/spanien/barcelona/forum/21922.aspx/spanien/barcelona/forum/21922.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-13 14:10
Mitt fel, läste fel på eurosport :)

Gudy sade igår efter matchen att han gärna vill ha revansch mot Liverpool. Han är nog den enda i truppen som skulle gått ut och sagt nåt sådant. Jag personligen skulle inte vilja möta de i en åttondel, kanske lite längre fram som en final hade inte varit fel det ;)

Barcelona Barca 666
2007-12-13 14:02
Mot nya tider:

Lottningen i CL sker nästa fredag och inte imorgon. den 21 december e lottningen & drömlottning hade varit:
Arsenal-Milan
Inter-Liverpool
Man Utd-Lyon
Chelski-Roma

sen kan vi möta vem som helst.

Forza Barca
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-13 13:51
Lottningen sker imorrn kl 12.00, Eurosport.

Lite kommentarer efter gårdagens match:

Ronaldinho;
“I feel fine but I still have to improve a lot. Physically, I feel better but I have to keep on working”.

“I’m relaxed. What I have to do is work hard on the pitch”.

Skönt att höra att Roni har viljan :)

Edit: Capello ny tränare för England.
Las Palmas Pio pio
2007-12-13 13:30
King_raul

Att Real Madrid i dagsläget inte har något seny, respekt, hyffs mot någon klubb. Men om du inte har förstått den så kanske du ska läsa om den, för du är den enda som inte har förstått poängen! ;-)
Barcelona Barca 666
2007-12-13 13:12
Fan man önskar lottningen hade varit redan nu så jag visste vem man skulle få möta. Som sagt har en känsla det blir Arsenal o tror nästan det e den värsta lottningen vi kan få eftersom de vill hämnas finalen i Paris. Men hade varit skoj o se Fabregas mot sina gamla lag kamrater o Henry mot sina gamla lag kamrater. Om vi vill vinna CL måste vi vinna mot alla o jag tror vi vinner en dubbel iår har en sån känsla. Jag skulle vilja se Arsenal-Milan, Man Utd-Lyon & Roma-Chelski & Inter-Liverpool detta hade varit mina drömlottnignar & eftersom vi alltid får brittiskt motstånd under Rijkard (utan undantag) så skulle vi få möta Celtic detta hade varit bäst för oss bli av med 4st av direkta rivaler.

Man längtar bara till matchen mot Valencia...konstigt o se Koeman på motståndar bänken men vi gjorde d för 2 år sen mot benefica.

Forza Barca
Barcelona Ghazza
2007-12-13 12:59
Ämne: Vart vill Tobias kom....
Äsch, lite hets inför El Clásico förstår du väl..? ;)
Barcelona Kalle.
2007-12-13 12:44
Som jag har förstått det är det något av följande lag som vi kommer få möta i åttondelen i cl:
liverpool,schalke,olympiakos,celtic,roma,fenerbache eller arsenal.

Jag hoppas och tror att schalke, olympiakos eller roma passar barca bäst. Olympiakos är för visso oerhört starka hemma. Men barca ska vara så pass mycket bättre.
Real Madrid King_raul [Bienvenido Aitor Antonio Puerta]
2007-12-13 12:43
Vart vill Tobias komma med sin krönika om Mijatovic uttalande? Förstår inte poängen.

Barcelona Edwin
2007-12-13 12:33
Ämne: Nu är det 10:onde....
Hej!

Ursäkta men, när blev reklam tillåten i forumet?

Ser framemot helgens match. Vi vinner utan tvekan.
Barcelona Kalle.
2007-12-13 12:31
Både vi och Real Madrid skulle mycket väl kunna få Arsenal eller Liverpool som motståndare i cl väl?
Hade varit kul. Så länge barcelona vinner!
Real Madrid Tröjförsäljarn
2007-12-13 12:27
Nu är det 10:onde gången du gör reklam här. Nu får det räcka!

/red
Barcelona Cristocea
2007-12-13 12:14
J.J//

Olympiakos har blivit ett helt annat lag på bortaplan.
Real Madrid Ricoreal
2007-12-13 12:01
xperteleven?
Liga ID 134073
Barcelona J.J
2007-12-13 11:53
Ja måste säga att jag helst möter Celtic eller Olympiakos. Båda de lagen är bra hemma men på borta plan är det som ett helt annat lag. Fast oavsett vilket, när vi går inte i 1/8 finalerna så kommer vi att vara klart bättre än vi har vatt hittills i år. Etoó har fått spela upp formen och förhoppningsvis har vi fått tillbaka alla skadade spelare. Bojan och Giovani kommer desstuom att ha byggt på sig ännu mer erfarenhet och jag kan inte vänta så länge knappt.

Fast först är det El Clasico som gäller :) men får inte glömma Valencia i helgen heller. Det är en mycket svår match.
Barcelona A.Gaudi
2007-12-13 11:17
Liverpool - milan

Arsenal - Real Madrid

hade vart roliga matcher att se. båda matcher med lag som vill ha lite payback.
Barcelona Barca 666
2007-12-13 11:06
Tjena,

ett tag sen man var härinne. Tycker att Barca har höjt sitt spel nivå senaste veckorna speciellt på borta plan o med lite tur hade vi vunnit både borta mot Lyon samt Espanyol. På hemma plan e vi grymma o det spelar nästan ingen roll vem som kommer på besök det känns som om förr i tiden när Nou Camp var det svåraste arenan att besöka.

Väldigt starkt att vinna 3-1 mot Stuttgard utan att motivera sig o R10 ser bättre ut xtra träning har hjälpt. Hoppas vi slipper Roma, L'Pool & Arsenal men jag tror d blir Arsenal vi möter har en känsla efter att vi fick Henry. Tror oxå starkt att vi vinner mot Valencia o David Villa spelar inte han e skadad så det e bra för oss. Som jag sa tidigare vi kommer vara på topp/väldigt nära RM efter El Clasico o vår säsong kommer o vända o bli mera positiv. När vi vann CL & Ligan började vi jätte dåligt men blev bättre ju mera säsongen gick. Ser framemot matchen på Lördag & hoppas RM tappar poäng mot Osasuna.

Forza Barca
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-13 10:48
Vi kan stöta på Real först i en eventuell kvartsfinal. Tyvärr så är det här med lottning inte riktigt vår grej. Milan och Real Madrid får nästan alltid med sig bra lottningar. Skulle inte förvåna mig om det stod 'Liverpool' på pappret som våra motståndare i 8-delen ;)

Milan får Schalke, Real Madrid får Celtic, men helst vill jag att Lyon lottas ihop med Madrid ;D
Barcelona A.Gaudi
2007-12-13 10:40
nae jag hoppas vi slipper möta real i Cl överhuvudtaget. det räcker med 2 classicos om året :). 4 st hade gjort mig till ett nervvrak.

håller tummarna för fenerbache eller celtic nu i lottningen.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-12-13 10:37
Måste säga att Sylvinho har imponerat stort på mig dom senaste matcherna. Han har varit riktigt bra, kul att det blir lite konkurrens på vänsterbacken.
Barcelona Tompa
2007-12-13 10:26
Ja, en riktigt övertygande seger mot Vaencia i helgen skulle vara en utmärkt avstamp iför El Clasicó. Bortaspelet i ligan har hitills varit riktigt dåligt men med ett Valencia som inte är i bästa form borde vi ha en god segerchans ändå.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-13 10:22
Satt och dagdrömde lite om helgen, tänk ifall vi spöar Valencia på Mestalla med 1-5, precis som Madrid gjorde. Undrar då hur Madrid-spelarna hade känts sig innan på väg till Camp Nou ;D
Barcelona Tompa
2007-12-13 10:19
Shi:
Du har nog rätt i att en C.L final mellan Barca och Real inte hade varit så bra för hälsan, oavsett vilket lag man håller på. Men tänk ändå vilken final, mesta mästarna vs Barcelona - större än så kan en C.L final inte bli.

Vad gäller matchen igår var ju redan gruppsegern klar och Stuttgart hade inget (mer än möjligen äran) och en match med de förutsättningarna kan aldrig bli särskilt upphetsande. Men en seger är alltid skönt. Kul att Etóo nätade, vi har saknat lejonets målhunger i höst.
Barcelona barca...eta7
2007-12-13 07:45
Eftersom att alla nästan jämt frågar om målen från den seanste matchen så postar jag dom i länktipset.
Barcelona Criff
2007-12-13 02:40
Gudjohnsen

“Yo quiero el Liverpool en los octavos. Quiero la revancha por lo que pasó el año pasado.”

"Jag vill ha Liverpool i Åttondelsfinal. Jag vill ha Revansch från förra året."

Haha kolla det uttalandet, så grym Gudjohnsen är.
Real Madrid Shi
2007-12-13 02:24
Ämne: Det känns nästan så ....
Det gör inte vi heller om fotboll är logiskt, men det är inte mycket som är logiskt med våra härrar i ledningen. Känns som att både ni och vi har väldigt kompletta trupper, tänk er en final i CL mellan Real och Barca, tror inte det är bra för hälsan och kolla på den matchen.
Barcelona Decoooo
2007-12-13 01:21
Vad tycker ni borde vi vila Yaya Toure inför Madrid matchen?
Barcelona Braxingen
2007-12-13 01:02
Liverpool är min personliga favorit och det må tyckas konstigt. Men jag ser inte hur Liverpool ska bjuda upp till dans och vara den kreativa kraften i match nummer ett på hemmaplan. För mig är Liverpool ett världslag när de möter ett bättre lag än sig själva som gärna för spelet. På Anfield och minut 1-90, oavsett motstånd, så kommer de gå ut för att föra spelet. Konstruktiv fotboll må fungera för dem mot Porto, men det gör dem inte till ett världslag som skulle slå oss. Jag tror faktiskt vi hade vunnit första matchen på Anfield.

Jobbigare att möta Fenerbahce eller Olympiakos. Större mental press på spelarna att möta dessa lag då man verkligen blir dunderfavorit mot lag som trots allt är otroligt starka på hemmaplan.
Barcelona Grötsleven
2007-12-13 00:42
Ämne: hoppas att barca får....
Ytterligare en som stirrat sig blind på Man U-matchen. *Suck*

Roma är på intet sätt en bra lottning. Om Totti hittar formen igen så är de riktigt jävla bra och kan krossa vilket lag som helst.
Barcelona Rambla
2007-12-13 00:35
Det känns nästan så när man läser era kids önskelistor. :D

Nåja, jag kan lugna dig med att vi knappast köper Modric.
Real Madrid Shi
2007-12-13 00:31
Ämne: Shi:

Kul att ni m....
Synd att du uppfattade det så, menade inte att vi skulle köpa honom säger bara att han hade behövts mer hos oss.
Annons: