/spanien/barcelona/forum/21933.aspx/spanien/barcelona/forum/21933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Las Palmas Pio pio
2008-02-17 15:36
RoyalMadrid

Den dagen ni erkänner alla era domslut som ni får med er över en hel säsong så kanske det börjas erkännas här inne också. Irriterad över att nu alla Real Madrid supportrar ska vara så förbannat självgoda och att det är så synd om Zaragoza hit och dit. Ska behöva påminna dig om Schusters ord efter cupmatchen mot Alicante tidigare under vintern? Alicante som spelar i Segunda B. Kommer inte ihåg vad resultatet blev men att eran tränare - Schuster - har mage att klaga över domarens insats är ju bara bedrövligt! En institution som Real Madrid ska inte behöva sänka sig så jädra mkt! Så ta din självgodhet och stick!
Barcelona jogabonito_barca
2008-02-17 15:23
Någon som vet när Zambrotta kommer tillbaka från sin skada? Puyol är inte dålig ersättare men han behövs nog i mittförsvaret
Barcelona De Goda
2008-02-17 15:17
Nu kanske en del av er väntar på vad Nina från Zaragoza redaktionen har att skriva om matchen, framför allt om hands situationerna. Vad hon än skriver hoppas jag att många av er inte brusar upp för mycket. Vi BÖR bete oss som GODA vinnare, inte sant?
Barcelona Beautiful_Barca
2008-02-17 15:03
Ämne: Ärligt talat hoppas ....
hahah
Klockrent!
Barcelona Beautiful_Barca
2008-02-17 15:01
RoyalMadrid

Att du orkar titta på ett dåligt klipp från youtube 100 gånger om för att se var bollen landade förstår jag inte. Du är så vit i skallen så det inte går att bli vitare. Har du druckit blekmedel?

På repriser med fin kvalité på TV'n igår kunde man se att bollen landar på Henry's bröst.

Jag skulle uppskatta om du slutade smutsa ner vårt forum med ditt dravel som har hållit på enda sedan igår. Det är ju knappast konstruktiva inlägg du kommer med.

Jag hänvisar dig i stället till Real Madrids forum där du lär få med medhåll i dina påståenden. Du ser att ingen håller med dig här så ge upp att försöka övertala folk att de ser fel och att du ser rätt.

Visst tycker du det är orättvist att vi vann.
Det kan jag förstå utan att du ens behöver skriva det. Men du behöver inte gråta om det i vårt forum.

Jag tycker att det var orättvist att Real vann ligan förra året. Vann en massa matcher som de blev utspelade i tack vare Nistelrooy och Iker. Det känns. Men du kan väl försöka bete dig som en man och ta det? Du tjänar inget på att gråta om det till oss.

Så ja, sett till antalet målchanser så så hade 1-1 varit mer logiskt slutresultat. Vi hade att vi fick straffen i slutminuterna. Vi hade också tur när Xavi räddade oss i slutminuterna mot Bilbao.

Jag är jävligt glad att vi har flyt nu. Flyt behövs också för att vinna ligan.

Och till er andra kan jag säga att det fungerar alltid att ignorera inlägg om man inte vill fortsätta en onödig diskussion som har hållit på i 10 sidor.

Låt oss nu njuta av denna underbara helg när vi har knappat in tre poäng på Madrid. Kan säga att jag sov jävligt gott inatt.

Tycker också att det hade varit väldigt kul med fler artiklar att läsa på sidan. Behöver inte vara långa, men generella nyheter runt klubben.
Var väl också tal om omstrukturering av layouten på sidan för några månader sedan? Vad hände med det?
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-17 15:00
Tycker inte ni att Real faktiskt spelar sämre när dom spelar innan oss? deras senaste poäng tapp har ju vart på just detta vis.
Barcelona Barçelona
2008-02-17 14:54
Vi är nu 3 poäng närmare Real nu. Att det var hands på Henry's mål e inte sant. Bollen kom NÄRA hans arm o inget annat. Bara att acceptera det nu ...

VISCA EL BARCA !
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-17 14:50
Bra argument De Goda, haha ;)
Barcelona Rambla
2008-02-17 14:49
De Goda,
haha...det där var faktiskt kul. :D
Barcelona De Goda
2008-02-17 14:42
Ärligt talat hoppas jag att det var hands. Och att det ska bevisas, för det kommer ge fans som RoyalMadrid magsår :)))
Barcelona Rambla
2008-02-17 14:39
RoyalMadrid:

Helt sanslöst, du fortsätter som en programmerad robot med ditt mantra. Kan ni inte erkänna att det var hands bla bla....utan att fatta att vad poängen var. Jag skriver det igen. Hur tusan orkar du komma in hit och tjafsa om hela? Kunde du inte sova i natt för att ingen här vill erkänna det var hands på Henry? Stackare.
Real Madrid RoyalMadrid
2008-02-17 14:38
Ämne: Ville bara dela med ....
Svt har rätt förutom att de inte kvitterade på straff.
Real Madrid RoyalMadrid
2008-02-17 14:35
Ja, klart som fan era 3p står kvar, men allt jag vill är att åtminstone vissa kan erkänna 3 orättvisa poäng. 1p hade varit mer rättvist även om Zaragoza hade hetare målchanser. Milito hade ingen bra dag helt enkelt.
Barcelona Thierry Henry
2008-02-17 14:35
Ville bara dela med mig av mitt klagobrev till SVT, som har skrivit helt fel i sin sammanfattning av matchen igår.

Hej, jag vet inte om kategorin är den rätta, men jag måste bara fråga er hur ni gör era sammanfattningar av olika sporthändelser, som t ex La Liga matchen mellan Zaragoza och Barcelona igår (Lördag 16 feb-08). Kollar ni överhuvudtaget på matcherna eller gissar ni bara vad som hände när ni skriver om matchen. Jag klistrar in texten här så får ni se själva.

HÄND-elserikt när Barcelona vann
Publicerad 16 februari 2008 - 23:47

Barcelona hade tur med händerna när det blev seger med 2-1 borta mot Real Zaragoza. 1-0 kom genom Thierry Henry som såg ut att ta ned bollen med handen innan han enkelt rullade in bollen.

Zaragoza kvitterade på en solklar straff, men med drygt fem minuter kvar fick Barcelona en mycket tveksam straff efter att den assisterande domaren viftat för hands.

Ronaldinho var skoningslös från 11 meter och satte segermålet. All den stund Real Madrid förlorade mot Betis är det nu jämnare i toppstriden.

Handsen är svårt att säga något om, eftersom man inte ser på reprisbilderna, jag menar Henrys hands. Sedan Zaragozas hands tar ju solklart på armen, på en utsträckt arm dessutom, inget snack om saken. MEN, var får ni detta ifrån, att Zaragoza kvitterade på en solklar straff? Jag kan hjälpa er på traven, Zaragoza missade sin "solklara" straff där Zaragozaspelaren sprang in i en stillastående Marquez, den straffen sköt Diego Milito högt över målet! Det var istället Ricardo Oliveira som kvitterade efter en frispelning, så var ni fick att dom kvitterade på en solklar straff vet jag inte, det vet inte ens ni...

5 points nu bara:D
Visca El Barca
Real Madrid RoyalMadrid
2008-02-17 14:34
Om Henrys hand rör extremt lite på handen, vad fan gör Juanfrans då? Den rör armen med en nanometer i jämförelse. Du borde kolla på länken till Fooytube, Rambla. Finns lite längre ner. Ganska mycket bättre kvalité med slowmotion och tillbakaspolning.
Barcelona Den magiska trion
2008-02-17 14:33
"frågan är väl dock om vi under de senaste åren sett en sådan ologisk vändning som Betis står för?" skriver herr kviborg..

Frågan är väl om han har sett real madrid tidigare under säsongen? Jag har varit med om minst 3 ologiska vändningar från real madrids sida denna säsong, lägg till matcher där man har sett ett ologiskt resultat till madrids fördel.. Kasta sten i glashus brukar sällan vara bra..
Barcelona Rambla
2008-02-17 14:30
RoyalMadrid,
är det någon som är sanslös så är det ju du. Hur i h-e orkar du tjafsa om en möjlig hands på Henry en dag efter matchen? Om det nu var hands, så var det väldigt lite bollen rör armen och tydligen omöjlig för domaren att uppfatta (och även linjedomaren som borde ha sett det då Henry var riktad mot den kortlinjen linjedomaren befann sig på). Släpp det nu. Hur mycket du än tjafsar så lär resultatet stå fast, 3p till oss och inga poäng till er.
Real Madrid RoyalMadrid
2008-02-17 14:19
Klart det kan vara oliak från gång till gång. Det jag menar är att när en spelare har orsakat nånting, kanske en straff, så vill han protestera så mycket som möjligt för att försöka få domaren att inse att han faktiskt kanske gjort fel. Då dömer domaren till deras fördel så snart det uppstår en liknande situation.

En spelare som gör något fel brukar generellt sett protestera vilt. Antagligen inte om det bara gäller ett gult kort efter att ha stoppat en kontring eller nåt.

Sergio visste att Henry hade gjort regelbrott och kände sig alltså inte tvungen att börja veva.
Även om Zaragozaspelarna spårade ut lite i slutet med all rätt, så protesterade de förvånansvärt lite matchen igenom ,tycker jag.

Svårt att förklara det jag menar, men jag hoppas du förstår.
Barcelona Kallé
2008-02-17 14:13
Hur kan du resonera så?
Hur reagerade Espanyol spelarna när Messi slog in bollen med handen förra säsongen? Den var ju t.o.m "värre" än denna på Henry. Eftersom att detta inte ens är hans.
Real Madrid RoyalMadrid
2008-02-17 14:11
Sergio har ju första parkett för att se handsen som ni kan se. Varför skulle han börja veva och protestera kraftigt om han tycker den var så uppenbar? Det är så människan funkar. Ni vet ju själva hur spelare brukar skylla ifrån sig med oliak gester och protester när de innerst inne vet att de har gjort fel.
Real Madrid RoyalMadrid
2008-02-17 14:07
Ni är faktiskt helt sanslösa.
Barcelona Kallé
2008-02-17 14:04
RoyalMadrid,
Det är inte hans på Henry?

"Guldstjärna till första Culén som erkänner att det var hands".

Första meningen i hans inlägg är att han tycker inte heller att det va hans på Henry.
FCBarça
2008-02-17 14:03
Jag tycker det här snacket om Henry´s mål är lite överdrivet...
Sådana situationer uppstår ofta i den här ligan så lägg ner enligt skiten mig. Men whatever ni bestämmer ju vad ni vill snacka om...
Barcelona A.Gaudi
2008-02-17 14:02
jag hoppas Totti skruvar dit en eller två mot Real. inte bara för att jag kraftigt ogillar Real men Roma är ett sympatiskt lag.

tror spalletti skulle passat bra in hos oss också.
Barcelona Edwin
2008-02-17 14:01
Ämne: Ämne: Förstår....
I debatten om det var hands eller inte, tror jag inte vi kommer någonstans du och jag. Du har dina anledningar att inte tro på annat än att vad var hands.
Hur som helst, vill jag bara säga dig och dina medfans: Lycka till med matchen mot Roma. Låt oss hoppas att det bästa laget vinner.

Vore bra förresten om ni öppnade era forum så att ni inte blir så insnöade och enögd som ni är i diskussionen. Ni tål väl antagligen inte mot argument.
Barcelona Ravo
2008-02-17 14:00
Alltså har de personer som skrivit artiklarna om matchen i svt och aftonbladet ens sett matchen? De står att Zaragoza kvitterade på straff. Räknas det som mål även om man skjuter över nuförtiden eller?
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-17 13:58
vi är det enda laget som inte har förlorat en enda match år 2008! :D
Real Madrid RoyalMadrid
2008-02-17 13:56
Tycker även man kan se på Henrys kroppsspråk lite att han inte är säker på om det ska godkännas först innan han snabbt har rest sig och vänt sig om för att titta mot domaren.
Real Madrid RoyalMadrid
2008-02-17 13:52
Ämne: Jag tror absolut int....
Eller så tog Sergio handsen för givet eftersom den måste ha varit jättetydlig för honom. Spelare tenderar att överdriva desto mindre anledning det är att blåsa.
Real Madrid RoyalMadrid
2008-02-17 13:50
Ämne: Förstår inte riktigt....
Guldstjärna till första culén som kan erkänna att det var hands på Henry. Den länken du skickade hade ännu bättre kvalité än rojadirecta.com och där ser man ännu tydligare att den tar på armen.
Annons: