/spanien/barcelona/forum/21878.aspx/spanien/barcelona/forum/21878.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Lukas.RP
2007-12-23 13:44
Ämne: Lukas.RP

Vill sä....
Tackar! Kul att du läser min blogg. :-)

För er som inte har Tv4 Sport så går det även att se streama matchen på fotbollive.se!
Barcelona ibbos
2007-12-23 13:44
För mig är det uppenbart att Ronnie startar idag. Man kan inte bänka Ronaldinho under en el clasico match, oavsett form. Jag förstår att folk säger "Han startade inte mot Valencia" etc. Det är inte samma sak. Valencia har en värre Kris än vad Milan har, med dem orden förstår man att det laget inte är så bra för tillfället.

Att man ska ta den chansen att starta med en orutinerad anfallare - Giovani Dos Santos, är bara så irriterande och löjligt. Rijkaard vet mycket väl att han inte kan spela med honom, han kommer skaka på benen hela matchen. Med detta menar jag inget illa om hans talang, han är en väldigt duktig spelare med potential, men är inget för årets el clasico på camp nou där det bara är en vinst som gäller.

Backlinjen:

Antar att Puyol är given som högerback, vilket jag kan tycka vara lite riskabelt i och med att han hamnar långt uppe på banan och då Milito kan vara lite seg i situationer. Marquez dock tvivlar jag inte på, han spelar säkert bra som vanligt. Abidals situation behöver vi inte ens disskutera.

Mittfälltet:

Hade jag varit i Franks situation så hade jag nog valt att spela med Marquez som pivote och sammtidigt spela med Zami så att Puyol kan ta mittbackspositionen, det gör också att man spelar med Toure och Xavi framför. Toure är från grunden ingen renodlad defensiv spelare, han är mer en "mittfälltare centralt" som är bra både defensivt och offensivt, det tycker jag man borde kunna utnyttja lite bättre.

Anfallet:

3 Givna spelare, Iniesta Etoo Ronnie. Inget snack om saken, jag kan sätta mitt liv på spel att Ronnie startar idag, hans sammarbete med Eto'o är oersättlig när det gäller dessa två lag emellan. Sen tror jag också att Eto'o skulle tycka att det är ganska skönt att ha Ronnie vid sin sida.

Helt ärligt så vet Rijkaard bättre än så, att man inte kan starta med en så pass orutinerad spelare. Se, som Real troligtvis kommer att göra, spela med Henize istället för Marcelo, vilket är ett taktiskt byte i och med att Marcelo också saknar den rutin som krävs.

Aja oavsett laguppställning så förväntar jag mig en vinst
VISCA BARCA!
Barcelona Barca_Fan_87
2007-12-23 13:35
Ämne: PS: Glömde http://ww....Här fins också GolTv (amerikansk kanal). Sprid hjärna ut länken vidare. Jag har varit inne på sidan och sett att den är inte updaterad kanske den är det senare men om den inte är det så är det bara att klicka på GolTv länken på någon annan match.
Barcelona De Goda
2007-12-23 13:32
Ronaldinhos och Decos vara eller icke vara spelar ingen roll. Vi kommer vinna ändå hur vi än ställer upp. Jag har all förtroende för Mister Rijkaard. Jag har inga problem med att Gudjonhsen startar för att spela fysiskt fotboll i syfte att tröttna ut Madrid. Sen kan Deco hoppa in och vända på allt som vi var vana vid under en lång tid (fast då var det Iniesta som hade den rollen) Det ska bli sååååå spännande att se hur Abidal kommer att hantera yrvädret Ramos :))))
Barcelona Abbe_
2007-12-23 13:27
Lukas.RP

Vill säga att jag uppskattar din blogg :-).
Läste på Fotbollive.se om El clásico och den var riktigt bra, du har förmåga att få med de du tänker i en text på ett intressant sätt som får en att fortsätta läsa :-).
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-12-23 13:25
Ämne: Ronaldinhokungen, so....
Ursäkta om mitt inlägg lät negativt, det var absolut inte meningen. Poäng jag ville ha fram var att G2S är ännu inte mogen för sådana här matcher än och det han presterat kan inte jämföras med Ronaldinhos facit. Dock är G2S en jättetalang som säkerligen kommer skörda många framgångar i Barca framöver.
Barcelona FCB#19
2007-12-23 13:22
snart börjar uppsittarkvällen på tv4 sport är jävligt nervös innför el clasico

Men tur för mig så har jag tv 4 sport :)
Barcelona Criff
2007-12-23 13:11
Ronaldinhokungen, sorry missade ditt svar på mitt inlägg innan :P Bättre sent än aldrig.

Nä men missförstå mig inte, jag tycker heller inte GDS ska starta. För precis som du säger så är det för stort och hela hans karriär står på spel om han gör en dålig insats.

Men ditt inlägg där innan lät helt negativt och riktigt så dålig är han inte :P även om han inte gör mål så är han där och sniffar och spelar fram många också. Bara det jag ville lägga till :)
Spanien Fotboll10
2007-12-23 13:10
Matchen kan ses på Fotbollive.se också :-).

Själv har jag inte tv4 sport :-(.
Barcelona Unikkati
2007-12-23 13:07
PS: Glömde http://www.rojadirecta.com/ Där kan ni hitta...... GolTV [en] .....

Unikkati//

Skicka dina länkar under "länktips" i fortsättningen så blir vi glada! / Lukas.RP
Barcelona Unikkati
2007-12-23 13:06
Alla som vill ha en bra stream med bra ljud och bild? Den har alltid funkat för mig och de bästa är att det är Engelska komentatorer!!
GolTV [en] Länken, och programet ni ska köra med TVUPlayer, den kan ni dra ner från denna sidan

http://www.streamingstar.com/download-p2ptv.htm

Komigen nu folk fixa stream och sånt så ni inte komer 5 min innan match och vill ha hjälp!!
Tottegott
2007-12-23 13:04
Ämne: Tottegott, mitt tips....
Förresten, jag googlade fram det.
Tack återigen för tipset.
Tottegott
2007-12-23 13:00
Ämne: Tottegott, mitt tips....
Tackar! Du sitter möjligtvis inte på en länk till dessa sidor?
2007-12-23 12:59
Ämne: Tråkigt att Rijkaard....
Källa?
Valencia shift
2007-12-23 12:57
Tråkigt att Rijkaard väljer att bänka Ronaldinho , inget El Clasico utan Ronaldiho!
Barcelona Criff
2007-12-23 12:55
Tottegott, mitt tips är att du laddar ner TVUPlayer, och sen ser matchen på GolTv. Inget lagg och man kan köra helskärm.
Bästa alternativet enligt mig, ska själv se där också :)
Tottegott
2007-12-23 12:49
Någon som sitter på en stream eller dylikt för att kunna se matchen i afton? Har inte TV4sport men vill väldigt väldigt gärna se matchen!

Tack på förhand.
Barcelona OkkaPokka1
2007-12-23 12:38
Ämne: Ämne: Heinze ....
Men ja sa bara salgado för det var han som skulle "markera" Messi, och de lyckades han verkligen med haha , ´De har du rätt i att Hela försvaret faktiskt hade stora problem med messi.
Barcelona Edwin
2007-12-23 12:31
Det var någon som skrev tidigare om att det handlar om "låg intelligensnivå" i Madrids forum. Tittat in där och konstaterar att valet av att stänga oss Barca fans och andra, tyder på låg intoleransnivå. De vill se beröm, beröm och inget annat. Det luktar nästan Franco;-.
All heder till de grabbar och tjejer som sköter Barcelonas forum. Här är alla välkomman så länge msan har något vettigt att säga.
Forza Barca!
Barcelona Karlssoooon
2007-12-23 12:28
Ämne: Heinze är faktiskt b....
Det var nog inte bara salgado som hade svårt med Messi den gången. såg ut som att hela backlinjen hade lite att stå i.
Barcelona OkkaPokka1
2007-12-23 12:17
Heinze är faktiskt bra,men har sina brister. hittar vi dom vinner vi. det vet jag. förra året hade real salgado. och då släppte dom 3 mpl från messi. så vi får försöka med nåt likanande i år, fast för ronaldinho?
Barcelona Criff
2007-12-23 12:15
Namn: Los-Blancos » Svara inlägg
Sänt: 2007-12-23 12:01 - Ändrat 2007-12-23 12:02
Ämne: Los-Blancos/
varför.... (2 inlägg)
Nej jag säger absolout inte att ska vara säker på att real madrid ska vinna men men underskattning ska inte ske för barcelona är så himla bra i sina bra stunder. Visst de har all press men vi behöver inte skriva krönikor om att vi kommer besegra de man ska bara vara tyst och vänta tills matchen börjar. Har du sett barcelona skriva någon artikel eller krönika om hur de ska krossa oss nej vi borde åtminstone har respekten till efter matchen.

Är detta verkligen ett Real Madrid fan? Tänk om fler hade varit så, hade vi haft några problem då? Nee.
Real Madrid Metze
2007-12-23 12:12
Rambla// Vi kommer ihåg det där tills efter matchen, det att du kallade Heinze sopa :D
2007-12-23 12:07
Aftonbladet har nu kommit med "nyheten" om att Ronaldinho petas utan några vidare källor (kolla länktips). "– Jag är nöjd med vad Ronaldinho presterat under veckan, säger holländaren." "– I den 19-mannatrupp jag tagit ut finns det en spelare som dras med fysiska problem, men jag föredrar att inte säga vem det. Men Ronaldinho är redo för spel och jag är nöjd med vad han presterat under veckan, sa Rijkaard och la till att han aldrig ställer upp med exakt det laget på träningarna som kommer att spela veckans match." Det står att Rijkaard var riktigt förbannad på Ronaldinho under träningen då Rijkaard tog honom åt sidan. Media vinklar visst allt, pratar Ronaldinho en stund med Rijkaard på träningen betyder det att han kommer bänkas och lämna Barca dagen efter. Jag hoppas verkligen Aftonbladet får äta upp sina ord.
Barcelona OkkaPokka1
2007-12-23 12:01
Ämne: Kommer Henry starta ....
Henry kommer sitta p bänken, han kommer från en ryggskada. så han startar inte men hoppar säkert in senare i matchen.
Barcelona OkkaPokka1
2007-12-23 11:53
7 timmar och 7 minuter kvar! BARCA! BARCA! 2-0 blire till barca :)
Real Madrid Realsoniox
2007-12-23 11:51
från fotbollskanalens forum

"TV4 har alltid varit en pajaskanal. Sportchefen Nunstedt kommenterar i aftonbladet att han inte tycker att det är ngn större skillnad om matchen visas i tv4sport eller tv4 ...det är säkert ingen större skillnad om man bytar ut Nunstedt med en apa heller..."

haha Nunstedt e mobbad :P
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-12-23 11:31
Kolla när Yaya Toure går förbi Ramos och lämnar honom död på vägen och passar till Rivaldo som sätter den i mål;)

Kolla länktips.
Barcelona [B]arcelon[A]
2007-12-23 11:18
Kommer Henry starta lr vara på bänken?
Real Madrid Radikalt
2007-12-23 11:17
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Snackade jag om vilket lag som har mest fans, eller? Och du har ju fel, igen. De lag som har mest fans i Sverige är AIK, Djurgården och IFK Göteborg, följt av flera andra allsvenska lag. Internationellt sett kan det du säger stämma, men du måste ju vara lite mer exakt när du påstår att Barcelona är det näst mest populära laget i landet. Dessutom så har det inte gjorts en så stor undersökning med mer än en miljon deltagare. Frågar man 1000 människor om något så subjektivt som favoritlag så får man väldigt missvisande siffror.

@Rambla

Du går ju på direkta personangrepp på Heinze, det gör Christofer inte i sina krönikor, förutom lite på Oleguer (och lite pikar mot Iniesta angående hans snövita hud). Att dessutom kalla en spelare som spelat i både Real Madrid och Man Utd. (samt det argentinska landslaget) för sopa är också väldigt överdrivet.
Annons: