/spanien/barcelona/forum/21876.aspx/spanien/barcelona/forum/21876.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-19 17:36
En sak som är negativ med El Clàsico är att man en vecka innan inte har något annat i skallen förutom just den här matchen. Usch vad nervös man kommer att vara sekunder innan avspark. ;)

Jag drömde inatt om att Yaya Tòure hade sin egen gård i Elfensbenskusten där en av hans små svarta får var ingen mindre än Jose Marìa Guti;D(se länk)
Barcelona Ghazza
2007-12-19 17:32
Jag gillar verkligen Madrids tankegångar inför matchen. Tror att Van Nistelrooy sa något liknande som "Vi kommer leda ligan även om vi förlorar".

Med den inställningen vinner man inga Clásicos...
Barcelona OkkaPokka1
2007-12-19 17:09
Men den här matchen är faktiskt viktigare för barca än för real. Om Barca vinner knappar dom in 3 poäng och ligger då bara efter me 1 poäng. Losar dom kan ja säga att guldet redan är borta. även fast jag är helt övertygad om att detta inte händer. Och att barca kommer vinna CL är jag ganska säker på oxå.
Barcelona OkkaPokka1
2007-12-19 17:03
Ämne: Om Puyol spelar höge....
Det är faktiskt sant. Puyol ar visat att han kan spela högerback. Och Zambrotta börjar skjunka i sina egenskaper. Men Dom borde starta med : Från Vänster : Abidal-Milito-Marquez/Thuram( han är nickstark med tanke på nisterlrooy i real)- Puyol. Sen iniesta-Eto'o-Ronaldinho i anfallet.
Barcelona Barcelonito
2007-12-19 16:57
Om Puyol spelar högerback så kommer Robinho knappt röra bollen. Var så säkra på det. Zambrotta brukar va klockren deffensivt men det som förvånar mig är att Puyol är bättre offensivt än Zambrotta med den status Zambrotta hade för ett par år sen.
Barcelona OkkaPokka1
2007-12-19 16:57
Caldereon är värsta kaxig " Kaka är för dålig för real" Han platsar i alla lag. han säger bbara så för att real leder serien, men de komer dom inte göra m 2 omgångar...
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2007-12-19 16:42
Ok, nu har jag hört femtioelva olika datum angående när matchen spelas. Är det 100% spikat att det är den 23:e dec. 2007?
Barcelona _ronaldinhoochetoo_
2007-12-19 16:37
matchen visas (tyvärr) på tv4sport.
Barcelona 4everBarca
2007-12-19 16:36
länktips...
Barcelona 4everBarca
2007-12-19 16:32
Calderon verkar verkligen inte vara frisk asså.. vet inte om ni har läst det men han sa att Kaka inte hade platsat i dagens real madrid .
HAHAHA...
Barcelona 4everBarca
2007-12-19 16:30
Ämne: En liten detalj som ....
håller med dig "Mot nya tider".. Puyi kommer få det jobbigt med robinho på sin kant..bästa möjliga sätt hade varit om han låg tätt tätt bakom honom hela tiden..och så fort robinho får bollen så måste puyi vara där och trycka till honom och inte låta honom vända om och få fart .. men det fixar Capitano !!..
Etoo borde ligga lite mer åt cannavaros håll.. Cannavaro kommer aldrig hinna med Etoos vändningar..
Barcelona Barçelona
2007-12-19 16:17
På vilken kanal visas El Clásico ?

Hoppas att det är TV+ för att jag kan inte få in TV sport! Vill helst inte streama en så viktig match...
Barcelona La_BARCA!
2007-12-19 15:31
Bara 4 dagar kvar till matchen! Vill att dagarna ska gå snabbare och snabbare. Tänk om Messi skulle komma in i halv tid haha fi fan vad alla hade blivit chockade!!

Visca Barca!
Barcelona Patrick Kluivert
2007-12-19 15:29
Hej! Någon som känner till någon speciell sportsbar i usa som visar laliga ?? Jag ska dit nu på fredag och vill absolut inte missa el classico.

Tack på förhand.

Ojj ursäkta för att jag skicka inlägget så många ggr, min dator e lite konstig :)
Hej! Någon som känner till någon speciell sportsbar i usa som visar laliga ?? Jag ska dit nu på fredag och vill absolut inte missa el classico.

Tack på förhand.

Tack på förhand.
Barcelona nuri
2007-12-19 15:24
tror faktiskt att vi har stor chans att vinna på söndag, eto'o som brukar ge allt på alla matcher speciellt mot marängerna, dinho som vill bevisa att han e inte slut osv.
Barcelona Essarhaddon
2007-12-19 14:53
Trots vår breda trupp känns det lite oroväckande med Messi och en halv Henry borta. Vi får förlita oss till Dinho och Eto'o. Och efter att ha sett lite gammal Clasico-statistik lugnar jag ner mig. :)

04/05
Barca-Real 3-0
Eto'o, Gio, Ronaldinho
Real-Barca 4-2
Eto'o, Ronaldinho

05/06
Real-Barca 0-3
Eto'o, Ronaldinho 2
Barca-Real 1-1
Ronaldinho

06/07
Real-Barca 2-0
Barca-Real 3-3
Messi 3

Eftersom Eto'o inte spelade i 0-2-förlusten blir deras facit:

Eto'o: 3 mål på 5 matcher
Ronaldinho: 5 mål på 6 matcher

Bådar gott inför söndag...:)
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-19 14:47
En liten detalj som jag är oroad för är hur man ska hantera Robinho på vänsterkanten. Puyi kommer möta han i flest dueller av alla backar. Robinho gillar som känt att bryta in till mitten från sin kant och därifrån ta ett skott eller spela in till någon av anfallarna. Det gäller för Puyi och de andra att vara på tårna. RvN och Raùl är riktigt bra på att hålla sig ifrån offside, så där får Milito/Marquez vara mycket bestämda i sina beslut, annars kommer passen och plötsligt får deras anfallare läge o skjuta.

Dani Alvès kan väl ringa Puyi dagen innan och berätta lite om hur man ska störa Robinho på bästa sätt, för det är han helt otrolig på. Det är väl kanske så Puyi också ska agera, komma in tätt på Robinho så fort han får bollen och stressa han till misstag eller bryta vore bäst. Annars är det så hela laget borde spela, när Real har bollen, direkt press på spelaren med boll, försök bryt, erövra boll och spela vidare till någon som är fri och fortsätt därifrån.

Vad tycker ni andra, vad är det vi ska se upp med mest på söndagen?
Barcelona Rambla
2007-12-19 14:44
Det sägs att Titi ses som ett alternativ till andra halvlek, han är som sagt inte någon för startelvan. Underbart att han kan vara med bara. Räkna med max 20-30 min speltid för honom. Han får gärna komma in och sprinta ifrån Pepe eller Cannavaro.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-19 14:35
Det beror ju på matchsituationen helt klart. Rijkaard kanske väljer och inte ta in honom alls, det vet ju inte vi. Vi får vänta och se hur det blir på söndag helt enkelt. Men det är ju skönt att vi har en fit Henry iaf. Nu kommer det ställas ännu större krav på honom.
Barcelona [Ronaldinho#10]
2007-12-19 14:34
Jag läste nyss ett artikel där det stod Henry spelar El Clasico. Fyfan va härligt :) !
Barcelona La_BARCA!
2007-12-19 14:26
Mot Nya Tider

Kolla in bilden på Henry från idag. Han ser helt taggad ut. Härligt! Fi fan vad han kommer springa ifrån. När tycker ni vi ska ta in Henry? Undra vem han byts ut mot. Själv hoppas jag inte mot Etoo. Etoo ska spela hela matchen.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-19 14:18
Yep, precis som jag sa förrigår så anslöt Titi resten av gruppen idag, och kommer att vara med i truppen på söndag. En Henry i startelvan tror jag dock inte på, men ett inhopp vore skoj ;D
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-12-19 14:14
Nån som kan översätta lite , tror att det står att Henry var med resten av truppen idag.

Barcelona Leva Barca
2007-12-19 14:08
Ämne: Leva Barca

Det hä....
jag tror de & hoppas det iallafall
Barcelona L.Messi19
2007-12-19 13:52
La BARCA

Visst är Kameni grym, men sen när köper barca spelare från rivalerna?;) Valdes eller Kameni vill nog inte heller nöta bänk.
Barcelona La_BARCA!
2007-12-19 13:44
Tycker ni inte vi borde köpa en ny målvakt? Valdes är ok han håller! Men tänk om han skulle skada sig och bli borta länge. Vem ska stå i mål då Jorquera? Nej TACK! Vill gärna se Kameni i målet. Hur grym som helst. Vad tycker ni?
Barcelona L.Messi19
2007-12-19 13:32
Leva Barca

Det här är ingen film. Messi är skadad, välkommen till verkligheten.
Barcelona PILMÀ
2007-12-19 13:11
Rösta där inför Supersöndag?
Det vet ni ni ska rösta på Messi och allt som har med Barça och göra.
Annons: