/spanien/barcelona/forum/21867.aspx/spanien/barcelona/forum/21867.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lagkapten
2007-12-23 01:33
Kul att du uppskattar mina inlägg.
Jag har varit upptagen med jobbet på sistone. Men jag försöker alltid hitta lite tid för att kika i forumet och munhuggas lite :P
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-12-23 01:23
Ämne: Ämne: Är det ....
Okej, tackar. Hur kommer det sig att du inte skriver så ofta, för när du väl skriver är det väldigt bra? Känns som vi saknar en del seriösa personer emellanåt...
Barcelona *
2007-12-23 01:08
Barcelona B vann idag med 4-2. Både Iago och Gai gjorde mål. Tabellen (Länktips)
Lukas.RP
2007-12-23 01:03
Både culés och snöbollar ser sin vinst som solklar, ska bli kul att reta mina marängvänner sen. Skulle dock inte bli lika kul om vi torskade, dem skulle formligen kasta plågande kommentarer över mig.
Barcelona lagkapten
2007-12-23 01:01
Ämne: Är det alltid samma ....
Nej, det är olika. Under fliken "Redaktionen" kan du läsa om vilka som skriver på Barca-sidan.
Barcelona Vampíro
2007-12-23 01:00
Ämne: Ämne: "G....
Nej, nej Heinze vet hur man handskas med snabba, tekniska spelare se bara på länken :P.
Barcelona Rambla
2007-12-23 00:56
Ämne: "Gabriel Heinze....
Heinze är en sopa. Går alltid bort sig och kommer alltid in sent i situationerna. Får han vara kvar på planen i 90 min så är det ett mirakel. Iniesta kommer att vända ut och in på honom.
Barcelona Henry#14
2007-12-23 00:56
Truppen finns nu tillgänglig!

Valdés, Milito, Márquez, Puyol, Xavi, Gudjohnsen, Iniesta, Eto'o, Zambrotta, Ronaldinho, Henry, Sylvinho, Giovani, Deco, Thuram, Abidal, Touré Yaya, Jorquera och Bojan.
Barcelona giovani
2007-12-23 00:55
Förstår inte var all denna hysteria om Ronaldinho kommer ifrån, av vad jag läst om Rijkards kommentarer efter träningarna så har han inte alls varit så negativ till Ronaldinho som det vill påstås från vissa håll.

Ronaldinho fick lite kritik på träningen igår och visade ett posetivt svar. Självklart kommer Rijkard inte säga rakt ut om han spelar eller inte, det e ju lika bra att utnyttja denna hysteria. Men jag är ganska säker på att han kommer spela och om han inte får det så kommer det inte vara av personliga skäl.

Rijkard är inte så dum att han försöker visa sin poäng i så pass viktiga matcher, utan han gör det i dom mindre.
Barcelona Ghazza
2007-12-23 00:55
"Gabriel Heinze får ta hand om snömannen Iniesta. Var det något Premier League lärde Heinze så var det hur man satte dobbarna i knäet på folk."

Det kommer han få äta upp... Fyfan.
Barcelona Lionel Andrés Messi
2007-12-23 00:53
Hej, någon från Göteborgs området som kan tipsa om något ställe man kan se matchen på, helst något ställe som inte har 18 årsgräns.
Tack i förhand
Barcelona lagkapten
2007-12-23 00:53
Hehe, denne Kviborg.
Känns som att han anstränger sig mer för att vara komisk och reta gallfeber på oss culés än att skriva vad han verkligen tror och tycker.
Jag är övertygad om att han är minst lika nervös och osäker inför matchen imorgon som Casillas är för att möta Eto'o.
Lukas.RP
2007-12-23 00:51
I mina ögon är Gio fortfarande alldeles för ung för att ha något att göra i ett el clásico. Ett inhopp är dock mer än välkomnat från min sida, killen kan säkerligen åstadkomma några enstaka farligheter då marängernas backlinje är tröttkörd. Visserligen är jag ganska säker på att Ronaldinho kommer att starta, dock oroar jag mig ibland över hur Mister tänker. Skulle faktiskt inte chocka mig om han valde Santi Ezquerro.

Skämt å sido, vi får hoppas att Rijkaard ställer upp med bästa tänkbara elva imorgon!
Barcelona Ghazza
2007-12-23 00:49
Vampíro,

Hehe, så sant så sant. Vi får hoppas att detta bara är någon konstig taktik från Mister där han försöker få marängerna på villovägar.

Om arton timmar vet vi. Gud vilken väntan! :/
Barcelona rico
2007-12-23 00:49
Kan det inte vara så att Mister mörklägger start elvan lite ;)!?. Man vet ju i princip hur real kommer starta matchen och hur deras taktik kommer va, jag tror att Mister vill få Schuster o tänka lite...Nåra andra som har tankar?
2007-12-23 00:48
Är det alltid samma person som skriver krönikor och artiklar angående Barca?
Barcelona Rambla
2007-12-23 00:47
Ska bli kul i morgon när Kviborg får käka upp sina ord. Lika dåliga texter som vanligt från honom, inget nytt.
Barcelona Vampíro
2007-12-23 00:45
Ghazza:

Precis, det är nästan tjänstefel att spela med en 18 åring i El Clásico. Jag vet att Messi gjorde det men på den tiden så räckte det att ställa upp med Puyol, Eto'o och Ronaldinho så var man garanterad vinst :D.
Barcelona La_BARCA!
2007-12-23 00:44
Lukas.RP

Man vet aldrig med Santos ok han har inte rutin för såna här stora matcher. Men vem vet han kan göra en hur bra match som helst. Men självklart ser jag som alternativ våran kära Dinho.
2007-12-23 00:42
Ämne: Usch, har suttit och....
Kan inget annat än att instämma. Vad har Giovani visat den här säsongen för att förtjäna en plats i årets viktigaste match? En hårt kritiserad Ronaldinho har gjort 6/7 mål i ligan, även om nästan alla varit på fasta situationer. Men samtidigt behöver det inte vara negativt. Giovani har gjort 0. Ronaldinho har visat stigande form - varför peta mannen som på sex senaste mötena mäktat med fem mål? Rijkaard begår tjänstefel om han slänger in Giovani istället för decenniumets spelare. Om han bänkas är det uppenbarligen något problem mellan Ronaldinho och klubben eller Rijkard. De som påstår att man inte ska ändra på ett vinnande lag bör påminnas att Giovani kom in när vi redan ledde med två mål och Valencia var så gott som körda.

Äntligen är det dags för El Clásico! Vad man har längtat. Barca kommer krossa Real Madrid spelmässigt och ta en säker seger med 3-1 efter två mål av Ronaldinho (om han får starta) och ett av Eto'o efter att ha tunnlat Pepe.
Real Madrid Los Blancos!
2007-12-23 00:42
Vampíro

Med alla respekt för Dos Santos och Gudjohnsen. Men om han väljer att spela med dem istället för Deco och Ronaldinho så känner jag mig helnöjd!, då jag anser att Gudjohnsen inte är någon toppspelare och Dos Santos känns lite för orutinerad för en sån stor match än.

Eller är jag helt ute och cykclar:S
Barcelona Ghazza
2007-12-23 00:39
Det roliga är att resten av världen, (nåja, de flesta på svenskafans iaf..), vill se Deco + Ronaldinho från start. Snälla Rijkaard, gör det smarta!
Lukas.RP
2007-12-23 00:36
Usch, har suttit och spånat fram och tillbaka angående startelvan hela dagen känns det som. Kommer bokstavligen kasta ut min tv apparat genom fönstret om inte Ronaldinho springer in från start imorn. Nej, snälla Rijkaard, välj rätt gubbar imorn!
Barcelona Vampíro
2007-12-23 00:30
Los Blancos!:

Av det jag har läst så här långt så lutar det mer åt Guddy och Giovani. Jag hoppas dock att Ronaldinho och Deco spelar imorgon dem två lever för de här stora matcherna. I för sig kan man förstå att Rijkaard inte vill ändra på ett vinnande system men tom Elfsborg hade kunnat vinna mot Valencia förra veckan.
Barcelona La_BARCA!
2007-12-23 00:27
Vampíro

Hehe den var bra Mr. 30M euro. Tack du fick mig att skratta:) Etoo kommer springa förbi Pepe. Är helt 100 på att Pepe är hur nervös som helst efter allt pengar Real har köpt han för. Och att möta Etoo är inte det roligaste det är bara att fråga Reals Målvakt Casillas.
Real Madrid Los Blancos!
2007-12-23 00:25
Vampíro

aa, okej, vissa tycker olika;D Det som får den avgörande faktorn mellan pepe och eto'o tror jag är att eto'o har varit skadad och jag tror inte han riktigt orkar 100% i en match som denna och då de antaligen kommer att vara högt tempo m.m. Därför jag la min röst på pepe;)

Men finns de några nya nyheter om vilja som startar imorrn för Barcelona? Blir de Ronaldinho och Deco eller blire Dos Santos och Gudjohnsen?
Barcelona Vampíro
2007-12-23 00:21
Los Blancos!:

Visst, han skriver oftast mycket bra men den senaste krönikan var som sagt bland det sämsta jag har läst på SvenskaFans. Lejonet är inte att leka med, han kommer käka upp Mr.30M euro :D.
Barcelona ibbos
2007-12-23 00:20
La_BARCA!

Jag önskar också att Deco skulle starta, men killen kan inte starta matchen, Guddy verkar ha en hyfsad bra form så han får chansen.
Real Madrid Los Blancos!
2007-12-23 00:18
Vampíro

måste nog säga tvärtemot, hans krönikor är oerhört läsvärda och väldigt roliga att läsa! Sen får vi väl se hur de blir mellan Eto'o och Pepe, lägger min röst på Pepe;)
Barcelona La_BARCA!
2007-12-23 00:14
ibbos

Din startelva är bra. Men jag hade plockat bort Guddy och satt in Deco där. Ok Deco har varit skadad. Men han behövs verkligen.

Visca Barca! Det börjar kännas lite i magen. Det luktar Vinst!
Annons: