/spanien/barcelona/forum/21945.aspx/spanien/barcelona/forum/21945.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Braxingen
2007-12-10 00:48
Rambla

Jag är det definitivt. Med dessa 2 herrar tillbaka kommer vi definitivt bli bättre. Kan bli lite "konstigt" när man får tillbaka spelare. Tar lite tid att nöta in kemin osv.

Släpper man in ett tidigt mål blir det ännu värre. Någon sa att vi inte är bra på att vända matcher. Jag har ingen koll på det, men det kändes verkligen så idag när vi låg under. Jag var riktigt orolig.

Jag skulle vilja se det ljusa i det här. Skall man ha formtopp i Klassikern så är det någonstans nu man skall börja och successivt börja visa form. Idag lades en bra grund med 2 bra spelare tillbaka.
Barcelona Rambla
2007-12-10 00:32
Rijkaard har en poäng. Han säger själv att Barça inte spelade speciellt bra i kväll trots det ser han segern som en dubbel vinst eftersom både Samu och Deco var tillbaka i spel.

Vi kanske helt enkelt ska vara glada över tre poäng?
Delarocha RIP Puerta
2007-12-10 00:26
Mot Nya Tider; haha detta är sjukt:p Har jag tittat på fel match?:D
Aja vi vann. 2-1. Helt okey ändå. 3 poäng som räknas.
Barcelona Rambla
2007-12-10 00:23
Många skriver att det inte är så lätt för Ronaldinho när han oftast har två spelare i ryggen. Precis, det är just det som är det stora problemet. Han kräver bollen på fötterna med ryggen mot mål och det stannar upp spelet allt som oftast. Även Messi har den egenskapen, att alltid få bollen på fötterna. I kväll när Leo oftast hade 3 spelare som täckte honom (helt sjukt egentligen vilken rädsla de har för honom) så kan man inte begära att han varje gång ska snurra upp alla 3 upp på läktaren. Istället måste man kombinera sig igenom deras mittfält och försvar med snabba och precisa passningar med mycket rörelse på alla inblandade, inte hålla i bollen alldeles för länge.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-10 00:06
Delarocha RIP Puerta

Jo, jag tycker det faktiskt, tycker det var en av Barcas bästa halvlekar tom. Löpningarna, på kanten framförallt var underbara, nästan alla offensiva spelare sökte boll när de inte hade den, vilket man inte sett innan. Man förflyttade bollen väldigt snabbt, synd bara att man inte satte fler mål i första halvlek ;-)
Barcelona tarrak
2007-12-10 00:05
andreasbarca

Så bara för att jag inte delar din uppfattning om en spelares insats så är det JAG som inte har sett matchen?

Jag kräver absolut inte att han presterar som under de magiska åren, men jag är inte nöjd med det här. Visst är han fortfarande en duktig fotbollsspelare som då och då lyckas med en vacker passning och en gång om året lyckas han med en dragning, men även en blind kan se vilken negativ effekt han har på tempot och hur ofta han tappar boll. Som jag tidigare sagt så tyckte jag att han hade ett fint samspel med Sylvinho, men Gauchos bidrag sträckte väl sig mest till att vägga med Sylvinho som drog det tunga lasset.

Men tydligen såg jag ju inte matchen...
Delarocha RIP Puerta
2007-12-10 00:02
Mot Nya Tider; en bra första halvlek? Det kan du väl ändå inte mena? Enligt mig var den första halvleken en av de sämre barcá gjort den här säsongen förutom matchen mot Getafe t.ex.
Barcelona Braxingen
2007-12-10 00:01
På sätt och viss håller jag med dig Rambla. Inläggen är dugliga, men inte lysande, och vi har inte rätt att säga hur de löper i Barcelona vid inlägg för det har vi ingen aning om (nåja, med den koll Rambla har så må han vara den enda här inne i alla fall :) )

Men i varje match pågår också ett psykologiskt krig, inte minst på Camp Nou. Där bidrog Sylvinho i allra högsta grad där han gjorde de dels passiva, och dels osäkra. Se bara hur de fäller Iniesta från den kanten. Om jag inte minns helt fel så var det just höger mittfältaren som gjorde det också?
Barcelona andreasbarca
2007-12-09 23:55
Tarrak

Ja vad ska jag säga efter ditt inlägg? Enligt vad du skrev uppfattade jag det som att du inte sett matchen. Dinho var bra, inget snack om saken. Vi kan inte ha förväntningar på honom att de i princip ska vara mål varje gång han rör bollen. Han gjorde en bra match och bidrog med mycket kreativitet i det offensiva spelet. Du kanske missade alla hans passningar som öppnade upp anfallen helt? Eller hans överlappningar och geniala passningar till Sylvinho, alltid precis rätt tajmade.

Att tro att han skall prestera som för 2 år sedan kontinuerligt är naivt. Då gick precis allt rätt för både honom och laget. Killen har ju alltid minst två spelare upp i ryggen direkt han får boll, att vända ut och in på dom som du vill är inte speciellt enkelt, det kan faktiskt vara effektivare med en enkel eller lite svårare passning. Tyvärr för visst är det kul att se spelare dribbla. Och visst utmanade han och kom förbi idag med, om du kollade på matchen skulle du sett det....
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-09 23:53
Jag tycker också att Sylvinhos inlägg var bra idag, jämfört med tidigare. Men ändå, när Sylvinho väggspelar med Roni så tar han ofta ett extra steg in med väldigt hög fart o så slår han, mer och mindre skjuter in majoriteten av hans inlägg mot straffområdet. Tycker han gör det svårt för sig själv. Kolla upp, andas och slå inläggen med lite mjukare känsla så kanske anfallarna kan timma in löpningarna bättre och det kanske kan leda till farligare lägen. Anfallarna måste komma in mycket snabbare på första stolpen också och hugga där. Vi såg ett läge där Messi och Puyol kombinerade ett väggspel och det slutade med att backarna rensade på grund av att Bojan löpte fel.

Annars, en bra första halvlek med snabbare passningar, fler spelare löper utan boll. Alla spelare drogs åt samma håll, vilket var mycket roligt att se på, Samu's och Deco's återvändo kommer betyda mycket för laget.!
Barcelona Holländaren
2007-12-09 23:52
Ämne: Ämne: Ämne....
Jasså? Någon annan som såg något inlägg som gick upp på läktaren. Jag såg möjligen ett, men det var ett skott.
Barcelona Rambla
2007-12-09 23:46
Ämne: Ämne: Ok, Syl....
Nej, många gick även upp på läktaren men visst hade han ett par bra inlägg. Dock var det alltid en försvare som var först på bollen. Det är annars precis som du skriver med vårt 4-3-3, det kommer inte tillräckligt med folk in i boxen på inläggen. Se på Madrid, det är alltid 3-4 spelare kastar sig fram på inläggen.
Barcelona Criff
2007-12-09 23:46
Jag saknar vårt snabba one touch spel genom mitten, det är som bortblåst :/
Barcelona Holländaren
2007-12-09 23:43
Ämne: Ok, Sylvinho tog bra....
Inläggen var exceptionellt bra. I ett 4-3-3 brukar det vara centerstrikern som ska gå på första stolpen vid inlägg och där kom t.ex. ett perfekt utan att någon var där. Ett annat gick perfekt på Bojan (tror jag det var) som dock inte gjorde någonting med det. De andra gick i perfekt höjd och med perfekt hårdhet för att kunna nicka dem kraftfullt mot mål.

Barcelona Kapten11
2007-12-09 23:40
tarrak

Du har rätt, jag ser exakt samma sak som du. Tempofattigt och ingen större skillnad mot tidigare.

Håller med om att Silvinho gör en bra match och slår många fina inlägg.
Men som vanligt har vi fan inga spelare i boxen!
Skönt att Sammy är tillbaka, men jag vill se fler hungriga spelare framför mål.

Har nog inte sett en match på Camp Nou där Messi blivit så bortplockad som idag, bra insats där av Depor.
Barcelona Rambla
2007-12-09 23:39
Ok, Sylvinho tog bra löpningar utmed kanten och slog många inlägg men hur många nådde rätt adress? Han är rent bedrövlig defensivt och ibland alldeles för nonchalant och tappar ofta boll när han sätts under press.
Barcelona Barcelonito
2007-12-09 23:39
Det vi jämför med är en Ronaldinho som för 2 år sen gjorde vad han ville. Men för att vara den han är nu så gjorde han en bra match. Låt oss säga att han inte var sämst på plan som tidigare matcher.

Han var inte den Ronaldinho som han var för 2 år sen men hade han hetat nåt annat så hade vi tyckt att han gjorde en bra match.
Barcelona Rambla
2007-12-09 23:37
Domaren var kass som vanligt. Vi får ingenting med oss. Det är direkt pinsamt när Barça försöker gå i press och ideligen blåses av för att moståndarna helt enkelt bara lägger sig ner över rädsla att förlora bollen.
Barcelona tarrak
Braxingen

Ja, skillnaden är väl att jag har slutat hoppas. Jag håller med om att samarbetet med Sylvinho, i sedvanlig ordning, var riktigt bra. Det som var annorlunda mot förr, var att Sylvinho var den drivande av de två.
Barcelona Braxingen
De som tycker vi skapade lite håller jag helt klart med på ett sätt. Vi skapade relativt (med Barcelona-mått och på Camp Nou) lite. I relation till andra lag och hur mycket de skapar per match så skapade vi mycket.

Men vi är inte ett lag som sätter alla våra chanser så visst kan man önska att vi skapar mer i framtiden.
Barcelona Holländaren
2007-12-09 23:35
Tarrak: Det du missat var samspelet med Sylvinho. Ronaldinho och Sylvinho lekte tillsammans ute på kanten hela matchen på ett sätt som vi aldrig sett mellan Ronaldinho och Abidal.

Vi skapade rätt många chanser idag Delarocha. En trippelchans i första, ett friläge för Eto, två avslut på snettinåtbakåtpassar från Iniesta och Ronaldinho samt ett par blockerade skott och några långskott.
Barcelona Braxingen
2007-12-09 23:34
Visca_Barca

Jo, han var stundtals genant. Helt plötsligt kunde han dömma för en tuff tackling som föregåtts av 3-4 ännu tuffare.

tarrak

Vi tycker helt enkelt olika. I en del håller jag med dig, men det du nämner är för mig mest fysiska problem. Man ska inte glömma att han fortfarande behandlas som den gamla Ronaldinho, med inte bara en utan flera motståndare på sig emellanåt, och ofta till 99% felvänd. Ändå lyckas han gång på gång spela Sylvinho i exakt det läge han skall och varje gång rättvänd med fart.

Det är någonting jag inte sett förut.
Barcelona tarrak
2007-12-09 23:33
andreasbarca

Tack så mycket för ditt givande och framför allt, originella inlägg i diskussionen. Där fick du mig...
Barcelona andreasbarca
2007-12-09 23:31
Ämne: Braxingen

Jag vet....
ja du kanske skulle kollat på matchen.........
Delarocha RIP Puerta
2007-12-09 23:31
Jag tycker inte domaren var speciellt dålig. Ingeting speciellt jag reagerade på faktiskt.
Barcelona Visca_Barca
2007-12-09 23:29
är det bara som hatar domaren eller var det många?

värdelös
Barcelona tarrak
2007-12-09 23:28
Braxingen

Jag vet inte vad jag missat, som så många påstår sig ha sett, men jag tyckte inte alls att han var bra. Istället för att gå förbi motståndarna sprang han rakt in i dem, varje gång det vankades kontring saktade han ner spelet så att Depor hann samla trupperna. Enligt min mening, exakt den Ronaldinho som vi sett hela säsongen och som jag inte vill se mer.

Evicka
Låt oss hoppas att det inte blir ett år till.
Delarocha RIP Puerta
2007-12-09 23:26
Hm, jag måste sett en annan match eller så har jag högre krav men jag tycker inte jag såg något av det fina spelet Barcá tidigare haft till och med i år i många matcher. Vi skapade mer eller mindre ingenting väl?
Barcelona Rambla
2007-12-09 23:24
Ingen bländande instats i kväll kanske, men tre poäng är ändå tre poäng. Vi vänder ett underläge så jag är nöjd. Retar mig på att vi släpper till onödiga frisparka på egen planhalva på slutet. Med förra årets oflyt och okoncentration så hade Depor kvitterat på slutet.

Sönderlästa? Heh, motståndarna kan läsa på bäst fan de vill men när Barças spel, rörelse och kreativitet stämmer så har de inte en chans ändå. Det är det som fattas just nu, press över hela planen och alla spelare friska och i fysisk form.

Det verkar som om det har härjat influensa och magproblem på La Masia under veckan.
Barcelona Braxingen
2007-12-09 23:21
tarrak

Visst har det sagt länge och efter enstaka insatser. Jag säger absolut inte att han är tillbaka. Men idag fick vi se tendenser som pekar i rätt riktning. Just timingen mest. Han kan fortfarande inte göra bort 1-2 gubbar lika lätt som förut utan allt han gör sker mest på en och samma plats. Men det är också det enda jag saknade idag - fysiken.

Om han sen gör en bra straff och en frispark säger mig ingenting. Det gör han alltid och kommer alltid att göra.

Signifikativt för matchen: Ronaldinhos straff. Tidigare sönderläst (till höger för målvakten), men det hjälptes inte, vi var för bra. Idag gick vi ifrån den sönderlästa taktiken (straffen till vänster om målvakten).
Annons: