/spanien/barcelona/forum/21891.aspx/spanien/barcelona/forum/21891.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Capitán
2007-12-16 12:36
Riktigt tråkigt med Messi. Men men, vi får väl se det positiva med att vi spelar på Camp Nou och visa att vi kan klara oss utan lille guldfot.

Hursomhelst, jag lovade en polare att spela in matchen. Olyckligtvis gick det inte, men jag vet att man kan ladda ner matcherna ibland från vissa sidor.
Om någon skulle ha en bra länk så är jag oerhört tacksam.

Barcelona tarrak
2007-12-16 12:34
Nils Byrfors

Det stämmer att klubben gjorde en instruktionsvideo för de yngre spelarna, som främst byggde på Larssons rörelsemönster och spel utan boll.
Real Madrid Real Madrid ---1902
2007-12-16 12:25
Alla madrid fan är inte alls glada för det spom har hänt. Folk som följt el clasico vet att dom bästa spelarna ska spela så vi får den fotbollsfesten vi alla vill ha. Jag ska åka kolla på matchen såg fram emot att se den lille maradona men nej nu får jag se han på läktaren känns för jävligt.
Barcelona Nils Byrfors
2007-12-16 12:24
Ghazza

Tack!
Barcelona Ghazza
2007-12-16 12:01
Nils Byrfors,

Angående videon har jag ingen aning.

Det du syftar på antar jag är La Masia.
Barcelona krille94
2007-12-16 11:56
I Valencia var ingen speciellt bra fast Silva och Arizmendi får godkänt och Canizares och Valdes i Barca får godkänt iallafall glömde jag säga.
Barcelona Nils Byrfors
2007-12-16 11:55
Hej!

Har några Barcarelaterade frågor:

Har hört att klubben skulle göra en instruktionsvideo till deras akademi med Henke Larsson. Gjordes den?

Vad heter huset precis intill Nou Camp där ungdomsspelarna bor?

Ni kan PM:a eller svara direkt.

Jättetacksam

Nisse
Barcelona krille94
2007-12-16 11:54
Spelare som var bra i Barcelona. Puyol gjorde en grymt bra match på sin kant och var helt strålande defensivt och stängde Valencias vänster kant totalt och vann inprincip varenda duell. Marquez var grymt bra och tog bort Morientes och Vicente totalt ur matchen och var grymt stabil och säker världsklass. Gabriel Milito var riktigt bra och släppte inte Valencia spelaren nån gång och hade grymt bra markering och var en stor del varför Valencia inte skapade nåt knappt. Abidal var riktigt bra och avancerade många gånger på otroligt fint sätt och var riktigt bra offensivt och defensivt. Xavi gjorde återigen en grymt bra match och vann bollen ofta på mitten och när han fick bollen så gjorde han alltid nåt bra med den och han hade ett fantastiskt passningspel. Yaya Toure vilken kung han var på mitten han var helt makalös defensivt och gjorde otroligt mycket nytta i det tysta vilken spelare. Gudjohnsen gjorde en fantastiskt och var matchens lirare tillsammans med Eto o och Messi. Gudjohensen skapade grymt många chanser för Barca och och hade fantastiskt passningspel och gjorde alltid nåt bra när han fick bollen och gjorde även ett mål. Iniesta var strålande som vanligt och skapade mycket för Barca och tog alltid rät beslut och var en stor del i Barcas anfallspel. Eto o var helt outstanding och skapade mycket chanser för Barca och gjorde två otroligt fina mål. Messi var helt fantastisk så länge han var på planen vilken spelare det här helt makalös.
Barcelona krille94
2007-12-16 11:35
Valencia-Barcelona. Jag tycker Barcelona startade fantastiskt bra och förde spelet och skapade många chanser och gjorde även 0-1 efter en fantastisk prestation av Messi och sen ett världsklassmål av Eto o. Efter det fortsatte Barcelona att imponera och var klart bättre och gjorde till och med 0-2 av Eto o efter en fin passning och han sätter dit direkt riktigt fint mål. Barcelona var klart bättre och hade flera chanser. Det här var årets halvlek av Barcelona hittils dom var helt fantastiska vilket spel det var yttersta världsklass helt otroligt. I andra var Barcelona klart bättre och hade fina chanser och gjorde också 0-3 efter en fin pass från Giovanni Dos Santos till Gudjohnsen. Efter det ägde Barca spelet hela halvleken och var klart bättre och kunde gjort fler mål fast det blev 0-3. Det här var det bästa prestationen av ett lag denna säsong Barcelona körde över Valencia totalt på Mestalla och det kunde inte blivit bättre vilket spel av Barcelona det var fotboll i högsta världsklass. Första halvleken går inte att beskriva var bra Barcelona var och andra var dom helt kanon också. Det är bara buga och bocka efter en sån här match av Barcelona.
Barcelona Messii19
2007-12-16 11:32
Vad tycker ni om att ronaldinho är bänkad.. Ja tyker inte att det ska vara så ... för nu när messi är skadad så hoppas jag barcelona startar så här mot real:
Valdes
Puyol thuram marques abidal
yaya
Xavi deco
Ronaldinho etoo iniesta ...
Puyol tar hand om robinho... thuram tar hand om Van nistelrooy då han kliver åt höger för att ta skott men då får thuram hjälp av marques.
yaya toure har hand om gamlingen Raul.
deco och xavi får inte så mycket problem av diarra...
men etoo kmr löppa mellan deras backar.. medans iniesta showar upp ramos och ronaldinho visar upp sig mot marcelo eller drenthe.. .Så kommer Barcelona vinna lätt...
Real Madrid SkaraMadrid
2007-12-16 11:16
Tycker att Barca gjorde en mycket bra match igår. Och specielt Eto´o. Kan bli riktigt spännande match om Eto´o fortsätter så här.
Lycka till!
Barcelona Kalle.
2007-12-16 10:59
Så sant så sant Captain Fantastic! Gudjohnsen var lysande igår.

Får laget vara skadefritt till våren vinner vi ligan.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-12-16 10:55
Grymt bra match av oss igår. Matchens 4 bästa spelare var Marquez, Gujohnsen, Xavi och Eto'o. Igår var kanske Gudjohnsens bästa match i Barca tröjan, visade ju nästan prov på Messi teknik när han dribblade förbi två och klackade den till Xavi :D

Eto'o ett monster, och sanningen är den att om han kommer upp i den formen han hade 05/06 då han var världens tredje bästa spelare, då är hán viktigare för oss än Messi med tanke på att han snittar 25 mål per säsong.

Xavi och Marquez gjorde allt rätt, Marquez slog kanske bara bort en enda krossboll och bröt allt som kom hans väg. Xavi var fenomenal (som han nästan alltid är).

Den stora frågan inför El Clasico är om Gudjohnsen ska starta eller ej, eller vem som ska ta Messis plats. Enligt mig är nog Deco det säkrare alternativet, men jag skulle inte gråta blod om Gudjohnsen startade precis. Så jävla skönt att han äntligen börjar bevisa alla kritiker om sin kapacitet.

Det positiva med Messis skada är:

1) Eftersom El clasico är den sista matchen för året och sedan så är det uppehåll, så kanske han "bara" missar den matchen. Han kan ju komma tillbaka från sin skada innan första matchen i Januari.

2) Real kommer antagligen (hoppas) spela med Marcelo på vänsterkanten, detta = det spelar ingen roll vem i vår anfallsuppställning vi ställer upp på den kanten. Jag hoppas att Iniesta startar på Ronaldinhos position och Ronaldinho på Messis, detta då Ronaldinho skulle ha det mycket svårare mot Ramos utan fart än vad han skulle ha mot Marcelo. Iniesta har den speeden som krävs för att lyckas ta sig förbi Ramos.

"The fantastic four"? Haha, snacka om att det stora problemet som skulle leda till Barcelonas förfall verkligen rann ut i sanden. Jag hade gärna önskat kunna har "fantastic four" disponibel inför denna match istället för en massa skador.

Hoppas att alla de som kritiserade Henry's köp verkligen funderar nu på hur svår denna säsong hade varit utan honom. Han var ett otrolgt bra köp, och med tanke på att han var skadad i 6 månader innan han kom och spelat med smärta de senaste matcherna, så måste man säga att han gjort det JÄVLIGT bra.

Tänk er om Ronnie, Messi, Eto'o och Henry når alla sin toppform till våren, hitills har vi bara spelat med Messi i toppform och ändå gjort det ganska hyffsat. Skulle alla spela....mama mia :D
Barcelona Kalle.
2007-12-16 10:54
Ämne: Ämne: ....
Det berors lite på hur Frank vill ha det.
Jag gillar ju en vänsterfot på högerkanten. Men tror att Iniesta skulle klara av det bra också. Spelar Iniesta där uppe kan en skicklig Deco också få spela. Finns nog för och nackdelar med bägge varianterna.
Barcelona Smogen
2007-12-16 10:45
Ämne: ....
Håller med dig Barcelonista, Xavi, Deco på mitten och Ronnie, Etoo och Iniesta i anfallet. blir nog bra. Erfarenhet, bollsäkerhet och snabbhet.
tror inte Giovanni är redo för en classico start ännu.
Real Madrid D.Sundberg
2007-12-16 10:20
Såg lite granna av matchen mot Valencia igår.
Måste bara få säga att Etoo är en sådan klass-spelare så det är sjukt. 2-0 var Världsklass från den herren.
Det var allt ses nästa söndag.
Barcelona Barcelonista! :D
2007-12-16 09:57
valdes
Puyol Marquez Milito Abidal
Y.Toure
Deco Xavi
Iniesta Etoo Dinho

Så tycker jag att vi ska spela om messi e borta
Barcelona Kalle.
2007-12-16 09:07
Verkar ju som att Messi missar El classico, trist.
Fast man vet aldrig. Alla nyheter om det lades upp igår ganska direkt efter matchen.
Om han är borta hoppas jag att vi ställer upp så här mot Real:

Valdez
Puyol, Milito, Marquez, Abidal
Toure
Xavi, Iniesta
Santos, Eto'o, Ronaldinho

Deco/Bojan/Henry hungriga på att hoppa in. Om alla är friska och krya.
Barcelona Brunito
2007-12-16 08:41
Enligt Sport.es så blir Messi borta i en månad. Tungt avbräck men jag känner mig i alla fall glad över att Eto'o verkar vara tillbaka på allvar.
Barcelona Nemo
2007-12-16 08:22
Det var ingen kraftmätning igår. Valencia spelar inte bra just nu. Vi kunde ha mött ett segunda lag och fått bättre motstånd. Men vi vann och Eto'o gör två mål. Vilken lirare!

Ja, man såg minerna på alla spelare när Messi gick ut. Det var oroligt. Missar han El Clasico då ska Iniesta ersätta honom. Vi förlorar en dimension, men spelet kommer inte att bli sämre.
Real Madrid ENIRO
2007-12-16 08:20
Vet någon när Henry är tillbaka?
Svara gärna.
Hoppas att vi slipper han också.
Men gud vilken tur måste jag säga att vi slipper Messi på vänstra kanten.
Barcelona PILMÀ
2007-12-16 08:15
Kolla på den här klippet?????
Hel*ete vad vi kommer att sakna honom totalt.
Jag lovar att alla Madridistarna är så himmmmmmmmmmllllllla glada att de slapp Messi.
För F*nnn.
Barcelona PILMÀ
2007-12-16 08:12
Hoppas att Henry blir frisk till El Classico nu när Vår Lille Argentinaren blir förmodligen borta.
Real Madrid Fasihhh
2007-12-16 06:10
Ämne: Guuud vad irriterand....
Vadå glad?... jag hade gärna velat se en el classico utan några skador alls, jag hoppas verkligen messi är tillbaka och att vi inte får några skador imorgon. Jag är väldigt imponerad av Barcas spel och tror att det kommer bli väldigt svår match för oss (Real) på camp nou... men ni ska inte ta en vinst för givet... menar det är trots allt REAL MADRID ni möter=)
Barcelona 4everBarca
2007-12-16 04:35
Guuud vad irriterande att just Messi skadar sig innan clasico !!..undra hur glada real är nu..firar säkert som att dom har vunnit ligan..
men ja har en otrolig känsla av att det e något lurt på gång i barcelona :)..och att messi kommer spela ändå.. för det luriga är att så fort valencia matchen tog slut så stog det på barcas hemsida att messi missar clasico..det va det första dom skrev.. ingen undersökning eller nånting juh :S...
*beer till gud att messi blir spelklar*..
han får inteeee missaaa årets match för helvete !!
Barcelona Decoooo
2007-12-16 03:53
Etoo vilken krigare han är. Killen springer juh för fan på allt! Helt sjukt är det! Etoo kommer vara helt taggad mot Madrid fi fan vilken match det kommer att bli. Cules vi får vara glada att Toure klarade sig idag från ett gult kort.

Men tycker synd om Messi hade han spelat mot Madrid så hade han väl gjort 4 eller 5 mål. Själv tror jag vänster backen i Madrid Marcelo eller Heinze är väldigt glada att dom slapp Messi. Vi såg juh vad som hände med Roberto Carlos hahaha:)

Visca Barca!!
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-16 02:18
Barcelona Messidonaa
2007-12-16 02:16
och här har du

Eto'o 2-0.
Barcelona Messidonaa
2007-12-16 02:16
du som inte hade sett dom 2 första målen..

Eto'o 1-0. kolla länktips
Z.I
2007-12-16 02:15
Även om Valencia inte är så bra lag just nu så spelade Barca riktigt jävla bra.. Det är omöjligt att försvara sig mot den fantasin och farten som Barca visade upp idag. Hoppas att Messi är tillbaka så att båda ställer upp med de bästa lagen.

Trevlig helg!
Annons: