/spanien/barcelona/forum/21877.aspx/spanien/barcelona/forum/21877.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Culé
2007-12-19 07:32
Tror att alla är nervösa inför El Clasico, det inkluderar båda parterna. Dock är pressen större på Barcelona med tanke på fördelen med hemmaplan.

Jag tycker själv att Ronaldinho är given - iallfall att starta. Senaste insatsen jag såg honom var mot Depor (vet inte hur det gick senast i CL) men då var han bra. Rutin tror jag är A & O i ett Clasico. Visst, Bojan samt Gio klarar säkert press, men grabbar detta är El Clasico på Camp Nou.
Real Madrid El_Madrídísta
2007-12-19 04:31
Sürer

Du värkar ha ''bra'' koll men måste säga det att du har fel,
matchen visas på TV4 Sport !

Längtar GROVT tills vi möts!!
Barcelona Johan Cruyff
2007-12-19 03:30
Någon som tycket att Rodrigo & Roberts spanien-blogg, börjar bli lite väl tjatig med deras ständiga skitsnack om Real.

Tacka fan för att det är match snart, hoppas vi
stänger truten på alla dessa Realfans omgående.
Etoó!!, madrileños a llorar al cuartito.
Barcelona Sürer
2007-12-19 01:29
en bra uppvärmning inför el classico är att titta Inter-Milan som spelas tidigare på dagen kl 15:00 på TV4+
Barcelona marcus
2007-12-19 01:15
Lukas.RP

Jag som skåning förstår mycket klart och tydligt den danska texten. Det var väl ganska elakt att peka ut Gaucho som om han gjorde något fel pga sitt språk. Om jag inte minns fel har jag sett vissa av Valencias matchrapporter vara skrivna på danska. (eller var det norska)

Jag förstår att du tycker att han skall översätta, men i sådana fall vore det väl samma sak med en spansk hemsida?

för inte kan väl alla spanska? Det finns fler här som förstår danska än spanska. Det är jag nästan övertygad om.

Angående Ronaldinhos vara eller icke vara.

Om jag som Barcelonatränare hade Guily att tillgå hade Ronaldinho placerats på bänken i derbyt.

Varför?

Ronaldinho kanske kan spela ur sig ifrån sin dåliga form. Han kanske gör en del mål och får bra självförtroende. Men faktum kvarstår att han inte har den fysiska snabbheten. Han kan idag inte springa förbi Ramos som han för några år sedan gjorde.

Ska Ronaldinho spela? Självklart. Vi har just nu inte speciellt bra alternativ på positionen.

Dos Santos och Bojan är två otroliga talanger. Men det är viktigt att inte sätta allt för stor press på dom. Dom är nog tillräckligt nervösa över att sitta på bänken under sitt första derby. Det är något som jag är helt övertygad om.

Med Henry tillbaka hade den bästa uppställningen sett ut följande :

Henry - Eto´o - Iniesta

Henry vet vi gillar att dra sig ut till vänster. !

Men idag blir det inte så. Heter du Ronaldinho ska du spela. Har du nummer 10 ska du spela. Tur för Frank att Henry och Messi är borta. Tur för honom. . . Inte kan man bänka Ronaldinho? Han spelar ju sig i form, medan Guily som alltid gav allt fick lämna.

jag älskade Ronaldinho innan. Han VAR Barcelona. Idag?

Stannar upp vårt spel. Men visst. Jag hoppas på honom.

Och visst ska han starta emot Real!
Barcelona Messidonaa
2007-12-19 00:29
Ämne: Kan nån vara ärlig? ....
hahah man ser på din tippning att du inte är nervös..

haha du har tippat hela 7-1, :D
Barcelona Barca-Henke
2007-12-19 00:18
Håller med Zidane, skriv till Tv4 så att vi kan titta på matchen på Tv4 Plus !
Barcelona BlueRed
2007-12-19 00:11
Ämne: Kan nån vara ärlig? ....Nervös och nervös, mer längtan än nervös, tror stort på att vi vinner, helt säker på att vi vinner, men det säger väll real fansen också i sitt forum om sig själva, och det är klart.
ska bli en skön söndag! Föresten, för er som inte bara vill se el clasico, det är fotbollskanalen från kl 15.00 har jag för mig, sen framåt. många matcher.

Aja God natt gott folk. Peace !
Barcelona La_BARCA!
2007-12-19 00:03
Kan nån vara ärlig? Finns de nån Cule här inne som är nervös inför söndag?

Ska jag vara ärlig är jag inte nervös. Vi kommer krossa madrid! Vi kommer vinna. Etoo kommer vara på hugget!
Barcelona BlueRed
2007-12-19 00:03
Föresten det där FanTV funkar inte för mig, det står Eto'o är ju bäst nu, nån som kollat på det än och hört vad dem säger?
Barcelona BlueRed
2007-12-19 00:02
Ämne: kolla länktips! Ett ....
hahaha, ahh han skulle slakta Cannavaro om han såg det där :P, även om han, för lite respekt skulle säga att han förtjänade det där, så innerst inne så skulle det vara en skylt med cannavaro och ett kryss på. slakt!! :D haha ne men, jag har i allafall den där med eto'o som skriker madrid,, ah ni vet resten, i mina favoriter. värt och se 10 gånger om!
Lukas.RP
2007-12-18 23:34
Ämne: Riktigt bra video Lu....Tänkte så också när han sprang in. Exakt så vill jag att han springer ut på Camp Nou på söndag, plus ett j*vligt stort smile på läpparna!

Edit: Scrolla lite längre ner på bloggen, har lagt upp en video som uppladdning för el clásico också.
Barcelona Barca-I Hjärtat
2007-12-18 23:31
Riktigt bra video Lukas!
Kolla på 0.44-0.50 (sek)
så där vill jag att Ronnie kommer in på plan!
Lukas.RP
2007-12-18 23:30
Bra video RonaldinhoKungen. Herregud alltså, kan inte kolla på dessa filmer, blir tårögd. Snälla visa dem för Ronnie!

Kämpa för att komma tillbaka i gammal form Ronaldo de Assís Moreira!
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-12-18 23:23
Ämne: Kolla in videon jag ....Den videon var riktigt bra, men det här är min favoritvideo med Ronaldinho (kolla länk). Kolla finten på 0:35 - 0:37 hur han med en enda touch får försvararen att lägga sig ner.

Hoppas verkligen Dinho får starta på söndag, tror det är då det visar sig om vi ska behålla honom eller inte. Jag hoppas självklart på det första.
Barcelona Messidonaa
2007-12-18 23:16
Ämne: Kolla in videon jag ....
Det var en grym video du hade på sidan.

haha om Ronnie uppträder så på söndag så slutar det dubbelsiffrigt till oss.
Lukas.RP
2007-12-18 22:54
Kolla in videon jag har lagt upp på min blogg. Såhär vill jag att Ronnie uppträder på söndag!

Se länk

Edit: Faktiskt den bästa Ronaldinho-videon jag har sätt, grymt bra gjord!
Barcelona Messidonaa
2007-12-18 22:45
asso den här berlusconi ja tror han bokstavligen ÄLSKAR Ronaldinho..

han kommer med nya ideér och planer hela tiden om att få över Dinho till Milan haha.
Kolla länktips.
Barcelona Del-Clasico
2007-12-18 22:43
Håller med Rickiboy
Barcelona Rickiboy
2007-12-18 22:41
Alltså grabbar jag förstår ju ingenting nu, hur kan ni som fans sitta o tveka på att ronnie kanske inte starta på söndag. alltså jag håller på och bli ursinnig!!
Ronaldinho är världens bäste fotbollspelare för alltid och han spelar i Fc barcelona och det är vårt lag som vi följer varenda dag.
Han har det lite svårt det är nu vi ska stötta honom som mest grabbar kom igen nu!! som jag skrev tidigare är det nån som är helt given på södang så är det Ronaldinho, med all respekt så får ni säga vad ni vill men det är så jag känner och jag måste säga det jag vill. Forza Barca
Barcelona Gaucho!
2007-12-18 22:32
Med endnu 5 dage til det store brag mod Real Madrid på Camp Nou, kan Henry stadig nå en stor del genoptræning og franskmanden skulle nu efter sigende selv have fået den afgørende beslutning, om han vil spille på søndag. Henry har problemer med ryggen, som også var tilfældet i Arsenal, men er i den afsluttende fase af genoptræningen og skulle snart være klar.

kolla länktips

Tror inte så många här inne kan danska, dessutom föredrar vi att du antingen översätter utdraget eller låter länken stå för sig själv. /Lukas.RP

Barcelona La_BARCA!
2007-12-18 22:17
Henry kommer aldrig att missa en sån här stor match det kan jag lova er! Henry kommer att spela.

Visca Barca!
Barcelona Ghazza
2007-12-18 22:13
Antagligen, vilket är fullt förståeligt. Men som sagt, jag tror alla vill se Ronnie från start.
Real Madrid Shi
2007-12-18 22:07
Ämne: Ämne: Lite no....
Är det inte möjligtvis att han känner att detta är en för stor match för honom?
Barcelona Rambo~
2007-12-18 21:58
Ämne: Lite notiser om läge....
Äntligen någon av de två yngligarna som visar lite respekt...Visst ska de vara glada och stolta ibland när de får spela, men snälla de är fortfarande "ynglingar" och har mycket kvar att lära. Bra att G2S visar att han vet sin plats i laget, och inte får övermod och börjar snacka om att han ska spela etc...
Barcelona Taherinho
2007-12-18 21:57
Hola Cules!!!

Skriver fran Barcelona nu...sa ni far ursakta att det inte finns ngn aao...Ar ganska kallt har men fullt fullt med folk ute pa gatorna. Till er som har biljetter till matchen....FYFAN vad jag ar avundsjuk pa er assa!!

Haha...

Angaende startelvan...

Bra Pilma!! Haller med dig om det mesta! Har diskuteras det valdigt mycket om startelvan och sjalvklart om Dinhos vara eller icke vara...Men min spanska hittills ar pa "que tal" nivan sa jag hanger inte med sa mycket. Men men

ar valdigt spand infor matchen...Vi MASTE vinna!!
Inte bara for ligans utgang utan mer for var sjalvfortroende nu!!

Ok...sa Visca Barca fran Barcelona...

Lukas.RP
2007-12-18 21:56
Egentligen alla här håller väl med det G2S säger? Att Ronaldinho skall starta, jag tror han kan bli avgörande. Så kass är han faktiskt inte! Att slänga in någon av ungtupparna i startelvan inför 98 000 mot Real Madrid och deras stjärnor, känns för mycket. Ett inhopp eller två skulle däremot inte skada, de kan säkert hitta på något när Ramos är tröttkörd. ;)
Barcelona Ghazza
2007-12-18 21:51
Lite notiser om läget inför el Clásico:
Henry tränar fortfararande ensam. Men han har siktet inställt på att spela mot Madrid.

Dessutom säger Giovani så här om sin chans att få starta på söndag:
"Jag tycker att Ronaldinho måste spela på söndag. Han är den viktigaste spelaren i laget och kan vara den som avgör."

/sport.es
Lukas.RP
2007-12-18 21:42
Läste en intervju med Messi som "S"(Sportmagasinet) hade gjort. Ett svar på en fråga var ganska roligt...

-Vid sidan av fotbollen, vad är du bra på?

Messi: Playstation, haha. Men det är också fotboll. Jag är galen i det- jag sitter flera timmar framför skärmen.

Det trodde man inte om honom. ;)
Barcelona Barca Barca
2007-12-18 21:18
kolla länktips! Ett sånt klipp skulle ja visa Eto'o 5 min innan avspark;) Snacka om att elda en spelare...
Annons: