/spanien/barcelona/forum/2191.aspx/spanien/barcelona/forum/2191.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-07-26 20:18
Liunil Masse - med dom spelarna som vi hade borta hade vi vunnit med 3-4 bollar. Championship cup Allvarligt sådana titlar tillhör small clubs. Vi är FC Barcelona historiens bästa lag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElRaval
2015-07-26 20:14
Nu har jag visserligen aldrig ogillat Sergi Roberto likt resten av forumet utan tycker att han fyller en funktion… Som visserligen flera spelare i truppen även de skulle kunna fylla, men ändå. Han gjorde det tydligen ganska bra som högerback och det är uppenbart att tränarna ser något i honom, för uppenbarligen gör de vad som helst för att få in honom i laget på något sätt.

Men kan inte sluta tänka på hur Adama hade sett ut på högerbacken… Fast han kanske inte är tillräckligt spelintelligent för att kunna kombinera med övriga spelare. Jag börjar misstänka att det är hans spelförståelse som tränarna tycker är för låg.

Fysik kan man träna upp men spelförståelse finns antingen där eller kommer med åren. Den kanske aldrig kommer för Adama.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-07-26 20:02
Zick9 E) Lord Douglas. :p
Barcelona zick9
2015-07-26 19:36
@Liunil Masse:

Million dollar question

Vilken av följande spelare spelade inte mot Manchester United?

A Alves
B Mascherano
C Neymar
D Messi
Barcelona the cameroonians
2015-07-26 19:27
FreeYourMind

Zubis medhjälpare är inte kvar, däremot vet jag inte om klubben fortsättningsvis använder sig av André Cury.

Däremot tittar klubben på att ingå samarbete med en ny partner i Brasilien där Neymars pappa (som en deal i Neymar-affären) utfört scoutinguppdrag för klubben. Just nu kommer jag dock inte på namnet på denna agentur.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-26 19:15
@the cameroonians:

Jag vet inte om man ska gråta eller skratta. Nu kommer miljondollar frågan. Är de där clownerna Andery Cury och Zubis medarbetare kvar i klubben? Har ledningen tagit nödvändiga åtgärder så att detta inte händer igen?

Zubi tar hjälp av kontakter från Espanyol och Girona? Inte undra på att Atletic B sparkade ut honom.
2015-07-26 18:31
FreeYourMind

När Douglas värvades nämnde Zubi att de via sina brasilianska scouter haft ögonen på honom under ett par år. De fick "hjälp" av André Cury som tidigare haft kopplingar till Traffic, den agentur som var inblandade i värvningarna av Henrique och Keirrison.

Har även läst att någon av Zubis egna medarbetare hade scoutingrapporter om Douglas från den tid de arbetade för Espanyol och Girona - klubbar som är mer på samma nivå med spelaren ifråga än Barcelona.

Det som var den största anledningen till att Douglas kom var dock att värvningen av Cuadrado uteblev och man var desperata att köpa in en högerback om Alves skulle lämna (vilket var planen).
Så desperationen ledde till att en okänd brasilianare, delvis hatad av sina egna supportrar, värvades på ett femårskontrakt för 5,5 miljoner euro.

Det sjuka(ste) är att han ff är kvar i klubben.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-07-26 17:51
Monaco player Aymen Abdennour has put bids from Newcastle and Milan on hold as he prefers Barcelona. Could depend on Adriano leaving [sport] Men alltså va? Aymen är mittback... Någon som kan berätta mer om Abdennour?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-26 17:41
@L.A.M Nr 10:

Det var rätt intressant faktiskt. Om han får lite tricks och tips av Alves Aggressiva spelstil finns det chans för honom. Han äter upp Douglas med ett ben varje dag i veckan.

Jag har frågat här ett par gång om klubben eller journalister från Barcelona har undersökt vilka/vem som ligger bakom att värva en spelare som Douglas. Vem/vilka scoutade honom?
Vem vilka blev övertygade om att köpa honom?
Jag menar det här är verkligen ett skämt. Hela världen skrattar åt oss.
Barcelona PUYOL555
2015-07-26 17:27
Zellick

Du har en poäng men en ärlig chans till de är rättvist. Pep sa om man tänker på lagets bästa då gör man aldrig fel. Trist!!!
Barcelona Zellick
2015-07-26 17:22
[QUOTE=Barcelonistas]Vilken värdelös match va är detta för skit vi fick se? Visst vi saknar Neymar,Messi,Alves,Masken osv men vi ska fortfarande vinna dagens match rätt så komfortabelt.Suarez,Iniesta startade. Och btw Munir... Den killen har inget att göra i Barca satsa på spelare som man tydligt kan se, och som är oslipade diamanter. Adama,Halilovic, är mina favoriter. På tal om Halilovic han är den nya Modric, så sjukt bra. Tycker att vi saknar just en Halilovic typ på mittfältet. Vi har ju hårt jobbande mittfältare som är raka i sitt spel men vi har ingen Barca mittfältare, en kort spelare som har den där tekniken och chillen vid fötterna. [/QUOTE] Vinna komfortabelt mot "nya" United med så många nyckelspelare borta?! Vilken planet bor du på? Snacka om att ha hybris. United mönstrar inga duvungar precis så det uttalandet tar jag som en brain fart. Angående halilovic och adama. Hur många här inne har sett mer än några minuter med dom mot bra motstånd där dom gjort så bra ifrån sig att dom förtjänar att gå före munir och sandro? Bara för att dom är yngre betyder det inte att dom garanterat kommer bli storstjärnor, det är bara helt galet att påstå.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-26 17:03
Vad tycker ni om Sergi Robertos insats som högerback? Enligt mig var han bra mycket bättre än när han spelat på mittfältet. Löpstark är han ju, dessutom tyckte jag han fyllde på och tog för sig i offensiven, något man inte brukar se.
Barcelona PUYOL555
2015-07-26 15:54
Det var väldigt längesen jag skrev men tvungen pga relationen till Barca. L Enrinque måste vakna innan det skiter sig otroligt vackert. Han har gjort otroligt bra jobb men hoppas MLE inte slarvaR bort guld talangerna.

Jag syftar på talanger Samper, Halilovic, Adama, och Grimaldo. Garanti två av dem kan få genombrott i A laget. Om L ENrique smart då han ska måste ge ärlig chans med tålamod.

Men i drömmen kanske, det verkar L Enrique har inte tillräckligt intresse och tro på dessa talanger. Vi ska inte snacka om Barto angående talanger. MLE bör tänka om delvis. Hoppas på mirakel.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-26 15:18
Försvarsspelet var under all kritik. Försäsongsmatch ja men lite krav får man ändå ha från ett lag som vunnit trippeln..
Barcelona LennyRomario
2015-07-26 15:12
@Kebabtraume in der Mauerstadt:

För mig är det ungefär som att jämföra Brasilen 70 och Brasilien 94. Båda vann VM-guld, men det är bara ett av dem som var så vackert att de anses som ett av tidernas bästa.

Brasilien 94 såg ut som vilket lag som helst, men var bäst. Ungefär så jag ser på Luchos Barca.

Sen vilken prestation som är störst har jag inte en aning om. Man kan ju inte göra mer än att vinna allt.
Barcelona B-Guden
2015-07-26 14:39
Låter som vi spelare Champions League här inne hahah, det är försäsong, och som några säger var vi bättre än Man u
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-26 14:39
Sanningen är nog den att olika metoder är effektiva för olika spelare. Vissa växer med förtroende och vissa kanske behöver mogna i en annan klubb. En spelare som Busquets hade med största sannolikhet inte haft samma monsterutveckling i ett annat lag utan skolades av klubben och Pep till att bli den perfekta pivoten för just Barcelona. Egentligen är jag inte emot varken utlåningar eller försäljningar med återköpsklausul men med tanke på hur vi hanterat detta de senaste åren och att de allra flesta egna produkter i dagens trupp gått hela vägen utan att flytta och komma tillbaka är jag oerhört skeptisk till att skeppa iväg några av våra främsta talanger. Just i Adamas fall tror jag det hade kunnat gynna honom då han är en spelare som de flesta lag gillar att använda sig av men frågan är då om han vid en eventuell försäljning någonsin kommer tillbaka? Jag är tveksam till det och därför ser jag helst att man strävar efter att hålla kvar talangerna i klubben.
Barcelona 11-9-10
2015-07-26 14:37
Haha såg vi helst vilsna? Vi styrde matchen trots att man u borde ligga långt före i förberedelserna. Enbart otur att vi inte vann och oskärpa i defensiven Någon som vågar påstå nu att 30 miljoner € för pedro är för lite? En rafinha på felposition gjorde bättre ifrån sig. Nej lika bra att släppa honom, i Barcelona har han kört fast. Ja nu kommer folk komma in och snacka om att han behöver kontinuitet. Det kommer han aldrig få med uteblivna prestationer
Barcelona Liunil Masse
2015-07-26 14:11
Real med NY tränare såg bättre ut mot City än vad vi gjorde mot United. Spelarna såg helt vilsna ut på plan, kan inte släppa det, så jävla uselt allt från presspel där två pressar resten går istället, nä fy fan hoppas vi inte skämmer ut oss mot buss laget också om några dagar.
Barcelona ElRaval
2015-07-26 14:10
Jag förstår tanken med att sälja med en återköpsklausul.

I många fall vill inte lagen som Lånar spelare satsa på spelarna eftersom de tar upp någon annans plats. Oavsett hur bra de är så är det långsiktiga viktigt och ifall det finns två nästintill likvärdiga spelare i ett lag så kommer den som ägs av klubben gå före i 10 fall av 10.

Ifall vi säljer spelare så får de nog ta mer ansvar och blir behandlad som alla andra.
Jag skiter i pengar egentligen, de kommer inte från vår ficka. Visst att vi säljer Adama med återköpsklausul. Om vi får köpa tillbaka honom för 80 miljoner om två år så visst, fine. Om inte de har utvecklats tillräckligt tills dess så var de aldrig barca-material till att börja med.

I samper och grimaldos fall tror jag dock att spel i a-laget hade varit bättre. Jag tror inte spelare som Pedro t ex hade varit där han är (en av de bästa i spanien) om det inte vore för att laget trodde på honom i tidig ålder.

Jag vet inte vad som är bäst - att ta ansvar på riktigt och vara en nyckelspelare i en halv-stor klubb likt Stoke, Benfica osv eller att spela med världens bästa spelare vid sin sida dag ut och dag in - trots att man kanske likt Sergi Roberto bara får chansen att visa upp sig den sista kvarten då och då.

Svårt.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-26 13:45
@Smogen:

De blev uppflyttade till La Liga föregående säsongen.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-26 13:45
Vilken värdelös match va är detta för skit vi fick se? Visst vi saknar Neymar,Messi,Alves,Masken osv men vi ska fortfarande vinna dagens match rätt så komfortabelt.Suarez,Iniesta startade. Och btw Munir... Den killen har inget att göra i Barca satsa på spelare som man tydligt kan se, och som är oslipade diamanter. Adama,Halilovic, är mina favoriter. På tal om Halilovic han är den nya Modric, så sjukt bra. Tycker att vi saknar just en Halilovic typ på mittfältet. Vi har ju hårt jobbande mittfältare som är raka i sitt spel men vi har ingen Barca mittfältare, en kort spelare som har den där tekniken och chillen vid fötterna.
Barcelona Smogen
2015-07-26 13:29
Det fungerade ju ganska väl med Celta Vigo som vår egna Getafe, synd att man inte fortsatte med dom. Har inte koll på var i seriesystemet som Sporting Gijon spelar, men annars hade väl dom varit rätt vettiga, så länge dom spelar i ehögsta eller näst högsta ligan.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-26 13:28
@the cameroonians:

Det kan jag ändå leva med, Mark Hughes har gjort ett fint jobb med de på sina två år. Blir nog säsongens överraskning i England.
Barcelona Rambla~
2015-07-26 12:55
cameroonians

Om man nu prioriterar ekonomi så jävla högt så borde det per automatik även ingå så höga försäljningsummor som det är möjligt för de spelare som lämnar. Spelar ingen roll om återköpsklausulen då automatiskt blir högre. Hur stor är chansen att klubben väljer att ta tillbaka en spelare? Väldigt lite skulle jag hävda och därför ska så hög förtjänst som det är möjligt eftersträvas. Annars rimmar det illa med ledningens filosofi och raljerande över hur duktiga man är på att sköta ekonomin.
2015-07-26 12:28
Junta

Stoke :-)
Barcelona Junta Dimision
2015-07-26 12:16
@the cameroonians:

Frågan är vem som blir vår ekvivalent till Getafe...
2015-07-26 11:50
Låga priser kan såklart också göra det billigare för oss att köpa tillbaka spelarna i fråga, men med tanke på hur lågt intresse klubben tidigare visat för utlånade spelare att återvända så är det ändå att föredra högre summor.

Den här ledningen säger sig vara duktiga på ekonomi, men nu börjar man undra hur det står till med att värdera de egna tillgångarna.

Först tröjan, sen Camp Nou och nu la Masia.

Barto sa att man efter studier fått indikationer på att tröjan var värd mellan 50 och 60 miljoner, ändå hittade Benedito en sponsor för betydligt mer än så.
Ett tydligt tecken på undervärdering.

Om man nu ska sälja ut tillgångar så ska det def vara för top-notch priser.

3/4 av utköpsklausulerna är att sträva mot, inte 1/3.
Barcelona Rambla~
2015-07-26 11:29
Ja tydligen är det så. Fast då kan man väl ta in folk som har lite koll på läget och tittar ut i Europa för att se hur talanger värderas i andra ligor. Det hela luktar inkompetens lång väg.
2015-07-26 11:25
Rambla~

Att sälja för låga priser indikerar också att vi inte värderar våra talanger mer än så.

Men det är ju en del av Bartos strategi när det gäller la Masia, att vi ska prata mindre om akademispelarna.

Nåja, vi får väl se hur det blir i slutändan, Sport är som sagt inte den mest trovärdiga tabloiden där ute.
Annons: