/spanien/barcelona/forum/21917.aspx/spanien/barcelona/forum/21917.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2007-12-14 13:21
Captain Fantastic/

Marijuana legalt i Spanien? Har du någon länk till det? Finner det lite svårt att tro.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-12-14 13:08
Holländaren/

Nu är jag ingen som gör reklam för Marijuana, men det har visat sig ha väldigt bra hälsoeffekter (En stor anledning till varför Bob Marley levde i 7 månader med cancer på ca 6 olika ställen i kroppen, bland annat hjärnan). Så även om Rijkaard tappar en massa minne så tjänar hans hälsa på det...eller ja, inte lungorna :D

Marijuana/Hasch är legliserat i Spanien, tunga mediciner som man kan köpa utan läkares konsultation är legaliserat i Portugal.
Real Madrid Ricoreal
2007-12-14 13:00
21/12 kl12:00
Barcelona mbarca
2007-12-14 12:59
grabbar vet nån när CL lottningen är??

Real Madrid King_raul [Bienvenido Aitor Antonio Puerta]
2007-12-14 12:44
Raul el capitan,
Det är aldrig trevlig att prata med culés, lömska jävlar som fortfarande är bittra över gammal ost ;)

(och för er födda utan någon som helst självdistans kallas det ironi)

2007-12-14 12:37
Kalle,
Tror fortfarande bara det är ett talesätt att ha med den 12:e spelaren på planen.

Barcelona Kalle.
2007-12-14 12:28
Haha, såg att det var helt fel nu.
Du svarar visst bara på inläggen när du får en chans att känna att du är ett "smartass".
Rolig filur du!

Vad tycker du om cirkus HIF nu förrästen? Hela baxter affären är ett nöje att läsa om. Du kan svara i PM om du vill.
Barcelona sölta
2007-12-14 12:21
Vad har Henry gjort under detta halvåret som gör att vi ska ta bort en back för att få in honom i laget?

Han har varit sämre än Ronaldinho i år, ändå är det ingen som kritiserar honom. Första månaderna kunde man skylla på att han varit skadad, men inte längre. Han har varit i Barcelona i 6 månader, gjort över 500 träningspass och spelat ett 20tal matcher. Han borde inte känna av den skadan längre, i så fall är det nog för att han börjar bli gammal.
Delarocha RIP Puerta
2007-12-14 11:51
3-4-3? ...Helst inte faktiskt.
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-12-14 11:47
När Henry är tillbaka skulle man kanske kunna testa den här uppställningen:

Valdes

Zambrotta/Puyol---Milito/Puyol---Abidal

------------------Toure----------------

----------Iniesta--------Xavi----------

---------------Ronaldinho--------------

Messi----------Eto'o----------Henry----
Barcelona Edwin
2007-12-14 11:33
Det känns som att alla börjar prata om hur det ska gå i El classico. Både i Barcas och i Madrids.
Vi tar en match i taget, som det brukar heta, tycker jag.
Kommande matchen imorgon, tror jag, att Barca kommer att få vändningen i bortaspelet. Jag tror att det blir en vinst med 1-2.
Det blir inte en lätt match dock. Valencia är ett starkt lag. Även om det saknas vissa nyckelspelare så kommer de ändå vara väldig svåra att besegra. Det är ett lag som är inställd på att också vända en svacka.

Ska bli spännande att se på matchen.
Barcelona Kalle.
2007-12-14 10:31
Haha, jag gillade banderollen: You'll never smoke alone.

Men vad var meningen med banderollen? Att stötta? (HAHA!) eller markera att det inte accepteras.. ?
Barcelona Holländaren
2007-12-14 10:28
Ämne: Rijkaard är en känd ....
Mja, något fel är det väl inte - inte ett dugg mer fel att dricka alkohol i varje fall, men det är ju rätt taskigt för minnet dessvärre. Därför står i alla fall jag över rökandet.

Hasch är väl avkriminaliserat i Spanien ja? Eller var det i Portugal?
Barcelona Kalle.
2007-12-14 09:59
Men du tror också att jag menar exakt alla? När jag säger alla menar jag ju såklart alla SOM TROR att lottningen är idag.
Barcelona Evička
2007-12-14 09:56
Ämne: Lottningen är väl än...."Alla" är kanske att ta i, men visst verkar det vara otroligt svårt att förstå att lottningen är nästa vecka, fredag 21 december.

King_raul m fl
Varför inte helt enkelt klicka på "spelschema" i vänstermenyn på den här sidan? Så himla jobbigt kan det väl inte vara eller.
Barcelona Kalle.
2007-12-14 09:54
Lottningen är väl ändå den 21 December? Fattar inte var alla har fått idag från?
Barcelona G2S #27
2007-12-14 09:53
Hoppas på Olympiakos i dag :D
Barcelona Kalle.
2007-12-14 09:52
Jay-z /

Messi är i bra form som vi vet. Ronaldinho har börjat komma igång nu de senaste två matcherna. Han har en match och lite träningar till innan El Classico att höja sig ytterliggare. Spetsen är väl lite av ett problem men jag tror ändå att Eto'o kommer att göra bra ifrån sig. Jag tror att han startar och att Henry kommer in tidigt i andra halvlek eller redan i paus.

Det löser sig. Att spela med Iniesta där uppe och Deco tillsammans med Xavi på mittfältet är också ett alternativ. Sen så har vi en hungrig Bojan också.
Barcelona Jay-z
2007-12-14 09:47
Kalle // Det sant vår högsta nivå är mycket bättre än marängernas inge snack om saken.

Men grejen är kommer spelarna nå deras högsta nivå på så kort tid, kanske nästa el classico.
Eto'o kom nyss tillbaks Henry och Dhinho har inte presterat på närmare 1 år. Så vi har det ganska tunnt där uppe eftersom det bara är messi som är i närheten av sin högsta nivå.
Barcelona Kalle.
2007-12-14 09:05
King Raul vet inte exakt vilket datum men det är 3e omgången från slutet. Det brukar väl vara på våren/sommaren. El classico är alltid heta och roliga matcher, speciellt när man är på plats. :-)
2007-12-14 09:03
Det lustiga med el clasico är att man kan kasta bort allt vad formkurvor heter inför det mötet, men just nu pekar båda lagens kurvor uppåt så det kan bli åka av ´et! Dock är det ju "er" clasico först. Någon som har direkt koll på när vårens el clasico spelas? Orkar inte leta upp det.
Barcelona Kalle.
2007-12-14 08:50
Ja det var synd att en klen utvisning skulle avgöra matchen bara.

Jag hoppas att vi startar med:
Valdez
Zambrotta, Puyol, Milito, Abidal
Yaya Toure
Xavi, Iniesta
Messi, Henry, Ronaldinho.

Deco kan byta av Xavi eller Iniesta om det inte fungerar där. Slänger in eto'o istället för Henry efter första halvlek och Bojan istället för Ronaldinho i 80'e minuten.
2007-12-14 08:48
Kalle,
Och spelar bara Real Madrid som dem kan kommer det bli ännu en minnesvärd El Clasico! 3-3 matchen sist var trevlig!

Barcelona Kalle.
2007-12-14 08:23
Tror vi slår Valencia med 2-0. Messi och Eto'o nätar.

Tror El Classico blir en mycket bra match. Antingen så kommer Real sätta 2-3 spelare på Messi eller så får han utmana. Oavsett så vinner vi på det. Får han många spelare på sig bör han släppa bollen snabbt och skifta kant. Får han utmana vet alla hur det slutar.

Tror att vi vinner med 2-0, Ronaldinho tystar allt och alla.

Real är ett bra lag denna säsongen men vi är bättre, bara spelarna visar upp sig från sin bästa sida, som de har gjort ett par matcher denna säsongen. Vår högstanivå är bättre än marängernas.
Barcelona Braxingen
2007-12-14 06:09
Någon som vill hjälpa mig med en sak?

Det är så här, det är aktuellt att spela på Barcelona på min blogg/spelfond. Är det någon som kan bekräfta med konkreta källor att bl a Villa och Albiol inte spelar? Ni som kan spanska, all cred till er som gör det möjligt för oss andra att förstå, hur går tankegångarna inför matchen imorgon i media? Barcelonalägret? Valencia? Finns det intervjuer med Barcelonaspelare nu efter senaste CL-matchen som kanske tar upp Valencia-matchen?

Om inte annat så är det aktuell info även för detta forum :)
Barcelona Decoooo
2007-12-14 01:53
Ingen kan ta Messi när han kommer upp i den Ferrari farten han har:)
Barcelona älskabarcelona
2007-12-14 01:49
HaHa även om dom skulle sätta baptista och marcelo på messi så skulle dom aldrig klara av att ta hand om messi. Messi har alltid fått minst 2 spelare imot sig på dom stora matcherna . Men har klarat sig utmärkt.
Barcelona 4everBarca
2007-12-14 00:06
Dom kan gärna sätta dom 2 på Messi.. tror han klarar det galant ändå ;)...
Barcelona Criff
2007-12-13 23:38
Var inne på Reals forum o läste lite, dem tror alltså att om dem bara plockar bort Messi med MArcelo & Baptista så vinner dem matchen.

Dem andra 9 då? Vi har ett hungrigt Lejon och en Genial passningsspelare a la Dinho som kommer lägga djupledsbollar som lejonet mer än gärna löper på..

Hoppas laget också tänker som deras fans :P Kan bli en rolig match isåfall för vårt kära lag :D
Barcelona 4everBarca
2007-12-13 23:35
Läste nyligen en artikel...
Kaka sa: jag är inte bäst i världen.. Ronaldinho har det mycket svårt just nu, men för mig är han världens bästa spelare... =))
Annons: