/spanien/barcelona/forum/21943.aspx/spanien/barcelona/forum/21943.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RobelSamsoon_
2007-12-03 19:59
Ursäkta, jag värkar ligga lite efter, men vad är ballon'or?
Lukas.RP
2007-12-03 19:56
Pio pio

Såg ditt senaste inlägg nu och enligt statistiken är det ganska tydligt vem som leder på poäng. Tror den där Samuel måste räkna poäng i antalet misslyckade överstegsfinter eller dylikt. ;)

Hur ser Messis statistik ut i CL?
Las Palmas Pio pio
2007-12-03 19:56
Rambla

Ja, man kan undra just varför Messi och inte någon annan. Som sagt går inte att jämföra då Messi faktiskt då han är en egen talang, som kommer underifrån och ingen spelare vi pungat ut hela 42 miljoner euro...Så det är bara löjligt! =)
Barcelona Rambla
2007-12-03 19:53
Pio & Lukas:

Ställ er den här frågan istället. En skribent väljer att skriva en krönika om Robinho. Så långt inga problem. Han kan dock inte låta bli att börja jämföra honom med Messi. Varför måste han göra det? Avundsjukan lyser igenom och artikeln bara måste avslutas med en helt oväsentlig kommentar. Att Robinho leder med poäng äver Messi. Haha...
Las Palmas Pio pio
2007-12-03 19:50
Rambla

Ja, man kan inte göra mer än att skratta! =) Visst har Robinho ryckt upp sig det senaste halvåret, men Messi har ju samtidigt inte stått stilla i sin utveckling heller så. Men men vi får väl låta dem tro att Robinho är bättre ;-)

Lukas.RP

Jag ställer mig också frågande till detta, skrev som sagt statistik i ett tidigare inlägg och vad jag kunde se så är inte Robinho i ledning men men..
Lukas.RP
2007-12-03 19:49
Detta är inte ens värt att diskuteras. När den där Samuel säger att Robinho leder i poäng mot Messi, då ställer jag mig frågan: Hur eller vilka poäng räknar du egentligen?
Barcelona Rambla
2007-12-03 19:47
He he, den där Samuel Palmquist lever i sin egna lilla drömvärld. Leo Messi utklassar Robinho så här långt på säsongen. Hela Europa håller med, ja förutom Samuel då. :D
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-12-03 19:45
Patetiskt var ordet!

Tror dom vita är mest besviken över att man betalade massa smutsiga real-pengar för Robinho när vi plockade upp en egen produkt och han blev dubbelt så bra. Dom måste skriva en krönika, haha.. Ja, Patetiskt var ju ordet!

Leo Messi - Världens Bästa Just Nu!
Barcelona andreasbarca
2007-12-03 19:41
Ämne: Ämne: Bröder!....
jo du vet man kan köpa den och ge i julklapp..sen åker man i april då det är rätt varmt där nere +bra match. Otroligt va? Förresten tomten finns inte..hoppas jag inte sårar dig nu bara..
Lukas.RP
2007-12-03 19:39
Kolla in min blogg, har skrivit om lite rykten. Bland annat om det fantastiskt löjliga som "Christoo_Madrid" länkade till. :D
Barcelona Kalle.
2007-12-03 19:37
Robinho bättre än Messi? Herregud säger jag bara.
Det var nog det sämsta jag har läst. Bara för att man vill att han ska bli en stor världsstjärna så skriver man en hel jävla krönika om det. Snacka om att ha svårt för att acceptera sanningen.

Går inte ens att jämföra Robinho med Messi. Messi kan springa igenom en hel backlinje med bollen under full kontrol. Robinho står stilla med bollen och gör lite totalt meningslösa överstegsfinter. Om man ska snacka statistik från denna säsongen så har Messi producerat mer än vad Robinho har.

Patetiskt!
Real Madrid Christoo_Madrid
2007-12-03 19:32
Kolla länktips! Riktigt roligt.
Barcelona Kalle.
2007-12-03 19:31
Du fick ju svar i ditt eget forum.
Real Madrid RUUD, REAL 4-EVER
2007-12-03 19:28
När möts barca och real
Barcelona Barcelonito
2007-12-03 19:28
Tråkigt o se att Iniesta inte är bland de 10 bästa i världen. Nästa säsong blir han förhoppningsvis det och det förtjänar han. Nu har han fått internationell genombrott också och kommer att glänsa under EM.
Barcelona Kalle.
2007-12-03 19:27
Snart dags för el classico då ;)
Sitter på långsidan, mellan rad 2 och 10. Inte helt klart än.
Även Barcelona - Villareal är bokat/vunnet :)
Ska bli så underbart. Tror vi slår Real med 3-0 med en extremt het Eto'o på planen.

Visca el Barca!
Las Palmas Pio pio
2007-12-03 19:26
Ähh ingen idé att stirra sig på Samuel Palquists artikel. För det första så är Messi en egen talang, alltså inget vi köpte för en massa miljoner euro närmre bestämt 42 (!!!) miljoner euro. Så ska vi kolla där så kan man tycka att Messi har definitivt varit en bättre investering än brassen. Sen att han leder på poäng kan jag inte förstå, ska vi ta ligaspelet så har Robinho gjort 5 mål + 3 ass medan Messi har gjort 8 mål och 3 ass, statistiken talar sitt tydliga språk. Att Robinho ska vara bättre än Messi är enligt mig befängt och ett jädra påhitt.
Barcelona Smogen
2007-12-03 19:25
Ämne: Smogen

Det är bar....
Tarrak:

ok, tackar! var lite orolig att inte bussarna skulle gå så sent så man blir fast där ute! :)
Barcelona Katten_86
2007-12-03 19:11
Hur kan Real krönikörerna skriva att Lasse Kinch är slut, när dom själv verkar var skamligt slut..
Barcelona Myrran
2007-12-03 18:57
Blev så glad när jag läste att en Madrista ÄNTLIGEN erkände att Messi överglänst Robinho på fotbollsplanen de senaste säsongerna. Men sen kom ja, läs citaten som duggar tätt nedan. Messi har varit Gud denna säsongen hittills, tvivlar att Robinho vart det för så mycket sport/fotboll relaterade saker jag läser så står det ta mig f*n inte så mycket om Messi.

Aja vi får väl ta det som det kommer från alla extremt objektiva Madristas. Keep up the good work! tss...
Barcelona the culé
2007-12-03 18:43
Robinho bättre en Messi ?
ja viste att real madrid fans kunde vara enögda, men inte att dom var så totalt jävla insnöade.

Samuel Palmquist om du lässer detta så får du gärna förklara varför Robinho skulle vara bättre eller "Slutligen så vill jag bara klargöra att Robinho leder solklart på poäng emot Lionel Messi den här säsongen" som du skrev.
Barcelona cesaro
2007-12-03 18:41
aså vad har killen som skriver reals krönikor rökt igentligen, påstå att robinho har varit bättre än messi den här säsongen?
orka ens argumentera runt den frågan, men man blir bara väldigt fundersam hur så (tydligen)okunniga och trångsynta personer får skriva krönikor på denna sida. hur bra nu madrid en må vara enligt dom själva och att spelet inte har fungerat för barca så kan man bara säga att det handlar om 2 spelare på helt olika nivåer. robinho en bra fotbollsspelare mycket bra i sina bästa stunder. men fortfarande är messi top 3 i världen 20år gammal. jag tycker personligen inte att robinho 23år gammal tillhör top 10 men det är min åsikt, men det jag vill komma fram till är att det sätt messi har presterat denna säsong gemfört med robinho om du går igenom match för match och landskamp för landskamp så handlar det om klass skillnad mellan dessa två herrar, och har man någorlunda koll på fotboll borde man nog inse det oxå, ne ska man skriva en krönika skriv något vettigt eller inget alls.
Barcelona Criff
2007-12-03 18:40
Asså satt och läste den nya krönikan om Robinho, han är 23 år idag och har precis blommat ut till en världspelare.
Cristiano Ronaldo tog också rätt lång tid på sig innan han fick upp huvudet från sina fötter när han dribblade och alla vet vad som hänt därefter.

Alltså tänk er Messi, Bojan & Giovani när dem är 23, jag kan inte ens föreställa mig hur bra dem kommer vara.
Messi är redan idag en utav världens bästa och hans utbrott har mer eller mindre startat denna säsongen. Bojan har visat stort hjärta och talang på planen fast han har en del kroppsmassa kvar och Giovani har redan lekt med La Ligas erfarna backar.
Framtiden ser så JÄVLA ljus ut!

VISCA EL BARCA!
Lukas.RP
2007-12-03 18:27
Sluta prata om era julresor, blir bara avundsjuk.

Minns när jag såg El Clasico på plats för två säsonger sen, blev dock 1-1 då. Men herregud vilken inramning! När jag gick från min stol på Camp Nou sa jag: "Det här ska göras om, utan tvekan". :D
Barcelona Sahlin
2007-12-03 18:17
På lördag så bär det av till Barcelona för att först se Barca - Deportivo på söndag och sedan så blir det ett par dagar med god mat och dricka innan vi ska se Barca - Stuttgart på onsdag och på torsdag så åker vi hem.
Julafton kommer tidigt i år.
Delarocha RIP Puerta
2007-12-03 18:14
Asså, seriöst. Robinho klart bättre än Messi den här säsongen? Det är ju på grund av Messis säsong nu som gör att han har kommit 3:a på den omröstningen. Roligaste jag läst på länge.
Barcelona La alegria de Almeria
2007-12-03 18:12
"Slutligen så vill jag bara klargöra att Robinho leder solklart på poäng emot Lionel Messi den här säsongen för det är ju ändå denna säsong som är intresant."Plockat ur real madrids krönika om Robinho. Jag visste inte att real madrids var SÅ instängda i sin egna lilla värld. Hur kan man ens jämföra Robinho med L.Messi? Robinho är en underbar spelare men han har ju gjort 5-6 matcher som har vart bra men orka ge Robinho så mkt luft
Barcelona tarrak
2007-12-03 18:10
andreasbarca

Det brukar inte vara några problem att få biljetter till de flesta matcher. Själv brukar jag köpa de på Camp Nou någon dag innan match, det blir inte billigare än så. Priserna varierar ganska mycket från match till match, men för en tusenlapp är du garanterad hyfsade platser.
Barcelona 4everBarca
2007-12-03 17:55
Ämne: Bröder! Jag funderar....
julklapp i april hehe ?
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-12-03 17:53
Ämne: Bröder! Jag funderar....
jag är inte en av dem lyckliga som sett El Clasicò ÄN! men har tittat på priserna och det kostar runt 6-8000kr, med 2 nätter i hotell också, har jag för mig att det va. natten före match och natten efter tror jag det va, kan kolla lite närmare på det sen. men det är grymt stor skillnad på priset om du tar andra matcher Det är ju El Clasicò vi snackar om :P...
Annons: