/spanien/barcelona/forum/21884.aspx/spanien/barcelona/forum/21884.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-05 18:28
Ämne: Någon som vet om Mes....
Messi kommer inte spela mot Schalke, han har sagt att han inte ska spela förens han är 100% klar.

och vi möter schalke om 4 dagar, så han kommer inte spela antar jag.
Barcelona Gaucho_10
2008-04-05 18:25
Mindre bra säsong av Ronaldinho?
Det är en usel säsong, en spelare med den kalibern och den skyhöga lönen borde kunna prestera bättre och göra någonting konstruktivt, just NU är han en börda

När ska vi sluta med blunda , och inse att det är kanske bäst för ronaldinho och för barca att vi säljer honom, samtidigt som vi köper en hel del hungriga spelare för pengarna vi får, tex: alves, Hleb osv

Ge honom 1 säsong till, presterar han lika uselt, så MÅSTE han försvinna
Barcelona FCB Més que un club
2008-04-05 18:20
Tjena Alla Barca älskare.
Jag brukar alltid komma in hit och läsa era diskutioner och annat. Har inte kunnat skriva innan, men en kompis hjälpte mig med det. Så nu ser jag framemot roliga stunder.

Visca Barca!
Barcelona Edwin2
2008-04-05 18:17
barcadinho//
Bra sagt.
Barcelona barcadinho
2008-04-05 18:10
Det är klart att nästan alla culés reagerar över vad som händer runt Ronaldinho. Han är en av de största som spelade i barca (om inte den största) och vi kan inte dölja våra känslor. Vi är oroliga, ledsna och/eller besvikna över vad vi ser under ett snart ett år. Vi vill ju att han ska vara frisk och spela igen. Hoppet minskar och minskar för varje gång när man hör tråkiga nyheter runt honom och det är inte lätt att svälja sanningen.
Det är tragisk i vilket fall.
Även om det är hans fel (lever inte som en idrotsman ska göra) eller inte, eller om han mår dåligt pysikiskt eller om han är skadad, så faktum återstår. Det är en tragedi.
Ingen kunde förutsäga att det skulle hända.
Och det är klart att vi blir ledsna och oroliga.
Jag blir ledsen och orolig för mycket mindre saker som händer runt klubben, t ex om nån annan är skadad eller om nån blir avstängd osv.
Så det är klart att en sådan stor nyhet och situation med en spelare man älskar påverkar en.
Vadå, är vi stenar?
Det finns inte nån spelare som står över laget. Det är också sant. Jag följer barca varenda dag och ser alla matcher, även om R10 inte är med.
Jag älskade och kommer att älska laget utan honom.
Men det går inte och blunda. En av barcas histora största spelare skjunker framför våra ögon till sådana låga nivå att det gör ont.
Några har redan gett upp hoppet och några inte.
Tiden kommer att visa vem hade rätt.

Och det stör laget - det gör det. Ett lag behöver lugn och ro och friska spelare.

Den kommande sommaren kommer att vara väldigt intressant och kanske känslomässigt. Vi vet ingenting om hur det kommer att bli med ronnie, rijkaard och några andra och vilka nya ansikten vi kommer att se.
Det kommer att bli intressant för oss nu på sommaren, tom utan fotboll.
Men just nu ska vi slås om en/två viktiga titlar som vi har kvar.
Säsongen är inte slut än.
Barcelona Barçelona
2008-04-05 18:04
Ämne: Barcelona. du måste ....
Jag skrev : som andra har sagt ...
Barcelona A.Gaudi
2008-04-05 18:01
Barcelona. du måste vidga din barca kunskap lite. ronaldinho är inte den FÖRSTA som fick stående ovationer på bernabeu. han är faktiskt den ANDRA att få det. du får inte glömma den gamle gode Diego Maradona som spelare i klubben under 2 år.
Barcelona Rafa Marquez
2008-04-05 17:52
Edwin2

Varför ska de vara bra för? :) Bättre att Barca som ska spela ser matchen
Barcelona Barçelona
2008-04-05 17:51
Ronaldinho.
Han gör en mindre bra säsong och alla tycker att han ska säljas. Tycker att vi ska behålla honom för en dålig säsong kan alla ha. Han är världs klass. Som andra har sagt så e han den enda barca spelare som har fått stående ovantioner i bernabeu.
Denna säsongen så har han inte gjort så många mål men kolla vilka passningar han har gjort. Och den cykelsparken var fantastisk. Jag tror att han kommer tillbaka till den gammla formen nästa säsong. Sakta men säkert...

RONALDINHO!
Barcelona älskabarcelona
2008-04-05 17:42
Messi kommer enligt planeringen börja träna med truppen om 10 dagar . Han kommer vara med mot Espanyol och han får spela lite i slutet på den matchen . Sen i semifanlen kommer han va med hela matchen .
Barcelona Edwin2
2008-04-05 17:38
Förresten.
De visar just nu Getafes match på Viasat Spor 2.
Kan vara bra att titta på det.
Barcelona Edwin2
2008-04-05 17:27
Herre gud... Vilken het debatt om Ronaldinho som pågår.

Jag förstår er, ni som säger, att ni kommer att bli frustrerade om han går till en annan klubb. Det blir jag med!
Ronaldinho är levande legend i FC Barcelona och kommer att vara det under en lång tid framöver, tycker jag.

Men ni måste förstå att enskilda spelare måste lämna klubben om man inte längre levererar det man får lönen för. Någon har sagt att ”klubben är större än enskilda spelare”. Så är det.

Lämnar Ronaldinho FC Barcelona, så jag säkert på att det kommer att finnas andra spelare som kan ta vid och föras klubben till de höjder som han har varit med om och fört FC Barcelona.

Vi måste komma ihåg också att allt som skrivs i media är bara spekulationer. Vi måste ta det en nypa salt.
Man vet inte hur saker och ting kommer att vara när säsongen är slut. Men Ronaldinho och klubben har gång på gång hävdat att han inte kommer att lämna klubben. Jag tror på det, innan jag hör något annat som är officiellt.
Detta om detta.

Inför helgens match. Jag tror att Barcelona kommer att ta tre poäng hemma på Camp Nou(fördel). Getafe har haft en svår match under veckan och ska ha returen på onsdag.
Det kommer att bli en vinst som är värd guld då vi behöver vända trenden inför de resterande matcherna.

När det gäller CL, kommer Schalke 04, att satsa på framåt på onsdag. De kommer att vara inställda på att göra mål. Det ger oss ytor att operera och göra mål på. Jag tror att vi kommer att gå vidare annars blir det en stor besvikelse.

Vad tror ni?
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-04-05 17:26
Någon som vet om Messi är tillbaka till hemmamatchen mot Schalke?

Visca Barca
Barcelona Culeeees
2008-04-05 16:38
Sunol

neej det är inte alls bäst för "alla", de bäst för vissa, o dåligt för vissa, säg inte alla för du vet inte vad du snackar om, du snackar för dej sj o ingen annan,
Barcelona Suñol
2008-04-05 16:37
Jag är trött på all turbulens som Ronaldinho skapar i Barca det är inte bra för klubben det bästa för alla är att han får gå tyvärr.
Barcelona Culeeees
2008-04-05 16:36
dom som har playahead kan gå in i min profil o rösta på real elr barca,
Heter "Culeeees" i pea =)
rösta poll ! =D
Fc Barcelona For Life !
King Lemur Shakiri
2008-04-05 16:36
Synd att Ronaldinho kanske ska till Milan... Mycket äcklig lag... Men men hoppas att det bara är rykte..
Barcelona Culeeees
2008-04-05 16:24
om Ronaldinho lämnar Blaugrana kmr jag bryta ner, många här säger att vi borde sälja han, men OM vi säljer han te milan såe vet jag att många här kmr bli djupt ledsna o aldrig kmr man glömma hans tider hära, såe jag skulle aldrig klara att se nån annan ta hans vänsterplats i anfallet !
vill inte se tex, REM, men istället står de där R:et för C.Ronaldo elr nån annan, de där R:et ska bara stå För Ronaldinho i detta barca, har ni nåt problem med nåt ?, skapa ett nytt barca, de här e barca o inte real.
Barcelona tarrak
2008-04-05 16:15
Foadinho_tupac

Ok, om du vägrar tro på medias rapportering av händelserna i Barcelona, men varför tror du att han tappat så mycket i snabbhet? Hur kommer det sig att han som tidigare hade en så fantastisk fysik, blivit så skadebenägen? Vem tror du Edmilson syftade på när han pratade om svarta får och Dinhos problem. Vad var det som gjorde att Samu gick till en sådan hård attack och ifrågasatte hans engagemang i klubben? Jag vet vad jag tror, skulle vara intressant att höra dina funderingar kring ovanstående frågor.
Barcelona Culeeees
2008-04-05 16:12
(FC-BARCA)

skulle vara svårt att hitta en sån sida,
men om Ronaldinho så haru 110% rätt !
han e den han alltid är o varit !
Visca El Ronaldo De Assis Moreira !
Barcelona [FC-BARCA]
2008-04-05 16:05
nån som vet hemsidan där man kan see alla spelarnas marknadsvärde? uppsakatar all slags svar.. tackar

OBS: Ronaldinho var världens bästa spelare, han är världens bästa och han kommer vara världens bästa oavsett va som än händer,, folk blir förbannade bara för att han inte gör mål som 2005/06 men ni ska veta att när han spelar gör han guld värda passningar !!!
Barcelona barcadinho
2008-04-05 16:00
Ämne: Berlusconi verkar in....
Ronaldinho/

Tro inte så mycket på vad Berlusconi säger och snackar om just nu.
Det enda som intresserar honom just nu är att vinna valet nästa vecka.
Han vill bli primärministern av Italien igen.
Det är det enda han har i huvud just nu och han försöker hitta på alla knep och knop att bli mer populärt.
Barcelona Dizzy
2008-04-05 15:54
Truppen till imorn:)

Valdés, Pinto, Thuram, Zambrotta, Sylvinho, Abidal, Edmílson, Milito, Puyol, Márquez, Touré Yaya, Gudjohnsen, Xavi, Iniesta, Bojan, Henry, Giovani i Eto'o.
Barcelona FCB10
2008-04-05 15:28
PILMÀ

För att länkarna du ger från FCB står ju alla på katalanska.. men bara undrade
Barcelona Foadinho_tupac
2008-04-05 15:25
Dizzy

Haha det är ju fan synd ingen firade med honom. Blir ju mobbad av hela laget.
Barcelona Foadinho_tupac
2008-04-05 15:18
Tompa

Ärligt talat så är det svårt o tro på allt du skriver om ronaldinho, att han har varit oseriös osv när du inte har nån fakta eller någon bevis till det... Vart får du allt i från inside information eller. Man vet aldrig varför han tappa form det kanvara vad som helst men du låter så självsäker på din sak.
Barcelona Dizzy
2008-04-05 15:14
Ronaldiinho

Märkte du när Bendtner gjorde mål så kom ingen och jublade me han.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-05 15:09
Arsenal 1-1

Bendtner
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-04-05 15:06
Tycker det är tråkigt med folk som skriver en massa skit om Ronaldinho.

Det var när Ronaldinho kom till Barça då Barça blev ett erkänt stor & fruktad lag ute i europa i 2000-talet. det är tack vare han Barça är en storlag ute i europa igen, sen så stötta vissa inte honom när han ar en formsvacka eller blir skadad.

Spelare som Ronaldinho växer inte på träd, och ingen kommer kiunna ersätta honom inte bojan inte Giovani inte Benzema eller nån som Barca vill köpa. Aldrig har det hänt att en FC Barcelona spelare har fått stående ovationer i bernabeu. o kommer Aldrig hända igen

Sen var det nån som skrev att han blev skadad p.g.a. att han är för otränad, konstigt på Barcelonas hemsida stog det han han fick en smäll i det området som han hade smärtor sen tidigare av en B spelare.

Och nu går elmundodeportivo.es ut med att han verkligen hade smärtor i högra benet för några veckor sen men att klubben döljde det, vad är det för idiot drag? tack vare det så kom det ryckte på media att han inte ville träna osv
där gjorde klubben en tabbe
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-05 14:52
Barcelona #7

Aldrig att Barcelona skulle släppa Ronaldinho för endast 200milj kr, smartare än så är de.
Annons: