/spanien/barcelona/forum/21851.aspx/spanien/barcelona/forum/21851.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Radikalt
2007-12-23 22:49
Ämne: La Cibeles:
Angåend....
Bedrövlig? Han spelade en match, en halvlek var han dålig, den andra var han bra. Efter det var han skadad, och efter skadan har han varit suverän.
Barcelona the culé
2007-12-23 22:49
Fredrik R

Vist Barca hadde kanske hadde vunigt fler matcher om dom hadde spelat mer taktiskt men det funkar bara inte så i Barcelona.

Real har gort många mål i år men tycker du värkligen att det är samma sak som att spela vacker fotboll. Real är enormt jävla effektiva i år och gör mål på nästan varanan mål changs.
Barcelona Del-Clasico
2007-12-23 22:48
Grattis Real ni förtjänade segern helt klart!

Pinsamt Barcelona, G2S världens mest överskattade spelare skulle inte ens platsa i Landskrona förfan. Så jävla dålig killen är, och Frank sätter in honom istället för Henry. Sparka Frank Genast. Bara Iniesta, Ronnie/Toure som höll måttet. Grattis Real ;)
adiiL
2007-12-23 22:48
Fredrik R

Håller med dig till viss del. Det är ju så att Barcas charm är att hålla mycket boll och spela vackert. Men med ett sånt anfall vi har börjar jag tänka vilket jävla kontringslag vi skulle kunna bli.
Barcelona Tompa
2007-12-23 22:47
La Cibeles:
Angående Pepe tyckte jag faktiskt han var bedrövlig i inledningen av säsongen. Senaste månaden har det dock skett en kraftig uppryckning och man börjar faktiskt inse varför ni betalade nästan 300 milj spänn för han. Om vi inskränker oss till kvällens match var Pepe en av planens abslout bästa spelare.
Real Madrid Radikalt
2007-12-23 22:46
Ämne: Angående diskussione....
Bra skrivet, bara att hålla med. Okej, Schuster väntar för länge med byten, men han är bättre rent taktiskt jämfört med Rijkaard.
caninho
2007-12-23 22:45
Mr. Mourinho is back,

Rackarns så cool du måste vara. Bäst att hålla sig härifrån då alltså. Hej då :/
Barcelona Smogen
2007-12-23 22:44
nej, vi ska självklart inte ge upp säsongen ännu, som sagt. alla topplag kan gå ikapp och förbi real men när hände det senast att ett lag gick till vintervila med 7 poäng utan att vinna ligan? har det någonsin hänt? tror faktiskt inte det har hänt... därför säger jag (positivt) att den här matchen avgjorde ligan till 95%....
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
Holländaren
hur kan Ronaldinho få en 1?
det var han som skapade det lilla Barça hade han var närmast att näta
vid några tillfällen så jobbade han tillbax bollen när han tappde den
Valencia Mr. Mourinho is back
Meley

Jag har varit här innan o skapat kaos för att ni var griniga efter en annan förlust, blev bannad för att jag gjorde stora hål i barca fansens argument.
Real Madrid Fredrik R
2007-12-23 22:43
Angående diskussionen kring det här med finlir, exempelvis Lukas.RP och Barca-nist tycks håna vårt sk. finlir. Denna säsong har Real gjort fler mål än Barcelona och har bäst målskillnad i ligan (tillskillnad ifrån förra året då vi både släppte in fler mål och gjorde betydligt mycket färre). Jag checkade UEFAs statistik för CL, där är Real efter Barcelona det laget i Europa med högst bollinnehav, 59% för Barca, 58% för Real. Annars ligger andra finlirslag som Arsenal runt 51%.

Att vi spelade delvis på kontring idag (men vi höll rutinerat i bollen vid flera tillfällen och skapade faktiskt fler lägen än er), var väl enbart ett taktiskt smart drag av Schuster? Precis den typen av taktiska förändringar som ni i ärlighetens namn saknar, vi spelar faktiskt med mycket bollinnehav de matcherna då det är att föredra. men vi maler inte på med 60-70% bollinnehav på bortaplan då detta inte nödvändigtvis är särskillt effektivt. Vilket ni exempelifierat ganska bra den gångna säsongen.

Det är just vårat genomförande av denna match som visar varför Reijkard i mångt och mycket är taktiskt handikappad. Tänk ifall han likt Schuster skulle kunna dra ned laget och låta det andra laget få rulla boll offensivt och försöka skapa lägen, sen dra på full rulle i kontring med spelare som Eto'o, Iniesta och i vanliga fall även Messi med stora ytor, hur mkt effektivare skulle ni inte vara, istället för dagens Barcelonas handbollslir?
Barcelona Meley
2007-12-23 22:42
Mr. Mourinho is back

Bra första inlägg här på SF
Barcelona Tompa
2007-12-23 22:41
Smogen:
Vi ska inte ge upp säsongen än. Är fortfarande övertygad om att Barca kan gå i kapp och förbi men det blir inte enkelt och spelet under våren måste naturligtvis bli mycket bättre med om vi ska vända på den här biffen. Med det spelet vi visade i kväll så är det kört, det inser jag.
2007-12-23 22:40
Det verkar som ingen i detta forum vågar kritisera spelare som Puyol Xavi Marquez Eto'o

man ska skylla ALLT på en spelare som i 9 av 10 fall blir Ronaldhino

kan ni inte bara sluta me det föresten Iniesta var inte ens i närheten av en 4 Puyol en 3? hahaha det ska vara en 1 där nära till 0
Marquez samma sak där. Xavi "Stabli"? nejnej långt ifrån Xavi vi e vana vid slog passningar där ingen sprang Eto'o tyvärr inte heller i närheten av en 3 var var respektlösheten oräddsaln idag?
Valencia Mr. Mourinho is back
2007-12-23 22:40
Som jag har sagt tidigare. värva Romario, han har spelat 1256 och gjort 1002 mål. Det är tragiskt att se "storlaget" barcelona spela "storklubbsfotboll". Ni har vunnit Europacupen/CL 2 ggr. Benfica har vunnit 2 ggr o varit i mer finaler, de har dessutom än mycket finare o modernare arena, men ändå hävdar ni er som storklubb. Som sagt, Romario, hade hade gjort mål.

Patetiskt om jag blir bannad, är här för att diskutera, bara för att ni har stor arena behöver de inte betyda att ni är storklubb. För mig är Porto o Benfica större klubbar. Lägg till Ajax, o ändå hamnar barca med i världens största klubbar listor. Tragiskt.
Real Madrid Radikalt
2007-12-23 22:39
Ämne: Victor Valdes, 3
Gj....Ronaldinho var bättre än Eto'o (löpte ständigt är ju att överdriva), Abidal var värd en åtminstonde en 3:a. Dos Santos är väldigt, väldigt överskattad, han kom till två långskott, som båda var väldigt dåligt placerade. Deco var osynlig.

/Smogen

Alltså, man ska aldrig förlora hoppet, speciellt inte i ett så här tidigt skede.
Barcelona Smogen
och till er som säger att det inte är kört, nej visst, alla lag kan hämta in 7 poäng på vårsäsongen, men när hände det senast? 60 år sedan? tro fan denna matchen gör att Real vinner ligan till 95%. det är bara att inse fakta.

Barca räcker inte till trots att man har ett galet bra lag på pappret. Man underpresterar gång på gång och vi fans säger hela tiden saker som t.ex. "men vi spelade bra i 2:A halvlek i alla fall" eller "kom ihåg säsongen 05/06, då var vi minsann bra".
vad fan är det? det suger....
Barcelona the culé
Smogen

Känns inte som ligan är helt körd men Barca har det inte i sina egna händer längre. Det krävs att real börjar ha lite otur med skador eller att dom tappar poäng mot mindre bra lag.

adiiL
2007-12-23 22:37
Härmed förklarar jag första terminen av säsongen icke godkänd.
caninho
2007-12-23 22:36
Holländaren,

Ja, bra betyg... Ronaldinho var ju helt klart bättre än Eto'o, var Eto'o på planen överhuvudtaget? Kändes snarare så att Ronaldinho är påväg i rätt riktning efter dagens insats. Eto'o var usel.
Barcelona ansar_iniesta
2007-12-23 22:35
Holländaren!!! din betyg va sämst ronaldinho va typ bäst.
Barcelona Smogen
2007-12-23 22:34
har nog aldrig varit så här besviken efter en match. Drömde en mardröm (som jag skriver om tidigare idag) om att real vinner med 1-0 och mycket riktigt. exakt vad det slutar. orkar inte klaga på alla spelare men iniesta var i alla fall bra 2:a halvlek och ronnie försökte ett tag.

för mig vann Real ligan nu, tror inte det finns en chans att Barca eller någon annan tar in detta, grattis till er. tycker verkligen inte ni förtjänar det. Men det är klart, ni är enligt mig världens effektivaste lag.både denna och förra säsongen. 2 målchanser, alltid minst ett mål. som idag...

nu var julen förstörd, men vi kan ju alltid hoppas på CL. jävla piss och skit.

Ps. visst, rijkaard är bra och gör vad han kan, men jag börjar fan tröttna på att alltid förlora alla 50/50 matcher....
tänk efter, när vann vi senast en match där motståndaren ansågs ha lika bra spelarmaterial som oss. visst, det finns inte många lag som har det men när hände det? vad jag kan komma på var det i CL finalen i Paris....
caninho
2007-12-23 22:34
Tjänstefel att inte sätta in Henry i ett så kritiskt läge. Gör man sådana misstag så har man kanske gjort sitt i klubben.
Real Madrid förtjänade helt klart segern idag.
Barcelona Holländaren
2007-12-23 22:33
Victor Valdes, 3
Gjorde vad han skulle och kunde och gjorde det säkert.

Carles Puyol, 3
Stark defensivt i vanlig ordning men alldeles för få överlappningar.

Rafael Marquez, 3
Fina krossar men något seg i vanlig ordning.

Gabriel Milito, 3
Stabil men med ganska taskiga uppspel bitvis.

Eric Abidal, 1
Ok defensivt, förstörde mer än vad han bidrog med offensivt. Jävligt långsam och harmlös trots att han hade all världens möjligheter att överlappa Ronaldinho typ hundra gånger om.

Yaya Toure, 3
Tung och hård, snudd på en fyra. Tröttnade mot slutet tyvärr.

Xavi, 3
Stabil och ok distrubution men ingen jättematch.

Deco, 2
Såg rostig ut och presterade inte lika bra som han brukar göra i större matcher.

Andres Iniesta, 4
Rörlig och kvick som vanligt, men fick inte ut det där absolut sista.

Samuel Eto'o, 3
Löpte ständigt och flitigt men känns inte helt igång ännu tyvärr.

Ronaldinho, 1
Nej, usch, usch, usch, usch. Mycket, mycket dålig insats. Passade fel och klantade sig något oerhört. Men kämpade i alla fall

Giovani dos Santos, 3
Pigg och rörlig, fint skott.

Och som vanligt betygsätter jag aldrig tränare för enskilda matcher.
Barcelona La_BARCA!
2007-12-23 22:33
Fan vad arg man är!!!!
2007-12-23 22:30
krille94
driver du med me?
"Puyol var riktigt bra på sin kant defensivt och vann bollen hela tiden och tog bort Robinho totalt ur matchen"
"Marquez var riktigt bra och stabil och spelade säkert och tog hela tiden rätt beslut riktigt bra"

var du hög under matchen eller? såg du itne hur dom 2 spelade
Lukas.RP
2007-12-23 22:30
Jag trodde att Madrids styrelse anställde Schuster för att spela en finare fotboll? Skämt å sido, det var en bra insats av de vita, det kan vi faktiskt inte ta ifrån dem. Dock var vi väldigt tafatta idag! Inte alls nöjd...
Barcelona krille94
2007-12-23 22:28
Spelare som var bra i Barcelona. Puyol var riktigt bra på sin kant defensivt och vann bollen hela tiden och tog bort Robinho totalt ur matchen. Marquez var riktigt bra och stabil och spelade säkert och tog hela tiden rätt beslut riktigt bra. Abidal var riktigt bra på sin kant och gav inte Real spelaren en chans och var grymt stabil. Yaya Toure var riktigt bra defensivt och gjorde grymt mycket nytta och kämpade och slet och ville verkligen kvittera. Iniesta var riktigt bra och var den som skapade nåt och visade sin underbara teknik riktigt bra var han.
Barcelona Tompa
2007-12-23 22:28
Men ska man försöka se positivt på fortsättningen så är inte ligan körd än. Visst, marängerna är 7 poäng före nu och nästa El Clasicó match spelas i Madrid men det är absolut ingen omöjlighet att hämta in. I kväll var emellertid Real bättre än Barca och vann rättvist.
Real Madrid Radikalt
2007-12-23 22:27
Om något var fel med erat spel så var det kantspelet och till viss del defensiven (för lite press). Man såg att ni inte hade någon på (Reals) vänsterkant, och redan då tyckte jag att Rijkaard borde gjort några taktiska förändringar, eller ge Iniesta direktiv om att spela mer längs kanten. Jag blev dock oerhört imponerad av Iniesta, fast än han ser ut som min engelska lärares förlorade son (jag kan ta en bild av min lärare), som inte gav mig MVG.
Annons: