/spanien/barcelona/forum/21846.aspx/spanien/barcelona/forum/21846.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Woods
2007-12-24 11:42
Tompa

Det jag känner mest olyckligt och frapperande är att det här är absolut inget nytt, redan under förra säsongen såg vi hur sönderlästa vi var och sen dess har nada skett. Frågan är om Rijkaard inte haft gott om tid på sig att förändra laget och att han kanske sen länge borde sett hur vårat anfallsspel från att ha varit världsledande gått till att ha blivit det mest ineffektiva i världen..

Jag känner att jag har väntat bra länge på en förändring och jag skulle då inte bli förvånad om vi står med en ny tränare inom en snar framtid.
Barcelona Tompa
2007-12-24 11:30
Det är inte läge att prata om att sparka Rijkaard nu. Frank ska vara kvar säsongen ut men sen krävs en ordentlig utvärdering. Som vi spelade igår och vid allt för många tillfällen tidigare i höst blir det noll titlar den här säsongen med även om det inte alls är kört om nu vi bara får fart på laget. Innerst inne måste man motvilligt erkänna att det inte är sannolikt att det kommer ske någon vändning under våren och följaktligen blir det ingen titel heller.

Alla här inne är överrens om att det behövs förändring framöver men att det kommer ske något revolutionerande vad gäller nya spelidér under våren känns inte troligt. Besannas mina farhågor tycker jag inte Rijkaard är rätt man att leda Barca nästa säsong.

Jag vägrar att gå med på att Real har ett bättre lag på papperet än Barca men på planen där allt avgörs är det en annan sak, det är bara och inse även om det svider. Eller med andra ord - Shuster får ut mycket mer av sitt spelarmaterial, han gör ett bättre jobb än Rijkaard.
Barcelona kevina
2007-12-24 11:26
Skoob
Du har rätt i för sig men ingen behövar precis säger att de slutar stötta laget men nästan 50% procent av alla påpekande var till Ronnie (andra hälften till domarn, vilken tyckte jag var... (Gud vad ska man säga). och det var inte enskilda spelare utan nästan hela laget som inte gjorde sitt.. det var alldeles för geggit hos mittfälttarna.
Barcelona Braxingen
2007-12-24 11:16
Radikalt

Du är min nya idol. Allt du säger och gör är så himla bra. Jag förstår inte. Kan du lära mig?

Suck...

För övrigt känner jag som någon annan här. Visst är tom som vanligt. Som om ens flickvän gjort slut. Men det var inte riktigt lika jobbigt denna gång. Vet ej varför. Kanske för att vi förtjäna det...
Barcelona Skoob
2007-12-24 11:16
kevina

Handlar inte om att vara otrogen; det handlar om att stötta laget och inte enskilda spelare. Och när enskilda spelare inte presterar, så tycker jag att man som trogen supporter har förtjänat rätten att hävda just det. Ingen säger att man slutar stötta laget härinne, men frustrationen är enorm; vi har börjat spela som Madrid gjorde för några år sen. Sinnessjukt, det är skillnad på blinda supportrar och riktiga supportrar.
Barcelona Tompa
2007-12-24 11:11
Kevina:
Jag tycker också Ronaldinho gjorde en insats som var helt OK. Det är klart att det var långt från den magi som gladde oss för några år sedan men alla borde vid det här laget insett att Ronaldinho anno hösten 2007 är flera klasser sämre än Ronaldinho årgångarna 2003-2006. Dinho försökte i går men det räckte inte till.
Barcelona kevina
2007-12-24 10:54
Efter alla inläggningar jag har läst, kan inte ens fattar hur otrogna Bárca fans kan vara. Dagar innan El clásico gnällde alla att Ronnie borde börja matchen(att antagligen skulle några begå självmord)... Han började och efteråt blev alla såå förbannade. själv tyckte jag att gjorde mycket bättre ifrån sig än på sistone.
Barcelona kevina
2007-12-24 10:50
Grabbar tror ni att vi ska vinna nästa matchen även utan Messi?
Barcelona Skoob
2007-12-24 10:48
Jag trodde att jag skulle vara mer ledsen över förlusten än vad jag faktiskt är. Men man får se sanningen; vi förtjänade förlusten igår. Spelet står still; och när det inte gör det, så går det i sidled. Jag har enorm kärlek och respekt för Mister och det han åstadkommit med FCB, men nu är det dags för förändringar; nödvändigtvis inte att Mister går, men vi måste ha ett alternativ till dagens spelsystem. Fadt, att snacka om det här förändrar inte; men en sak lovar jag; Laporta såg inte glad ut igår. Allt snack om att Ronaldinho såg piggare ut och att han var helt okej är för mig förbryllande; med tanke på killens kapacitet, så var han överlägset sämst på plan igår; man tycker inte ens synd om honom och att han matchats så hårt de här säsongerna; nu är man bara förbannad; jag kan dock ta tillbaka det hela och säga att Deco borde säljas till de som bjuder först. Han gav mig hjärtattack flera gånger igår. Men men, man kan heller inte skylla på enskilda spelare; hela laget gav upp efter målet. Vi behöver någon som kan lyfta moralen i laget i ett underläge; om inte kaptenen inte kan göra det, så ska tränaren absolut göra det.

Att Madrid kör fult, är ett allmänt känt faktum, men de spelade stabilare igår, och tro mig, det svider svinhårt att erkänna det. Nu får vi helt enkelt omstrukturera och börja köra över lag i ligan, så vi har en chans att ta hem bucklan som är på lån.

Visca el Barca!
Real Madrid yannick
2007-12-24 10:48
Jättebra krönika. Och den spelare som ska ha beröm efter matchen är Puyol. Finns nog ingen spelare i världen som representerar fotbollen på ett sådant fint sätt. Kanske Zanetti möjligtvis.

Sedan var matchen inget speciellt förrutom att nerverna var utanpå tröjorna hela tiden tyckte jag. Framförallt felpassen i första halvlek ifrån real var bedrövligt.

Barca var för dagen alldeles för långsamma på att ställa om. Istället för att gå rakt på mål efter vunnen boll högt upp i plan började man rulla boll. Tur för real så var messi skadad. Hade nog varit en helt annan match med honom i laget
Real Madrid Radikalt
2007-12-24 10:46
Ämne: Trött jag blir på at....Håller med dig.

@ Woods

"Vi" är inte skadeglada på ert forum, som du säkert kan se. Själv är jag här (just nu) för att vi mest diskuterar spelar betygen för tillfället. Och angående krönikan, den var välskriven och så, men det är ju uppenbara saker han nämner. Jag berättade för min mamma (ni läste rätt, min mamma som inte förstår något om fotboll)i första halvleken att anledningen till att Real kan försvara sig så bra, och kontra så bra, är att Barcelonas spel är så lättläst.
Barcelona Woods
2007-12-24 10:35
Viktor Gredin//

Fullkomligt lysande krönika och jag anser att du sätter huvudet på spiken. Det är inte ens svårt att vinna mot Barcelona bara man tar ledningen. Ett Barcelona i underläge vinner inga matcher, det har varit sanningen ett bra tag känns det som.

Med det spelsystem och den oförmågan att bryta mönstret är det en utopi att vi skulle vinna ligan i år. Kan känna att samma sak gäller i CL, hamnar vi i underläge på Camp Nou mot Celtic är jag inte alls förvånad om vi skulle torska den matchen med..

Förändring krävs!
Barcelona Gr
2007-12-24 10:26
Shanamaj

Nu så här i juletider, är jag väldigt lojal mot våra traditioner. Vad skulle en krönika timmarna efter en förlust i el clásico vara, utan att man skyllde lite på domaren? Men som du förstått: Ett skämt, men ack så gångbart.
Barcelona Woods
2007-12-24 10:23
Det jag blir trött på är alla motståndarfans som istället för att glädja sig åt sin egen, magnifika seger måste uppehålla sig här på Les Rambles och hävda sitt eget lags förträfflighet. Njut av segern istället, ingen cúle bestrider det faktum att ni vann välförtjänt.

Av förståeliga skäl känns det aningen tungt att se vad som hänt med vårat lag, därför skriver vi som vi gör. Analyser om varför vi spelar som de krattor som vi är för tillfället, vi hittar anledningar både hos de egna spelarna, domaren, tränaren. Ett typiskt syndrom hos en förlorare.

Det känns som om vissa tycker det är roligare att hävda sig härinne än att glädja sig för sitt eget lags heroiska insats på sitt eget forum. Varför inte vara en stor vinnare och helt enkelt konstatera att ni är bäst i Spanien för tillfället?
Real Madrid Los Blancos!
2007-12-24 10:19
Lionel_

Om vi ska dra upp alla situationer som kan leda till 2 gula kort på plan så skulle inte en spelare finnas kvar på plan, alla spelare drar i varandras tröjor nu för tiden, det har blivit en del av fotbollen verkar de som(tyvär) så bara dumt av dig att analysera om att just Raúl skulle ha fått utvisning. För de fanns en hel del utvisningar hos Barcelona då också.
Real Madrid BeckhamDavid
2007-12-24 10:04
Trött jag blir på att folk gnäller på att Real spelade fult. Om du jämför storleken på Diarra och Xavi så förstår väl vem som helst vad som händer. Fysisk kontakt skall finnas i fotboll också. Men att försöka lägga sig ner på en gång för att få en frispark med sig bara för att motståndaren är större är för mig absurt.
Jag har all respekt mot Barcelona och tycker ni är ett väldigt bra lag. Men att leta fel på dommaren beslut är dåligt. Han är högt utbildad dommare, vem är det på det här forumet?
Vem vet, nästa El Classico kanske slutar med Barca vinst. Matchen va fruktansvärt jämn och slutade med lilla 0-1. Skillnaden vore om det slutade 0-3, 0-4. Men herregud. Vi är jämna.
Real Madrid Shanamaj
2007-12-24 09:54
Intressant och välskriven krönika, fram till påståendet att Calderón mutat domaren. Förstår att det inte var seriöst menat men ack så typiskt och omoget. Lägg ner.
Real Madrid Radikalt
2007-12-24 09:49
Ämne: Raul skulle solklart....
Nej, varför det? Om det var varning skulle ju domaren gett honom det. Jag är ganska säker på att en (utbildad) domare kan reglerna bättre än 99% av alla här på forumet. Jag antar att du menar att han drar i Barcelona spelares tröjor, och ja, om han gör det "upprepade" gånger som du säger, då ska det vara varning.
Barcelona Lionel_
2007-12-24 09:42
Raul skulle solklart varit utvisad. I den sista situationen i första halvlek där han sprang fram mot bollen vid frispark så han bara var tre-fyra meter ifrån är ett solklart gult.

Sen sliter han i en barcaspelare i andra upprepade gånger på mittplan, också det solklar varning. Och tillsist, fy fan vad fult på Puyol.
Real Madrid Radikalt
2007-12-24 08:39
Ämne: Det stora problemet ....Håller med dig. Man såg ju hur mycket klumpigare hans bollbehandling har blivit, men han kommer ju förbi då och då, kanske mest för att Madrid försvararna inte vågar gå in mot honom hela tiden, de har fortfarande respekten kvar

@ Johan Cruyff

Han gick in i duellen för bollen, men han drog inte bort benet när han märkte att han inte skulle få bollen. Självklart är det fel, men kan du vara säker på att det var avsiktligt?

@ Rambla

Eh, Robinho var inte osynlig, han vann ju 4/5 av alla dueller mot Puyol, som fick ta till fula tag i vissa lägen. Att samtidigt påstå att Ramos blev "uppsnurrad" är befängt, Ronaldinho kom förbi honom två, tre gånger, och pressade han sig fram från kortsidan, Ramos vågar knappast på en brytning där, eller hur? Abidal kom väl förbi Ramos en gång, men då var Ramos upptagen med Ronaldinho, och Abidal överlappade.
Spinbad
2007-12-24 04:41
Det stora problemet med Ronaldinho är att han hela tiden ska göra något som han bara klarar 1/10 nuförtiden. Han har inte förstått själv att han blivit en medelmåtta. Det är tragiskt att se. Oerhört enerverande när vi tappar boll hela tiden på grund av att en gubbe ska dribbla stillastående. Om Ronaldinho hade kunna spela enkelt hade han kunnat få vara på planen men nu blir jag bara tokig.
Barcelona Johan Cruyff
2007-12-24 04:28
Fredrik R: Nja, om spelaren blir skadad anser jag iaf att det är en vårdslös tackling, "Raul är en spelare som ger hundra procent" Jo men tjena, grabben vakna lite, hur ofta brukar Raul tackla ner motståndare som i denna grad, hade det varit Heinze hade jag förståt mer, men Raul, trodde inte han kunde sjunka lägre i mina ögon men men....

Jag blundar inte för att Real vann, blunda inte för att det var onödig/vårdslös, bara för att han heter Raul och är eran lagkapten. Desperatete loco!

Ps. har du någonsin sett någon spelare komma i fullfart tackla med vrist för att sedan markera dobbar i knät "omedvetet"? Raul måste vara den första i världshistorien. Now thats some crazy talk..from you...

Y no se olviden, el que empieza ganando, termina cagando ;) VAMOS BARCELONA!!
Real Madrid Real Madrid Club Dé Fútbol
2007-12-24 04:06
Min julklapp till er.

God jul! Ha det trevligt ;-).

Barcelona älskabarcelona
2007-12-24 04:02
Jag klagar inte på raijkaard efter dagens match men ja tror att de nog på tiden att byta tränare . Han har gjort sitt för laget , de funkar inte med samma spelstil hur länge som helst. Jag tycker att nu när man har bra chans till att värva Murinho så bör man ta den . Murinho är ett av världens 3 bästa tränare utan tvekan och ja tror verkligen att han skulle kunna hjälpa laget att hitta formen . Jag hoppas verkligen på att han kommer. Jag litar på murinho . Han ger laget verkligen de bästa sjförtroendet å han skulle kunna hjälpa ronaldinho att börja hita tillbaka .
Barcelona DannyRose
2007-12-24 03:27
Jag måste ge min syn på Ronaldinhos insats idag;
Tycker att han gör en bra match, såg piggare ut, mer fart i dribblingarna, men eftersom han är den han är så säger folk helt sjuka saker som att han var pinsam o sårlig att se på, hade han varit säg, Gudjohnsen så hade han iaf setts som godkänd...
Sen är det ju så att han spelar lång under sin kapacitet inget snack, säkert dåligt tränad, men min uppfattning är att kraven på honom kombinerat med hans egna krav och behov att uppfylla andras gör att han fokuserar för mycket på att gör något vackert hela tiden att han aldrig gör nåt enkelt, vilket gör att han misslyckas alldeles för ofta. Det man kan göra är att ge han mer tid att mogna eller låta han få ett miljöombyte, min åsikt är dock att låta han jobba sig tillbaka som vilken annan spelare som helst, får nöja sig med inhopp om inte insatserna höjs då det finns mer formstarka spelare runtomkring. När han var som bäst så flöt allt på, men om han kan klara av att komma tillbaka från motgång så tror jag att han kommer bli ännu bättre. Kanske göra en Raúl.
Framtiden lär utvisa svaret.
Real Madrid Fredrik R
2007-12-24 02:47
Skrev fel, menar ej att han träffar med sulan i andra läget, utan vristen.
Real Madrid Fredrik R
2007-12-24 02:46
Ämne: Besvikelsen var tota....Han tog bollen först med vristen, sedan är både Raúl och Puyol sådana som ger 100% i varje situation. Raúl var först in, träffar bollen med vristen, sedan så kommer Puyol in och får dobbarna vid knäet. "Fullföljde med att dra ned dobbarna från knäet neråt", that's crazy talking, han hade hög fart in i situationen och på kroppsspråket att dömma försöker han dra sig undan så snabbt som möjligt. Efteråt så är han först att se hur det gick med Puyol och be om ursäkt. Jag tror du är surare på Raúl än Puyol själv är. Men det var absolut inget försök till att skada Puyol, fotboll är en närkamps sport och ibland så sker de skador i närkamper, trots att det ej är målet för motståndaren. Sedan finns det idioter som Roy Keane som gärna går in för att skada. Men till och med du borde väl inse att man inte placerar Raúl i samma fack.
Barcelona Messidonaa
2007-12-24 02:33
Ämne: Ämne: Det e b....
menade inte just raul, så därför sa jag ordet "nästan" vid just hans namn.

jag vet att han har haft mycket bättre tider förut, men menar du att han inte har visat hög klass den här säsongen ?
Barcelona La_BARCA!
2007-12-24 02:33
Messidonaa

Det är bra att Henry inte kom in idag och spelade. Tycker han behöver vila lite så han kommer iform. Tänk er en Henry i form fi fan. Tänk er hans speed!
Real Madrid Ziyafet
2007-12-24 02:22
Ämne: Det e bara så, real ....
Raul i sitt livs form, tillåt mig att skratta.
Annons: