/spanien/barcelona/forum/21859.aspx/spanien/barcelona/forum/21859.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Palle Kuling....
2007-12-22 14:47
Om Deco och Ronaldinho börjar på bänken imorgon, så har fan Rijkaard gått för långt!! Han har gjort många misstag, specielt den här säsongen. Men bänkar han Ronaldinho och Deco, så blir jag inte sur om han får sparken.
Barcelona tarrak
2007-12-22 14:37
AssaDinHo

Får man fråga hur det kommer sig att du har så god insyn i Barcelonas omklädningsrum? Delar du kamerautrustning med Mijatovic?
Siempre Futbol.
2007-12-22 14:35
Frågan är vem det är som har koll.

Hur menar du att Ronaldinho behandlas dåligt av Mister?
Barcelona AssaDinHo
2007-12-22 14:32
men va är det du inte förstår?

Hoppar du över vissa rader när du läser??!?!

Ronalinho kan inte hålla det goda humöret 24 timmar non stop...rijkard's beetende mot honom vart för mycke till slut...och Ronaldinho visar, jag har en gräns..du må va min tränare, men du kan inte behandla mig som en skit inför alla människor i världen, speciellt mina lagkamrater...

Så det är rijkard, som inte ska kunna tro att han kan behandla spelarna hur han vill bara för han är tränare, ni ser vilken effekt det ger på spelarna..

om det är så att det är ronalinho's fel, siempre futbol?...hur kommer det sig då att spelarna står bakom ronaldinho och visar honom stöd för det han får stå ut med just nu...

Antar att du inte såg spelar-intervjuen igår, där hade du kanske fått lite fakta också..

så babbla inte på om nåt, du inte en har koll på!
Barcelona Messii19
2007-12-22 14:31
synd att messi inte är med.. han skulle showa upp real madrids vänsterback.. men ja hoppas att de blir en bra ersättera i messis position...Skulle vilja att en fruktad spelare spelar på den position.
Siempre Futbol.
2007-12-22 14:25
Men vad är det med alla Barcelona supporters, eller skall man säga Ronaldinho supporters?

Ronaldinho har gett klubben otroligt mycket och har ett stort hjärta - men han kan inte bete sig hur som helst!

Klart slut.

AssaDinHo:

Hehe, du drar dina egna omogna slutsatser. Det jag försöker förklara för dig är att Ronaldinho kanske behöver ett miljöombyte för att bli hungrig igen. Du har sett några träningar med Barcelona och drar en slutsats av att Rijkaard inte hälsar på Ronaldinho, det säger allt om dig.
Barcelona AssaDinHo
2007-12-22 14:22
Siempre Futbol.

Haha snälla kan du inte ringa laporta o säga, gör dig av med ronaldinho...

Vem är du som ska kritisera ronaldinho, om han vore blind, så skulle han prestera mer än va du kan drömma om..

Antar att du är en kille, vars drömmar sprack om att o bli en stjärna en dag, och nu har du inget bättre för dig än att kritisera andra som lever upp till dina drömmar...taskigt läge!

Den dan du presterar lika mycke som ronadinho, och uppnår det han har lyckats med, då kan du börja snacka....

Antar att du inte skulle bry dig, om din tränare inte hälsar på dig? bullshittt isf...
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-12-22 14:16
Ni som vill att Ronaldinho ska säljas, tänk efter! Utan honom hade Barca aldrig vunnit CL för snart två säsonger sedan och inte varit i närheten av samma popularitet som vi har idag. Mirakel var vardagsmat för Dinho för två säsonger sedan och som vi alla vet har formen bara sjunkit sedan VM 2006. Nu har det till och med gått så långt att han kanske bänkas inför årets match, av en 18-åring som ännu inte riktigt presterat i La Liga. Jag tycker absolut att Ronaldinh ska spela, speciellt det han visat de senaste matcherna. Han har inte varit i närheten av dålig, men ska vi jämföra med Ronaldinho mått har han heller inte varit bra. Vad hade vi sagt om G2S gjort 6 mål i ligan på ca 10 matcher? Alla hade hyllat honom, men när Ronaldinho gör det och inte övertygar på Ronaldinhosätt då ska man bänka honom i årets viktigaste match och sälja honom. Det jag vill säga är att han underpresterar efter sin egen förmåga, men han är fortfarande bättre än vad G2S är för tillfället.

Som någon annan här inne sa för någon timme sedan, är Ronaldinho ett barn längst inne. Hans hjärta slår för fotbollen och hans leende visar hur lycklig han är när han får spela. Alla vet vad han har uppnått. Redan vid 25 års ålder skrev GOAL så här om Ronaldinho när de valde ut All Star-laget för säsongen 2005/2006: "Kommentar överflödig. Världens överlägset bästa spelare. Är han till och med den bästa genom tiderna?". En kommentar från en fotbollsexpert. Jag kan inget annat än att hålla med. Finns det ens 20 % att han kan komma tillbaka i något som är i närheten av den formen ska vi behålla honom, tveklöst. Därför ställer jag mig frågande till dem som vill sälja honom. Vill ni att han ska bli världens överlägset bästa spelare i en annan klubb? Måhända att han skämtar lite väl mycket på träningarna, men vad jag har sett av bilderna verkade många av hans lagkamrater bli glada av det. Man ska också komma ihåg; vem var det som bar hela Barcas offensiv på sina axlar när Eto'o och Messi var skadade? Vem gjorde den magiska frisparken mot Zaragoza som fixade 3 poäng? Vem var det som assisterade Messi till två mål mot Real Madrid? Vem fixade oss vidare till åttondelen i Champions League? Just det, Ronaldinho!

Ni som nu påstår att Ronaldinho bara spelar på 60 % av sin kapacitet vill jag säga till er att han är fortfarande bättre än G2S då och dessutom har han visat stigande form och är en av världens tre bästa frisparksskyttar. Och vi ska bänka honom för en yngling som inte spelat en enda riktigt stor match istället för en Ronaldinho som visat sig vara avgörande i stundens hetta. Herregud...
Siempre Futbol.
2007-12-22 14:12
AssaDinHo:

Och du är bundis med Ronaldinho?

Vad vi har sett hittills av Ronaldinhos insatser så är dom helt klart underkända (iallafall majoriteten). Alltså spelar inte Ronaldinho bra, det är en ganska enkel ekvation grabben.

Du säger att Ronaldinho "strejkar" på grund av Rijkaard vilket du således tycker är rätt?

Jag vet inte när du blev Barcelona supporter, men vi står för Més Que Un Club. Lagsammanhållning och lagmoral. Går det dåligt för Ronaldinho så skall det gå ut över laget? Indirekt det du påpekar.

Är det så så kan både du och Ronaldinho försvinna.

Visca el Barcelona.
Barcelona AssaDinHo
2007-12-22 14:05
Asså, dom flesta här inne verkar inte kunna veta så mycke om fotboll. försöker man påpeka att en spelare som Ronaldinho inte är bra, så kanske man borde satsa på o följa nåt annnat, balett el nåt.

problemet till att han inte spelar bra, är han själv och rijkard..Ronaldinho vill inte spela bra, handlar inte om att han ahr blivit sämre, han vill inte helt enkelt ge sitt yttersta.. vilket man kan tycka e synd, men när han har sin tränare emot sig, varför ska han ge sitt yttersta för honom då?....

Det är en spricka mellan dom 2, och det är för att ronaldinho är tillsammans med rijkards dotter och inget annat..så ni som bara hittar på en massa lägg ner snacket..det är anledningen och inget annat!

Även om han inte ger sitt yttersta, så ska han verkligen inte bli bänkad av en spelare som giovani, killen har inte ens fått könshår och han ska bänka ronaldinho..ah skämt åt sido,

men jag hoppas ni förstår att allt är pga rijkard, jag kom hem från spanien förra veckan, och jag va där i 2 månader. såg 6 av deras träningar, och ronaldinho & rijkard hälsade inte ens på varann...

jag tycker att ronaldinho gör rätt, är han inte önskad av tränaren, så ska han inte prestera som världens bäste, så det kan gynna Rijkard!

Bort med Rijkard, trodde aldrig att jag skulle säga detta, men in med Mourinho..

Och kom ihåg mina fotbolls vänner...

Rijkard kommer att försvinna när som helst, och va beredda på att mourinho blir den som tar över, det är jag säker på! För Laporta gör sig hellre av med rijkard än ronaldinho...
Barcelona MR.BoFF
2007-12-22 13:59
Daniel Alves och Alexander Hleb är två spelare jag gärna ser i Barcelona.
Daniel Alves är en perfekt lösning som ersättare till Zambrotta.

Hleb skulle passa bra på mittfältet med sitt goda passningsspel och sin kvickhet med bollen.

Lorenzo De Silvestri är namnet på nästa storstjärna från Italien. Han spelar för tillfället i Lazio. Om Daniel Alves blir för svår att köpa så tycker jag att Barcelona ska köpa Lorenzo De Silvestri

Styrkor
Ung spelskicklig ytterback som både är duktig defensivt och offensivt. Redan en favorit bland fansen då han kommer från primavera-laget. Kan lägga till att han besitter en god funktionell teknik, han är snabb och stark, har en bra högerfot och är duktig i defensiven, han behärskar det mesta och är komplett

Svagheter
Saknar självklart rutin på grund av sin unga ålder.

Längd: 185 cm
Vikt: 78 kg
Född: 1988-05-23
Barcelona Messidonaa
2007-12-22 13:56
Deco själv tror inte på en plats i starten, han snackar för sig själv om dinho också.
Barcelona La_BARCA!
2007-12-22 13:42
Den spelaren jag vill se i Barca är Diego i Bremen skulle vara en dröm! Han kan ersätta Deco när han slutar.
Barcelona OkkaPokka1
2007-12-22 13:36
Ämne: OkkaPokka1

För de....
Men de ja menar är att han kan väl spela Vänsterytter. som iniesta brukat göra ibland. så de skulle väl han kunna. Men bättre skulle det vara om Ronaldinho kom igång och allt bir som det var. och jag vill faktiskt inte att Fabregas kommer till barca.
Barcelona Criff
2007-12-22 13:23
Nej men asså, han är inte mer än en människa.
I ett trängt läge hade jag nog själv skojat bort det på samma vis. Vet inte hur det är i just hans situation men jag kan tänka mig den är 100 gånger jobbigare än vad någon utav oss kommer få känna av.
Hade det varit bättre om han börjat gråta på träningen?

Han har ju faktiskt gjort lite framsteg, han har börjat springa mer. Man har sett honom ett antal par gånger nere i eget straffområde. När Eto pekar vart han ska springa och stressa så gör han det.

Jag tycker helt klart att han ska göra sitt jobb på träningar och annat, men samtidigt med den pressen han har måste han få skoja. Annars går det käpp rätt åt helvete.

En annan sak också, alla vet vi att vårt lag spelar som sämst under press. När dem är avslappande och sig själva spelar dem som bäst.
Så om Dinhos skämt kan få dem att bli avslappnade så är det fine för mig.
Barcelona El Culé
2007-12-22 13:08
Criff :

Hehe, vi har försvarat Ronaldinho sedan ligastarten men killen gör inga framsteg?

Visst, Ronaldinho må vara som en liten pojke, men inför årets viktigaste match samt med säsongen hittills borde han kanske konsentrera sig lite iallfall.

Ronaldinho har gett klubben ofantligt mycket, men det betyder inte att han kan bete sig hur som helst!
Villarreal Fíll
2007-12-22 12:48
OkkaPokka1

För det första kommer inte Barca köpa Fabregas, och han har själv sagt att han inte tänker lämna Arsenal. Sen, varför ska vi köpa honom? Vem ska vi peta? Yaya behövs på mitten, sen då? Ska vi peta Xavi eller Iniesta? Eller Deco?? Hell no. Skit i Fabregas, vi har redan dom 3 bästa på den positionen. Vi kan glädjas över att Premier Leagues bästa mittfältare kommer från Barcelona.

Visca Barca
Barcelona Criff
2007-12-22 12:46
El Cule, va? hehe
Barcelona La_BARCA!
2007-12-22 12:45
Jag står bakom Ronaldinho!

Helt sjukt att ni tycker han ska säljas. Efter allt han har gett klubben.

Världens bäste dinho!
Barcelona Barcelonito
2007-12-22 12:43
Ja, Jag menar att Barca ska göra sig av med båda av två helt olika anledningar. Dinho ska inte låtsas att allt är bra på träningarna. Han ska troligen bänkas mot real och satt på bänken mot Valencia och skrattade under hela matchen. Är det så roligt så kan han sitta där imorgon med också tillsammans med Deco och skratta. Skillnaden är bara att Deco tar åt sig och tränar och gör smarta uttalanden och Dinho springer runt och agerar oproffisionellt. Som sagt: hans närvaro får inte bli andras börda.

Rijkard ska bara sparkas. Han har spelarmaterialet alla drömmer om men kan inte hålla ihop dom och skaffa tillräckligt många bortapoäng. Tillräckliga själ tycker jag.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-12-22 12:39
Jag håller med Barcelonito om det med Ronaldinho. Petas han nu mot Real -årets viktigaste match- av en yngling på 18 år utan ett riktigt stort namn för sig självt, ja då har vi det på pränt att nr 10 säger sayonara i Juli.

Att sälja honom i Januari är dumstridigt och det vet alla i styrelsen, man vet aldrig när skador kan komma och Ronaldinho behövs därför säsongen ut. Men i Juli tror jag desvärre att han säljs, oavsett om vi vinner titlar eller ej.

Visst ska man ha roligt under träning, men visa skärpa och hängivelse inför årets viktigaste match, och för Guds skull stör inte andra när de gör sitt jobb! Alla tycker om skämt, men igår betedde han sig som en Clown under hela träningen enligt rapporter. Kan det vara någon försvarsmekanism eller något?

Däremot tycker jag verkligen inte att Rijkaard ska lämna (det kommer aldrig att ske heller). Att byta tränare i mitten av en säsong = inga titlar. Kolla på Valencia bara, hur tror ni att Mourinho skulle göra? Hela klubben spelar enligt Rijkaards modell i juniorlagen (förutom Pep som spelar 3-4-3), att byta tränare skulle vara katastrofalt.
Barcelona El Culé
2007-12-22 12:35
Criff:

Nu är det ju dock så att det är på plan killarna skall prestera.
Barcelona La_BARCA!
2007-12-22 12:34
Barcelonito

Så du menar att vi ska sälja Dinho och sparka Rijkaard? Dom är viktigast för barca ska du veta. Ingen ska lämna Barca utom Oleguer:)
Barcelona Patrick Kluivert
2007-12-22 12:33
Hej jag åker till usa idag och vill gärna se el classico, någon som vet vilken amerikansk kanal som visar la liga ??

Tack på förhand
Barcelona Criff
2007-12-22 12:26
Äee lägg av, ska vi sälja Etoo då också eller? Med tanke på att han också dummade sig på ungefär samma vis på en träning förra året med Thuram & Gudjohnsen.
Det hör till, sen att Rijkaard säger till honom är väl mer för dem har en viktig match framför sig och vill fokusera lite på det och träna bra.
Jag tror också alla här inne vet att Dinho är som en liten pojke innerst inne. Det är därför de flesta älskar honom.
Barcelona Barcelonito
2007-12-22 12:24
Angående krönikan så håller jag med om det Tobias skriver. De skriver många gånger lögner och påhittade historier. Men det finns ett MEN.

Nu ser jag att de överdriver många saker. De behöver inte vara lögner hela tiden. Jag ser klart och tydligt att det finns ett problem inom truppen. Dinhos agerande på träningen tycker jag inte om. Man ser hur Eto'o,Zambrotta och Sylvinho ignorerar honom och ser allvaret i träningarna innan årets match. Är det desperat försök för att komma till startelvan kanske?

För att Deco säger själv att han tror att de kommer att bli petade. Kanske vill inte Rijkaard byta nåt sen Valencia matchen. Förutom att Gio kom in istället för Messi då.

Men som sagt det finns ett problem inom truppen. Felet är självaste Rijkaard tycker jag som skulle ha spakats efter förra säsongen. Han har absolut inte lyckats hålla ihop gänget och det lyser genom spelarna. Att ingen offrar sig på plan så ofta för en annan är bara ett bevis på det. Edmilsons uttalanden är en annan. Eto'os flipp förra året är ytterligare en. Ny sportchef som är ofta i omklädningsrummet och ser till spelarna helt plötsligt är en annan. Laporta säger att man kanske säljer Dinho. Txiki säger aldrig. Finns såååå många saker.

Rijkaard borde ha sparkats och bör sparkas nu. sälj helst Ronaldinho med så i blir av med 2 problem. Hans närvaro får inte bli en börda för övriga.
Barcelona Palle Kuling....
2007-12-22 12:10
från fotbollskanalens "forum"

"ALLA SOM VILL ATT MATCHEN SKA FLYTTAS TITTA PÅ TV4 KL 12.25 IMORGON. JAG HAR FÅTT SVAR PÅ ETT MEJL ATT DET SKA DISKUTERAS OCH ATT MAN KAN RINGA IN OM DET DÅ!
RING RING RING! OCH SPRID DETTA VIDARE!"

DET BÖRJAR OM EN KVART!!!
Barcelona Barcelonito
2007-12-22 12:07
Du kan inte jämföra Hleb och Fabregas. 2 helt olika spelartyper. Och Barcelona kanske behöver nån kantspelare mer än innermitt. Iniesta spelar bäst i mitten och är bättre än Fabregas. Xavis uppgift gör han själv bäst. Kantspelare har vi dåligt med. Henry, Eto'o, Bojan ska alla spela i mitten. Vi har en Ronaldinho som presterar då och då och så är det bara Iniesta kvar som ska vara i mitten och Gio som inte ska vara från start än. Messi är den självklara så klart men när han är skadad har vi problem där.
Barcelona OkkaPokka1
2007-12-22 12:00
Ämne: Det sägs att vi är v....
Om nu barca skulle värva nån arsenal spelare skulle de väl ändå vara Fabregas, även om han stack o så och det skulle bli dåligt för akademin, men ändå . han är en riktigt bra såelare. bättre än hleb iaf.
Barcelona Katten_86
2007-12-22 11:58
och Alexander Hleb är höger ellet vänsterkant springare? eller båda?
Annons: