/spanien/barcelona/forum/21893.aspx/spanien/barcelona/forum/21893.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Captain Fantastic!
2007-12-16 10:55
Grymt bra match av oss igår. Matchens 4 bästa spelare var Marquez, Gujohnsen, Xavi och Eto'o. Igår var kanske Gudjohnsens bästa match i Barca tröjan, visade ju nästan prov på Messi teknik när han dribblade förbi två och klackade den till Xavi :D

Eto'o ett monster, och sanningen är den att om han kommer upp i den formen han hade 05/06 då han var världens tredje bästa spelare, då är hán viktigare för oss än Messi med tanke på att han snittar 25 mål per säsong.

Xavi och Marquez gjorde allt rätt, Marquez slog kanske bara bort en enda krossboll och bröt allt som kom hans väg. Xavi var fenomenal (som han nästan alltid är).

Den stora frågan inför El Clasico är om Gudjohnsen ska starta eller ej, eller vem som ska ta Messis plats. Enligt mig är nog Deco det säkrare alternativet, men jag skulle inte gråta blod om Gudjohnsen startade precis. Så jävla skönt att han äntligen börjar bevisa alla kritiker om sin kapacitet.

Det positiva med Messis skada är:

1) Eftersom El clasico är den sista matchen för året och sedan så är det uppehåll, så kanske han "bara" missar den matchen. Han kan ju komma tillbaka från sin skada innan första matchen i Januari.

2) Real kommer antagligen (hoppas) spela med Marcelo på vänsterkanten, detta = det spelar ingen roll vem i vår anfallsuppställning vi ställer upp på den kanten. Jag hoppas att Iniesta startar på Ronaldinhos position och Ronaldinho på Messis, detta då Ronaldinho skulle ha det mycket svårare mot Ramos utan fart än vad han skulle ha mot Marcelo. Iniesta har den speeden som krävs för att lyckas ta sig förbi Ramos.

"The fantastic four"? Haha, snacka om att det stora problemet som skulle leda till Barcelonas förfall verkligen rann ut i sanden. Jag hade gärna önskat kunna har "fantastic four" disponibel inför denna match istället för en massa skador.

Hoppas att alla de som kritiserade Henry's köp verkligen funderar nu på hur svår denna säsong hade varit utan honom. Han var ett otrolgt bra köp, och med tanke på att han var skadad i 6 månader innan han kom och spelat med smärta de senaste matcherna, så måste man säga att han gjort det JÄVLIGT bra.

Tänk er om Ronnie, Messi, Eto'o och Henry når alla sin toppform till våren, hitills har vi bara spelat med Messi i toppform och ändå gjort det ganska hyffsat. Skulle alla spela....mama mia :D
Barcelona Kalle.
2007-12-16 10:54
Ämne: Ämne: ....
Det berors lite på hur Frank vill ha det.
Jag gillar ju en vänsterfot på högerkanten. Men tror att Iniesta skulle klara av det bra också. Spelar Iniesta där uppe kan en skicklig Deco också få spela. Finns nog för och nackdelar med bägge varianterna.
Barcelona Smogen
2007-12-16 10:45
Ämne: ....
Håller med dig Barcelonista, Xavi, Deco på mitten och Ronnie, Etoo och Iniesta i anfallet. blir nog bra. Erfarenhet, bollsäkerhet och snabbhet.
tror inte Giovanni är redo för en classico start ännu.
Real Madrid D.Sundberg
2007-12-16 10:20
Såg lite granna av matchen mot Valencia igår.
Måste bara få säga att Etoo är en sådan klass-spelare så det är sjukt. 2-0 var Världsklass från den herren.
Det var allt ses nästa söndag.
Barcelona Barcelonista! :D
2007-12-16 09:57
valdes
Puyol Marquez Milito Abidal
Y.Toure
Deco Xavi
Iniesta Etoo Dinho

Så tycker jag att vi ska spela om messi e borta
Barcelona Kalle.
2007-12-16 09:07
Verkar ju som att Messi missar El classico, trist.
Fast man vet aldrig. Alla nyheter om det lades upp igår ganska direkt efter matchen.
Om han är borta hoppas jag att vi ställer upp så här mot Real:

Valdez
Puyol, Milito, Marquez, Abidal
Toure
Xavi, Iniesta
Santos, Eto'o, Ronaldinho

Deco/Bojan/Henry hungriga på att hoppa in. Om alla är friska och krya.
Barcelona Brunito
2007-12-16 08:41
Enligt Sport.es så blir Messi borta i en månad. Tungt avbräck men jag känner mig i alla fall glad över att Eto'o verkar vara tillbaka på allvar.
Barcelona Nemo
2007-12-16 08:22
Det var ingen kraftmätning igår. Valencia spelar inte bra just nu. Vi kunde ha mött ett segunda lag och fått bättre motstånd. Men vi vann och Eto'o gör två mål. Vilken lirare!

Ja, man såg minerna på alla spelare när Messi gick ut. Det var oroligt. Missar han El Clasico då ska Iniesta ersätta honom. Vi förlorar en dimension, men spelet kommer inte att bli sämre.
Real Madrid ENIRO
2007-12-16 08:20
Vet någon när Henry är tillbaka?
Svara gärna.
Hoppas att vi slipper han också.
Men gud vilken tur måste jag säga att vi slipper Messi på vänstra kanten.
Barcelona PILMÀ
2007-12-16 08:15
Kolla på den här klippet?????
Hel*ete vad vi kommer att sakna honom totalt.
Jag lovar att alla Madridistarna är så himmmmmmmmmmllllllla glada att de slapp Messi.
För F*nnn.
Barcelona PILMÀ
2007-12-16 08:12
Hoppas att Henry blir frisk till El Classico nu när Vår Lille Argentinaren blir förmodligen borta.
Real Madrid Fasihhh
2007-12-16 06:10
Ämne: Guuud vad irriterand....
Vadå glad?... jag hade gärna velat se en el classico utan några skador alls, jag hoppas verkligen messi är tillbaka och att vi inte får några skador imorgon. Jag är väldigt imponerad av Barcas spel och tror att det kommer bli väldigt svår match för oss (Real) på camp nou... men ni ska inte ta en vinst för givet... menar det är trots allt REAL MADRID ni möter=)
Barcelona 4everBarca
2007-12-16 04:35
Guuud vad irriterande att just Messi skadar sig innan clasico !!..undra hur glada real är nu..firar säkert som att dom har vunnit ligan..
men ja har en otrolig känsla av att det e något lurt på gång i barcelona :)..och att messi kommer spela ändå.. för det luriga är att så fort valencia matchen tog slut så stog det på barcas hemsida att messi missar clasico..det va det första dom skrev.. ingen undersökning eller nånting juh :S...
*beer till gud att messi blir spelklar*..
han får inteeee missaaa årets match för helvete !!
Barcelona Decoooo
2007-12-16 03:53
Etoo vilken krigare han är. Killen springer juh för fan på allt! Helt sjukt är det! Etoo kommer vara helt taggad mot Madrid fi fan vilken match det kommer att bli. Cules vi får vara glada att Toure klarade sig idag från ett gult kort.

Men tycker synd om Messi hade han spelat mot Madrid så hade han väl gjort 4 eller 5 mål. Själv tror jag vänster backen i Madrid Marcelo eller Heinze är väldigt glada att dom slapp Messi. Vi såg juh vad som hände med Roberto Carlos hahaha:)

Visca Barca!!
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-16 02:18
Barcelona Messidonaa
2007-12-16 02:16
och här har du

Eto'o 2-0.
Barcelona Messidonaa
2007-12-16 02:16
du som inte hade sett dom 2 första målen..

Eto'o 1-0. kolla länktips
Z.I
2007-12-16 02:15
Även om Valencia inte är så bra lag just nu så spelade Barca riktigt jävla bra.. Det är omöjligt att försvara sig mot den fantasin och farten som Barca visade upp idag. Hoppas att Messi är tillbaka så att båda ställer upp med de bästa lagen.

Trevlig helg!
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-12-16 02:09
Messidonaa

Hehe aa jag gjorde det och jag blev glad när jag såg det :D
Barcelona A.Gaudi
2007-12-16 02:03
ingen men länkar till målen??

såg bara det sista.
Barcelona Messidonaa
2007-12-16 01:57
Någon som lade märke till att gudhjonsen sprang ut till ronaldinho och kramade honom efter sitt mål ?
Valencia El_Zamorano
2007-12-16 01:45
Bra match ikväll, tyvärr förlorade ju Valencia men Barcelona gjorde en kanonmatch... Önskar er lycka till inför el clasico som jag tror ni tar hem utan problem...

Typiskt äcklig Real madrid tur att Messi skadar sig matchen innan.
Barcelona Messidonaa
2007-12-16 01:34
Ämne: Grabbar jag fick en ....
hahah en sånn tanke hade räddat julen ;)
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-12-16 01:31
Grabbar jag fick en sån fin tanke så det inte är sant. Tänk så är det en PR grej för att lura hela Real? skulle vart skit tufft om de var det. Men det kanske ändå bara var en fin tanke = (

Barcelona Messidonaa
2007-12-16 01:19
Ämne: Decoooo

Låt dem g....
det är inte bara dinho, etoo och messi som är madrid dödare..

du får inte glömma HENRY och vad han gjorde mot dom ensam det senaste mötet..
njuuut bara av länken.
adiiL
2007-12-16 01:17
Kolla länk. Messi missar el clasico. Vinner vi matchen utan honom endå så kan ju Madrid verkligen känna sig underlägsna oss!!
Barcelona FCB-Fanatic
2007-12-16 01:16
Ämne: fan, lite el clasico....
Hehe, vi väntar med att håna Madrid-fansen tills efter el clasico
Barcelona Messidonaa
2007-12-16 01:13
är det officiellt att messi missar el clasico ?
Feroli
2007-12-16 01:06
fan, lite el clasico stämning behövs här inne..

HÅNA VARANDRA!

needå, skojjar bara :) hoppas att messi inte missar matchen!
Barcelona Decoooo
2007-12-16 00:54
Nån som vet vart Rambla är?

Han brukar alltid komma med bra nyheter:)
Annons: