/spanien/barcelona/forum/2188.aspx/spanien/barcelona/forum/2188.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-25 13:14
@Thierry Henry:

peps trippel år går inte ens att jämföra med med luchos. jag sitter gärna med dig o kolla alla topp matcher under pep eran. o kolla hur det såg ut på plan. vi utklassade alla topplagen. spelmässigt så är inget lag i världen i närheten. inget lag någonsin. det pep gjorde var målet med la masia o vrf la masia startades. ett exempel en spelare som samper är större talang än vad busi var under pep o kolla vad pep gjort med busi. där busi, messi, xavi, iniesta, pedro, alves, pique är pga pep. han ändrade hela deras sätt att spela. så tänk dig vad pep idag hade gjort med spelar som thiago, samper, adama, halilovic, grimaldo.

och säg inte till mig att lucho plockade mer poäng och mål. pep bänkade alla så fort ligan säkrades o spelade med talanger, torskade hemma mot mallorca t ex. pep brydde sig inte om statestik. han brydde sig om klubben, catalonia ,barcelona, la masia. pep var framtiden! vi är idag här pga människor som, cruyff, ronaldinho, pep och messi.

jag minns luchos första press då sa han inga problem med transferban bla bla bla, vi har la masia. jag kommer att utnyttja la masia till fullo och det kommer vara vår första ruta vi tittar ifrån innan köpa spelare från andra klubbar. han har talanger som samper, adama, grimaldo. ändå går han o köper arda, aleix vidal o ute efter gerson, pogba, nån mittback här o där. tror du att han talade sanning då? nope! hans sa det vi barca fans vill höra, la masia, cruyff tiki taka bla bla bla..han säger att han inte är nöjd med b lagets resultat är bara för att skylla på nåt. b laget har aldrig handlat om resultat. vilken division spelade iniesta o xavi? idag är dom legender!

men du verkar ha missuppfattat mig, jag har sagt flera ggr att lucho är en fantastisk tränare men katastrof för la masia.

ni får kalla mig va ni vill, hoppa på mig om ni vill. men det här är min åsikt, och tro mig ingen kommer bli gladare än mig om lucho motbevisar mig o satsa på dessa diamanter (talanger).

off: halvtimmen jag såg mot real på camp nou vill jag aldrig i mitt liv se igen dom utklassade oss på plan. o lika på bernabeu.

visca barca!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-25 13:14
Barcelona WalterWhite
2015-07-25 13:13
West Ham och Everton budar 6 miljoner Euro på Halilovic
Barcelona Liunil Masse
2015-07-25 13:13
Mido Jag kan inte riktigt hålla med. Intensiteten mot LA Galaxy, speciellt i första var nästan för bra för att vara första träningsmatchen, kommentatorn sa likadant. Sen så gör ju alla storklubbar detta, varje år.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-25 13:08
Precis, Lucho var verkligen det vi behövde den här säsongen. Lite struktur och disciplin och bättre presspel tillsammans med truppens talang och vårt tydliga grundspel. Däremot blir jag irriterad på kommentarer som antyder att Lucho ska vara en bättre tränare för att vi tog fler poäng under honom. Enligt mig har han en del kvar att bevisa innan han är uppe på Peps nivå.
Barcelona 11-9-10
2015-07-25 13:06
Rambla~ Helt rätt, men ändå kommer forumet bli kaosartat. Däremot så kan talangerna få bevisa sig nu, speciellt rafinha Satan som tränar man u kommer absolut inte vilja förlora mot Barcelona. Han kommer vilja ta den här matchen på största allvar
Barcelona 11-9-10
2015-07-25 13:04
L.a.m Lucho skickade iväg cesc och sanchez just sayin haha! Visst finns det likheter mellan dessa herrar men olikheterna är där med Själv känner jag att lucho var precis det vi behövde den här säsongen. Han gjorde allt vi bad om här inne för exakt 1 år sen, t om bänka Messi. Denna säsongen förväntar jag mig ett betydligt jämnare spel och mer kontroll under matcherna Pep och lucho är 2 olika personer därmed 2 olika tränare. Det visste vi från start, inte lönt att jämföra dessa herrar när dom inte strävar efter samma idé
Barcelona Rambla~
2015-07-25 13:01
Förlust i matcher under försäsongen är inget att hänga upp sig på, resultatet är mindre viktigt. Det viktiga är att få igång alla spelare inför säsongen och att tränarstaben får en uppfattning om hur spelarna reagerar i olika situationer i en match. Det är heller inte ovanligt att tränare byter ut nära på hela startelvan under matcherna. Säger detta med tanke på matchen i kväll. Vi behöver inte gå bananas om de skulle förlora i kväll genom att såga allt och alla om så skulle ske. Det är liksom ingen katastrof. Dessutom, United bör vara längre i sina förberedelser än Barca så det vore bara naturligt om de lyckas vinna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-25 12:49
Det värsta är när folk jämför Peps och Luchos första år för att därefter dra slutsatsen att den senare gjort ett bättre jobb. Visst gjorde vi en svagare säsong 13-14 men inte i närheten av lika dåliga som vi var under 07-08. Pep började med att skicka iväg två av de största stjärnorna och byggde om helt. Smarta nyförvärv och större tillit till egna produkter som han visste skulle förstå hans fotboll. Lucho har visserligen behövt disciplinera och fått in den fysiska aspekten som en större del av vårt spel men jag skulle ändå säga att många av bitarna redan var på plats tidigare. Dessutom kan man inte jämföra antal poäng 2015 med 2008. De senaste åren har topplagen tagit fler och fler poäng och avstånden ökat. Juventus och Bayern vinner ligan redan innan slutspurten ens börjat och Real och Barca kör över lag efter lag vilket inte var fallet innan 2008. 06-07 har jag för mig att Real och Barca hamnade på ca 75p med Sevilla på 72p. Så att jämföra målskillnad och poängskörd med en säsong flera år tidigare håller inte.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-25 12:35
KiNg-PuYi

Kände exakt samma panik när första dagen Thiago A sammankopplades med Pep som var i Bayen M. Jag tappade en del hår de veckorna till hans var borta.

Nu när talanger som Adama och Samper ryktas bort till fönstertittaren Wengar och Pep så orkar jag inte bry mig längre.
Barca får skylla sig själva. Känns som vi ska vara glada att Messi ens är kvar. Nu är jag bara lite hysteriskt av mig.

Mido

Vi ska ju möta lag som Chelsea, Man u. Tyckte att Barca körde en riktig bra genomkörare mot La Glaxie (bryr om inte stavning). Det tråkiga är att varken Messi, Masken, Alves och Neymar inte är med. Det är fyra tunga pjäser där.
Barcelona LennyRomario
2015-07-25 11:35
"En sålänge har Enrique inte gjort ett enda felbeslut som tränare för barca".

Någon måtta får det väl vara på "vinnaren skriver historien". Han har gjort så många misstag att han vara nära att få sparken i januari och gjorde sig ovän med Messi. Däremot skulle man kunna argumentera för att han lärde sig av sina misstag.

I ärlighetens namn är jag fortfarande inte säker på hur pass skicklig tränare han är. Vi spelar inte ett spel som ingen annan spelar, och vi har tre supercracks på topp.

En dålig tränare kan ju sabba ett grymt lag, och det har han ju inte gjort. Men är Lucho en stor tränare? Inte helt säker på det.
Barcelona the cameroonians
2015-07-25 10:14
Arda

Därför att du är den du är.

Jag skrev min egen åsikt i frågan och då är det ju upp till dig att svara om det nu var en debatt du var ute efter. Väcker man tvivel kring en klubbikon utan argument får man räkna med en massa mothugg.

För mig är det en icke-diskussion. I fortsättningen kommer jag att ignorera.
Barcelona DM1982
2015-07-25 10:09
[QUOTE=Mido]Jag avskyr när laget drar på PR resa... Känns att laget tränar inte, bara massa trams hela tiden, det kommer att kosta oss mkt när säsongen drar igång på allvar. [/QUOTE] Money talks, så är det. Alla topplag måste iväg för att dra in stålar och öka supporterbasen. Det bästa nu är att Messi och Neymar inte har varit med utan haft en skön semester. Säsongen är lång och det kommer vara många matcher.
Barcelona Den vise mannen
2015-07-25 09:31
Arda Vad var det från första början du ville belysa/få fram med den här historien? Jag har inte riktigt hängt med. Kan du förklara för mig. Ursäkta om jag petar i ngt infekterat.
Barcelona Den vise mannen
2015-07-25 09:31
Arda Vad var det från första början du ville belysa/få fram med den här historien? Jag har inte riktigt hängt med. Kan du förklara för mig. Ursäkta om jag petar i ngt infekterat.
Barcelona Mido
2015-07-25 09:27
Jag avskyr när laget drar på PR resa... Känns att laget tränar inte, bara massa trams hela tiden, det kommer att kosta oss mkt när säsongen drar igång på allvar.
Arda Turanismo
2015-07-25 07:27
Angående Adama så förtjänar han betydligt bättre än att harvar i Segunda B nästa säsong. Kommer verkligen inte att klandra honom om han drar till Bayern.
Arda Turanismo
2015-07-25 07:21
@the cameroonians:
I.o.m att du var tveksam på mitt inlägg, varför ställde du ingen direkt följdfråga till mig (som jag aldrig fick från någon) så att jag åtminstone kunde få möjligheten att förtydliga mitt inlägg? Det vore väl rimligt, eller hur? Vad gällande nyheten med Messis klädsel så ville jag bara uppdatera hur läget var därborta, min personliga åsikt är knappast ett hinder för det.
Arda Turanismo
2015-07-25 07:21
@Smogen:

Som sagt, diktatorn berättade själv om att Messi sade till honom att han skulle besöka Libreville för några år sedan.

Varför vill du få det till att jag kritiserade Messi rakt ut om att han tog betalt kring jippot? Leta gärna upp där jag faktiskt sade det i någon av mina föregående inlägg, annars känns ditt inlägg rätt uddlöst.

Finns bilder som man kan googla upp där Messi var i samma bil som presidenten själv körde. Men du kanske inte var intresserad att kolla upp?
Barcelona Thierry Henry
2015-07-25 06:09
@KiNg-PuYi:

Men snälla. Lucho vann trippeln åt oss och stod för ett mycket starkare första år som tränare än vad Guardiola gjorde. Men du tycker det "säger allt om han" för att han inte visar tillit till 2 ungdomsspelare? Är du på riktigt?

Lucho har väll tränat både Adama och Samper (rätta mig om jag har fel) under sin tid som tränare i barca b och borde ha bra mycket bättre koll än va du eller någon annan här på forumet har om dessa.

Många va emot en värvning av Suarez också å sa att han inte passade in och ville ha Aguero eller Hazard istället. Flera här inne va dessutom emot värvningen av Mathieu och påstod att han va en kedjerökande gammal seg gubbstrutt som ej hade i barca att göra. Flera va även tveksamma till Rakitic och nästan alla här inne kritisera honom för att han rotera truppen under första delen av säsongen. Men Lucho hade rätt i allt han gjorde och kritikerna fick krypa till korset med byxorna nerdragna

Såhär med facit i hand kan man ju tycka att folk som kritiserat Lucho kan hålla sina munnar stängda framöver. Iaf tills han börjar göra misstag. En sålänge har Enrique inte gjort ett enda felbeslut som tränare för barca . Han tar tuffa jobbiga beslut som ej är populära och som ingen annan tränare vågat ta och
Har tagit det här laget som vart påväg ner dom senaste 3 säsongerna. Tillbaka till världens topp igen. Att man ens har mage att kritisera honom efter en sån här säsong är äcklande

Om Enrique sanktionerat försäljningar av Samper och Adama är det för att dom A: håller inte måttet B: Att dom ej passar in i hans planer

Jag tycker dock att vi ska lita på Enriques omdöme i den frågan. Han har med all tydlighet visat att han har en plan för hur han vill att detta laget skall byggas och att han vet vilka spelartyper han behöver för att det skall fungera. Om Adama och Samper ej är dessa spelare så är det bara att önska dom lycka till i framtiden.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-25 02:47
hur kan den här killen inte få chansen? eller få hänga me på turnen=(. förlåt mig guys. vet att det börjar bli jätte tjat men jag är så ledsen. vill ba skriva av mig. barca är mitt allt!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-25 02:17
syftade på pep för att han såg på la masia på ett perfekt sätt. matchade talangerna perfekt!. jag vet att OM är en viktigt ord. men att vår tränare ej tagit med adama till usa turne borde betyda något tyvärr..hur skulle du känna dig om du vore i adamas sits? när du vet att du är klasser bättre än dom som får chans etter chans chans efter chans.o han bara väntar o väntar. när han väl fick chansen i copa del rey så hade han lektsuga med motståndarna och målar dessutom, vad hände efter? kickad till b laget igen, och dom andra fortsatte få chans efter chans.. o nu får han inte följa med på turnen. min vän det kallar jag psykisk misshandel av tränaren!. otroligt vidrigt gjort av lucho. fine han ska hyllas men rätt ska vara rätt. och att att han envisas med den där mathieu får mig bara att må illa. en 31 årig medelmåtta ska förstöra för bartra och inte nog med det så kommer han nu ta grimaldos chans att blomma när adriano sticker. för mig kostade inte gode jeremy bara 20 mille. han kostade KATASTROF för klubben...folk inser inte allvaret med dessa idiot värvingar, och missköttsel av la masia. minns att nån sa här inne att barto är precis som perez men barto saknar perez bollar. och det är 100% sanning... messi har räddat barto och luchos skin flera ggr inget snack om saken. jag tycker att lucho är en grym tränare missförstå mig inte men tyvärr så ser jag stora brister, en av dom är hur han sköter la masia. har mycket att lära sig av pep enligt mig. men som sagt min åsikt många, alla tycker olika=)
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-07-25 01:14
"Om" är ett viktigt ord. "Om" dessa talanger säljs, "om" han endast värvar och värvar som perez, ja då kan domedags kritiken kanske komma. Dock tror jag att de flesta av dessa rykten är endast rykten, speciellt under silly-season perioden som vi befinner oss i. Jag tror inte på något av dessa utgångs-rykten förrän mer pålitliga källor hänvisas. Och sedan är Pep eran förflutet. Inte skall man blicka bakåt då en tränare som återkommer kan i princip bara misslyckas. Jag vill inte att det sista minnet av pep i barcelona präglas av fiasko.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-25 01:05
Maestro Xavi - Tito Etern

om du syftar på mig så har jag hyllat lucho otroligt mycket o skulle älska att han vore kvar hur länge som helst. men hans bedömning av spelare är under all kritik. om han nu ska låta adama eller samper säljas. då säger det allt om han. alltså har han joinat perez style. alltså bara köpa o fuck la masia. o det vill jag inte o 9 av 10 cule tycker likadant. och helt ärligt så vill jag inte ha sån tränare.

bring home pep=(. fan att barto vann betyder att det inte blir nån pep på minst 6 år. VILL DÖ!!!!!!!!!!!
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-07-25 00:44
Wow, redan Lucho Out? Löjligt.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-25 00:27
så jävla besviken att pep lämnade oss=(. man blir så less på amatörerna som håller på att förstöra vårt barca. pedro på väg bort, jag menar då är det ju perfekt, testa adama första halvan av säsongen, funkar det inte låna ut. vad är det Lucho håller på med. fan asså jag KOKAR!!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-25 00:16
Vi kan inte klandra "Pep". Barca får skylla sig själva. Anledningen man vet att Adama kommer försvinna är att han är varken Katalan eller spanjor.

Simpelt az that..
Jag hoppas att de dammsuger alla talanger så att det svider, svider för dem.
De har ju Sandro. Roberto och Munir att luta sig på. Därför vet att att de klara sig :-)..
Barcelona Rambla~
2015-07-25 00:00
Det var tydligen Gerard Romero som släppte nyheten om Pep och Adama. Gör ju knappast saken bättre. @gerardromero: Pep Guardiola s'ha interessat en Adama Traoré. El d Santpedor ha vist la poca intenció de progressar a Can Barça i el vol al Bayern #mercato
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-07-24 23:52
De som röstade på Bartomeu röstade på Samma filosofi som Florentino Perez använder sig av i Real...Äckligt.
Barcelona Rambla~
2015-07-24 23:45
Bra, då accepterar vi 8-9m med återköp inbakat sk. 2m, är det ett skämt eller? Vi vet vad Benfica begär för sina överskattade spelare. Grimaldo har stor potential, med rätt tränare som kan förädla honom ytterligare och han kan gå långt.
Annons: