/spanien/barcelona/forum/21848.aspx/spanien/barcelona/forum/21848.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La_BARCA!
2007-12-24 02:33
Messidonaa

Det är bra att Henry inte kom in idag och spelade. Tycker han behöver vila lite så han kommer iform. Tänk er en Henry i form fi fan. Tänk er hans speed!
Real Madrid Ziyafet
2007-12-24 02:22
Ämne: Det e bara så, real ....
Raul i sitt livs form, tillåt mig att skratta.
Real Madrid Jogabonito
2007-12-24 02:19
Barcelona Messidonaa
2007-12-24 02:15
Det e bara så, real madrid spelar fult!
och dom hade turen med sig att dom fick en sånn här dommare som inte blåste så lätt.

va ska man göra åt saken? om man tänker efter dom har vart ett bättre lag under hösten.
lägg märke till att:
Ramos
Robinho
och raul är nästan på sin livsform!
alla presterar galet mycket på sina matcher.

sen kollar vi på vårt lag, messi har varit STRÅLANDE.. men han spelade inte matchen så vi har ett stort minus där. Ronaldinho som har fått kritik från dag 1 sen denna säsong började.. han har haft det väldigt svårt.

Henry var skadad och tränarn riskerade inte att låta honom spela, och Etoo som kommit tillbaka från skada nyligen.

så till våren så tror jag att det kommer gå mycket mycket bättre för oss!
Barcelona Johan Cruyff
2007-12-24 01:58
Besvikelsen var total.

Känns som många missade fakutom att EXEMPLARISKA Raul Gonzalez Blanco skadade våran kära kapten, inte nog med att han kom med dobbarna före så fullföljde han med att dra ner dobbarna från knäet neråt...man kan väl bara säga, tipico madridista.....

Bojan! Framtiden är vår....
Real Madrid Nicholas (red)
2007-12-24 01:52
Ämne: real vann med 12 på ....
Mejuto González är billig. Det är dyrare att hålla sig med flickvän.
Real Madrid Kingofkings
2007-12-24 01:50
Vad kan man säga? det var en jämn match, tror barcelona har börjat spela för lätt, ni spelade med samma taktik som ni hade spelat med om ni mötte milan, levante, eller ifk göteborg. Den taktiken funkar inte mot lag som real med extremt hårda och starka defensiva spelare därför försökte dom filma, dommaren syna deras fusk och då börja dom sura och sedan blev det sura miner det gjorde att ni inte höjde er till er riktiga nivå, men det är inte slut än bara 7 poäng och halva säsongen kvar. god jul
Barcelona roooonaldinho
2007-12-24 01:47
real vann med 12 på plan.
hur mycke hade calderon betalat domaren han värkade väldigt nöjd
2007-12-24 01:37
Jag vet inte vart du vill komma, och vill du vara otrevlig får det väl stå för dig. Men om Raúl träffar bollen är han väl således först in i situationen? Nu har jag i ärlighetens namn inte nagelfarit händelsen men jag tolkade det som Raúl jagar efter bollen, träffar och fullföljer.

Det är en isolerad situation, vilken knappast var matchavgörande på något vis, och jag är glad över att Puyol kan fullfölja matchen. Men visst, granskar jag händelsen igen kanske ett gult är motiverat.

Jag hävdar inte att Ramos lämnades ensam. Men det brast i kommunikationen mellan Ramos och holländaren, varvid situation uppstod när herrarna gick bort sig.

Förövrigt hade det väl varit förbannat korkat av Sergio Ramos om han inte ägnat sig åt 60 minuters försvarsspel? Matchen gick trots allt av stapeln på Camp Nou.
Barcelona Ghazza
2007-12-24 01:35
Okej, nu har jag samlat mig lite..

Eller egentligen inte. Fyfan, detta är något av det tyngsta jag har varit med om. Allt var upplagt för fest och så blir vi knäppta på näsan, big time. Vad är det, 25 år sen Madrid vann på Camp Nou? Jag vet inte hur det är med er äldre, om ni lärt er smälta förluster snabbare. Idag gör det ont, ont ända in själen. Finns det något positivt alls? Jag vet inte och orkar nästan inte ens grubbla över det.

Vi kommer resa oss, det är jag övertygad om.

Men just nu är allt skit.
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-12-24 01:26
Vi är inte vad vi en gång var, men 2008 ska vi bli det vi en gång var!

Forza Barca! Feliz Navidad.
Barcelona Rambla
2007-12-24 01:23
Nicholas:

Ja, vi ser verkligen vad vi vill se, det är tydligt. Som du tex, när du påstår att Raul är först in i situationen. Öppna ögonen. båda är samtidigt på bollen. Problemet som jag ser det är att Raul sätter dobbarna rätt in i vaden på Puyol, men det vill väl du inte se antar jag.

Robinho tvingades ut mot kanten, kunde inte komma till avslut. Alltså, bra försvarspel av Barcelona trots att de åkt på en kontring. Av repriserna att döma så borde han nog ha haft en straff där, det kan jag erkänna.

Ramos fick ägna sig åt försvarspel i minst 60 min och Ronaldinho och även Abidal någon gång, lurade bort honom rejält. Visst, vi kan skylla det på att Sneijder inte hjälpte till. På samma sätt som Puyol lämnades ensam åt sitt öde med Robinho.
2007-12-24 01:16
Rambla//

Vi ser alla vad vi vill se. :D

Sanningen ligger alltid i betraktarens ögon, men personligen såg jag varken Puyol eller Sergio Ramos bli särskilt uppsnurrade. Tycker båda gjorde en bra match. Synd att det skall vara så svårt att för respektive läger att se till den andres företräden.

Sergio Ramos kom fram i banan vid flertalet tillfällen, vände bland annat bort vänsterbacken och kom till skott – dock brast kommunikationen ett par gånger mellan honom Sneijder.

Gällande respektive ytter fann jag Ronaldinho oroa en hel del under första halvlek - främst relaterat till att försvararna lider posttraumatiskt stressyndrom efter vederbörandes framträdande i en match vilken jag inte vill minns vilken – medan Robinho oroade Barcelona. Vid straffsituationen passerade han väl samtliga i Barcelonas backlinje?
Barcelona Karlssoooon
2007-12-24 01:10
Det är lätt att sitta och vara efterklok (tydligen det är bara att scrolla ner) men jag tycker inte att det finns särskilt mycket att klaga på när det gäller Bytena i matchen. Tycker Dos santos och Bojan tog chansen och visade att de kommer att bli något stort inom klubben. Nu blev det ju inga mål trots att de hoppade in men man kan ju inte säga annat än att de rörde om rejält.
vill återigen framhålla Yaya vilken hjälte idag!
Barcelona Palle Kuling....
2007-12-24 01:07
Real Madrid HastaLaVictoriaSiempre
2007-12-24 01:04
Asså ni förtjänade vinna från dabash. Ni hade hela spelet enligt mig måste ge cred till Rijkaard åxå för han vågade ta in superstjärnorna Giovanni och bojan, de kommer bli bäst i världen snart från dabash!
tack adjö ni kommer vinna Copa Cataluña inget o oroa er för!
Hala Barcelona från dabash!
Barcelona Del-Clasico
2007-12-24 01:03
Och davv sen när hade Barca 1000 målchanse fel match kanske?
Barcelona Rambla
2007-12-24 01:02
Ämne: Rambla hur i helsick....
Zzzzz....
Real Madrid Kung_Ramos
2007-12-24 01:02
Er krönikör har rätt, ligan är inte slut.

Vad gäller retur mötet så är det Santiago Bernabeu stadion som står på tapeten nästa gång, glöm inte det!

Tack för en bra match!
Barcelona Del-Clasico
2007-12-24 01:01
Rambla hur i helsicke kan du tycka att Gio ska starta matchen är du blind på högra ögonen? Killen håller inte måttet inse fakta.
Barcelona Rambla
2007-12-24 01:00
"Robinho snurrar i stora stunder upp Puyol på läktaren och befäster sin position som en av världens mest formstarka spelare – det är en fröjd för ögat att se brassen lira boll just nu."

Usch, jag orkar verkligen inte med mer skitsnack från Kvidborg. Robinho var helt osynlig i matchen och snurrade då fan inte upp Puyol upp på någon läktare. Han kom förbi en gång men Puyol kom tillbaka och tog bollen för honom. Är det någon som blev uppsnurrad så var det Ramos av Ronaldinho och det mer än en gång. Tyvärr så ledde det inte till några mål.
Barcelona Karlssoooon
2007-12-24 00:57
Jag tyckte vi spelade riktigt dåligt hela matchen. det enda undantaget som jag ser det var Yaya touré som kämpade och slet som ett djur.
Real Madrid Davv15
2007-12-24 00:43
Herregud vad alla ska vara negativa. Vi har det bättre laget, skapade tusen chanser osv. Man kan inte tro realistiskt på att man ska dominera med målchanser mot Real Madrid som man göra mot Levante t ex. Det enda som saknas i Barca nu är det taktiska, för man ser nu att Rijkard är allt för beroende av Ten Cate. Behöver nu tränare som kan få upp självförtroendet i gruppen och göra de taktiska förändringar som krävs. Men ärligt talat bryr jag mig inte då vi spelar bra fotboll oftast.
Barcelona Unikkati
2007-12-24 00:29
Nu har man suttit och läst några inlägg och måste säga! Vad är det med er? Säg mig hellt ärligt även om vi inte vann!! När gjorde barcelona en så här bra match senast? dem hade pressen hella tiden real kämpade med 6-9 backar och därför kunde dem ärligt vinna matchen, och en sak till, när jag såg Ronaldinho utan panbandet, jag visste att den killen skulle göra mycket ikväll och i den formen han är han var perfeckt ida lännge sedan man såg dinho koma förbi en man så lätt som ida! Sluta säga att dinho var hellt kass, om några matcher han komer att vara 70% i vad han var för 2 år sen innan!!!
Barcelona Barcanist
2007-12-24 00:27
Snälla folket, sluta tjata, gjort e gjort, dömt e dömt .. Jag tror inte domaren eller någon från FIFA går in på svenskafans och läser era inlägg och tänker "ah, dom har nog rätt, vi borde ge barca 4 straffar och real 1 straff så ser vi resultat sen"

Nej, så går det inte till .. Dömt e dömt, sluta klaga, förresten har någon en länk där man kan se målet igen? :), det var jävla snyggt!
Barcelona Viktor Munoz
2007-12-24 00:27
Ajaj.
Tung förlust. Ingen tvekan om att vi var det bättre laget. Klart bättre till och med, men vi skapade inte nog och Real försvarade sig fantastiskt. Real ser förresten skrämmade homogena ut och blir inte lätta att nå denna säsong.

Egentligen var väl ingen i Barca dålig men heller inte riktigt så bra som det behövs för att vinna en sån här match.
Real Madrid Realmadrid-Ronaldo9-Rawand9
2007-12-24 00:21
domarn dömde lika dåligt för båda lagen ni förtjänade en frispark eller en straff och vi förtjänade en straff när vet ej om de va puyol elller milito som sparakade Robinho i erat straffområde. men bra match allafall den va inte lika bra som förra året men åndå en helt okej match.
2007-12-24 00:20
Captain Fantastic!//

Raúl fullföljer sparken. Som jag ser det är han först in i situationen, och träffar bollen. Att det skall vara rött kort är lika befängt som att använda superlativ som skitskalle.

¤¤¤ Och självklart är inte ligan avgjord. Förra säsongen var rollerna ombytta.
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-12-24 00:18
Förstår inte er som klagar på Ronaldinho. Han hade bra intentioner och kom förbi Ramos ett par gånger, en av världens snabbaste och bästa backar. Han slet och kämpade om varenda boll. Dessutom blev han fälld ett antal gånger av Ramos där han borde fått frispark. Han är påväg, men allt kommer inte förändras över en natt. Han vill tillbaka, det märks och han kommer tillbaka för eller senare.
Barcelona barba
2007-12-24 00:15
Ämne: barba:

Jag är inn....
Visst hade man det, samtidigt kanske Rikjaard inser att enda chansen att få igång sina bästa spelare är att låta dem spela. Det tråkiga är att det sker på bekostnad av spelare som förtjänar att starta och en Ronaldinho ur form stannar upp spelet, misslyckas 9/10 med att göra sin gubbe och står där med rumpan i vädret på ett ben och försöker vinna frisparkar. Undrar hur reaktionerna hade varit om Gudjohnsen var inne på planen och tappade lika mycket boll.
Annons: