/spanien/barcelona/forum/21872.aspx/spanien/barcelona/forum/21872.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Paco Buyo
2007-12-20 11:57
Schemat CL:
First knockout round
19 - 20 February 2008
04 - 05 March 2008
Quarter-finals
01 - 02 April 2008
08 - 09 April 2008
Semi-finals
22 - 23 April 2008
29 - 30 April 2008
Final
21 May 2008
Real Madrid Paco Buyo
2007-12-20 11:53
Första CL matcherna går 19/20 februari.
Samtliga onsdagar i januari är vikta för Copa del Rey och den 6 februari möter Spanien Frankrike i en vänskapslandskamp.
Barcelona Der Afro
2007-12-20 11:40
Man kan roa sig med att läsa alla Madrid-redaktionens matchrapporter där laget inte vunnit och se hur många av dessa som inte nämner att domaren varit dålig på ett eller annat sätt. I år tror jag det är noll. Igen.

Kviborg = Kvidborg?
Barcelona La Pulga
2007-12-20 11:33
Det va bra skrivit av en Milanista..

Kul att barca också fått en såkallad "officiell" tråd.

Jag gillar Barcelonas fotboll och deras sett att andas fotboll.
Barcelona har något speciellt, det känns ibland som att Barcelona är fotbollens gudsrike. Messi, Ronaldinho, Eto'o, Henry, Puyol, listan kan göras lång. Tror inte att det finns något lag som har så välkända och så många klassspelare på varje position. Något som är magnifikt med just Barcelona är att nästan varje spanjor har någon gång spelat i Barcelona, oftast i barnsben.
Barcelona är något mäktigt och det är sällan någon lämnar Barcelona för en annan klubb, alla vill spela i Barcelona. Det förklarar Ronaldinhos fall, om han hade spelat i Real så hade han vart i Milan för länge sedan.
Nu när han spelar i Barcelona så kanske han aldrig kommer flytta där ifrån. Mäktigt.
A.tensta
2007-12-20 11:31
Ni kan väl få Roma, Liverpool och Arsenal som dom svåraste? tror ni kommer hamna med Roma. Ni slår ut dom ändå, men har en känsla av att ni drar på er något av dom 3 lagen.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-20 11:08
Vampìro

Ah, du kanske har rätt. Jag har faktiskt ingen aning så jag borde inte ha svarat heller.:=)
Barcelona Vampíro
2007-12-20 11:04
Mot Nya Tider:

I sånna fall betyder det att Eto'o och Yaya missar matcherna. För jag tror att AM förjar ungefär 10 januari och slutar ungefär 10 februari. Men om vi kollar på förra årets CL så spelades de första åttondelsfinalerna 20-21 februari och de andra 6-7 mars, så det kan nog vara så att den första i år spelas 19/20 februari.

Drömmen för mig är Olympiakos eller Celtic.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-20 10:57
Vampìro

Helt klart 4/5 februari. Så långt uppehåll mellan matcherna sker inte. Tror vi får Fener imorrn.
Barcelona Vampíro
2007-12-20 10:37
I den senaste artikeln står det att den första CL åttondelsfinalen spelas 19/20 januari och den andra 4/5 februari. Men under spelschemat står det att den första spelas 19/20 februari och den andra 4/5 mars. Undrar bara vilken som är rätt?
Barcelona samot
2007-12-20 06:48
och en till
Barcelona samot
2007-12-20 06:42
roligt klipp haha
Barcelona Braxingen
2007-12-20 05:38
Vill bara säga att jag inte håller med redaktionen alls gällande mardrömsmotståndare. Skulle vi stöta på Liverpool i år så är det de som har allt att förlora, ingenting att vinna. Det är de som anses vara bättre än oss head-to-head efter fjolåret. Det är snarare Liverpools mardröm att möta oss igen. För oss (och Liverpool) har det dessutom visat sig nästintill avgörande att börja på bortaplan. Chelsea första året åkte vi ur (började hemma), Chelsea andra året gick vi vidare (började borta), Liverpool i fjol åkte vi ur (började hemma).

Nej, jag tror nog Liverpool snarare skall vara rädda för oss.

Dessutom handlar inte det här om att ta sig vidare för mig (eller någon annan culé). Det här handlar om att vinna CL. Då är det bättre att avverka bra lag tidigare, lag som har rutin av större matcher. Roma pissade som bekant på sig, det tror jag fler lag gör när det drar ihop sig. Liverpool gör det definitivt inte i en senare runda och definitivt inte om de får börja borta (vilket kan bli fallet i en senare runda).
Barcelona Cristocea
2007-12-20 02:28
Ett mycket bättre klipp på ynlingen som Barcelona har värvat till deras egendom. Måste faktisk erkänna att han liknar otroligt mycket Messi.

Länktips!

Ändå, med Mustafa ifrån Besiktas samt många andra juniorer så har Barca riktig fint framtid framför sig.
Barcelona Der Afro
2007-12-20 01:14
Ämne: Ramooooos :-) // Aaa....
Diara är också en misshandlare av rang! Real är ett ovanligt smutsigt lag i mina ögon.
Barcelona Cristocea
2007-12-20 01:12
Enligt rumänska medier så har Barcelona värvad en 9 åring talang ifrån rumänien. Alex Postolache är namnet och sägs vara rumäniens svar på Messi. (Ta smeknamnet med nypa salt, nu för tiden så är alla talanger den "nya Messi"). Men mest intressant var att av alla 300 barn som Barca ledningen följde så blev de mest imponerad av lille Alex.

Länktips till nyheten samt ett videoklipp med honom i Barca tröja under tiden han tränar med de andra juniorerna.

Visca el Barca.
Barcelona Der Afro
2007-12-20 01:12
Ett stort tack till alla i redaktionen som gör ett fantastiskt jobb! Gustaf Norrefeldts senaste var mycket bra för att bara nämna en i den stora mängden.

Hoppas ni skriver lika mycket kul, lärorika och initierade artiklar 2008 som 2007.
Barcelona La_BARCA!
2007-12-20 00:48
Jay-z

Håller med dig om Sergio Ramos den smutsigaste spelaren! Krossa Real!!
Barcelona Jay-z
2007-12-20 00:37
L.Messi19 // Skyst bara det är nytt så är jag nöjd :)
Barcelona Jay-z
2007-12-20 00:37
Ramooooos :-) // Aaa puyol är tuff men på bollen och tjaffsar väldigt sällan. Kan ej glömma när Real mötte Arsenal villken örfil ramos gav på eboue trodde han skulle växa till en mognare spelare men icke sa nicke.

Ramos är en SMUTSIG spelare inombords och självklart så är vi rädda för att han ska skada våra spelare. Men visar ingen annan rädsla för han. För Henry kommer få han äta gräs hehe minns du. Och Dhinho kommer finta han 2 gånger om, hehe minns du.
Barcelona L.Messi19
2007-12-19 23:45
Skönt att inte Real vann!

Trots reservtrupp kanske det tar lite på självförtroendet ändå xD
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-19 23:42
Alicante 1-1 Real Madrid
Valencia vann, ny hjälte, jätten Zigic!
Barcelona Rambla
2007-12-19 23:36
guddytoshoes:

Det är möjligt att jag missförstod dig, men på dig lät det som att Guddy bänkar Deco när båda är helt fit. Det kommer inte att ske under Rijkaard.

Ja på Decos plats. I CL-matchen mot Stuttgart var det faktiskt tänkt att Deco och Guddy skulle spela tillsammans på mittfältet men på uppvärmningen fick Deco känningar och fick avstå matchen. Indirekt så spelar Guddy pga Dinhos dåliga form i höst eftersom Iniesta flyttas ut på Dinhos position och Guddy tar över Iniestas på mittfältet. Självklart är den största orsaken till spel Decos skada och i viss mån Henrys nu den senaste månaden.

Nja, efter hans senaste matcher så tror jag att Rijkaards förtroende för honom har ökat så det lär nog bli lite mer speltid framöver. Lite rotation du vet när man är inne i den mest hektiska perioden under våren med både CL och ligaspel.
Spanien guddytoshoes
2007-12-19 23:33
Rambla tror du har missförståt mig det jag menade var att det var Decos plats han har spelat på i de senaste matcherna o inte Dinhos.

När Barça är skadefritt är han en bänkspelare som får ett p minuter per match.
Barcelona Rambla
2007-12-19 22:55
guddytoshoes:

Jag vill inte verka otrevlig på något sätt, men om du tror att Guddy någonsin bänkar Deco i Barça så är du rejält ute och cyklar. Deco har varit borta i 6 veckor har ännu inte hunnit ifatt fysiskt. Det är därför Guddy spelar från start, det och Dinhos lite sämre form den här hösten, för att uttrycka det milt. Guddy bör, sett till form, starta i helgen men jag är tveksam till om Rijkaard vågar bänka Deco.

Eidur har gjort det riktigt bra också de senaste matcherna. Ett tag kändes det nästan som jag och några få till här på forumet, var de enda som försvarade iceman.
Spanien guddytoshoes
2007-12-19 22:43
Messi tro mig jag håller med dig att ronnie är given istället för guddy men tror inte det är den platsen han snot, nu ser jag självklart inte så många matcher me barca men dom jag sett ser det ut som han har tagit Decos plats på off mitt (om det är pga. av skada eller ej kan jag inte svara på)
atter lycka till på lördag
Barcelona L.Messi19
2007-12-19 22:38
Ramooooo:-)

Han ber alltid om ursäkt om han någon gång gjort en ful tackling, Ramos gnäller alltid.
Se på videon där han sparkar Dinho som någon länkade. Där är er spelare! Ge mig en länk där du tycker aatt Puyi gör något fulare.
Barcelona L.Messi19
2007-12-19 22:34
Jay-z

Vet inte om det är senaste, men nytt är det:P
Real Madrid Ramooooos :-)
2007-12-19 22:30
Jaz-Y
Kolla eran Puyol mot Getafe han döda Luis Garcia så snacka inte Ramos e för bra för er så ni e rädda för honom.
Barcelona Jay-z
2007-12-19 22:28
Nån som vet vart man kan se bilder från senaste träningen.???
Barcelona L.Messi19
2007-12-19 22:27
Ämne: Nu hade jag turen at....guddytoshoes

Tvärtom gillar jag Guddy och hans kämparhjärta om det var mig du menade. Han förtjänar speltid. Men detta är en sådan match som Ronnie MÅSTE spela!
Gudjohnsen: "Es difícil imaginar un Barça-Madrid sin Ronaldinho" Det är svårt att tänka sig Barca-Madrid utan Ronnie, till de som inte förstod.
Annons: