/spanien/barcelona/forum/21889.aspx/spanien/barcelona/forum/21889.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PILMÀ
2007-12-19 13:11
Rösta där inför Supersöndag?
Det vet ni ni ska rösta på Messi och allt som har med Barça och göra.
Barcelona Leva Barca
2007-12-19 12:52
jag tror & hoppas på att messi spelar
jag tror presidenten & tränaren lurar real madrid försvar.
hoppas de är så. eller va tycker ni tror ni de så , lr inte ?

leva barca 3
Barcelona BlueRed
2007-12-19 12:29
Ämne: Lukas.RP

Jag som....
fan va blandat du skriver.. ena stunden ska Dinho spela, andra inte. "Guily istället för dinho" "henry o messi skadad då ska ronaldinho spela" "Ronaldinho, Nr10,( som jag förstog din text) ska alltid nr 10 vara på plan och spela"

kanske jag som förstog dte fel men aja.
Barcelona PILMÀ
2007-12-19 12:05
Ämne: PILMA//

Klart hon....Cristocea

vad är det som bekymmer dig så himmla mycket?
när du säger Klart hon säger så. Hon är katalan förhelvete.
Det kan jag faktiskt förstå du vill/ville att Bojan hade valt Serbia före Spanien men det lär aldrig hända och sam sagt Bojan= barças framtid.
Barcelona Cristocea
2007-12-19 12:01
PILMA//

Klart hon säger så. Hon är katalan förhelvete.

Visca Catalunya!!
Real Madrid Paco Buyo
2007-12-19 12:00
Lukas RP.
Har kan du skicka in ditt foto for att fa med det i mosaiken.
Nere till vanster kan du valja sprak.
Barcelona PILMÀ
2007-12-19 11:59
Ämne: Ämne: Marcus
.... Barca_Fan_87

Nä det kan man inte kalla Dery-El Clássico.
Derby är när det mötts två lag från samma ort.
Man kan t-ex kalla derby för de här matcherna.

Barça vs Espanyol
R.Madrid vs A.Madrid
Inter vs Milan
Arsenal vs Chelsea
Djurgården vs AIK
Barcelona Del-Clasico
2007-12-19 11:59
Till Marcus!

Hur kan du ens tänka tanken på att starta med Giuly före Ronnie? Giuly va helt usel i Barcelona allt han gjorde var att passa bakåt till högerbacken. Han är en kass spelare som bara hade tur när han spelade i Monaco. Ronnie är bättre än Giuly i alla sina dagar som fotbollsspelare.
Barcelona Fantastic 4
2007-12-19 11:51
Jag hoppas att barcas laggupställning inför el classico är följande:
-----------Valdez----------
Puyol Marquez milito Abidal
-----------Toure-----------
---Deco-----------Xavi-----

Ronaldinho Eto´o Iniesta
Länktips: Barcas startelva
Barcelona Barca_Fan_87
2007-12-19 11:48
Ämne: Marcus

Det är ing....
Vad är det anars??? Det är klart att El Clasico är ett derby!
Barcelona PILMÀ
2007-12-19 11:39
Kolla vad Bojans Mamma säger?
Bojan=framtiden.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-19 11:19
Jag kommer vilja nästan ta ett snack med Rijkaard ifall inte startelvan ser ut som sådan:
Puyi-Milito-Marquez-Abi. Tror inte Gudy startar, utan man väljer Deco, Iniesta flyttar man upp. Xavi och Yaya är givna. Roni och Samu tar resterande platserna. Men man vet aldrig hur Rijkaard tänker. Han kanske lägger Zambrotta högerback, Puyi i mitten med Milito. Så kanske han väljer Gudy på mittfältet istället för Deco:s
Barcelona PILMÀ
2007-12-19 11:04
Hoppas att Henry blir spel klar till El-Clássico.
som Rambla sa så vet han hur man sänker marängerna.
Barcelona Rambla
2007-12-19 10:57
En fit och heltänd Titi hade ju inte varit fel att slänga in i andra halvlek. Han vet hur man sänker maränger.

Allt snack de senaste veckorna om Ronaldinho som blivit bänkad är ganska så roande. Jag tror att Rijkaard har snackat igenom detta med Ronaldinho och förklarat för honom att han vill ha en fräsch och taggad brasse till el clásico. Varför skulle han ens bytas in mot Valencia? Det var hur stabilt som helst efter 2-0. Av bilderna man fick se så var det knappast en sur och ledsen Ronaldinho på bänken, snarare tvärtom. Jag tror att han sänker marängerna på egen hand på söndag.
Barcelona L.Messi19
2007-12-19 10:55
Marcus

Det är inget derby.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-19 10:28
Det pratas om att läkarna gett Henry klartecken om att spela, så Rijkaard ska nog ta ut han till matchen. ; )
Länktips: www.sport.es
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-19 10:06
Yep, det stämmer väl. På senaste åren så har ju vi varit överlägsna vad gäller bästa tifot;D
Lukas.RP
2007-12-19 09:33
Om jag har fattat rätt ska detta vara tifot på söndag. Rätt mäktigt!

Se länk
Lukas.RP
2007-12-19 09:26
Ämne: Lukas.RP

Jag som....
Jag pekar inte ut Gaucho på något sätt, sedan visste jag inte heller att det var hans språk. Det ända jag vet är att han har klistrat in ett utdrag från artikeln han länkade till. Hur vet du att han är dansk? :P
Barcelona Barçelona
2007-12-19 08:30
var ska matchen visas ? Hoppas på TV 4+ =D

Visca El Barca !
Barcelona El Culé
2007-12-19 07:32
Tror att alla är nervösa inför El Clasico, det inkluderar båda parterna. Dock är pressen större på Barcelona med tanke på fördelen med hemmaplan.

Jag tycker själv att Ronaldinho är given - iallfall att starta. Senaste insatsen jag såg honom var mot Depor (vet inte hur det gick senast i CL) men då var han bra. Rutin tror jag är A & O i ett Clasico. Visst, Bojan samt Gio klarar säkert press, men grabbar detta är El Clasico på Camp Nou.
Real Madrid El_Madrídísta
2007-12-19 04:31
Sürer

Du värkar ha ''bra'' koll men måste säga det att du har fel,
matchen visas på TV4 Sport !

Längtar GROVT tills vi möts!!
Barcelona Johan Cruyff
2007-12-19 03:30
Någon som tycket att Rodrigo & Roberts spanien-blogg, börjar bli lite väl tjatig med deras ständiga skitsnack om Real.

Tacka fan för att det är match snart, hoppas vi
stänger truten på alla dessa Realfans omgående.
Etoó!!, madrileños a llorar al cuartito.
Barcelona Sürer
2007-12-19 01:29
en bra uppvärmning inför el classico är att titta Inter-Milan som spelas tidigare på dagen kl 15:00 på TV4+
Barcelona marcus
2007-12-19 01:15
Lukas.RP

Jag som skåning förstår mycket klart och tydligt den danska texten. Det var väl ganska elakt att peka ut Gaucho som om han gjorde något fel pga sitt språk. Om jag inte minns fel har jag sett vissa av Valencias matchrapporter vara skrivna på danska. (eller var det norska)

Jag förstår att du tycker att han skall översätta, men i sådana fall vore det väl samma sak med en spansk hemsida?

för inte kan väl alla spanska? Det finns fler här som förstår danska än spanska. Det är jag nästan övertygad om.

Angående Ronaldinhos vara eller icke vara.

Om jag som Barcelonatränare hade Guily att tillgå hade Ronaldinho placerats på bänken i derbyt.

Varför?

Ronaldinho kanske kan spela ur sig ifrån sin dåliga form. Han kanske gör en del mål och får bra självförtroende. Men faktum kvarstår att han inte har den fysiska snabbheten. Han kan idag inte springa förbi Ramos som han för några år sedan gjorde.

Ska Ronaldinho spela? Självklart. Vi har just nu inte speciellt bra alternativ på positionen.

Dos Santos och Bojan är två otroliga talanger. Men det är viktigt att inte sätta allt för stor press på dom. Dom är nog tillräckligt nervösa över att sitta på bänken under sitt första derby. Det är något som jag är helt övertygad om.

Med Henry tillbaka hade den bästa uppställningen sett ut följande :

Henry - Eto´o - Iniesta

Henry vet vi gillar att dra sig ut till vänster. !

Men idag blir det inte så. Heter du Ronaldinho ska du spela. Har du nummer 10 ska du spela. Tur för Frank att Henry och Messi är borta. Tur för honom. . . Inte kan man bänka Ronaldinho? Han spelar ju sig i form, medan Guily som alltid gav allt fick lämna.

jag älskade Ronaldinho innan. Han VAR Barcelona. Idag?

Stannar upp vårt spel. Men visst. Jag hoppas på honom.

Och visst ska han starta emot Real!
Barcelona Messidonaa
2007-12-19 00:29
Ämne: Kan nån vara ärlig? ....
hahah man ser på din tippning att du inte är nervös..

haha du har tippat hela 7-1, :D
Barcelona Barca-Henke
2007-12-19 00:18
Håller med Zidane, skriv till Tv4 så att vi kan titta på matchen på Tv4 Plus !
Barcelona BlueRed
2007-12-19 00:11
Ämne: Kan nån vara ärlig? ....Nervös och nervös, mer längtan än nervös, tror stort på att vi vinner, helt säker på att vi vinner, men det säger väll real fansen också i sitt forum om sig själva, och det är klart.
ska bli en skön söndag! Föresten, för er som inte bara vill se el clasico, det är fotbollskanalen från kl 15.00 har jag för mig, sen framåt. många matcher.

Aja God natt gott folk. Peace !
Barcelona La_BARCA!
2007-12-19 00:03
Kan nån vara ärlig? Finns de nån Cule här inne som är nervös inför söndag?

Ska jag vara ärlig är jag inte nervös. Vi kommer krossa madrid! Vi kommer vinna. Etoo kommer vara på hugget!
Barcelona BlueRed
2007-12-19 00:03
Föresten det där FanTV funkar inte för mig, det står Eto'o är ju bäst nu, nån som kollat på det än och hört vad dem säger?
Annons: