/spanien/barcelona/forum/21916.aspx/spanien/barcelona/forum/21916.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca_Barca
2008-01-03 02:11
nån som vet vika vi möter i nästa omgång i copa del rey?
Barcelona Juan_Laporta
2008-01-03 00:55
för dom som inte har sett höjdpunkterna under matchen

LÄNKTIPS !

Forza Barca !
adiiL
2008-01-03 00:39
Om Ustari kommer till Barca kommer han ju knappt få någon speltid alls. Om man är bänkvärmare som ung kan man ju knappast utvecklas till en av dem bästa som ni säger att han mycket väl kan göra. Ska han bli vår Jorquera nr 2 eller? :P
Barcelona Barcaaa!!!
2008-01-03 00:36
:.:Messi:.:

Vem är Ochoa? Har aldrig hört talas om han.
Barcelona Rambla
2008-01-03 00:31
Kvällens mål.
Barcelona Rambla
2008-01-03 00:30
Ämne: Rambla

Men inners....
I dagsläget självklart Victor. Herrgud, han har varit ordinarie i en europeisk toppklubb i över 4 år. Då ska man veta att han tog plats mellan stolparna när Barça var riktigt på dekis just när Rijkaard kom. Fattar du hur mycket den rutinen är värd för en målvakt? Han har som 23-åring spelat och vunnit en CL-final. Ustari kommer säkert att bli riktigt bra men det får framtiden utvisa.
Barcelona :.:Messi:.:
2008-01-03 00:29
Jag vill ha Ochoa eller Ustari.
Barcelona Barcaaa!!!
2008-01-03 00:28
Bilder från matchen idag:)
Barcelona Barcaaa!!!
2008-01-03 00:22
Rambla

Men innerst inne vem tycker du är bäst Valdes vs Ustari. Bara undrar:)

Vi hade en bra diskussion.
Barcelona Rambla
2008-01-03 00:18
Ämne: Rambla

Men det är....
Som sagt, du får självklart tycka som du vill. Jag anser dock att Valdés har stor rutin från tuffa la liga i flera år och Ustari som är 20 år saknar rutin från en tuff liga. Jag vet att han är en mycket lovande målvakt, säkert bland de 5-6 mest lovande unga målvakterna i världen.
Barcelona Barcaaa!!!
2008-01-03 00:14
Rambla

Men det är för att Ustari inte fått chansen. Många har sett han på youtube clipp och sånt. Men man ska inte kolla där man ska kolla på hans matcher. När han spelade i argentinska ligan.

Jag själv tycker bara Ustari är mycket bättre än Valdes. Jag har inget ont om Valdes jag gillar han mycket!! Men vill hellre se en annan målis:)
Barcelona Rambla
2008-01-03 00:09
Barcaaa!!!:

Det är helt okej att tycka att Barça borde ha en bättre målvakt. Du har dock inte lyckats övertyga mig om hur mycket bättre Ustari enligt dig är. Om han nu vore så bra och etablerad målvakt, är det då inte konstigt att han inte är ordinarie målvakt i någon sämre klubb än Barça?
Barcelona Barcaaa!!!
2008-01-03 00:02
Gonzalez_Barca
Nej jag menar inte vi ska köpa buffon eller nån annan. Jag menar tycker Barca borde ha en bättre målvakt. Inte så svårt...
Barcelona Rambla
2008-01-02 23:59
Barcaaa!!!:

Massa matcher med honom? Berätta gärna vilka matcher. Några finaler eller matcher mot toppmostånd? Sen kan du också gärna få skriva upp 10 punkter som han är bättre än Valdés på.

[R]aul [M]adrid [7]:

Sluta grina. Var har jag kritiserat dina åsikter? Jag hittar inte. Jag frågade hur många matcher du sett med honom. Argentinska landslaget? Eh, U20-Vm för nästan 3 år sen räknas inte, detta är seniorfotboll. I somras var han 3:e målvakt under Vm utan att få spela en match. Så vilka matcher har du nu sett honom i argentinska landslaget?

Ps. Jag har inte som ambition att imponera på dig. Har du som ambition att imponera på mig? Vet du om en sak, du lyckas inte. ;)
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-01-02 23:56
Barcaaa!!!

Vadå vill du att Barca ska köpa Buffon eller? för att vi ska vara bäst och starkast som du och Etoo säger.. Om barca väljer Valdes varje dag i veckan så måste han ju vara riktigt bra, och det är han. Iallafall Ustari vore en bra BACK-UP till Valdes och då har vi två/ tre stora talangmålvakter för framtiden.. Jorquera? Sälj honom. säkert Txiki säger så för att hans självförtroende inte ska sänkas för att han aldrig får spela..
Real Madrid [R]aul [M]adrid [7]
2008-01-02 23:52
Ämne: Ämne: ustari ....
nej argentinska landslaget, där han var förstamåövakt ett tag, men du har säkert sett honom tusen gånger i och med att du är snabb med att kritisera mina åsikter. kan det bero på att jag inte håller på samma klubb som du?
Eller kanske vet du allt om fotboll och jag vet inget?

jag har läst vad du skriver här på SF och du impar inte på mig precis!
Barcelona Barcaaa!!!
2008-01-02 23:50
Rambla

Jag är ett stort fan av Ustari har sett massa matcher med han. Valdes är bra men ingen målvakt som ska stå i Barcelona. Vi är Barca vi ska vara bäst starkast allt. Så som Etoo sa! Och jag håller inte på med Fotball Maneger.

Visca Barca!
Barcelona Rambla
2008-01-02 23:43
reher:

Jo, enligt Txiki så är det just den typ av målvakt man söker. Pinto i Celta har nämnts. Även Liverpools och Mallorcas gamla måvakt Sander Westerveld har ryktats i någon tidning. Han spelar idag för Sparta Rotterdam, en klubb Rijkaard faktiskt varit tränare för tidigare i karriären.
Barcelona reher
2008-01-02 23:41
själv rankar valdes som top 3 bland målvakterna i la liga. han har räddat barca många gånger.

är inte dudek en som vi söker? nu menar inte jag att vi ska värva dudek, men han är den typen vi söker, rutinerad, lite äldre...

Känns lite onödigt att satsa 100-150 miljoner kr på en backup:S
Barcelona Rambla
2008-01-02 23:41
Barcaaa!!!:

Hur kan du påstå att Ustari petar Valdés? Hur många matcher har du egentligen sett med Ustari? Kom ihåg att matcher i Football Manager inte räknas. Självklart får du tycka vad du vill men vill du tas på allvar får du också komma med hållbara argument.
Barcelona Rambla
2008-01-02 23:39
Mina teorier angående en reservmålvakt verkar stämma. Txiki säger ungefär samma sak till Marca. Helst vill man låna en erfaren målvakt för resten av säsongen och inte lägga ut en massa pengar på att köpa en målvakt.

Det jag inte gillar är att han anser Jorquera duger för framtiden. Vi borde ha skaffat en annan målvakt redan i somras. Som det nu ser ut så lär Jorqera fortsätta när han är tillbaka från skadan.
Barcelona Barcaaa!!!
2008-01-02 23:38
Jag tycker bara Barca borde ha en bättre målvakt. Man får tycka vad man vill. Ustari petar Valdes alla dagar i veckan. Men men nu är det Valdes som står och då får man bita på naglarna. Hoppas Barca köper en målvakt som kan peta Valdes.
Barcelona FCBTilIDie
2008-01-02 23:36
Barcaaa!!!:
Dudek är är värdelös
Barcelona Rambla
2008-01-02 23:31
reher:

Troligtvis så kommer man att köpa eller låna in en rutinerad och äldre målvakt som accepterar att vara reserv. Självklart är säkert Ustari en mycket lovande målvakt och kommer troligen att bli mycket bra i framtiden. Jag personligen hade gärna sett honom i Barça men jag tror inte ledningen resonerar så och vill nog heller inte lägga allt för mycket pengar på en reservermålvakt.

Ronaldiinho:

Vilda spekulationer som alltid från spanska tidningar under silly season. Det är knappast något som klubben har gått ut med och bör därför inte tas på allvar.

Barcaaa!!!:

Vad vet du om hur bra och lovande Oier är? Han är 18 år och ses som en framtidsman. Är det något fel i det?
Barcelona Barcaaa!!!
2008-01-02 23:31
Men snälla hur bra är han oier olazabal?
Vi är ett stor lag. Vi har cash att köpa en bra målvakt. Varför inte ha målvakter som Frey i Fiorentina eller Casilias?

Jag menar inget att Valdes är sämst eller hur dålig som helst. Det jag menar är det skulle inte göra ont om vi hade en otroligt bra målvakt som kämpar om sin plats. Tänk om Valdes hade stått matchen mot de laget Jorquera skadade sig skulle vi satsta på Jorquera då i Ligan?
Nej tack!

Real har 2 bra målvakter Casillias och Dudek. Jag har inget emot valdes. Gillar han mycket. Men skulle vilja se en bättre målvakt.
Visca Barca!
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-02 23:27
vad tycks om det här ?

Länktips.
Barcelona reher
2008-01-02 23:25
håller helt och hållet med rambla

känns även dumt att köpa in en lovande målvakt när (i alla fall vad jag hört) vi har en lovande målvakt oier olazabal
Barcelona Rambla
2008-01-02 23:15
Valdés har bara varit ordinarie i Barça under 4 år. Han har vunnit ligan två gånger och CL 1 gång. Ni jämför honom med en talangfull 20-åring som gjort 2 ligamatcher i la liga. Heh, kommentarer överflödiga.
Barcelona reher
2008-01-02 23:09
att säga att han är mycket än valdes, kan jag inte hålla med om. valdes är en av la ligas bästa målvakter och ustari är väl en talangfull 21-22 åring som säkert kan bli en väldigt duktig målvakt men det är skillnad på FM och verkligheten.
Barcelona Rambla
2008-01-02 23:08
Ämne: ustari borde ni fakt....
Jaså? Och du har sett honom i hur många matcher då?

Jag gissar på några klipp från youtube.
Annons: