/spanien/barcelona/forum/21894.aspx/spanien/barcelona/forum/21894.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
2008-03-16 21:27
Un Barça sin defensa

Bra rubrik från sport.es om matchen!

En fundering:
Vad fasen har hänt med vår starka defensiv tidigare på säsongen? Vi var ju så fruktansvärt stabil bakåt och nu har vi släppt in 8 mål sedan atletico matchen.
Barcelona Edwin2
2008-03-16 21:26
Ämne: Iniesta och Milito ä....
Då tror jag att vi kan hälsa hem i CdR. Kanske lika bra det. Koemans räddning,säger vi.
Barcelona Smogen
som sagt, problemet i dagens Barcelona är inte att man är felbalanserade. klart barcelona kan bli bättre på den punkten. men det är inte därför man inte vinner idag. det beror på väldigt mycket andra orsaker. med det laget barcelona har ska man bara vinna denna matchen.
Barcelona FCB10
Jag skulle vilja vara på Barcas tränning imorn och.. och ge största utskällningen i historien!!
Barcelona Holländaren
2008-03-16 21:25
Ämne: Ämne: Ämne....
Det beror på hur man definierar balans. Jag ser truppen definitivt som obalanserad även om vi kanske är rätt balanserade sett defensivt kontra offensivt. Och Giuly gjorde ingen vidare fjolårssäsong men det behövs en spelare som honom, som kan förändra när det ser stelt ut. Just nu är det enda vi kan göra att byta ut en spelare mot en som spelar likadant. Det ger inte mycket rum för förändringar.

Och Rambla tror naturligtvis i vanlig ordning att spelarna inte har någon som helst funktion i laget, utan att allt hänger på på tränaren. Vad var det han sa om mig? Analysförmåga 1? Tss. Sten i glashus.
Barcelona Visca_Barca
2008-03-16 21:25
Smogen
vad gjorde guddy?thuram som inte ens vet hur man springer?
Barcelona Visca_Barca
2008-03-16 21:24
Barcelona #7

Det kommer va samma barca som vi har sett idag.
hur ska vi som fans acceptera det ? det blir bara värre o värre.
Barcelona Smogen
2008-03-16 21:23
Ämne: Smogen
säg mej en ....
Visca_Barca

en spelare förutom Iniesta som var bättre än Edmilson?
Måste jag rabbla ALLA spelarna som spelade på plan idag? räcker det inte att säga att Edmilson var sämst på plan....?
Barcelona FCB10
Om inte Barca vinner ligan hoppas jag ju att Villareal gör det!
Barcelona Suñol
Holländaren: Giuly: Visst saknas hans löpningar men han missade 90 procent av alla sina chanser.
Van Bommel: Låt Yaya ta en offensiv mittfältsroll och du har en van bommel fast bra.
Henrik Larsson: en rörlig anfallare som jobbar för laget i alla lägen ja det saknas.
Belletti: Zambrotta borde fylla ut den rollen med råge men visst det har svajjat ibland.

Men jag tror inte att det är spelar matrialet specifikt som gör det svårt för Barca att lyckas och att spelare skulle bli motiverade av sin lön och att det inte är tränarens uppgift tar jag som att du skämtade.
Barcelona Brunito
I och med Reals förlust mot Depor så tycker man att Barcaspelarna borde ha kännt en extra tändning inför matchen. Men nej nej, här var det samma dåliga inställning och samma avsaknad av tempo och djupledslöpningar som vi sett tidigare under säsongen. Jag förstår inte varför? Saknar Rijkaard förmågan att motivera spelarna? Eller är laget inte bättre än så här?
Barcelona Rambla
Ämne: Ämne: Vet int....Försöker du vara rolig eller? Du har ju ingenting att komma med ändå.

Vem är det som sätter ihop truppen? Jo, Rijkaard och Txiki, alltså är det deras fel att vi har för många av likanande spelartyper som du anser.
Madridistan A
Ämne: r.Hyder

Iniesta ä....
Jo? Han och Milito.
Barcelona Barcelona #7
2008-03-16 21:22
Asså Nu får alla sluta klaga på FC Barcelona.

Dom tog iallafall poäng.

Real Madrid,Espanyol,Valencia har förlorat mot Almeria och Atletico Madrid kryssade mot dom.

Almeria var hemma när dom vann mot topplagen.

Dom är starka hemma så nu får ni fan sluta och klaga, ok vi släppte in 2 mål på hörnor och det var samma Variant på båda hörnorna men det hjälper inte om ni skriver och klagar här!!! :@
Barcelona Smogen
2008-03-16 21:21
Ämne: Ämne: Holländ....
Hollänadaren:

att vi behöver en till riktigt bra defensivmittäfltare, likt Davids håller jag med om. Tycker bara inte att det gör Barcelona till ett felbalanserat lag. Barcelona har bättre balans än de felsta lag i världen.
Kan inte heller påstå att jag saknat Giuly på högerkanten i år. och tycker inte Van Bommel var bättre än Guddy, som ju jöst köptes för att ersätta Van Bommel.

Tycker också att Henry är en hyfsad ersättare för Henke. Skillnaden är att Henke rör sig hela tiden när han spelar fotboll, det gör ingen i Barcelona. Men det har ju knappast med felbalans att göra, snarare att när man anfaller och är en spelare som inte har bollen kan man inte bara stå och vänta på den, man måste röra på sig också.
Barcelona Dizzy
2008-03-16 21:21
Mourinho väntar bara på att vi ska ringa han så kommer han att komma till Barca.
Barcelona Holländaren
2008-03-16 21:20
Ämne: Vet inte med er andr....Ja, han borde gått in och nickat bort den.
Barcelona L.Messi19
2008-03-16 21:20
Om det saknas mittfältare kan man alltid använda Gay Assulin eller Iago Falque som kan skruva in några hörnor;)
Barcelona Visca_Barca
2008-03-16 21:19
jag kan inte ha tålamod längre.
det är slut nu fan.
och nu kommer spelarna säga som vanligt " vi ska kämpa hårt och ligan lever och blabla"
jag är trött på detta Rijkaard
Barcelona Klint
Visca_Barca

Till och med Thuram var bättre än Edmilson.

Rambla

Jupp nu är det nog dags att låta Rijkaard gå. Första gången som jag säger detta faktiskt. Men det händer absolut ingenting. Det finns ingen glöd, ingen fantasi kvar hos honom. In med något nytt!
Barcelona Holländaren
Oops, blev dubbelt, sorry.
Barcelona Holländaren
Smogen:
Vi är felbalanserade för att vi har för få spelartyper. Truppen är felbaserad för vi har för många spelare med samma spelstil. T.ex. har vi fyra anfallare som gillar att dra sig ut mot vänsterkanten och bara en enda ren kantslickare. Vi har tre spelfördelare, , men inte en enda djupledslöpande mittfältare. Vi har två tunga pivotes, men inte ett enda intensivt springande rivjärn och inte en enda acceptabel huvudspelare varken i anfall eller mittfält.
Barcelona FCB10
2008-03-16 21:18
Sååå frustrerad! Hur många chanser behöver vi asså??!! När året började skulle vi skärpa till os men de är ju bara samma skit!!
Barcelona Holländaren
Ämne: Holländaren

Vis....
Vi är felbalanserade för att vi har för få spelartyper. Truppen är felbaserad för vi har för många spelare med samma spelstil. T.ex. har vi fyra anfallare som gillar att dra sig ut mot vänsterkanten och bara en enda ren kantslickare. Vi har tre spelfördelare, , men inte en enda djupledslöpande mittfältare. Vi har två tunga pivotes, men inte ett enda intensivt springande rivjärn och inte en enda acceptabel huvudspelare varken i anfall eller mittfält.
Barcelona Rambla
Iniesta och Milito är nog avstängda i CdR ja. Avtängningar räknas även till cupen.
Barcelona OkkaPokka1
Asså de vore pinsamt som Culé eller maräng att Villareal skulle vinna ligan, ärligt talat.

Tänk er om typ Tottenham skulle vinna ligan i england framför Manu,Pool,Chelsea och Arsenal. Lite pinsamt? Jadu. Att Villareal skulle vinna ligan skulle få oss att se riktigt dåliga ut.

Då tycker man nästan att Real kan vinna ligan istället för det här är pinsamt.
Barcelona L.Messi19
r.Hyder

Iniesta är inte avstängd i CdR.
Barcelona Visca_Barca
2008-03-16 21:17
Smogen
säg mej en annan spelare förutom ineista som var bättre än edmilson då?
Barcelona Rambla
Vet inte med er andra men jag anser det är dags att låta Rijkaard gå efter den här säsongen. Total kolaps när det gäller taktiska drag. Hur fan kan man åka på samma hörnvariant två gånger under en och samma match?
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
Jag lovar att både Sanchez och Valiente just nu är bättre i pivot rollen!
Annons: