/spanien/barcelona/forum/21890.aspx/spanien/barcelona/forum/21890.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-14 15:10
Pio pio

Varför skulle man? Är det inte bättre att lämna han utanför truppen, och ha med Thuram i laget. Yaya riskerar en avstängning mot Real Madrid. Jag anser att vi kommer behöva tyngd på mittfältet mot Real, och då passar det att ha med en sån spelare som Yaya i laget.
Barcelona Kalle.
2007-12-14 15:09
Fy fan om dom inte sänder den.
Rent ut sagt!
Las Palmas Pio pio
2007-12-14 15:03
Mot Nya Tider

Varför ska man inte spela med Yaya?

La Cibeles

Det var även lite tjaffs förra veckan med lördagsmatchen - minns dock inte vilken match det gällde men det löste sig tillslut det oxå. Så man kan alltid hoppas!
Real Madrid Paco Buyo
2007-12-14 14:57
4everBarca:
Nej.
Barcelona AlexC
2007-12-14 14:56
el Flaco

Jag kan bekräfta att cannabis är legaliserat i Katalonien. Inte sett det i någon lagtext men invånarna säger det. Folk får lov att odla i hemmet men bara i den mån att det är vad som kan anses lagom konsumtion för odlarna. Om man någon gång varit på Camp Nou känner man tydligt cannabisdoften som nästan var och varannan sitter och blåser ut. Det och den usla stämningen på läktaren är nackdelarna med att se Barça på plats.
Barcelona 4everBarca
2007-12-14 14:54
Ämne: Kolla gärna upp datu....
så du menar att Real har tuffare spelschema än barcelona ?
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-14 14:53
Truppen mot Valencia:

Valdés, Jorquera, Puyol, Márquez, Abidal, Zambrotta, Sylvinho, Milito, Xavi, Iniesta, Touré Yaya, Gudjohnsen, Deco, Ronaldinho, Eto'o, Bojan, Giovani i Messi.

Thuram och Crosas lämnas utanför truppen. Om man tittar på skadelistan så finns fortfarande Oleguer, Ezquerro, Edmìlson och Henry där.

Förstår inte varför man tar med Yaya i truppen, och inte har med Thuram. För Yaya ska man inte spela med, och det vore inte fel att ha Thuram med i truppen för att slänga in vid behov. Aja, Rijkaard kommer komma med sina förklaringar. ;)
Barcelona 4everBarca
2007-12-14 14:47
helt rätt rambla..håller me dig till 100... fattar faan inte varför vi ska spela på lördag och inte real madrid...
Real Madrid Paco Buyo
2007-12-14 14:46
Kolla gärna upp datumen för Barça och Real vad gäller liga- och Champions Leaguespel. Därefter tar jag ställning till huruvida jag tycker att det verkar rimligt eller inte.
Tills dess ser jag det som ett skämt.

EDIT: ...och cup naturligtvis, Real har inte spelat än så det blir ju inget problem (noterbart är dock att de bara har två vilodagar innan cupmatchen på onsdag. Hm... kan det ha att göra med att en vecka har sju dagar och att det inte finns utrymme för tre vilodagar i båda ändar?)
Barcelona Rambla
2007-12-14 14:41
Ämne: Rambla,
Du skojar?....
Nej, jag skojar inte. Jag har reagerat på detta tidigare inför flera CL-omgångar och nästan varje gång gynnar det Madrid.

Nu är jag mycket väl medveten om att klubbarna själva sinsemellan kommer överens om andra speladagar när de har haft CL-spel och om förbundet godkänner andra speldagar.
Real Madrid Paco Buyo
2007-12-14 14:38
Rambla,
Du skojar?
Barcelona Rambla
2007-12-14 14:32
Barca spelade CL-match i onsdags, Real Madrid i tisdags. Vilka är det som trots det får spela sin ligamatch på lördag respektive söndag? Jo självklart Barca på lördagen och Real Madrid på söndagen. Detta sker ideligen att de favoriseras inför och efter CL-omgång och får mer vilotid.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-12-14 14:23
Om jag försått det rätt så är det inte säkert än, står en massa buissness snack i den texten men på slutet så näms det att kamerorna är färdig installerade på Mestalla inför morgondagens möte. Så nog finns det hopp.

Jag undrar hur världen kommer reagrera nästa vecka om dessa giriga skithögar vägrar visa El clasico? Jag har farat för den stunden sedan första gången jag hörde talas om detta problem.
Barcelona FCB#19
2007-12-14 14:11
vilken kanal vissas lottningen?
MIKEL-12
2007-12-14 14:01
Lycka till mot Valencia,faktiskt så tror jag att valencia vinner med 1-0 mot barca trots att valencia har villa på skadelistan.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-14 13:44
Oj, det var tidigt på kvällen man spelade matchen, innebär att cùles får fira längre på kvällen :p
2007-12-14 13:42
el Flaco/

Här har du, om den är trovärdig eller ej vet jag inte. Men ett bevis, om än kanske ett svagt sådant :)
Real Madrid Paco Buyo
2007-12-14 13:41
Barça - Real Madrid söndagen den 23/12 klockan 19:00 enligt såväl spanska fotbollförbundets som FC Barcelonas hemsidor. Länk till den senare.
Barcelona el Flaco
2007-12-14 13:21
Captain Fantastic/

Marijuana legalt i Spanien? Har du någon länk till det? Finner det lite svårt att tro.
2007-12-14 13:08
Holländaren/

Nu är jag ingen som gör reklam för Marijuana, men det har visat sig ha väldigt bra hälsoeffekter (En stor anledning till varför Bob Marley levde i 7 månader med cancer på ca 6 olika ställen i kroppen, bland annat hjärnan). Så även om Rijkaard tappar en massa minne så tjänar hans hälsa på det...eller ja, inte lungorna :D

Marijuana/Hasch är legliserat i Spanien, tunga mediciner som man kan köpa utan läkares konsultation är legaliserat i Portugal.
Real Madrid Ricoreal
2007-12-14 13:00
21/12 kl12:00
Barcelona mbarca
2007-12-14 12:59
grabbar vet nån när CL lottningen är??

Real Madrid King_raul [Bienvenido Aitor Antonio Puerta]
2007-12-14 12:44
Raul el capitan,
Det är aldrig trevlig att prata med culés, lömska jävlar som fortfarande är bittra över gammal ost ;)

(och för er födda utan någon som helst självdistans kallas det ironi)

Real Madrid King_raul [Bienvenido Aitor Antonio Puerta]
2007-12-14 12:37
Kalle,
Tror fortfarande bara det är ett talesätt att ha med den 12:e spelaren på planen.

Barcelona Kalle.
2007-12-14 12:28
Haha, såg att det var helt fel nu.
Du svarar visst bara på inläggen när du får en chans att känna att du är ett "smartass".
Rolig filur du!

Vad tycker du om cirkus HIF nu förrästen? Hela baxter affären är ett nöje att läsa om. Du kan svara i PM om du vill.
Barcelona sölta
2007-12-14 12:21
Vad har Henry gjort under detta halvåret som gör att vi ska ta bort en back för att få in honom i laget?

Han har varit sämre än Ronaldinho i år, ändå är det ingen som kritiserar honom. Första månaderna kunde man skylla på att han varit skadad, men inte längre. Han har varit i Barcelona i 6 månader, gjort över 500 träningspass och spelat ett 20tal matcher. Han borde inte känna av den skadan längre, i så fall är det nog för att han börjar bli gammal.
Delarocha RIP Puerta
2007-12-14 11:51
3-4-3? ...Helst inte faktiskt.
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-12-14 11:47
När Henry är tillbaka skulle man kanske kunna testa den här uppställningen:

Valdes

Zambrotta/Puyol---Milito/Puyol---Abidal

------------------Toure----------------

----------Iniesta--------Xavi----------

---------------Ronaldinho--------------

Messi----------Eto'o----------Henry----
Barcelona Edwin
2007-12-14 11:33
Det känns som att alla börjar prata om hur det ska gå i El classico. Både i Barcas och i Madrids.
Vi tar en match i taget, som det brukar heta, tycker jag.
Kommande matchen imorgon, tror jag, att Barca kommer att få vändningen i bortaspelet. Jag tror att det blir en vinst med 1-2.
Det blir inte en lätt match dock. Valencia är ett starkt lag. Även om det saknas vissa nyckelspelare så kommer de ändå vara väldig svåra att besegra. Det är ett lag som är inställd på att också vända en svacka.

Ska bli spännande att se på matchen.
Barcelona Kalle.
2007-12-14 10:31
Haha, jag gillade banderollen: You'll never smoke alone.

Men vad var meningen med banderollen? Att stötta? (HAHA!) eller markera att det inte accepteras.. ?
Annons: