/spanien/barcelona/forum/21862.aspx/spanien/barcelona/forum/21862.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
2008-01-15 00:49
Forza Inter 1908!

Du nämnde de själv. Ingen av de du nämnde är en superklassig kreativ mittfältare. Figo var det en gång i tiden men inte längre. Solari och Jimenez har aldrig varit det. Stankovic är något bättre men ändå ingen Iniesta, Kaka o Fabregas. Tyvärr men det håller inte i Europa.

Jag glömde inte Cambiasso. Anser bara inte att han ska stå för kreativiteten och har aldrig sett honom springa ifrån 2 spelare i hög fart och göra mål eller passa en genialisk pass i en stor match. Att du tycker att han är den bästa på sin position i världen förklarar annars hur mycket fotboll du kan.

Ha det bra.
Barcelona Barcelonito
2008-01-15 00:43
Zizou_nr1

Mycket kreativ? Om han är MYCKET kreativ, vad är då Kaka och gänget? Cambiasso är en av världens bästa deffensiva mittfältare men när det gäller kreativitet så har han långt kvar för att kunna bära ett lag till CL seger. Titta på alla vinnare genom tiderna i CL, då ser du att alla hade en kreativ superstjärna på mittfältet.

Rambla

Barcelona med Mourinho hade aldrig haft problem med självförtroedet och taskig inställning. Tror faktiskt att Rijkaard har misslyckats med den delen. Men som jag skrev tidigare på morgonen idag så skedde det en förändring efter senaste matchen.
Forza Inter 1908!
2008-01-15 00:41
Forza Inter 1908!
2008-01-15 00:40
Rambla
Skitsamma då...
Barcelona Rambla
2008-01-15 00:38
Ämne: Rambla
Men fan ska....
Han får väl tycka precis som han vill? När han sen motiverar varför han tycker som han gör behöver du inte bli ledsen i ögat och grina som en lite pojke bara för att han inte har samma tankar som du.
Forza Inter 1908!
2008-01-15 00:37
Rambla
Men fan ska han dra in INTER för. Alltså ok om han hade rätt. Men i maj ska vi se vem som har rätt!
Barcelona Suñol
2008-01-15 00:36
Forza Inter 1908!: Är du inte för arg för ditt eget bästa nu? Vem fan bryr sig om vad någon tycker om inters trupp ärligt talat? Gå och lägg dig pojkvasker...
Barcelona Rambla
2008-01-15 00:36
Ämne: Barcelonito
Fan sna....
Men lägg ner din aggressiva attityd. Kan du inte föra diskussion på en normal nivå kan du likväl låta bli att skriva här.
Forza Inter 1908!
2008-01-15 00:34
Maicon (BÄSTA HÖGERBACKEN)
Cambiasso (BÄSTA INNE MITTFÄLTAREN I VÄRLDEN)
Zlatan (TOP 3 ANFALLARE I VÄRLDEN)

Det är spelare som är bäst i sina posetioner just nu. Du kan fan inte glömma bort det. Sen varför drar du in Inter? Vi kommer att slå ut Liverpool. Inter,Arsenal,Man utd och Barca(delvis) spelar roligaste fotbollen i europa! Men fattar inte fortfarande hur du kunde glömma cambiasso?

Man utd: De e beroende av Ronaldo och Rooney. Har du sätt matcher utan ronaldo? De kan inte spela SKIT! Skillanden mellan Inter,Barcelona,Man utd är att INTER är ej beroende av 1 spelare. Det är Man utd tex.
Forza Inter 1908!
2008-01-15 00:30
Barcelonito
Fan snackar du för skit??? Lyssna Inter har skit bra trupp.För det första. Vi har alltid spelat med minst 3-4 spelare borta denna säsong. Hur fan ser inte du INTER som ett stor lag? Har du sätt Inter spela? Du snackar om att Inter inte har kreativa mittfältare? Höörruu har du hört talas om CAMBIASSO,STANKOVIC,JEMINEZ,ZANETTI,FIGO osv.... Cambiasso har spelat hur bra som helst. Alla i INTER har gjort det... Tro mig om INTER spelade i La liga skulle de vinna den i år. du kan fan inte jämnföra Inter i år med 5 år tillbaka! Inter kan spela bra fotboll nu. Vi har spelare som Maicon,Cambiasso,Zlatan,Zanetti,Stankovic och Cruz(som gör mål i varje match)... Snacka inte skit.
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-15 00:28

Barcelonito//

Du glömde Cambiasso. Enligt mig är en av dem bästa mittfältarna i världen just nu! Mycket kreativ är han dessutom!
Barcelona Rambla
2008-01-15 00:25
Barcelonito:

Jag tror du har fel när det gäller Inter men är inte helt säker ändå. De känns starka och verkar kunna mala ner de flesta motståndare. Det ska bli intressant att se mötet mot Liverpool då båda är av samma typ, stenhård press från alla spelare och mycket fysisk fotboll. Inter tror jag är tunga att möta, åtminstone på San Siro.

Barça kanske har det mest talangfulla laget tillsammans med Arsenal. Det som vi tyvärr faller på är oftast inställningen och de idiotiska misstagen som kostar mål.
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-15 00:24

Är det någon här som tycker synd om Saviola?

Jag tycker Raijkard var ganska orättvis mot honom och borde ha gett honom fler chanser att spela.

Hur som helst, han flyttar till Real med förhoppningar till större lycka där. Men helt iskallt sitter han på Reals bänk, för gott.

Starckars grabben. Han borde flytta till en klubb där han kan spela, istället för å slösa bort sin fotbollskarriär!

Ännu värre med Ezquerro. Jag fattar inte hur karln tänker. Man kan inte ens känna sig delaktig i framgångarna, när man inte ens spelar 1 minut i en säsong.
Barcelona Barcelonito
2008-01-15 00:17
Med lite bättre lag i Serie A så hade nog inte Inter klarat av o leda serien med 4-5 nyckelspelare skadade. United är den enda jag kommer på som skulle kunna göra det tillsammans med Barcelona. MEN det finns en stor skillnad: att hänga med i toppen eller vinna. Chelsea hänger med men kommer inte att vinna. Inte med Essien, Kalou, Drogba och Mikel borta just nu.

Förlåt till alla Interfans men jag räknar inte dom som ett storlag. Jo kanske i Italien men i Europa har de ingen chans. De lär ha många spelare men så länge de inte har 2 bättre kreativa mittfältare så räcker de inte till. Figo, Solari, Stankovic... Det är för dåligt helt enkelt. De har ingen Messi, Kaka, Iniesta, C.Ronaldo, Fabregas osv. Håll Zlatan stenhård så får ni se hur kreativa de övriga är. Maicon är väl den mest kreativa efter Zlatan och han är högerback.

Liverpool har inte vunnit ligan på 18 år och är alltid förhandsfavoriter. Men man kan ändå räkna med de i Europa för att de har lyckats där. Inter har inte vunnit CL sen 1965. De döpte deras arena efter han som låg bakom allt, Meazza.
Barcelona Barcelonito
2008-01-15 00:17
Barcelona Rambla
2008-01-15 00:04
Barcelonito:

Helt korrekt, vi är överens. De har för stor trupp. Jag var bara lite sarkastisk. ;)

Frågan man borde ställa sig är annars. Vad menas med bred trupp? Hur tolkar olika personer begreppet bred trupp?

Min tolkning. Inter, Chelsea tillsammans med Manchester United har de bredaste trupperna. De har spelare som när som helst kan gå in på flera olika positioner och göra ett bra jobb nästan i paritet med de ordinarie spelarna. Trots att de kan ha 5-6 viktiga spelare borta pga av skador, så hänger de ändå med i toppen av sina ligor.

När det gäller vår trupp så hade jag önskat lite fler olika mittfältstyper. En defensiv mittfältare till hade inte skadat. Edmilson är för skadebenägen för att konkurrera. Ja, och som du nämner även lite mer konkurrens på båda ytterbacksplatserna.
Barcelona Barcelonito
2008-01-15 00:00
Rambla

Det gäller att hålla 99 % av dina spelare nöjda. Pool har redan problem med med Crouch, Pennant, Sissoko. Sen så består inte Pools trupp av några förstaklassiga spelare. Jag menar Benayoun, Babel, Veronin, Sissoko och resten som sitter på bänken i Pool håller högsta nivå.

I Barcelona har vi spelare som Deco, Dinho och Zambrotta på bänken på sistone. Och sen har vi Marquez, Milito och Thuram som slåss om en plats i backlinjen. Enda platsen där det inte är stenhård konkurrent är vänsterbacken. Pool har verkligen 2 grupper: avbytarna och startare. Även om Benitez leker runt lite för mycket med startelvan och det kostar dom många poäng.

Enligt mig har Barca bred och balanserad trupp.
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-14 23:59

Sen tycker jag att ett lag som glöms när det gäller Bredden är Sevilla. En rätt underskattad lag när man pratar om storlagen.
Även Athletico madrid har oxå fått en riktigt bra och bredd trupp iår. Fast nu när de har sålt Maniche, så får de kanske problem centralt.
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-14 23:55
Gooool!//

Jag förstår inte hur Chesea kan ha breddare trupp än Real Madrid. De har inte nån jätte bra reservmålvakt, de får problem när Drogba inte spelar i anfallet, de får problem utan Lampard i mitten, och de har ingen bra ersättare till mittbackposition när Terry är skadad.

Reals bänk däremot, Dudek, Heinze, Metzelder, Salgado, Guti, Saviola, Robben, Higuain.
Barcelona ¤ Ronaldinho ¤ 10
2008-01-14 23:54
Man.United
Arsenal(men kanske för ungt)
Chelsea
Barcelona
Real madrid
Gooool!
2008-01-14 23:42
Rösterna ser ut på detta viss!

Inter-14
Chelsea-13
Real-11
Bayern-9
Barca-8

Såhär långt!
Barcelona Rambla
2008-01-14 23:41
Kommer bara på ett lag som har bred trupp. Liverpool, de har typ 35 spelare i sin trupp och vill fortfarande värva. Helt otroligt. En optimal splartrupp ska bestå av 22-25 spelare enligt de flesta tränare.

Barcelona har 23 spelare. Hm, 22,5 om man ska vara petig. Santi Ezquerro tillför inte så där jättemycket. Slutsats, vi har ingen bred trupp.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-14 23:38
Barca, Man u, Inter, Real, den femte var svår men jag tror det blir Bayern.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-14 23:38
Forza INTER 1908
2008-01-14 23:35
Halloj! Jag har en ankät fråga som jag gör till skolarbete. Vill ni vara snäll och svara.

Vilka 5 lag har de bredaste trupperna (klubblag)

Inter,Bayern München,Real Madrid,Chelsea och Barcelona har röstats mycket men även Milan ligger nära. Ni behöver inte rangordna bara skriv 5 lag tack

TACK FÖR SVAR!
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-14 23:29
Ämne: Ämne: Ämne....
Sidan kom aldrig upp för mig men det finns på Rojadirecta tack ändå.

hoppas på bra resultat imorgon nu ska det bli lite tv sen sova. Gonnatt VISCA ÉL BARCA!
Lukas.RP
2008-01-14 23:24
Ämne: Ämne: Grattis....
Man tackar!
Barcelona Barca_Fan_87
2008-01-14 23:21
Ämne: Grattis V.V! Hoppas ....
Här kan du titta på GolTv med amerikanska kommentatorer så sliper du asiaterna.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-14 23:16
Ja jag är speciellt glad att Henry är igång nu hoppas bara han kan hålla i det här.

Han kommer vara nyckelspelaren för oss imorn.
Lukas.RP
2008-01-14 23:14
Ämne: Lukas.RP: Nee fan j....
Blir förmodligen efterhandsvisningen, om den som du säger inte visas på Goltv eller dylikt.

För övrigt, härligt att Guddy och Henry hittar varandra så pass bra. Det kan ju behövas nu när Samu lämnat laget.
Annons: