tror Lucho vill använda honom även som ev. ersättare i anfallet om Pedro lämnar. i 1a halvlek fick han och Pedro nämligen ta Messis och Neymars roller. Pedro var för övrigt riktigt bra. Planens giganter var utan tvekan Busquets och Rakitic, även Bartra gjorde ett bra intryck.
Barcelona Rambla~
2015-07-22 09:43
Dogge fortsatt ett skämt. Kan inte förstå hur denna spelare hamnade i Barca. Rafinha blandar och ger, saknar fortfarande en slutprodukt. Rakitic och Busi fantastiska i första halvlek. Den sim imponerar mest på mig är dock Samper. Vilken talang, vilken potential att bli en crack i framtiden. Oroväckande att Wenger ryktas vilja utlösa hans klausul även om det är skräpet MD som hävdar det.
Barcelona 1.70-ligan
2015-07-22 09:15
Rambla

Det är väl snarare pga att Sandro och Munir åkte med som Adama lämnades hemma, men förstår vad du menar i sak. Jag tycker också det är lite märkligt. Han känns på något sätt mest spännande av de tre. Störst potential, men antagligen inte lika hög moral som Munir/Sando.

Ni som såg matchen inatt - någon som utmärkte sig i positiv eller negativ bemärkelse?
Är spontant nyfiken på Dogge, Rafinha och B-spelarna
Barcelona Rambla~
2015-07-22 07:11
Gumbau tas med i truppen under försäsongen medan en råtalang som Adama inte kommer med. Även om det är svårt att kritisera LE för något, han vet sk bäst, så blir man frustrerad över vissa av hans beslut, ja eller besviken. Adama behöver man skola ordentligt och finslipa på detaljer i hans spel och framför allt beslutstagande. Om man gör det ordentligt har man en möjlig framtida världsspelare. Ingen tycks vilja ta det jobbet utan det ser ut som att kommer slarvas bort.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-22 07:01
Hur kan inte Douglas utvecklas under en hel säsong med träning hos Barca?
Väldigt, väldigt, väldigt skum affär av Barca måste jag säga.

Douglas. Finns det info på vilka som värvade honom för Barca?
Den nissen som värvade fick säkert mark, aktier eller en lägenhet i Brasilien.

Tycker att Munir borde spela med lite anamma. Han fick ont efter varje duell. Skillnaden mellan honom och Sandro är att den sist nämnde trycker till närkamperna och löper på allt som om det gällde livet.

Barcelona Rambla~
2015-07-22 06:56
Gumbau
Barcelona Rambla~
2015-07-22 06:56
Bra genomkörare för spelarna för att vara den första matchen på försäsongen.
2015-07-22 06:55
@barca!54:
Halilovic har inte övertygat hittills. Munir spelar som en liten rädd pojke. Det som är ännu större frågetecken är vad den där Gumbau gör i den här truppen. Han missade precis markeringen som han brukar göra i B-laget vid fast situationer. Jag hade hellre föredragit att en kille på 15 år fick chansen stället för en spelare som Gumabau.
Barcelona Rambla~
2015-07-22 06:53
Jag personligen förundras över hur en klubb som Barca kan värva en spelare av Douglas kaliber. Helt ofattbart! Madrid värvar Danilo, visst Douglas kostar bara 4m jämfört med Danilo över 30m gissar jag på, men i alla fall. På Arsenals högerkant springer det en canterano, visst han var bara 16 år när han drog och ingen vet om han nått ändra fram i Barca, men poängen kvarstår.
Barcelona barca!54
2015-07-22 06:45
Att halilovic får mindre speltid än munir och sandro är en skam!
2015-07-22 06:37
Hur en spelare som Munir kan gå före Adama får Lucho svara på.
Barcelona Rambla~
2015-07-22 06:35
Har för mig att Fifa i efterhand ändrade reglerna att avstängning även gällde officiella träningsmatcher. Vilken talang Samper besitter alltså! Han framstår redan som majestätisk i sitt spel. Det är en förbannelse att vi redan har Busquets. Vi måste verkligen göra allt för att behålla honom.
Barcelona Zyzz
2015-07-22 06:33
Sandro och Munir imponerar inte på mig. Riktiga sömnpiller till spelare.
2015-07-22 06:18
Älskar hur laget pressar skiter ur dem..
2015-07-22 06:15
@Rambla~:

Herregud!
Får de inte bo i Barcelona :-) eller är det också förbjudet?
Hoppas hela den korrumperade organisationen upphör helt...
Barcelona Rambla~
2015-07-22 06:12
Nej, Arda och Vidal får ej spela träningsmatcher. Inga matcher där domaren skickar in en matchrapport.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-07-22 06:09
Vafan sopan Roberto är kvar på planen när Halilovic sitter på bänken. Vad fuck ser dem i Roberto? Han och Douglas borde kastas ut från klubben asap.
2015-07-22 06:09
Allt Douglas behövde göra var att passa tillbaka då skulle det bli mål..
Barcelona >The Reporter<
2015-07-22 06:08
Vafan låt alen spela andra ist för Roberto!
Annons: