/spanien/barcelona/forum/21919.aspx/spanien/barcelona/forum/21919.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kalle.
2007-12-14 08:50
Ja det var synd att en klen utvisning skulle avgöra matchen bara.

Jag hoppas att vi startar med:
Valdez
Zambrotta, Puyol, Milito, Abidal
Yaya Toure
Xavi, Iniesta
Messi, Henry, Ronaldinho.

Deco kan byta av Xavi eller Iniesta om det inte fungerar där. Slänger in eto'o istället för Henry efter första halvlek och Bojan istället för Ronaldinho i 80'e minuten.
Real Madrid King_raul [Bienvenido Aitor Antonio Puerta]
2007-12-14 08:48
Kalle,
Och spelar bara Real Madrid som dem kan kommer det bli ännu en minnesvärd El Clasico! 3-3 matchen sist var trevlig!

Barcelona Kalle.
2007-12-14 08:23
Tror vi slår Valencia med 2-0. Messi och Eto'o nätar.

Tror El Classico blir en mycket bra match. Antingen så kommer Real sätta 2-3 spelare på Messi eller så får han utmana. Oavsett så vinner vi på det. Får han många spelare på sig bör han släppa bollen snabbt och skifta kant. Får han utmana vet alla hur det slutar.

Tror att vi vinner med 2-0, Ronaldinho tystar allt och alla.

Real är ett bra lag denna säsongen men vi är bättre, bara spelarna visar upp sig från sin bästa sida, som de har gjort ett par matcher denna säsongen. Vår högstanivå är bättre än marängernas.
Barcelona Braxingen
2007-12-14 06:09
Någon som vill hjälpa mig med en sak?

Det är så här, det är aktuellt att spela på Barcelona på min blogg/spelfond. Är det någon som kan bekräfta med konkreta källor att bl a Villa och Albiol inte spelar? Ni som kan spanska, all cred till er som gör det möjligt för oss andra att förstå, hur går tankegångarna inför matchen imorgon i media? Barcelonalägret? Valencia? Finns det intervjuer med Barcelonaspelare nu efter senaste CL-matchen som kanske tar upp Valencia-matchen?

Om inte annat så är det aktuell info även för detta forum :)
Barcelona Decoooo
2007-12-14 01:53
Ingen kan ta Messi när han kommer upp i den Ferrari farten han har:)
Barcelona älskabarcelona
2007-12-14 01:49
HaHa även om dom skulle sätta baptista och marcelo på messi så skulle dom aldrig klara av att ta hand om messi. Messi har alltid fått minst 2 spelare imot sig på dom stora matcherna . Men har klarat sig utmärkt.
Barcelona 4everBarca
2007-12-14 00:06
Dom kan gärna sätta dom 2 på Messi.. tror han klarar det galant ändå ;)...
Barcelona Criff
2007-12-13 23:38
Var inne på Reals forum o läste lite, dem tror alltså att om dem bara plockar bort Messi med MArcelo & Baptista så vinner dem matchen.

Dem andra 9 då? Vi har ett hungrigt Lejon och en Genial passningsspelare a la Dinho som kommer lägga djupledsbollar som lejonet mer än gärna löper på..

Hoppas laget också tänker som deras fans :P Kan bli en rolig match isåfall för vårt kära lag :D
Barcelona 4everBarca
2007-12-13 23:35
Läste nyligen en artikel...
Kaka sa: jag är inte bäst i världen.. Ronaldinho har det mycket svårt just nu, men för mig är han världens bästa spelare... =))
Las Palmas Pio pio
2007-12-13 23:15
Rambla

Ja, absolut! Och eftersom man även håller på Las Palmas så tycker jag att han kan gå till Barcelona den dagen han skulle platsa i a-laget isåfall. =)
Mm, läste det innan. Skönt att några i Madrid lägret verkar leva i samma värld som vi iallafall! ;-)
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-12-13 23:06
Kolla länktips: ROnaldinho när han var 19 tror jag. Stora likheter med Bojan!
Barcelona Captain Fantastic!
2007-12-13 23:06
Rambla/

Ja, du har rätt i det du säger. Men jag vet inte, det känns som att nu under de senare åren så har Barca producerat så många talanger och släppt in de i A-laget vid den ringa åldern av 17 år, så känns det konstigt när vi sedan ser en talang komma in vid 20/21 i A-truppen (även om det kanske är den bästa åldern att släppa fram ungdommar). Det känns som att om en kille från Canteran kommer in i A-laget vid 20/21 så når han A-laget vid just den tiden pågrund av att han inte riktigt håller måttet (även om fallet inte alltid behöver vara just så).

Medias stora press, sponsorer o.s.v får det hela att verka som att talanger över 20 år som når diverse A-lag inte riktigt håller måttet. I dagens värld ska allt göras snabbt och det ska göras nu, alla våra talanger som vi plockat upp de senaste 4 åren har varit runt 17/18 år, men det ligger inte bara hos oss. Albin Ekdal som nu som 17 åring ska till Juve känns lite för omogen för det, men det ska ju vara nu eller aldrig. Detta känns som mottot nu för tiden...ett dåligt sådant. Det kan bara var jag som fått detta intryck?...

Juvenil har gjort det bra, men nu möter de ändå inte på allt för svåra motståndare :)

Men godnatt på er alla, jag måste upp tidigt, men fortsätt gärna disskutera om detta om ni har lust :)
Barcelona Rambla
2007-12-13 23:05
Pio:

På något sätt kan jag förstå det. Jag menar, att spela i Tercera jämfört med Segunda är ändå ett stor skillnad.

Förresten, med tanke på diskussionen angående din artikel om El seny så skriver Marca idag att Madrids ytterback Marcelo inte hade tvekat en sekund att värva Ronaldinho till Madrid om han bara vore tillgänglig. Marcelo sa att Ronaldinho är en av världens absolut bästa spelare och bara går igenom en svår period.

Först Guti och nu Marcelo. Jag kan se framför mig hur Pedja sliter sitt hår i förtvivlan när han läser vad spelare i hans eget lag säger i intervjuer, tvärtemto hans egna ord. Frågan är vad för straff de kommer att få? Bänkade på Camp Nou? :D
2007-12-13 23:02
Kolla, länktips - Helt makalöst. Sjukt att en 17-åring kan göra så i Champions League - den högsta nivån. Bojan kommer bli något riktigt stort, i klass med Ronaldinho, kanske större. Härlig kommentator dessutom "Saloha!"
Las Palmas Pio pio
2007-12-13 22:56
Rambla

Ja, och Guardiola var tydligen nere i Castellón för två veckor sen för att specialstudera en ung spelare vi har i Las Palmas. Sergio Suárez, 20 år. Riktigt fin teknik, innermittfältare. Han försökte övertala Sergio ett tag, men nu verkar det som att han ska förnya kontraktet med 4 år med Las Palmas.
Barcelona Jay-z
2007-12-13 22:54
Men man måste förstår ledningen också man kan inte ta upp 3-4 talanger om man har ett sånt lag som barca. Det är helt enkelt fult Spelare måste säljas i såfall.
Barcelona Rambla
2007-12-13 22:52
Peps viktigaste uppgift är att ta upp laget till Segunda B igen. Därför har han inskaffat en hel del spelare som är lite äldre, runt 22-24 år, som har erfarehet från Segunda och Segunda B-spel. Säkert så vill han inte ge allt för många unga spelare ett allt för stort ansvar.

Tydligen så går Juvenil A riktigt bra så här långt. De har spelat en fantastisk fotboll av det jag sett på Barça Tv tidigare i höst.
2007-12-13 22:47
Rambla/

Jag hoppas verkligen att Pep ger honom chansen, jag tvivlar ej på Pep - han har visat sig vara en jävligt utomordentlig tränare - . Tycker däremot att det är synd att så pass många kommer före honom i "Hierarkin", te x Gai och Thiago som är yngre med ett år.

Han har visat mycket villja och tålamod och sånt tycker jag ska premieras med åtminståne speltid i Segunda B.

Hörnorna har jag sett på Barca Tv och de är ruggiga, nästan som att se Maradona skruva in hörnor med sin vänster i Napoli :D
Barcelona Rambla
2007-12-13 22:41
Captain:

Iago är född samma år som Bojan. Jag läste en artikel som hanlade om Iago och Pep har tydligen pratat med honom. Han kommer att få sina chanser och enligt Iago så har han tålamod och skyndar långsamt.

Bästa vänsterfoten i hela Barcelona rent ut sagt. Bara i år har han skruvat 3 hörnor direkt i mål. :D
2007-12-13 22:37
Ämne: Nästa säsong kanske ....Rambla/

Sitter dock fortfarande och grämer mig över att Falque aldrig får chansen. Han har nog det största Barca hjärtat av alla talanger i vår fotbollsskola, kontrakt från andra lag (Arsenal(?), Celta) kastas på honom årligen men trots det håller han ut med oss. Det riktigt sorgliga är att han inte ens spelar i Barca-B utan med Juvenil, detta då han redan är ett år äldre en Bojan (?) och presterat lika bra som Bojan i Spanska ungdomslag (i vissa matcher har han faktiskt varit klasser bättre än Bojan).

Jag tycker Jeffren och framför allt Falque står på tur. Börjar bli allt för rädd att man en dag kommer att läsa en nyhet om att Falque lämnat oss :(

Han har kanske den bästa vänstern i canteran dessutom.
2007-12-13 22:36
Hade aldrig tidigare hört talas om David Moreno, men han verkar vara en stor talang. Han ser ut som en blandning mellan Maradona, Ronaldinho och Messi. Bara att gratulera. Bojan är kanske en större talang, svårt att säga men det han visat på den högsta nivån är riktigt bra och svårt att jämföra med en kille som man bara sett spela mot sin egen ålder. Jag tror dock Bojan är vassare eftersom han slog igenom i Barcas offensiv med namn som Ronaldinho, Henry, Eto'o och Messi att konkurrera mig redan som 17-åring. Upp till bevis nästa säsong för Moreno! Dock väldigt kul att lagen Barca o Real alltid jämförs, likväl stjärnorna, klubben, arenorna och nu även ungdomslagens talanger!
Barcelona Abbe_
2007-12-13 22:32
Raul El Capitan

Inte för att klanka ner, men om man följer dagens rutiner så blir det nog svårt för varenda talang i ungdomsleden att slå sig in i A-truppen.
Barcelona Jay-z
2007-12-13 22:32
Raul El Capitan // Hehehe e jag rolig på villket sätt. Aha du måste kila hehe det va fegt

Alltså för mig var länken rolig som att vi bryr oss om Moreno har samma spelstil som Messi.

ronaldo-9 // Säg det nästa gång att det inte är en jämförning som jag exempelvis trodde. Även om det är uppenbart att det är en spelliknelse (om man kollar noga) . Snälla länka något som du vet ger en vettig diskution.
Las Palmas Pio pio
2007-12-13 22:31
Galactico

Det är passé nu men måste ändå skratta åt att DU tänkte lära mig spanska - jag har ju trots allt bara bott där i 15 år... Cabron = bög säger du..Och sen är det helt plötsligt alla culés fel att du inte vet innebörden av ordet!

Som det kan bli..Hmm, ser lite om David Moreno snacket. Verkar trots allt vara en intressant spelare men att jämföra han med Messi är väl befängt, kan inte första fixeringen alla Madrid fans har med Messi. Robinho först och nu Moreno och jag vet inte mer. Som sagt inget ont om Moreno han verkar ha en hel del i sig, men det gäller att utvecklas hela tiden. Jag kommer ihåg en viss Morales i Real Madrid. Han fick debutera före Raúl med Valdano som tränare. Han gjorde mål under debuten när han var 18. Vad hände sen? Nja, det blev bara pannkaka av det, han spelade till och med i Las Palmas ett halvår utan att lyckas. Så det gäller ändå att hela tiden utvecklas och mogna - detta gäller även Bojan - och framförallt ha fötterna på jorden. Barcelona hade en viss Nano som Van Gaal plockade upp under en Supercup match med Atletíco Madrid även han blev inte riktigt det alla hade tänkt sig, så det räcker inte enbart med talang...

Och hoppa inte på mig nu culés. För jag är övertygad över att Bojan kommer att lyckas, då han har en miljö hemma som ser till att det inte stiger åt huvudet och framförallt verkar han ett ödjmuk sätt i sin personlighet och det är jädrigt viktigt.
Barcelona Rambla
2007-12-13 22:29
ronaldo:

Det är lugnt, ingen större skada skedd. Vi överlever nog. :)
Real Madrid ronaldo-9
2007-12-13 22:24
Raul El Capitan /"Just därför tycker jag att den här rolige snubben borde ha tänkt till innan han sa en massa strunt."
Jag vet va jag pratar om men jag kanske sa det fel. Men jag jämförde inte messi med moreno. Aja skitsamma
Real Madrid Raul El Capitan
2007-12-13 22:20
Rambla

Exakt. Just därför tycker jag att den här rolige snubben borde ha tänkt till innan han sa en massa strunt. Bojan och Messi är redan där, vi madridistas får hoppas att även Moreno kan ta steget till att bli en viktig spelare i A-laget.

Måste kila, alltid trevligt att prata med cules, även om det händer allt för ofta. :)
Barcelona Rambla
2007-12-13 22:19
Nästa säsong kanske vi får upp vår jättetalang Gai Assulin till a-truppen. Hade varit en perfekt ersättare för Ezquerro.
Real Madrid ronaldo-9
2007-12-13 22:18
Raul El Capitan// Exakt va jag menar med moreno att han har likadant spel. Jag jämför inte moreno med en av världens bästa fotbollspelare.
Barcelona Jay-z
2007-12-13 22:16
Vi får se om david moreno får titeln världens bästa 16 åring. Eller om han blir spaniens viktigaste spelare i U-17 VM. Då kan ni hoppas på att han blir som bojan och messi men nu är det lite väl tidigt.
Annons: