/spanien/barcelona/forum/21896.aspx/spanien/barcelona/forum/21896.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Decoooo
2007-12-17 15:44
Messi mot Robinho det är ingenting! Messi är dubbelt så bättre snälla nån.
Real Madrid King_raul [Bienvenido Aitor Antonio Puerta]
2007-12-17 15:40
El Capitan,
Just därför ska man visa Lfp & fotbollen mer respekt och utelämna politiska budskap genom FC Barcelona, låt politikerna sköta sitt.

Real Madrid räven
2007-12-17 15:39
Hola! Synd för Barcelona att Messi missar. Skulle ni jämföra det med att Real saknat Robinho? Måste fråga vad ni fått i sten sax påse som bäst? Jag kan inte sluta spela det men får inget högt rekord ändå!!!!! Jävla asiat!!!! Ha en bra dag
Barcelona Rambla
2007-12-17 15:39
Men snälla, jag kan nästan lova att Paco Buyo som boende i Barcelona kan intyga att det knappast finns någon majoritet bland befolkningen i Katalonien som helt vill bli självständiga från Spanien. Ta det för vad det är istället.

Visca Catalunya!

Real Madrid Paco Buyo
2007-12-17 15:30
Visca Catalunya!
Barcelona El Capitán
2007-12-17 15:27
Tänker inte ge mig in på diskussionen om Kataloniens självständighet, men jag ville bara tillägga en liten parantes.

Om man nu skulle bli helt självständiga från Spanien skulle jag dock inte se någon anledning för Barça att delta i La Liga för den delen. Jag antar att fotbollsintresset bland supportrar och även Barça som klubb hade fått en stor svacka.

Undrar bara om man som Katalan/Barça-supporter accepterat ett Barcelona utanför Spaniens fotboll helt och hållet.
Barcelona Rambla
2007-12-17 15:26
Visca Catalunya!
2007-12-17 15:16
tarrak,
Om vi kunnat få bukt med provokatörer på alla arenor så hade det varit utopin. Jag ser dock inte extremisternas symboler som något särskilt politiskt syfte utan snarare en rent stöpt mall som ser likadan ut på alla arenor, enbart för att provocera.
En sydstatsflagga, totenkopf osv kommer vi se på alla arenor runt om så länge inte alla följer La portas exempel. Hur som helst ser jag inte fotbollen som något politiskt verktyg där man använder tifot för politiska medel för HELA arenan. Om man nu inte vill vara en del av Spanien, varför ingå i Lfp?
Ska alla arenor fyllas med politiska budskap varje helg eller är det bara OK för katalanerna att be 100 000 personer att vifta politik?

edit: Nu var det inte en oskyldig banderoll utan hela publiken som stod för det politiska tifot.
Lukas.RP
2007-12-17 15:10
Ämne: Lukas.RP:
For nagon....
Låter spännande! Man går aldrig missnöjd efter ett Barçatifo, det har vi fått erfara.

King_raul

Jo, den banderollen hänger nog som sedvanligt i kurvan. ;)
Real Madrid Paco Buyo
2007-12-17 15:09
tarrak:
Jag undrar hur många katalaner som skulle skriva under beteckningen "frihetskamp" idag.
Barcelona tarrak
2007-12-17 15:06
King_raul

Om du erkänner att det är en ------ skillnad på ett folks fredliga frihetskamp, jämfört med när hatiska människor visar symboler som står bakom massmord på miljontals människor.

Kul att få mothugg så länge det är på saklig nivå, med dig är det väl ömsom vin, ömsom vatten.
Nu skall jag bege mig ut i julhandeln, förvänta dig inte något. :D
Real Madrid Paco Buyo
2007-12-17 15:04
Lukas.RP:
For nagon vecka sedan sag jag att Barçasupportrar (ev medlemmar)uppmanades att skicka in foton pa sig sjalva till nagot av de stora fotoforetagen. Dessa foton kommer att tryckas upp och utgora byggstenar i en jattebild. Sa uppfattade jag det.
2007-12-17 15:01
tarrak,
Det är väl en ----- skillnad på att en grupp idioter använder symboler som alla ultras runt om i världen använder än att HELA stadion använder el clasico i politiskt syfte.

Erkänn ni gillar att få lite mothugg ibland all medhårs-smörja ni håller på med ibland ;)
Barcelona tarrak
2007-12-17 14:59
Rambla

Haha! Lika säkert som att vi är här och biter tillbaka. :D
Barcelona Rambla
2007-12-17 14:58
tarrak:

Exakt!
Är påven katolik? :D
Barcelona Rambla
2007-12-17 14:56
King_raul:

Man kan ju alltid hoppas de gör det.
Visca Catalunya!

Dessutom, om man känner dig rätt så kan man vara säker på att du inför alla el clasico tittar in och bjuder på dina meningslösa one-liners. :P
Barcelona tarrak
2007-12-17 14:56
King_raul

Så länge Ultra Sur står och viftar med sin fascistsymboler, skall du nog ligga lågt med dina synpunkter på katalanernas manifestationer.

Man märker att det är El Clasico på gång, när King Raul är inne och hugger på allt på Les Rambles. :D
2007-12-17 14:51
Lukas.RP,
Blir väl "Catalonia is not Spain" eller något annat politiskt budskap där det inte hör hemma om jag känner katalanerna rätt.
Lukas.RP
2007-12-17 14:24
Hmm, ska bli spännande att se vad man planerar för tifo inför helgen. Det brukar komma upp någon vecka innan, åtminståndes då jag var nere och såg El Clásico. Förmodligen blir det något mosaikartat as usual, eller vet någon nått annat?
Barcelona Messidonaa
2007-12-17 14:14
det där får inte vara sant! det går bara inte.

dinho måste starta! speciellt nu när messi är borta och henry inte är 100%

att starta med bojan eller dos santos i en sånn här match är fel tycker jag, det behövs rutinerade spelare för en sånn stor match.!
Barcelona Decoooo
2007-12-17 13:59
Henry är klar för spel men han är inte 100%. Men han kan ändå spela. Men Barca vill ha igång han så det är derför han tränar för sig själv lite. Själv tycker jag han ska spela mot madrid.

Vad tycker ni om min länk. Själv tror jag att det inte är sant. Man kan inte bara bänka honom i en hur viktig match som helst!
Barcelona Messidonaa
2007-12-17 13:32
Ämne: Henry har nästintill....
Vart har du läst det där med att han är tillbaks i januari ?

Henry on the ball

"Thierry Henry, who is still recovering from injury, was also present. He worked in isolation with one of the fitness coaches and did a series of exercises with the ball"

det här vad det som stod senast om Henry på den officiella hemsidan.. så jag tror nog de finns chans att han spelar el clasico eftersom han tränade igår lite lätt.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-17 13:14
Henry har nästintill spelat alla sina matcher utan att vara helt 100 %. Rijkaard beslöt efter Recreativo matchen att ge honom tid att träna upp ryggen framförallt som han haft bekymmer med under matcherna. Han var i behov av vila, det märkte vi alla som såg han på planen. Det är nu har går igenom ett speciellt program för att komma tillbaka. Det är klart att Henry vill vara med, det är ju stora spelare som brukar avgöra stora matcher, men man kommer inte att låta honom delta förrän han är 100 %. Han får sänka marängerna i Madrid istället, på samma sätt som han gjorde när han lirade i Arsenal ;D
Barcelona V ValdeS
2007-12-17 13:05
ja, jag är 22. vad är det med det?
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-17 13:01
Är du helt säker på att du är 22(!)?

Ja, vi kommer att få se Roni, Samu, Vampìro i anfallet. Titi är tillbaka i januari månad.
Barcelona Decoooo
2007-12-17 12:56
Men det sägs juh att han ska spela mot Madrid?
Barcelona V ValdeS
2007-12-17 12:49
fan oxå, är du helt säker? :(
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-17 12:45
Nej. Henry kommer inte att delta mot Madrid.
Barcelona V ValdeS
2007-12-17 12:45
hallå det verkar som att alla har glömt Henry,
SKa han vara klar för spel mot madrid eller ?
svara plzzz någon som vet?
Barcelona Ghazza
2007-12-17 12:39
Ämne: Jag ska till Barcelo....
Jag kan rekomendera Hostal Opera som är beläget precis vid Ramblan. Billigt var det också då jag och brorsan betalade 66 € för ett dubbelrum per natt. =)
Annons: